Eilen 2.70.0.0 firmiksellä ja 8,2 kg maantiepyörällä: Aika: 02:28:52 Etäisyys: 96.04 km Kalorit: 0 C
:D
Printable View
Eilen 2.70.0.0 firmiksellä ja 8,2 kg maantiepyörällä: Aika: 02:28:52 Etäisyys: 96.04 km Kalorit: 0 C
:D
Garminin forumeilla on ollut paljonkin juttuja firmwareversion 2.70 mukana tuomistaan virheellisistä HR parituksista (siis vieraaseen sykeanturiin) sekä kalorimittauksen reistailusta.
Lääkkeeksi on neuvottu paluuta versioon 2.60 ellei sitten jaksa odottaa korjausversion 2.80 ilmestymistä. Tuo paluu on neuvottu tässä ketjussa:
https://forums.garmin.com/showthread.php?t=18937
Mulla on myös ollut ongelmia HR-mittauksen kanssa. Parhaimmillaan lenkillä sykkeet huidelleet +240 lukemissa noin puolet ajasta. Ihan niin kovilla kierroksilla ei taida pumppu kuitenkaan käydä. Tuo on siis se soft-strap premium malli, mikä tuli 800:n mukana, olen kuitenkin enimmäkseen käyttänyt sitä 500:sen kanssa, joka riittää suurimmaksi osaksi oman fillaroinnin tarpeisiin. Vika ei siis ole vastaanottolaitteessa tai sen firmiksessä, kun sama homma on molempien mittareiden kanssa. Onko jotain helppoa tapaa saada tuo takuuseen Suomessa, vai pitääkö se lähetellä kauaskin?
Olisikohan tuo pehmeä vyö alttiimpi häiriöille? Minä olen käyttänyt tuota hyväksi havaittua vanhaa vyötä, senkin olemassaolo unohtuu n. 5 s asentamisen jälkeen.
Ehkä, mutta jos sen vaikka saisi toimimaan oikein, niin on myös aikalailla mukavampi. Edellisiä spekulointeja esim. paidan hankauksesta en allekirjoita, toimii yhtä huonosti oli sitten litimärkä paita päällä (tuli jäätyä sadekuuron uhriksi pari kertaa) tai lenkin alku- tai loppuvaiheessa.
Laitteen hankkimisen alkuperäinen idea oli mm. pärjätä vähemmällä mittarimäärällä, mutta näin se on vaan ollut vanha luotettava Polarin vyö ja ranteessa sykemittari kuitenkin päällä silloin, kun on oikeasti pitänyt sykkeitä tarkemmin analysoida. :mad:
Olen käyttänyt molempia vöitä, uudempaa pehemeätä ja sitä vanhaa muovista sekä 310XT että Edge 500 kanssa. Kummassakaan ei ole ongelmia esiintynyt. Olen tosin useimmiten kastellut sen anturin ja välistä peräti kardiogeelillä.
Onko ollut joku kevyt ajoapaita päällä niillä lenkeillä kun se sekoaa?
Luulen ettei takuusta tullut vyö korjaa tuota ongelmaa. Vaatteenvaihto tai aluspaidan käyttö todennäköisesti korjaa ongelman. Vaihtoehtoisesti joku oma viritys jolla paidan lepatus ei osu vyöhön voisi olla ratkaisu.
Kyllä näillä Suomen kesäisillä keleillä on saanut olla päällä alustoppi, aluspaita, ajopaita ja tuuliliivi. Yhtä hyvin se sekoaa myös talvipaidan alla, eli vika ei liene siinä. Toimi aluksi ihan normaalisti, muistaakseni vielä Mallorcalla maaliskuun lopulla näytti ihan oikeita lukemia, ja sitten huhtikuussa "sekosi" ja sen jälkeen ei ole selvää päivää nähnyt. :eek:
En ole huomannut mitään ongelmia 2.70 firmiksellä paitsi ettei laitetta kannata sammuttaa porukkalenkkien tauolla, kun muita vöitä on lähistöllä.
Pitäisi oikeastaan kokeilla uudestaan sitä löysää paitaa, jonka kanssa polarilla oli ongelmia sykkeissä. Joskus tuo korkeiden sykkeiden ongelma johtuu siitä että sykevyö on huonossa kohdassa ja vähän kun liikuttaa niin tilanne korjautuu.
Yep
Syvä kumarrus magnukenille garmin-linkistä :
https://forums.garmin.com/showthread.php?t=18937
Homma hoidettu, täytynee vielä testata toimivuus pikku lenkillä.
Tapani
Noniin,
tuossa ihmettelinkin jo että kuin tää mittari yhtäkkiseen antaa ihan kummia lukuja ulos, mutta nuo ilmiöt ilmestyivätkin kyllä aika samoihin aikoihin mitä 2.70 päivityskin mun mittariin..
Parhaat kadenssit tälle keväälle 228! ei huano :D
Aikalailla mittarikohtaisia tuntuu ongelmat olevan. Itsellä ainoa "ongelma" on ollut tuo ilmoitus "useita sykevöitä", joka poistuu kun painaa muutaman kerran enteriä. Käytössä on se karvalakkimallinen sykevyö.
Sama juttu - runsaan vuoden käytön aikana kerran hyytynyt, josta selvittiin uudelleen buuttauksella, kerran gsp-jälki hyppäsi ylimääräisiä kilometrejä ja 'useita sykevyöilmoituksia' joskus näkynyt ryhmälenkillä...ei koskaan virhesykkeitä, virhenopeuksia, virhekadensseja...käytössä myös karvalakkisykevyö...versio 2.70 nykyisin käytössä..
Itse yritin käyttää viime vuonna loppukesästä tuon härvelin reittiviivaa ja lopputuloksena nakkasin laitteen takaisin probikekittiin, rahat takaisin ja edge 705 tilalle.
Edge 500:ssa ei vaan riitä prossuteho ja keskusmuisti prosessoimaan paria kilometriä pidempiä courseja. Vituttaa varsinkin alueilla jossa on esimerkiksi useampia risteyksiä. Käyttökelvoton ominaisuus siis. Bikeroutetoasterilla jos lisää noita kääntymisohjeita niin ne tulee esille mihin aikaan sattuu (aina myöhässä).
Jos tuon reittiviiva-ominaisuuden jättää huomiotta niin muutoin laite on mainio.
Meillä on kanssa käytössä noi kovat vyöt. Ei kertaakaan ongelmaa kahdella ihmisellä vuoteen. Täytypä kokeilla sitä rättivyötäkin...
Naikkosilla toi kova panta pysyy ja pelittää ihan urheilukannakkeiden alla ilman nauhaa ja minusta se on ihan ok tuntuinen normaalistikin. BTW, jos joka tarvii, olisi antaa pois iso kassillinen enempi tai vähempi rikkinäisiä Polar kelloja,antureita ja tehomittari . Niihin meni hermo kun eka laittoi niihin tonnin rahaa ja kaikki hajoilivat vuoron perään eivätkä toimineen...saati että näyttöjen customointi ei onnitunut.
Lepattavan paidan aiheuttamat hurjat sykkeet on osaltani ohi. Laitoin kolme noin 2cm palaa kaksipuolista teippiä sykeanturin kohdalle niin ettei paita lepattaessa osu anturiin. Jätin siis nuo suojapaperit paikalleen ja teippi toimii ulokkeena. Ei kovin kaunista mutta kukapa minun sykevyötäni tuijottaisi?
Sain eilen postissa Edge 500:n (en ole vielä ehtinyt kokeilemaan) ja jäi mietityttämään miten tuo kaltevuusprosentti mittarissa lasketaan. Jos nyt ajan tasaisessa maastossa jossa on pieniä ylä- ja alamäkiä, niin tarkoittaako tuo arvo koko ajetun matkan keskiarvoa ja voi näyttää siis negatiivisiakin lukemia jos laskua on ollut enemmän kuin nousua vai osaako tuo näyttää pelkän yksittäisen nousun kaltevuuden ja "nollautuu" heti kun mennään vähänkin alaspäin välillä kunnes seuraavassa nousussa alkaa taas laskea sen kaltevuutta vai miten se toimii?
Näyttää nimenomaan tien kaltevuuden juuri siinä kohtaa missä ajetaan. Kaltevuuden mittaus perustuu barometriseen altimetriin eli käytännössä ilmanpaineeseen. Laitteessa on erikseen kokonaisnousu- ja kokonaislaskumetrit joista näkee koko lenkin aikaiset korkeuserot.
Nyt on uusi päivitys saatavilla. En ole testannut, mutta lupailee parannusta "useita sykevöitä" -ongelmaan.
Onnellinen 500:sen käyttäjä minäkin. Mutta. Mitenkä saa näkyviin mokkulasta siihen ladatut muista ohjelmista konvertoidut lenkit? Käyttöohjeen mukaan olen toiminut ja kokeillut .tcx- ja .fit-muodossa niitä sinne uittaa, välillä "NewFiles"-kansioon ja sitten "Activities"-kansioon. En vaan löydä niitä koneelta.
Yst. vast. odotellen.
Tänään tuli ekaa kertaa kokeiltua tuota reitin lisäämistä ja tuli tehtyä seuraavasti: Ensin tallensin reitin HSL:n sivuilta(pikainen visiitti kaverin luona Itä-Helsingin puolella), sitten tein TrailRunner-ohjelmalla reitin ja tallensin .tcx-tiedostoon. Tämän jälkeen siirsin valmiin tiedoston laitteelle(Garmin -> Courses).
Sit itse laitteelta Menu -> Harjoittelu -> Harjoitukset. Sieltä löytyi juuri lisäämäni tiedosto ja eikun ajamaan :)
EDIT:
Sitten kun valitsee reitin(paina "Enter") tuolta, niin sieltä pääsikin tutkimaan vielä vaikka mitä:
"Tee harjoitus"
"Muokkaa harjoitusta"
"Kartta"
"Profiili"
"Poista harjoitus"
Alkuun oli hieman hankalaa saada selkoa viivasta, mutta aika nopeasti sitä oppi seuraamaan ja lukemaan oikein. Tuli huomattua sekin, että kun olin määritellyt reitin zoomin <30m, niin reitti katosi ainakin kun oli vähänkin jyrkempi mäki. 50m zoomilla reitti pysyi suurimmaksi osaksi näkyvillä, mutta paluumatkalla tajusin, että automaattinen zoomi toimi todella hyvin, eikä siihen ole tarvetta jatkossa koskea :D
Ehkä ärsyttävin ja huvittavin omaisuus oli se, että masiina herjasi koko paluumatkan, että "Olet pois reitiltä"(tai vastaavaa). Selitys tälle oli se, että HSL:n palvelussa reitti oli vain yhteen suuntaani eli sitä reittiä ei 500:n mukaan voinut ajaa kuin yhteen suuntaan :D Jatkossa tietää lisätä reittiin, myös paluu osuuden :D
Nappulakenkä: Mikä softaversio sulla on? Ilmeisesti 500 pysyi päällä koko reitin seuraamisen ajan?
Itselläni eilen laite sammui kaksi kertaa lenkin aikana. Ensimmäisellä kerralla olin paria kilometriä aiemmin kattonut ja kun laitoin päälle niin tuntui jatkavan siitä mistä oli sammunutkin, joten ei jäänyt kuin tuo maks pari kilsaa välistä.
Jossain kymmenen kilsan päässä huomasin taas, että kas onpa sammunut. Ei muuta kuin päälle vaan, mutta tällä kertaa laite jatkoitkin edellisen pikaisen juomatauon kohdalta, n. 15km aiempaa ja hukkasi siltä väliltä ajetun pätkän kokonaan.
Nettiin siirtäessäni huomasin tosiaankin, että omani on versio 2.60, joten lienee päivityksen paikka. Mitään reittitoiminnallisuuksia tms. ei ollut päällä ja ihan vaan kesken normaalin ajon sammuili. Virtaa oli kyllä, laite oli koko edellisen yön ollut latauksessa.
Toivottavasti päivitys auttaa. Muuten olen nyt muutaman lenkin jälkeen ollut erittäin tyytyväinen laitteeseen.
Kun kerran yritin seurata maastopyörällä metsäpolku-jälkeä niin siinä autozoomissa ei ollut mitään tolkkua. Silloin en vielä tiennyt miten zoomin saa lukittua eikä reitillä pysymisestä meinannut tulla mitään.
Maantielenkillä autozoom toimii jo paljon paremmin.
Mulla ei oo sammunu mutta on menny auto pause päälle, käynnistin vehkeen uudestaan niin värkki tajus että ollaan edelleen liikkeellä.
No niin, nyt on ensilenkki (130 km) takana Edge 500:n kanssa. Olipa mukava kotosalla saunan päälle istahtaa läppärin ääreen ja ladata matkadata Training Centeriin ja siitä tutkiskella. Laite toimi mainiosti matkalla enkä minkään sortin ongelmiin törmännyt. GPS:n tarkkuus oli parhaimmillaan 3 m:n luokkaa eikä juuri 5-7 metriä huonommaksi mennyt.
Garmin Connectiin lataus ei onnistunut, liekö syynä se, että jo eka loggausyrityksessä sain "An unexpected error occurred during this login attempt" ja kun kolmannella yrittämällä pääsin sisään ja sain ilmoituksen, että Edge 500 ID: xxx tunnistettu ja valitsin "Upload all activities" tuli ruutuun "UnsupportedDataTypeException: Your device is not supported by this application". No valitsin sitten "Dashboard" ja sain "Sorry, our site is temporarily down for maintenance. Please check back soon", joten liekö tuon takia sitten uploadi epäonnistunut.