Onko näin vai oliko tää joku trolli? Xxl:n valikoimasta löytynee sopivat jos näin on?
Printable View
On mun tsekkiläisessä kiväärissäkin epästandardit kierteet piipussa, suujarrun sai helpoiten ku teki ite.
Siksi piti varmistaa koska ei tollanen oo ollenkaan epätyypillistä, varsinkin kun Whitejäkin taidetaan myydä vaan xxln kautta. Mutta mennään trollilla :p
EDIT: Ei voinu mitään, vahingossa tuli painettu tilausnappia ton uuden Liten kohdalla..
Humalapäissään tuli tilattua Pro ja parinkympin polkimet. Olisikohan sittenkin pitänyt ottaa se Verkkiksen Scoop, olisiko ollut laadukkaampi? Noh, nyt suosituksia tarakaksi ja lokareiksi. Tuolla fiilistelyketjussa on hienoja maastokuvia, mutta noinkin märissä maastoissa on kyllä varmasti kamppeet kurassa kun juuri yhdessäkään ei näy lokareita. Ehkä alle teini-ikäisistä on hienoa, ettei ole lokareita, mutta järkisyyt kyllä puoltavat niitä. Ja oikeastaan joku ketjusuojakin saisi olla, ei sitä töihinkään viitsi mennä jos puvun lahkeet on rasvassa.
Ensi vuonna voisi sitten harkita sähköistämistä jos innostus jatkuu.
Noh ei isot lokarit ainakaan ole kovin pätevät tuolla maastossa rymistellessä ku rämisevät ja risuja tarttuu yms. Mulla on ainoastaan mucky nutzin fat face fender XL paikallaan että ei tuu kurat naamalle. Loskakeleillä on sit homma eri ja niille on sitte firstgear:in etu ja takalokasuoja
Laitteletko vähän perusteita? Ittelle arpomisen jälkeen Scoop Fatty tulossa, mutta vielä ehtis vaihtaa...
Whitessa etuna yks eturatas, mutta nykyään aluhaarukka kuten Silverbackissakin. Qr-linkkujen puute lienee isoin Whiten etu? Kammet ilmeisesti huonommat, jarrut kans. Takavaihtaja ja vaihdevivut lienee aika samantasoista. Massat kohtalaisen lähellä toisiaan. Scoop Fattyssa selkeästi paremmat vanteet nykyään, ennen taisivat olla samaa tasoa.
Tämä siis lukemani perusteella 2016 Scoop vs. 2017 White Pro. Scooppien 2017 malleja odotellessa...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sekin vielä 😁 ✌
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Mikäs se merkittävä ero noissa vanteissa on tubeless-readyn osalta?
^ -17 mallin Whiten Jalcon vanteita ei oo tainnut kukaan vielä hypistellä, vaikka irtokiekkoja onkin jo kaupan. Kuvien perusteella ei ole Blizzerkkien (aidot tubeless-ready) veroiset tubelesointiin.
Itse soittelin niistä pyöristä xxl,he selvittivät tehtaalta vanteet on kuulemma tubeless ready.Ja sanoivat että kuvat eivät pidä paikkaansa ei kuulemma ollut kunnon kuvia,ja myös tekniset tiedot oli kanssa puutteelisia.
Niin... Tubeless ready voi tarkoittaa sitä että tarvitaan koko kylän miehet, nippu irtohihnoja, hyvää tahtoa ja juomaa ettå litkutus onnnistuu. Tai sitten on helpompi juttu.
^ Hyllyn muoto tai oikeestaan koko vanteen profiili.
XXL:n huollossa maksaa tubeless-modaus muistaakseni kympin rengas (kysyin tuota sieltä joskus, vaikkakin päädyin vain vaihtamaan omaan fillariin kevyemmät sisurit ja JJ:t).
Jos XXL väittää että vanne on tubeless-ready, fillarin voi viedä heidän omaan huoltoon tubeless-modaukseen jolloin he vastaavat työn jäljestä.
Onko kukaan laittanat 3 Liteen On-Onen Carbon Fatty -haarukkaa? http://www.on-one.co.uk/i/q/FOOOCFAT/on-one-carbon-fatty-fork
Menee ilmeisesti vakion tilalle samalla alakooliadapterilla? Leveyskin taitaa olla sama 135 mm kuin vakiossa eli vanne sopii ilman muutoksia?
Offset kasvaa 45 mm -> 55 mm, mutta taitaa tehdä ohjauksesta kivikkojyskytykseen sopivamman.
Mulla kun lähti tuo avatarissa oleva oranssi Pro varkaiden mukana kävelee, niin nyt harmittaa että uuden Pro mallin väri ei ole niin cool kuin aikaisemmassa....
Taitaa olla kyllä ennemmin viimevuotisen interceptorin runko Liten osilla. Värit vaan muutettu photarilla. Rohkenen epäillä ettei alurungoissa ole kaapelivedot rungon sisällä. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä :)
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
Heittäiskö joku tähän 3Fat Pron:n vakiokampien pulttijaon? Tänks..
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
^104BCD
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ilmeisesti kuvassa oleva Whiten vanne on sama kuin 4FAT PRo:ssa, Litessä ja Interceptorissa. Sain tuolla vanteella ja Jumbo Jim liteskinillä muunnettua tubeless:ksi. Ainakaan vielä ei ole ilmoja päästellyt tai litkua tihkunut kyljistä. Aluksi kokeilin laittaa gorilla teipillä, mutta oli jossain mennyt ruttuun, kun vanteen profiili ei ole aivan tasainen (toisin kuin mulefutissa).
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...i/IMG_5315.JPG
Soveltuuko White proon L-koon runko miten hyvin pitemmälle (190+ cm) kaverille? Kokemuksia?
^^ Onko poy toi vanne se mitä xxl on alkanut myymään? Juur sellasen pongasin niiden nettisivuilta.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Okei. Täytyypä miettiä hankintaa. Budi 90mm vanteella ei tosin taida mahtua 3 proon perään...
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Sanokaas onko ajoasento liian kaukana ku tuntuu että perse valuu ajaessa eteenpäin aina tiettyyn kohtaan ja joutuu ajaessa takas siirtymään...
White 3 lite kyseessä ja satulan asennon olen tarkistanut ja säätänyt,tällä hetkellä on pikkasen etupuolelta korkeammalla.
Eli pitääkö ostaa lyhyempi strmmiä vai tanko jossa nousua noin 20mm.?
Joo se orkkistanko oli suora, en ite saanu asentoa mieleiseksi. Riser tanko jossa ainakin 9 astetta backsweeppiä ja joku 45mm stemmi tilalle. Pitäis helpottaa.
Olihan tuo minunkin Liten keskiönlaakerit paskana. Purin kammet pois ja odottelin veden valumista ulos tuolta keskiöstä tovin. Sen jälkeen kun koitti oikeaa laakeria niin lähellä jo etteivät jääneet käteen suoraan. Heilui niin mielettömästi.
Niin pyörällä on viimeksi ajettu sateessa huhtikuussa - vieläkin keskiö silti ui vedessä. Porasin reiän keskiön alareunaan jos vaikka toimisi vedenpoistossa.
SRAMin GXP:tä koitin laittaa tilalle, mutta vasen oli eri kokoinen sisähalkaisijaltaan. FAT versio tuo BB piti olla ja oikea oli oikean kokoinen, mutta vasen pienempi. Pitää tutkia onko tuossa joku irtoava 'holkki' vielä. Mutta kun oli kiire saada pyörä kasaan niin en ehtinyt tutkia tuota enempää. Vasen laakeri sentään pysyi vielä kasassa, joten jätin sen vielä käyttöön rasvattuna. Pitää vaihtaa tuo vasen kun ehtii. Ihmetyttää vain sen eri koko.
Eikös Sramin GXP:ssä ole eri paksunen akseli kuin noissa Whiten Samoxin kammissa? Mulla ainakin sopi Shimanon laakeri eikä tarvitse edes olla mikään FAT-versio. Täällä yksityiskohtaisempi sepustus: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...38#post2559438
Sram gxp laakeri ei käy 24mm akselilla oleville kampiseteille.
Se Fat specific juttu on ainoastaan muovisen väliputken leveys joka muuttuu normi 68/70mm:stä fat keskiömuhvin leveysmittaan.
GPX:ssä tietysti Sram tyyliin keskiölaakerin sisähalkaisija vetopuolella erikokoinen(kartiomalli akseli)niin ettei voi käyttää kuin toisella puolella (NDS )24mm akselille tarkoitettuja runsain määrin tarjolla olevia laakereita.
Kävin myyjälle tuota ihmettelemässä ja myivät minulle väärän laakerin kuulemma. Siksi se ei sovi. Tilasivat oikean :)
Vaimo haluaisi lenkki/duunimatkalle läskipyörän ja nuo uudet White 4 Fat Litet vaikuttavat tarkoitukseen sopivalle. XXL:n koko-opas näyttää jotain mielenkiintoista. Onko näissä S-koon runko 165cm sopiva?
Moikka.
Onko kenellekkään vielä selvinnyt mitä tuo uusin Inceptor mahtaa painaa?
Paljonko edeltäjä painoi?
Norjan sivuilla oli painon kohdalla tyhjää ja Ruotsin sivuilla ei uusia malleja edes ole.
^^ Edeltäjä painoi 13,4kg speksien mukaan. Minun interceptor 3:n rungolla, 4:n vanteilla, lukkopolkimilla ja tubelessina painaa ~12,5kg.
4:ssa aika jyrkkä ohjauskulma:
HTA (head tube angle) 73
STA (seat tube angle) 63
Lapaluun alla lihasjumi, ei enää kestänyt metsärynkytystä läskillä. Ohjaustangon kavennusta, laskua ja nostoa, ei apua.
Vaihdoin 30 mm nousulla, 680 mm pitkän ohjaustangon niin nyt on hyvä. Helpompi ottaa iskut käsillä vastaan, ajoasentokaan ei ole vielä liian pysty... tykkään
Ei ollu kallis kokeilu https://www.bikester.fi/320732.html
https://lh3.googleusercontent.com/ip...=w1481-h956-no.