Jos et ole kovin Maxxis fanaattinen ja avoin uusille ehdotuksille, niin Årehan voisi olla hyvä paikka testata Schwalben Super Gravity Hans Dampfia. Ainakin normiversiot kyseisestä renkaasta ovat toimineet ihan ok.
Printable View
Jos et ole kovin Maxxis fanaattinen ja avoin uusille ehdotuksille, niin Årehan voisi olla hyvä paikka testata Schwalben Super Gravity Hans Dampfia. Ainakin normiversiot kyseisestä renkaasta ovat toimineet ihan ok.
Itse laitoin nämä alle alamäkipyörään eteen ja taakse viime syksyn liukkaille ja ei voi muuta kuin kehua! Järjetön luotto oli renkaaseen kokoajan, eikä kertaakaan tullut "oho" tilanteita. Kunnon märän kelin renkaisiin esim.Wet Screamiin tai Dirty Daniin mulla ei ole vertailupohjaa. Jos lenkkiä pitäisi ajaa ja enskassakin edetä polkemalla nopeasti niin rullaavuus aika surkea. Itsellä 2.4" edessä ja takana.
Maxxikselta Tubeless Ready -renkaita:
http://www.bikerumor.com/2013/03/06/...in-bike-tires/
Mutta missä 26 x 2.5 koot?
Kysymys/ihmettely eri rengas komboista.
olen nyt muutaman kerran nähnyt yhdistelmän, missä edessä on "köykäisempi" kumi kuin takana (edessä ardent ja takana minion). Itse yrittäisin renkaat automaattisesti toisinpäin. Mitä tuollaisella kombolla haetaan? Missä olosuhteissa se on hyvä?
Tietämättömyyttään/vahingossa laitettu väärin :) Ei kai tuossa mitään järkeä ole. Ainoa missä raskaampi takana on parempi on jos on sama rengas molemmissa päissä niin taakse kannattaa ottaa vahvistetuilla kyljillä kun edessä saattaa riittää ohutkylkisempi.
Tai jaloissa niin paljon jerkkua, että pyörä tuppaa sutimaan.
[OT]Naapurin tädille oli pyöräliikkeessä laitettu taakse nastarengas, edessä oli kesärengas ... kesät talvet ... [/OT]
Olisin kyllä varovainen litkutetulla maxxiksella. Viikko sitten highroller2 (3c exo) lähti vanteilta lähes nollavauhdilla. Pienestä ropista laskeuduin viistosti rinteeseen eturengas ensimmäisenä ja kyllä lähti. Sen jälkeen tullut käytettyä sisureilla. Muuten rengas on ilmiömäinen. Pitoa on ja rullaa hienosti.
Moikka.
Nyt tuli paha mieli, tilasin seuraavia renkaita testailuun: ardent 2.4 exo 2kpl, highroller ii 2.4 3c exo ja minion dhf 2.5 3c exo.
Olin siinä uskossa että exot toimii litkuilla ok, ja nyt huomasin että maxxis lanseerasi maaliskuussa tubeless ready renkaita. Netissä myäs juttua että nuo mun tilaamani renkaat ei pysy vanteella litkuilla.
Onko näin että nuo burbbailee ja irtoaa esim 1,4 paineilla jo? Sisureita en jaksa.
Nyt nuo saisi palautettua jos ei testaisi niitä lainkaan ja jotain muuta tilalle. Onko kokemuksia?
Riippunee vähän mitkä vanteet ja mahdollisesti minkälaisia yksilöitä sattuu kohdalle... Itselle on tullut vastaan 2.4" Ardent Exo joka oli vanteelle(Flow EX) ihan pirun löysä, mutta sai kuitenkin nousemaan ja toimii polkuajossa jonkinaikaa varsin erinomaisesti, kunnes vähän vauhdikkaammassa bermissä poksahti pois vanteelta. Samainen yksilö nousi nätisti myös Crossmax ST vanteelle, joskin tällä kombolla oli tendenssiä burppailla...
Toisaalta toinen tapaus on Minion DHF 2.5" Exo, joka taasen oli vanteelle varsin tivis ja jämäkkä, nousi heti vanteelle ja on toiminut täysin moitteetta hyvinkin erilaisissa maastoissa ja vauhdeissa, myös mainituilla Crossmaxeilla. Joten kait noissa on mallien välillä jonkinsortin eroja, ja kenties ihan yksilöitten/valmistuserienkin välillä. Eli jos rengas on vanteelle kovin löysän oloinen niin silloin varmaan kannattaa olla vähän varovainen. En tiedä jos tästä oli yhtään apua, mutta about tämmösiä kokemuksia... :)
Jees vanteet unohtui mainita. Eli normi flowt ja mavic ex823.
Nuo bike componentsistä vasta torstaina joten saisin vielä peruttua ja vaikka fat albertit tai jotku tilalle ja sitten kun nuo haluamani koot tulee joskus tr:änä
Ei jaksais lähetellä sitten takasin jos on löysät....
Muoks. Luin ihan tältä foorumilta että on oiminut nuo 1, 5 paineilla kun on asennus kunnossa.
Hitto kun meni nyt vaikeeksi. Schwalbeilla ei oo ollut mitään ongelmaa..
Mulla kyllä ei ole ollut ongelmia litkutetuilla Maxxiksen Exoilla (Minion DHF 2,5 ja Ardent 2,4). Viimeksi lauantaina tuli annettua reilummin kyytiä Calpiksessa. Paineet on siinä 1,8 barin tuntumassa ja kehinä Arch EXät.
Komppausta myös täältä. Kaksi kautta on tullut ajettua 2.4 Maxxiksen Exo rengas edessä, välillä minion ja välillä ardent. Kertaakaan ei ole burpannut. Minulla tosin painetta yleensä noin 2-2.2 bar, mutta myös painoa melkeen 90kg ja jäykäksi säädetty fox 32 keula. Kiekkona ollut Eastonin Haven joka on vielä selkeästi kapeampi kuin flow.
Jea, kiitos näistä rohkaisevista sanoista :)
Eiköhän tässä nyt liene järkevintä vaan oottaa ne kumit kotiin ja kerätä omat kokemukset. OTB saattaa tulla vaikka pysyis rengas vanteellakin :P
Yön päivystyshommissa tulee jostain ihmesyystä aina kaikki skitsoilut ja huolet pyöräilyasioista esille :D
Moro. Laitetaas nyt tuoreita kokemuksia aiheeseen liittyen. Kolme viikkoa sitten tuli laitettua ekaa kertaa Maxxiksen EXO kylkistä renkulaa alle tubelessinä, kun niitä niin kovasti kehutaan. Sekä Ardent 2,4 että highroller II 2,4 olivat molemmat tuskallisen tiukkoja saada nousemaan Crossmax SX kehille. Pari viikkoa treenikäytössä oli pelkkää positiivista sanottavaa, mutta calpiksen enskakisassa sitten kosahti. Tietysti siinä jyrkimmässä ja vauhdikkaimmassa paikassa(EK3) eturenkaana ollut Ardent(1,8 bar) mojahti pois vanteelta > siitä karmivat OTB:t. Sairaslomalla ollaan oltu siitä lähtien :( Nähtäväksi jää miten luottamus palaa ko renkaaseen, voi olla että sisurilla mennään jatkossa ainakin eturenkaan osalta.
Viime kesä tuli ajettua HansDampfeilla ja ne ei lähtenyt vanteelta pois edes renkaan puhjettua(testattu vuokatin ja ellivuoren kisoissa). Harmi, että oli paska rengas muuten...
Juu, noista ardenteista tuntuu olevan huonoimmat kokemukset.. No ne tulee onneksi lenkkirenkaiksi, tosin lenkilläkin voi sattua ja tapahtua :D
Noo katellaan miten miehen käy :D
Eks kannattais vaan palauttaa paketti kun noita kumeja on noin monta siinä paketissa? Kivempi ajaa kuin sählätä ja korjata vannetta ja joku kaks kymppiä postikuluja palautuksesta nyt ei paljon satu. Kysy kaupasta miten homma kävisi parhaiten ja kerro että aiot tilata toisia kumeja tilalle.
Mulla tosin on pysyny tavalliset Maxxikset vanteella (Ardent ja Ikon / Arch EX 29") mutta mä en ajakkaan enduroa ja vannekoko on eri.
Jos haluaa ajaa pyörällä joka koostuu pelkästään osista joista ei löydy negatiivisia kokemuksia foorumeilta, joutuu käyttämään pelkästään osia joita kukaan muu ei oo koskaan kokeillut.
Mulla on toiminu 2.5 EXO Minionit ja 2.4 EXO Ardentit Flow EX:illä ilman ongelmia. Vähän kyllä outoa, jos miggillä lähti rengas siinä EK3:n jyrkässä hiekkamutkittelussa, koska sehän oli aika hidasvauhtista renkaat maassa -kurvailua.
Edit: tubeleksena siis.
Ei ole tilaus edes lähtenyt, huomenna pitäs tulla vika puuttuva. Silti meinaan nuo ottaa testiin, on mulla sitten muita renkaita jos ei toimi.
Jos ei nyt kokeile niin ei tiedä :-D
Yksi maxxis HR 2.5 on lähtenyt menemään, mutta siinä olikin viallinen reunanauha, olis varmaan hajonnut ihan sisurinkin kanssa, metriäkään sillä ei ikinä ajettu. 2.4 EXO ardentit on toiminu 4 renkaan verran itellä ilman ongelmia.
Siis ihan jyrkän lopussa, josta tullaan rinteeseen. Viimeisestä tiukasta oikeasta jarrut auki ja mahd suoraa linjaa rinteeseen. Kerran natsas, toinen kerta oli liikaa. Mies pysähtyi siihen rataa reunustaneeseen tukkiin, mutta fillari löytyi toiselta puolelta rinnettä(20m päästä) eli en luokittelisi sitä hidasvauhtiseksi kohdaksi ;)
Ok, no tosiaan siinä päästettiin jarrut irti ja vauhti kasvoi aika nopeesti. Ite ajelen aika paljon Calpiksessa ja tosiaan tuolla mainitsemallani combolla ei itellä oo ollu ongelmia. Mutta tollanen insidentti pistää tietysti miettimään, ettei tubelekseen aina voi luottaa 100%. Metässä pienemmillä vauhdeilla ei tubeless-hajoilut välttämättä oo vielä kovin fataaleja, mutta bike parkeissa nopeudet ja renkaisiin/kiekkoihin kohdistuvat voimat on aika paljon kovempia... Ehkä sen takia onkin aika kova luotto tuohon Flow EX + Maxxis EXO -comboon. Mitä muuten hajos kuskista?
Noh enduroo tai sitä rataa.. Ollaan lähdössä TransProvencen turistireissulle ja kumivalinta käy kuumana. Tiedossa on 1200m nousua ja tuplasti mäkee per päivä about viikon verran, vaihtelevissa maastoissa.
NykySpeksei: Kehät: flowt 26", nykykumit: Hans Dampf trailstarit ja lopussa olevat FatAlbertit 2.25 ja litkuilla mennään.
Toivomuksia: Oikeesti Tubless ready, ei niin tahmee kuin Hans Dampf trailstar (joutuu polkeen reissussa), tarpeeksi ilmatilaa.
Tulisiko ehdotuksia arvon foorumilaisilta esim Fat albertit, Contin Baronit, Spessun Butcher tai Purgatory ?
Heitä taakse joku rullaatirullaa ja eteen sitten vähän herkemmin ohjautuvaa kumesta? Taakse vaikka Crossmark 2,25 LUST ja eteen joku High Roller I tai II LUST tai TR, EXOna tai ilman. Seoksistakin on vaihtoehtoja.
Niin ja Fat Albertit on paskoja.
Hans Dampf:sta tullu tälle kaudelle Super Gravity versio jonka paino jää alle kiloon ja sitä saa Pace-, Trail- ja VertStar:na.. ja nuohan on tubless readyt ja hyvät litkutettavat..