Kyllä se sen Experssin tarvitsee. Mikäs käyttis siinä koneessa mahtaa olla?
Printable View
Toimii express ja uus OS Yosemite
Sama, Yosemitellä toimii. Koneena MacBook Pro (2010).
Mun mielestä ihan pyllystä toi Connect. Esimerkiksi syketietojen esiin saaminen saati vielä järkevässä muodossa on tehty turhan hankalaksi. Muutenkin jotenkin tosi sekava, en tykkää.
Edit. Nythän mä vahingossa klikkasin jotain ja pääsin sellaiseen näkymaan missä näkyy fiksusti sykkeet yms. ja kartalta vielä missä kohtaa.
Garmin Express on kyllä viime aikoina bugannut ihan törkeen paljon. Laitteen (forerunner 610) muistiinhan jää kaikki treenit mutta expressillä kun synkronoi niin välillä käy niin että se synkkaa vain viimeisimmän treenin ja eikä muka löydä edellisiä mitä ei ole vielä synkattu. Selaimen kautta synkronointi ei onnistu kun silloin ei löydy kuin jotain viime kesän lenkkejä vaikka laitteen muisti on tyhjennetty sen jälkeen.
Pystyykö tolla ant-tikulla lataamaa treenit jotenkin tiedostoksi koneelle ja sitä kautta Connectiin?
Mulla ei uudella connectilla lataa mitään mutta vanha versio toimii ongelmitta!
En tunne Forerunner 610:n sielunelämää, mutta ainakin omat Garminit Edge 510 ja Tactix näkyvät USB-yhteydessä tietokoneelle massamuisteina, joiden kansiorakenteen voi avata ja harjoitustiedostot on mahdollista onkia sieltä manuaalisesti. Sen jälkeen ne voi ladata manuaalisesti Garmin Connectiin. Tai miksei manuaalista latausta voisi yrittää myös suoraan sieltä laitteen muistista.
Juu Garmin edge 500 näkyy massamuistina koneella ja lenkit löytyy sieltä. Mutta FR 610:aa ei löydä kun sen kytkee piuhalla koneeseen. Johto on ilmeisesti vain lataukseen tehty eikä sillä saa yhteyttä laitteesta koneeseen.
Tää softa on kyllä suoraan perseestä, näin paskan softan tekoon on tarvittu enemmän kuin yksi insinööri. Ei mulla muuta.
Connect on kyllä aivan käsittämättömän surkean onneton tekele. Kännykän käyttöliittymä sijoitettuna PC:hen. Luulisi Garminin tasoisen puljun saavan aikaiseksi parempaa.
Täytyy kyllä sanoa, että näin on. Mittarit ovat hyvät, mutta tulosten analysointi on surkea. Entinen Suunnon Movescount käyttäjä itkee ;) En löydä mistään vastaavaa toimintaa kuin Movessa. Eli mistä pystyisi näkemään vuositasolla sykkeiden harjoitusalueet. Raporteista en löydä sykealueita. Vain keskisyke ja max.syke. Max. keskisyke. Ei voi katsoa paljonko vuositasolla on eri alueilla huidellut. Movesta se tulee automaattisesti. Vai osaako joku kertoa, onko se siellä jossain kätkettynä.
Njoo noi garminin softat on mitä on. Juurikin siitä syystä käytän edge 800:sta lähinnä reitintallennukseen, navigointiin ja sykkeen yms. monitorointiin. Varsinaiset analyysit saa sitten polarin softa hoitaa.
Garminin .TCX-tiedostolle löytyy netistä conventtereita jolla saa TCX:n muutettua ainakin PPT5:lle sopivaan .HRM muotoon. Google auttaa, hakusanaksi: tcx2hrm
Onhan tää Garminin synkkaus ihan __tunmoinen vitsi. Nyt Edge 800:sta ei löydy piuhan päästä ollenkaan vaikka lataus on päällä ja laite + SD kortti näkyy finderissä. Kun mietin että koska viimeksi olen saanut laitteen synkattua, niiin katsoin reittejä Basecampilla. Meniköhän siinä joku __tuiksi.
Garminin USB-ajurit on jotenkin muuttuneet. En saanut vivofittiä päivitettyä pitkään aikaan, mutta kun päivitin ajurit Garminin sivuilta niin alkoi toimia, tosin nihkeästi. Foreruneet on kyllä toiminut latauksen ja päivityksen osalta ihan hyvin.
Edge 510:n ja Tactixin USB-synkkaukset on toimineet viime aikoina yllättävän liukkaasti OS X Yosemitellä. Sen sijaan Bluetooth-synkkaus alkoi *tuttaa joku aika sitten niin paljon, että päätin lopettaa sillä leikkimisen kokonaan. Ei täydellistä, mutta onhan nuo laitteet toisaalta pidettävä ladattuna tavalla tai toisella.
Lähiaikoina tulossa iso päivitys edge 510/810/1000 malleihin. Varsinkin edge 510 saa rutkasti lisää ominaisuuksia päivityksen myötä. Itse laitan ainakin kaukosäätimen samantien hankintaan päivityksen jälkeen. Tuossa vielä juttu tulevasta päivityspaketista.
http://www.dcrainmaker.com/2014/12/5...-segments.html
Tämä Garmin connect vaan jaksaa yllättää joka kerta. Siis negatiivisesti. Itse ainakin pidän Garminia näissä piireissä melko isona tekijänä maailmanlaajuisesti ja miten toi heidän nettiportaali voi olla noin heikko esitys. Tänään yritin katsoa vähän että mitä viime vuonna tuli tehtyä niin "reportti osio" ei toimi kunnolla. Jos valitsee ajanjakson niin ei voi valita "aktivity"... per...le.
Onko jotain muuta luotettavaa/pitkäikäistä nettipalvelua johon olisi helppo vaihtaa? En edes itse jaksa guuglaa, pännii sen verran paljon... :(
Tähän taisi auttaa selaimen vaihtaminen firefox:sta vaikka chrome:een, jos en väärin ongelmaasi ymmärtänyt.
Mikähän Connectissa mättää, kun näyttää uusien lenkkien mitaksi noin yhden tuhannesosan todellisesta? Esimerkiksi 50 km lenkki on Connectissa vaan 0,05 km. Kartalla reitti kiemurtelee juuri siellä, missä ajoinkin, mutta matkamittari on pielessä ja moving time nollilla. Huippunopeus 0,0 km/h, nopeusgraafi näyttää suhteellisen järkevältä, mutta pystyakseli pielessä, kun korkeinkin huippu 0,0 km/h.
Käytössä on automaattinen synkkaus Stravaan ja siellä näkyy kaikki oikein. Ongelma ilmaantui ekan kerran 21.12. ja arvelin, että on vain joku tilapäinen härö, mutta nyt on jo kuudesta lenkistä lähes nollakilsat. Sama juttu perinteisen ja modernin puolella. Lataan tiedostot eTrex 10:n muistista manuaalisesti ja tähän asti on toiminut aina loistavasti.
^ mulla tehnyt samaa suurin piirtein yhtä kauan. Satasen lenkit luettuna Win8.1 läppärillä, Chromella ja selainlaajennuksella eTrex 30:lta. Lenkeille mittaa 0,10 km... Sitten kun korjaa full edit tilassa niin max-nopeus on kans pielessä.
Sent from my Lumia phone using Tapatalk
Minulla pelaa muuten Garminin softat hyvin mutta Garmin Connect on koko ajan sitä mieltä että laitteeseen (500) pitäisi päivittää "Time Zone Map, Versio 15.00". Välillä tämä tehdäänkin ja silti taas ohjelma on kohta taas sitä mieltä että olisi päivityksen paikka. Kaikenlaista on kokeiltu. Vaihdoin jopa käyttisen W7sta W8.1een mutta päivitys vain pysyy tekemättömien hommien listalla.
Ei häiritse muuten käyttöä mutta "to do" listalla kummittelee aina vain yksi päivitys.
Nyt tuo garmini herhaa tälläistä
Virhe - Sivua ei löydy
Etsimääsi sivua ei löydy jostain syystä (väärin kirjoitettu URL-osoite, virheellinen viittaus toisesta sivustosta, vanhentunut hakukonelistaus tai poistettu tiedosto).
Mitä seuraavaksi?
- Siirry: Kotisivu
- Ota yhteys: Asiakastuki
org.jboss.seam.exception.class =
org.jboss.seam.handledException.class =
org.jboss.seam.exception.message =
org.jboss.seam.handledException =
org.jboss.seam.exception.rootCause =
Sit pitäisi siirtyä johinkin uuteen, mutta sekään ei onnistu..
Sisäinen päivitys oli menossa tai vastaavasti pieni kaatuminen.