Ainakin stabilointia käytetään monissa puu hommissa. Lahostakin puusta saa kestävää sillä. Elikkä alipaineen avulla täytetään puun huokoset vaikka jollakin epoxilla.
Printable View
Ainakin stabilointia käytetään monissa puu hommissa. Lahostakin puusta saa kestävää sillä. Elikkä alipaineen avulla täytetään puun huokoset vaikka jollakin epoxilla.
Hienohan tuo on. Ei siinä mielessä kyllä kuulu tähän topicciin. Ollessaan uniikkiesine niin tuolle on vaikea mitään hintaa määrittää.
^ Totta tuo! Voisi jopa hankkia jos keksisi jonkinlaisen idean!
Lähinnä mietityttää miten tuo keskiön kohta kestää, jos runttaa putkelta tosissaan. Oikeaan metsään tuolla ei oikein uskalla mennä. Tai ainakin keskiön kohta pitäisi suojata. Mutta on kyllä hieno, eikä nyt mitenkään ylihintainen käsintehdyksi rungoksi. Mitä esimerkiksi HT-titskurungot maksaa?
^Vajaalla parilla tonnilla saa laadukkaan... Tietenkin tuon kestävyys arveluttaa mutta jonkinlaisen kruisailukapistuksen voisi koota...
^Mitä laki sanoo työkaluista? Ei esim. itsetehdystä ohjainlaakeriprässistä kukaan valittanut...
Työturvallisuuslaki taitaa jotain sanoa, mutta ei kai se koske harrastekäyttöä?
^Työturvallisuuslaki tuskin koskee mitään harrastuskäytössä olevia kapistuksia ja kaiketi tuollaisten pyörien/runkojenkin kestävyys pelkästään kaupan osapuolien vastuulla.
Siis jos nyt puhutaan edelleen tuosta puurungosta, niin tuolla kyseisellä kapineella on ajettu ihan oikeeta mettäajoa ja jopa rällätty bikeparkissa, keston kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa.. ei ole mun, mutta tunnen tekijän/omistajan ja olen nähnyt miten tolla on vedetty..
No ei sen tarvii hajota kuin kerran. Mutta hieno se on silti.
Jos mulla ei olis n+1 täynnä, niin voisin hyvinkin ostaa projektipyöräksi. Kuitua ja puuta mmm… vähän maustettuna sähköllä.
Mun mielestä tuosta puupyörästä on ollut ihan jutun tynkää jossain julkaisussa.
^Tuosta täytyy se sanoa että on ainakin suht tyylikkään näköinen, monasti paljon karmeampia myydään jopa uutena.
no jos ne jopon kammet ja muutaman osan vaihtaminen nostaa arvottoman pyörän arvoa monin kertaisesti niin mikäs siinä. kyllähän noita myyjiä löytyy ketkä koittaa "kusettaa" tietämätöntä ostajaa. itse henk.koht ostellut aika paljon noita 90s maastureita jos tullut eteen halvalla laittanut viimeisen päälle kuntoon, ajellut hetken ja myynyt pois. silti en ole tuollaista hintaa pyytänyt vissiin yhdestäkään. on ollut kuitenkin 10kertaa kalliimpia uutena, esim. kona cinder cone ym..
ajettavuudeltaan tuollainen kevyt, laadukas vannejarrullinen 90s maasturi on kyllä todella mukava. ei tuollaisella nykyaikaisella levyjarrullisella nyky standardien mukaan tehdyllä ole kyllä mitään jakoa ja ei siinä ole paljoa sitä teräksen fiilistä jäljellä. ja ei en nyt puhu näistä "hifi" merkeistä kuten standert ym..
mutta joo pitääkin kokeilla ihan mielenkiinnosta
tuon yhden rungon kasaamista sinkulaksi ja pistää siihen tuon alkuperäisen ilmoituksen hinta. osat siihen löytyy kaikki, kammiksi joutuy laittamaan vähän paremmat kuin Jopon kammet. täällä voi sitten yhdessä päivitellä sitä hintaa jos sen joku bongaa netistä myynnistä.
^Eikös Jopo käytä Fauber kampia?
On niissä uusissa nelikantti
^Siis jotain hyvää tapahtunut, siis Jopo kammet juuri passelit tuollaiseen halpaan projektiin.
Artek-pyörän tekijän kannattaisi varmaan luoda vähän enemmän pöhinää ympärilleen, niin nollan voi lyödä hintalapun perään.
Tietenkin kaupallisessa toiminnassa tulee kaikki vastuut mukana, joten siihen varmaan tyssää. Minä en ainakaan ajaisi torilta ostettuna tuolla muualla kuin tasamaalla ja aika hiljaa...
kyllä niillä ajelee, ei se samaa touhua tosin ole kuin uudemmilla. harrastus siis sekin kuten kaikki retro.
ei tässä ole kukaan väittänyt että olisi ruma, vaan sitä että tuollainen pataraudasta väsätty 5kg painava umpiputkinen runko ja siihen 50e uutta osaa "retromod" tms saatesanoilla niin hintaa on 10 kertaisesti. toki jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa, sen takia noita "tyhmiltä rahat pois kauppiaitakin" löytyy kun joku niihin aina saattaa haksahtaa.
jos esim. sulla polttelee rahat taskussa niin mulla on tuollainen vastaava rautaklöntti tuolla nurkassa, jos otan siitä eturattaan pois ja teen kuvan mukaisen niin maksatko 250€? ????
Jos kiinnostaa näperrellä niin tee ihmeessä kerran aihio löytyy valmiina. Nähtävästi noita ostajia löytyy fillaritorin puolelta niin onhan se "tyhmää" olla ottamasta ilmaista rahaa vastaan. Ota tosin paremmat myyntikuvat kuin tuosta jo myydystä oli otettu. Taidokkailla fiilistelykuvilla voit laittaa helposti parikymppiä enemmän pyyntiä.
Mitä jos tuon pyörän ostaja on ihan tyytyväinen ostokseensa kaikesta huolimatta? Jos se pyörä oli oikeasti käyty huolellisesti läpi jokaista mutteria myöten niin se painaa monelle ostajalle huomattavasti enemmän kuin yksittäisien osien hinta. Siitä huolimatta, että oli maksanut satasenkin ylimääräist.
Jos se pyörä olisi ollut vielä parin vuoden jälkeen viikottaisilla nostoilla fillaritorilla, niin kuin siellä paljon ylihintaista tavaraa roikkuu, niin sit ymmärtäisin miksi siitä jaksetaan keskustella.
Vain myyjä ja mahdollinen ostaja tietää onko pyörä edes oikesti myyty ja mihin hintaan. Monesti jos joku huomaa jostain ylihintaisesti tuotteesta keskustelua jossain netissä niin vetää tuotteen pois myynnistä tms..
Mä tuossa aikasemmin kirjoitin että olen kymmeniä ysäri vehkeitä ostanut ja myynyt niin sen puoleen tässä kommentointinkin. Ihan viimeisen päälle olen kaikki laittanut kuntoon ajellut jonkin aikaa ja myynyt uuden tieltä pois. Ei siinä voi laskea omalle työlle mitään hintaa jos meinaa kaupaksi saada. Osien hinta on ollut mulla hinnoitteluperusteena. Eikä ne nyt heti ole kuitenkaan mennyt, mutta kyllä noille laadukkaille ysäripeleille on kuitenkin kysyntää. Ihan eri vehkeitä ajaa kuin tuollainen patarautainen vehje.
Niinhän se on että jos ei paremmasta tiedä niin voi olla tyytyväinen. Ja jos vähän jaksaa perehty niin ei tuollainen muutaman mutterin kiristäminen nyt paljoa vaadi. Ja mistä sitä ostaja oikeasti edes tiedää jos ei ole kokemusta onko pyörä oikesti oikeissa säädöissä ym.. vaikka myyjä niin väittää.
Mä en perusta oikein tuohon fiilistelyyn myynneissä, sen huomaa kyllä nyt esim. asuntojen ilmoituksissa että kaikenmaailman turhat sommittelukuvat on vähentyneet huomattavasti. Niin kai sitä ostajatkin on tulleet nykyisen tilanteen myötä "fiksummaksi" eikä mennä niiden myytyjen mielikuvien perusteella.
Tätä juuri. Pyyntihinnat voi olla aivan mitä tahansa. Ehkä joku on tuosta päälle 200 euroa tarjonnu ja sillä se on irronnutkin. Emme tiedä. Jos myyjä feikannut myydyksi jostakin ihmeen syystä (mikä idea vs hinnan lasku?) niin eiköhän se aika nopeasti uudelleen tule listattuna ja voimme sit taas ihmetellä.
Näinhän se yleensä työn hinnoittelun suhteen jos toiminta pysyy harrastepohjalla eikä yritetä varta vasten tehdä sillä rahaa. Täytyy kuitenkin ymmärtää, että me ollaan harrastefoorumilla ja monella muulla vain pyörää ajavalla ei onnistu edes sisäkumin vaihto. Ja vaikka se olisi kuinka helppoa niin porukka on silti siitäkin työstä valmis maksamaan 20 euroa. Jos myyjän ja ostajan tarpeet törmää ja myyjä pystyy todistamaan pyörän olevan huollettu niin se on taatusti arvokas tieto ostajalle ettei heti tarvi viedä pyöräliikkeeseen. Niille se edullinen markettipyörä voi kuitenkin olla suorastaan kultakaivos. Offtopikkina kerran kauhistellut vierestä yli 400 euron huoltohintaa perus markettihybridistä mihin tehtiin täysihuolto ja uusittiin voimansiirto hinnat alkaen Shimpan kulutusosilla. Jälkikäteen ajatellen olisi ehkä pitänyt kommentoida tätä suoranaista ryöstöä.
Asioista tietävälle hintavertailu on aina helppoa, mutta jollekin toi on vainut kuulostaa ihan hyvältä kaupalta jos tinkassut sopivan siivun. Jopa täälläkin tuo hinta jakaa mielipiteitä niin ehkä se ei nyt niin kaukana ollut kohtuullisesta.
Samaa mieltä. Kommentti oli myös sarkasmia koska myyntikuvista tuli itselleni mieleen fiilistelykuvat, johin taito ei kuitenkaan ihan riittänyt. (En itsekkään osaa kuvata ja sen takia pyrin vain ottamaan hyvät kuvat itse tuotteesta)
https://www.fillaritori.com/topic/30...brid-s-vantaa/
tästä näppärä grand canyon hybridi. Huom onnistunut asennus ??
Samalla myyjällä myös pelagio myynnissä, semisti hämärät ilmoitukset kyllä. Edit: pöllittyjähän ne: https://www.yksivaihde.net/t/parhaat...kset/24692/847
Aikaisemmin 2500e sinkula salsan myyntiin on nyt pitkän pohdinnan ja markkinatutkimuksen jälkeen löytynyt taso jolla vaihtaa omistaa:
https://www.fillaritori.com/topic/30...a-lime-s-oulu/
^ja vieläkin tonni liikaa. :D voi luoja.
Pöllittyjähän nuo on. "Pelagion" varastamisilmoituskin löytyy ainakin yksivaihde.netistä ja oikea omistaja on nyt tietoinen tuosta veivauksesta.
kuitit taitaa olla väärennettyjä jos edes löytyy mitään, eikä käy, "hups, just hävitin"
No ihan varmasti pöllittyjä, koska ei edes tiedä mistä pyörästä kyse.
https://m.tori.fi/vi/118522098.htm
Uusi tämänvuotinen 1299e Ajopyörästä. 400e on siis aika paljon lokasuojista ja polkimista.
Hankalahan tuolla tietenkin on voittoa tehdä jobbaamalla.
Onkos tuo alu vai teräsversio?