Torstain tempo ajetaan kuulemma suoralla tiellä eli ABC-aseman tienoilla vanhalla vitostiellä tavataan 18.30 jälkeen.
Printable View
Torstain tempo ajetaan kuulemma suoralla tiellä eli ABC-aseman tienoilla vanhalla vitostiellä tavataan 18.30 jälkeen.
Korjaan tätä eli lyhkäsen Tempon lähtöpaikkana on vanha Heikin Kievarin / nykyisen Amphionin tehtaan kohta.
Pasi
www.kuopys.fi
Paikalle ilmestyi kiitettävä määrä porukkaa. "Myötätuuleen" suoraa, mutta mäkistä pätkää painettiin. Tasaista oli "painavien" miesten sarjassa. :D
"Juhannussunnuntaina" on kuulemma eri tahoilla ajohaluja, joten normaali sunnuntailenkki varmaan pyörähtää maaseudulle. Tervemenoa! Itse olen "matkoilla".
Arskan mukaan olette sielläkin "Savon sydämessä"olleet yhteislenkillä.Lomailu täällä Itä-Uudellamaalla on ollut yhtä ajamista - komeilla ja mielenkiintoisilla vaihteleva maastoisilla pikkuteillä. Aina ympyrälenkki - ei vesistöt haittaa. Kelit mahtavat, tosin tuulta ajoittain riittää:D.
Samoin täällä Satakunnassa on mukava ajella. Kevyttä mäetöntä maastoa ja reittivalikoimia riittää. Keskiviikkona en ole "kehissä" mutta ajelkaa muut.
Nyt on sivulle saatu Galleria ja siellä on jo ensimmäiset kuvatkin.
http://kuopys.fi/index.php?page=galleria
Jos himoitsee ottaa fotoja ja tuoda niitä julki muille, pyöräilyyn liittyviä kuvia voi toimitella allekirjoittaneelle.
Pasi
www.kuopys.fi
Anteeksi kun häiritsen, mutta tiedustelisin näin etukäteen Tahkon jälkeisestä viikonlopusta..eli heinäkuun eka vkl. Olisi siis määrä tulla viikonlopuksi Kuopioon ja varmaan lähtee pyöräkin mukaan matkaan. Ajaako siellä päin kukaan maastolenkkiä tai olisko jotain porukkaa mihin pääsis matkaan esim la tai su päivänä?
Sunnuntaina taas vähän pidempi, mutta leppoisa yhteislenkki. Lapinlahti, Varpaisjärvi... -suunta vähän houkuttelee...
Kuopio-Varpaisjärvi (kahvitauko)-Sänkimäki-Kuopio. 9 lähtöpaikalla ja 4 tuli takaisin. Ikäviä välinerikkoja ja kramppeja muutama. Oli helppo ajella, kun oli paikallinen opas. :) . Alussa kevyttä sadetta ja muuten riittävän kuumaa. 130 km ja noin kolmenkympin ka.
Tänään klo 18.00 Rastaantien Teboil - parituntinen.
Loistavasta säästä johtuen ajajia oli jopa kaksi. 60-kilometrinen (25 km/h) ajettiin Ritisenlahden kautta lossille ja kahvit siellä. Paluu lossitietä tietyöstä hieman kärsien takaisin.
Tänään klo 19.00 kahdenkympin dembo. Toivottavasti sataa ja tuulee niin paljon, että osanottajia olisi vähän jotta pääsisi edes pisteille. Tervetuloa kuitenkin! Lähtöpaikka entinen Amphionin tienoo vanhalla vitostiellä. :)
Tempossa oli tuuliset olosuhteet alku myötäiseen ja loppu vastaiseen. Tulosparannuksia tuli silti eli hyvä keli. :)
Huomisen lenkin tavoitteena Kallaveden kierto n. 200 km. Lähtö 10.00 Teboililta. Puolimatkasta pääsee ainakin pois, jos ahistaa. ;)
Mihin suuntaan ajattelit(te) kierroksen tehdä?
Tämmöistä MakeK ehdotti.Lainaus:
Olisiko kiinnostusta lähteä kiertämään Kallavesi ensi sunnuntaina yhteislenkin merkeissä?
Ajattelin reitiksi n.185-190km matkaa lähtien Rastaantien Teboililta (klo 10:00)/Iso-Valkeiselta (klo 10:10), josta Kasurilaan ja Räimä-Kumpunen -teiden kautta Maaningantien ST1:lle. Sitten matka etenisi Lamperilaan ja Pitkälahteen, josta on mahdollisuus oikaista kotiin (n.115km), tai jatkaa kierrosta lossin kautta Vehmeriin ja tuttua Vehmerin kierroksen reittiä pitkin Iso-Valkeiselle.
Tuo lossin tie täytyy vielä tsekata, josko kierretään Kurkimäen ja Ritisenlahdentien kautta. Tien ekat 2,5km taitaa olle vielä aika kehnossa kunnossa (karkealla sepelillä).
Osaat(te)ko sanoa, mihin aikaan suurinpiirtein olette ABC:lla, jos tuntee tarvetta liittyä mukaan toiselle puoliskolle?
Voi olla, että mennään (jos mennään?) Kurkimäen kautta suoraan Ritisenlahdentielle, jolloin jää ABC-asema väliin, mutta niillä nurkilla tasaisen vauhdin taulukon mukaan varmaan siinä yhden nurkilla ollaan. Varmin tapa saavuttaa mahdolliset ajajat on olla Puutossalmen lossikioskilla yhden jälkeen. Laitan puh.nro:n yviestinä, josta huomenna kysellä. Voihan tietenkin olla, että itse hyydyn puolessa välin, saa nähdä.:o
Tänään n. 201 km Kallaveden kierros. Kahdeksan ajajaa ajoi koko matkan. Satoi reippaasti keskimäärin kokoajan. Ajoaika n. seitsemän tuntia ja ka. noin 30.
Keskiviikkona normaalisti klo 18.00 lenkki paitsi, että en ole jarruttamassa ajamista. Sunnuntaina remmissä jälleen.
Minä ainakin ajelen huomenna 10.00 kelistä riippumatta. Edellisen sunnuntain pitkä reissu raastoi takapuolesta ihon niin pahasti, että viikko meni toipuessa. Huomenna kuitenkin kokeilen ajamista.
Huomenna kokeilen uutta satulaa, mahdollisesti teillä vieraillen, toivottavasti ei käy niinkuin sulle viikko sitten.
Hankaamisen syynä oli totaali säämiskän kastuminen. Muuten takapuoli kyllä kestää. :o
Jos teillä on Nalinin tai muita ammattilaistallien asuja niin kokeilkaas pahuuttanne säämiskän pintaa yhden kesän ajetuista housuista. On kuin santapaperia.
Niiden säämisköjä pitäisi kai voidella säännöllisesti säämiskärasvalla vaikka ovatkin keinosäämisköjä. Kastumistakin vastaan tuo rasva auttaa. Itse käytän tavallista vaseliinia. Hankaumiin ja rakkoihin on tuo muste parasta. Sen resepti löytyy lehden sivuilta. Itse olen teettänyt sitä Yliopiston apteekissa.
Tänään Hamula-Alapitkä-Jälä. 12 ajajaa (kai) ja 110 km. Keskari oli perinteinen 30 km/h. Muuten erittäin leppoisaa polkemista, mutta yksi paha kaatuminen sattui. Onneksi epäonnekas selvinnee näyttävästä voltista lievillä ruhjeilla ja uuden ajoasun hankinnalla. "Pojat" huijasivat minut vielä Puijon mäellä käyntiin lopussa. Alas tulin hyvin. :rolleyes: