Oliko toi 1000 W hetkellinen teho vai 5-10 sekunnin teho? Toi on aika hyvin.
Printable View
Kyllähän tuo peruskuntoilijalle riittää. Taisi tuo yli 1 kW olla yli 5 s keskiteho. Tarkoitus oli vaan kokeilla, onko Tacxilla mahdollista päästä yli 1000 W, kun normaalisti kuitenkin jo 500 W tuntuu Tacxilla niin pahuksen raskaalta verrattuna vastaavaan tehoon tien päällä.
Joo kuten Stepekin tossa jo huippu tehoillaan vinkkasi Tacx huhu ei pidä paikkansa.
Mulla sekä Flow että Fortius ja kummallakin mullakin ollu 300m maksimi teho testissä. Huiput lähes 800w ja keskiteho 580w niin että Flowlla ollut hiukan alempi lukema ja Fortiuksella korkeampi.
Tuo kalibrointi ajo Flowlla on hiukka mysteerinen välillä 100w tuntuu 200w:lta josko tässä olis jotain?
Fortiuksen tehot ollu Polarin kanssa kyllä aika lähekkäin (silloin kun Polar toimii) eroa ollu n.10w paitsi kun mäkeä ajanut korkealla kadenssilla ja isommalla välityksellä Polarin tehot on ollu suoran tien luokkaa ja eroa Tacx Fortiukseen jopa yli 100w, tässä tapauksessa luotin enemmän kyllä Tacx:iin ihan sykkeiden ja hikoilun perusteella. :D
Syy löytyi: alajalkojen kiinnityslevyn taaemmat kierteet porattu vinoon. Soitto tunturille ja uus alarunko tuli kahdessa päivässä. Oli ollu yks samanlainen tapaus aiemmin.
On kyllä hyvä peli kaikin puolin! Tänään tuli eka kertaa oikein reenattua vehkeellä ja hyvin tuntu vastusta löytyvän 45" vedoille.
Vasta pieni kokeilu Rock n' Rollilla takana. Erinomaiselta hankinnalta tuntuu. Tuntuma on kohillaan. Tuli näköjään tämä dvdkin mukana: http://www.kurtkinetic.com/spinerval...-101-l-en.html
BTW, Tacx:in renkaaseen ottava rulla on 30mm, Kurtissa 54mm. Vahtipyörän koot vastaavasti 100 ja 190mm!, lisämokkulalla joka lisää painoa juuri sinne missä se tuntuu. Mulla on 3 traineria nääs, 2 Taxc:ia ja yksi Kurt. Ja Taxcin rullat.
Ajoin just pikku testilenkin Rock-and-rollilla.
-keinunta ohjeen mukaan perusäädettynä on just hyvä, XL-koon fillarilla noin+-20mm, tuntuu hyvältä ja säästää fillaria.
-kiriepäpuhtaasti reuhtomalla putkelta ei tuntunut järkevältä 53/12 tuumalla...heilui aika rajusti samalla säädöllä. Tehoa meni vain ~1100W kun oli liikaa tuumaa. Kurt vain nauroi perässä....ei hyydy, ei. Kirin jälkeen kyllä kannataa pyörittää, Kurt tuuppaa ku vanha epähetero.
-300W on jo ihan lämmittävä teho sisällä kun sen saa powertappii avg tilaan useamman mnuutin ajaksi.
-400W...ja ei pyörörinyt montaa minuuttia, vain muutaman. Karsia hiksa. Huano vire, jos vaikka alkaisi reenaan....taas tuli selväksi paljoko on eroa jos ajaa 300W tai 400W tai....ero on suurempi kuin numeroissa äkkiseltään luulisi.
-ääni on kerrankin siedettäva eikä haittaa musiikin kuuntelua paljoakaan.
-tärkein eli "tatsi...kerrankin ei korpea se vikinä ja nykiminen. Ihan 100-0 noita Taxc:eja parempi!
Milläs watteja mittailit? Powertapilla vai? Tapin omaan näyttöön vai johonkin muuhun? Kurt on kyllä erinomainen laite. Vauhtipyörä on julmetun kokoinen, pyörii itekseen varmaan minuutin. En edes vielä tiedä, onko mulla pienempi vai isompi limppu. Hieman on vain karu peli, kaipaa kelloja ja pillejä! Hommaa myyntiin, niin tuun ostoksille..:D
Mulla oli Powertap-kiekko kiinni siinä.
Nonniin...nyt päästiin taas ihan uuden asian pariin, eli miten nollata vääntö Powertapista kun käyttää traineria? Tehonäyttö antaa aikalailla eri watteja riippuen siitä, että nollaako ennen traineriin asentamista, ennen vastuksen kiristämistä vai vastuksen kiristämisen jälkeen. Olen koittanut kysellä googlen wattage ryhmästä ja eri foorumeilta, mutta vastausta ei vaan tunnu löytyvän.
Omien testien mukaan nollaaminen vastuksen kiristämisen jälkeen antaa aika reippaasti todellista pienempiä lukuja...ulkona tuli ajettua viikko sitten tunnin veto 306 watin keskiteholla ilman kummempia tuskia ja sisällä 20 minuuttia samoilla wateilla oli ihan silkkaa kuolemaa.
Mun viihtyvyydestä pitää huolen crossivideot ja teknomättö online radiosta. Crossivideot joko nathan spearsin sivuilta tai torrenttina.
Kauheasti en ole omalla kurtilla vetoja ajellut vielä, ainoastaan kerran, mutta kyllä sillä kertaa 300 watin tuntui kieltämättä aika kovalta kyydiltä verrattuna ulkoilmaan. Itsellä on SRM tehomittarina, ja tuollahan se "nollaus" on aika helppo operaatio....no, kun nyt rupeaa sitten enemmän tuolla ajelemaan niin äkkiähän tuolle fiilikselle saa varmistuksen. Kuinkas toi Powertapin nollaus btw suoritetaan?
Lähinnä vaan kiinnostaisi, että millä nollaustavalla pääsee lähimmäksi ulkoilman lukuja kun tuntuma ulkona ajamiseen vähän romahtaa 5-6kk trainerilla kitumisen aikana.
Powertapissa saattaa vääntö ajelehtia plussalle tai miinukselle. Uusimmassa firmwaressa vääntö nollataan niin, että pyörä on paikallaan ja polkimilla ei ole yhtään painetta. Toi mun mittari on jo pari vuotta vanha ja automaattinen väännön nollaus ei enää oikein jaksa toimia. Pitäis varmaan lähettää mittari kalibroitavaksi Sarikselle kunhan saan uuden navan kasattua kiekoksi.
Mä olen nollannut väännön trainerilla niin, että vastus ei ole kiristettynä.
Joo ja ainakaan mä en kykene tekemään mitään vetotreeniä trainerilla ilman tota puoli metriä halkaisijaltaan olevaa teollisuustuuletinta.
^ Tarkoitatko navan vai näytön firmistä?
Näytön firmwaren voi päivittää. Omassa näytössä oli joku 5.xx firmis ja päivitin sen uusimpaan 7.60 -versioon.
Itse asiassa voihan sen navankin firmiksen päivittää, mutta siihen tarttee sen erillisen kertakäyttöisen palikan..
Näyttöä trakoitin. Se näyttöhän tulkkaa sitä tietoa mitä napa lähettää. Ajan mittaan taitaa vaan navan kalibrointi heittää aika pahasti. Tietty sen navankin voisi päivittää, niin voisi käyttää garminia näyttönä. Mä kyllä tykkään siitä powertapin omasta näytöstä paljon enemmän kun se on pienempi ja siitä näkyy kaikki tarvittava. En usko eksyväni kellarissa trainerilla ajaessani.
Mulla on ollu tapana nollata pyörä kiristettynä traineriin, mutta oon ollut huomaavinani tuon saman ilmiön, että nollauskäytännöllä on aika lailla eroa. Lisäks näyttäis siltä, että, kun tappi ei pääse itse nollaamaan itseään, kun toi taxc:i ei rullaa käytännössä laisinkaan, niin vääntökalibrointi valuu ajaessa miinuksen puolelle. Nollaan yleensä parikin kertaa, ensin alussa ja sitten alkuverran jälkeen.
Kesän jälkeen ihan hirveetä koittaa saada ulkowatteja pidettyä, mutta niin sitä vaan kroppa tottuu, että keväällä en pystynyt ekaan kuukauteen pitämään samoja watteja ulkona, kuin trainerilla.
OT, mutta hassu tarina: toissapäivänä päätin kokeilla traineria heikohkosti eristetyssä ulkovarastossa josko auttaisi ylikuumentumiseen...tein siinä sen verran kovaa, että session loputtua sijainti oli täysin hukassa ja meni hetki että ulospääsytie paikallistui.
Eli otetaan se kartta sinne kellariinkin.
Eilen sain postista tuon Tacx T1435 -rainerin. Kasaus oli suht helppo (kerkesin juoda vain tölkillisen olutta kasauksen aikana.) Erikokoisille renkaille tarvii asentaa tollasia muovipalikoita, joten kahdella erikokoisen rengastuksen omaavalla fillarilla ei oo mielekästä käyttää. Muovipalikoita vaihtaessa pitää irrottaa tuo vastus, joka ei ole aivan hirveän miellyttävää (asennusjuomat auttavat jaksamaan, vaikkakin aiheuttavat pitkässä juoksussa mekaanikon kunnon alenemista, mutta myös euforiaa)
Vajaan tunnin testin jälkeen vois mainita tuon olevan suht äänekäs, mutta en silti koe ongelmaksi edes kerrostalossa. Pöydällä oleva vesilasi tärisi koko "lenkin" ajan, joten kivasti tuo resonoikin. Haen tänään kaupasta telttapatjaa tai jotain, jos se vaikka helpottais.
Ajotuntuma yllätti kuitenkin positiivisesti. Muistelin joskus testaamieni kuntopyörien tuntumaa ja odotin jotain sen tyylistä, mutta täähän on ihan mukava polkea. Ei se nyt aidolta tunnu, mutta uskon että tuolla jaksaa talven polkea :)
Kasasin just postin jo jonkin aikaa sitten tuoman Tacxin Satorin. Jyhkeä on peli! Manuaalinen vastuksen säätö 1-10 ja tuottaa todella julman vastuksen jo matalalla kadenssilla. Erittäin hyvä ja miellyttävä ajotuntuma, vastuksen tuotto tasaista. Huomattavasti hiljaisempi kuin Flowni.
Hommasin pelin tulevan suven tempojen lämmittelyä varten ja taidan alkaa ajamaan sillä myös matalan kadenssin voimatreenini, Flowlla sitten wattitreenit.
http://www.davekanecycles.com/images...ue_320x240.jpg
Mihin hintaan on suomesta saanut tuota kurt kinetic rock and roll roadia?
http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=42135
Tällänen vastus tilauksessa,onko palstalaisista kellään käytössä,tuo Kurt olis ollut hakusessa mutta kun saatavuus niin ja näin joten tähän päädyin.
Rock and roll on hiukan alle 400eur. Kurtin Macine Pro on noin 100eur halvempi (muuten samalla vauhti/vastuksella). Ainoastaan laitteilla on ero vain siinä että Macine ei ole niin tilaa vievä eikä se keiku. Pelkkä Kurt Macine ilman lisäpainoa (pienempi vastusrulla) maksaa Suomessa alle 240eur. Nämä hinnat ovat ainakin täällä Tampereella.
Useampi talvi tullut pyöriteltyä Duellin toimittamalla "noname" vastuksella, kunnes tänään pääsin korkkaamaan hankkimani Kurtin. Ensituntuma laitteeseen oli erinomaisen hyvä. Melutaso on kohtuullinen ja jousto on kivan tuntuinen juttu. Paketin mukana tullut DVD oli myöskin mukava bonus, kiva treenata kun joku komentaa...
Melko arvokashan tuo on mutta uskon sen olevan jo ensikokeilun perusteella hintansa väärtti:)
hei onko se ihan normaalia tollasella tracx satorilla tai ylipäätänsä vastuksella reenaamisessa, että rengas kuluu huimaa vauhtia? vajaa kaks tuntia yht oon pyöritelly ja tällälailla.
mukava lisä reenailuihin talven ajaksi!
J.O. - kyllä se vähän enemmän kuluu. Hommaan saa erikoisrenkaitakin, mutta periatteessa varovaisesti kiihdyttäminen ja jarruttaminen riittänee.