^ paljon halvempi vaihtoehto on ostaa vaikkapa wahoon kickr ja wahoon climb jos haluaa fillarin etupään nousevan ja laskevan. Magnumia ei taida olla tarjolla muualla kuin Belgiassa ja Hollannissa.
Printable View
^ paljon halvempi vaihtoehto on ostaa vaikkapa wahoon kickr ja wahoon climb jos haluaa fillarin etupään nousevan ja laskevan. Magnumia ei taida olla tarjolla muualla kuin Belgiassa ja Hollannissa.
Tuossa Magnumissa kiehtoo tuo hyvin todentuntuinen ajotuntuma alustaan ja putkelta ajon todentuntuisuus. Noi perinteiset trainerit on jäykkiä jöpököitä putkelta ajaessa.
Mulla on edelleen toi Wahoo Kickr 2015 malli käytössä. Minkäänlaisia ongelmia ei ole sen kanssa ollut. Kauankohan tollasella vempaimella voi olettaa olevan käyttöikää noin yleisesti? Mitään huoltoja en ole siihen tehnyt -päivittänyt tietty softan aina uusimpaan ja kalibroinnu silloin tällöin. Pitäiskö sille joskus jotain muitakin toimenpiteitä tehdä? Ketjuja olen tietty vaihtanu venymän mukaan ja takapakan aattelin nyt syksyksi vaihtaa. Tunteja on sillä kertynyt tollaset reilut 400 kaikkiaan.
Youtubesta löytyy Shane Millerin vihje tuohon hommaan. Hihnan vaihto tarvittaessa, vapaarattaan purku/puhdistus/rasvaus ja optisen silmän puhdistus.
Olen harkitsemassa trainerin ostoa. Minulla on boost-akselinen maasturi ja huvittaisi tehdä sillä wattiperustaista treeniä talvella. Tarkoitus on ostaa "suoravetomalli". Boost-akseli ja "long cage" takavaihtaja rajoittavat hieman vaihtoehtoja. Käytännössä mahdollisia taitaa olla <1000€ hintaluokassa Eliten (adapterilla) ja Wahoon trainerit? Eniten ostamisen halua herättää tällä hetkellä Wahoo Kickr Core. Asutaan pienessä rivarissa ja käytännössä sijoituspaikaksi tulee olohuone. Treeniaikani tulee olemaan yleensä ennen töitä tai muuten lasten nukkuessa joten hiljaisuus on erittäin tärkeä kriteeri. Kickr Coren pitäisi olla hyvin hiljainen? Jos joku tietää paremman vaihtoehdon niin olen vastaanottavainen uusille ideoille.
Monet täällä virittää läppärin tai muun vastaavan pyörän eteen. Olen itse ajatellut seuraavaa: Wahoo Element Bolt kiinni pyörään ja harjoitusten ohjaus sitä kautta. Viihdyttämiseen meinasin fiiliksestä riippuen äänikirjaa tai edessä olevaa töllöä. Jos ei meinaa käyttää zwiftiä tms niin onko mitään syytä tämän järeämpään tietotekniikka-arsenaaliin?
Olin jostain saanut päähäni että trainerroad treenit saa suoraan bolttiin. No näin ei näemmä ole. Pitää siis laittaa puhelinteline, eipä se ole kummoinen investointi. Kiitos.
Jokos täällä on porukat havitelleet liikkuva alustoja trainerin alle?
Tässä lienee yksi ehdokas, jos saavat tuotantoon:
https://www.dcrainmaker.com/2018/07/...-platform.html
Itse olen nuo kiikkualustat joutunut hylkäämään ajatuksista jo pelkästään tilan puutteen vuoksi. Fillarin runkoa säästävä ratkaisu tuo toki olisi.
Ekaa traineria zoomailen ja päätymässä siihen että halpapäästä ostan ensimmäisen hankinnan eli käytännösssä perinteisen harjoitusvastuksen. Onko foorumilla mielipiteitä Eliten mallien välillä?
B-D:ltä esimerkkihinnat. Toki vertaan eri verkkokaupat sitten kun tilaan
Elite Qubo Power Fluid 234,45 €
Elite Qubo Digital Smart B+ 311,56 €
Omat preferenssit:
1. Niin hiljainen kuin perinteinen voi vaan olla (kerrostalo). Olen ymmärtänyt Fluidi on tässä parempi kuin magneetti
2. HR treeniä
3. laskennallinen power ja Swift yms olisi kiva lisä
Vanha Turbo Muinkin on samoissa hinnoissa, mutta Youtube on täynnä videoita joissa ilmeisesti on alkanut nesteet vuotaa ja vehje alkaa pitämään kovaa meteliä joten vähän skeptinen kuinka iso tai pieni osa laitteista on lopulta pidemmän päälle toimivia.
Vaikea päättää kumpi noista Eliten perinteisistä olisi se mielitietty
Qubo Digital Smart B+ ymärtääkseni magneettiversio mutta siinä tulisi lakennallinen poweri mukana joten Swift-maailma aukeaisi. Pohdin että pitääköhän tuo Digi B+ nyt sitten enemmän ääntä kuin Fluid. Ja paljonko.
Tuollaisella palikalla saa myös Qubo Fluidista laskennallisen tehon pihalle: Misuro B+
Tuo on jäänyt vähän epäselväksi että saako tuon palikan periaatteessa mihin treineriin vaan. Eikö se perustu kadenssiin ja nopeuteen?
En tajunnut kun jossain vanhassa Eliten mallissa (en muista mikä) kerrottiin saatavan Misuro B+ lisäpalikan mutta sitten sanottiin että vain vuoden20XX malliin saa ja vanhempiin ei.
Ei, tuo toimii vain (osassa) Eliten trainereissa. Tuon toiminta perustuu trainerin rullan pyörimisnopeuden (ja pyörimisnopeuden muutosten) tarkkailuun, mutta sen lisäksi pitää tietää trainerin vastuskäyrä.
Toki vastaavaa tekniikkaa käytetään tehonarvioimiseen lähes kaikissa edullisissa ja keskihintaisissa trainereissa.
Ok, thänks.
Tuossa B-D Quobo Fluidin sivulla on tuommoinen taulukko Eliten harjoitusvastuksista ja Fluidin kohdalla ei ole ruksia Misuro Blun ja Misuro+ kohdalla. Toisaalta ei ole muuten Digitalinkaan kohdalla. Hämmentävää.
Kysyin Tacxilta että onko niillä työn alla vastaavaa laitetta Tacxin trainereille mitä Kickr:llä on eli Kickr Climb, niin vastasivat ettei ole. Tiedä sitten totuutta mutta jos näin, Tacxin mielestä tuo sit sit ole bisneskselle kannattava laite valmistaa, muutenhan se olis jo tehty.
Kun hätä on suuri on apukin ainakin jossain määrin lähellä https://www.dcrainmaker.com/2018/09/...ect-drive.html
Onkos jollain kokekemuksia Elite Real E-motion B+ rullista? Itselläni on satojen tuntien kokemus perinteisistä rullista. Mitenkä nämä "kelluvat" E-rullat vertautuvat esim. Tacx Neo traineriin. Trainereissa ärsyttää niiden jäykkä olemus ja olen fundeerannut näitä E-rullia. Pelittääkö kaikki normitraineriohjelmat tässä? Onko markkinoilla vielä jotain parempaa. Tacxin "juoksumattoakin" olen harkinnut, mutta joutuisi syömään pari viikkoa tonnikalaa, jos sen ostaisi.
Onko olemassa jotain järkevän hintaista 12x148 perällä varustetulle maasturille sopivaa traineria ? Ihan näin mielenkiinnosta ajattelin asiaa..
Ainakin Eliten Diretoon, Drivoon ynnä muihin samanlaisiin löytyy boost adapteri, joka on vain pidempi vasemman puolen päätyholkki.
Mahtaako joku tarvita toimivaa biltema-traineria. Ei maksa mitään. Nouto Lohjalta.
Viestiä tulemaan. Jos on ruuhkaa, punkku nopeuttaa ;)
ERG vai ei? Ja milloin? Tappaako ERG harjoittelun? Onko älytrainerin järki oikeasti vain siinä, miten se toistaa simuloidun ajoympäristön ilmiöitä polkimiin?
Itse en tykkää ollenkaan ERGistä jos intervallin pituus on 60 sekunttia tai alle, koska.....Trainerilta (mulla onTacx Neo) kestää kuitenkin harmittavan kauan päästä haluttuun tehoon. 10 sekunnin sprintistä voi mennä puolet vastuksen hakemiseen ja toisaalta sprintin loputtua jää vastus pitkäksikin aikaa päälle. Jos on sprintti ja kadenssi on unohtunut hitaaksi, niin iso riski, että lyö pyörittämisen pysäyttävät vastukset.
En tykkää ERGistä mitenkään erityisesti, jos tehot on FTP tai yli. Sweet spott sen sijaan ihan ok. Tämä koska.... Kovemmissa tehoissa on helpompaa, jos teho saa vähän elää. Kynnyksen alla tällaista ilmiötä en koe. On jotenkin myös luontevampaa itse etsiä se haluttu teho kovemmissa rykäisyssä, henkimaailman asioita. Että itse on kapteeni, joka pyörää kuljettaa. Erityisen turhauttavaa on Zwiftissä mennä mäkeä ylös ERG-moodissa.
Olen tuota miettinyt itsekkin paljon. Minä kyllä tykkään erg:stä, enkä ole kyllä huomannut viiveitä. Ant+ pätkii, mutta kuulemma se korjaantuu usb johdolla jossa on ulkoinen virta. Bluetooth ei katko minulla. Varsinkin on/off seteissä erg on tosi kiva. Puhdasta kärsimystä. Laskee vaan sekuntteja ja lataa täsmälleen oikealla kohdalla watteja polkimiin.
Ja minä en koe erg:tä mitenkään kiinteäksi, jossa ei voi tehdä itse mitään. Siinähän voi vaihdella kadenssia vapaasti, eli vääntöä voi kyllä muutella vedon aikana. Lepoa siinä ei turhaan saa.
ERG on jees täälläkin päässä. Tosin mä en tee mitään lyhyitä vetoja tai sprinttejä trainerilla, niin ei ole mielipidettä asiasta.
Mulle ERG maistui huonosti ja olen jättänyt ne taakseni. Mieluummin Zwiftissä maiseman ja edellä menevien selkien tai takaa tulevien mukaan. Into piukeena ylämäkeen ja ylimalkaisesti siitä huolen pitäen, että tulee treenin aikana osapuilleen sopivasti eri sykealueilla. Jos olisin kisakuski, niin tämä ei toimisi, kun niitä lyhyitä maksimi-intervalleja ei juuri tule tehtyä.
ERG on aina päällä, lähinnä tulee ajettua sweetspot ja over-under tapaista intervallia Tranerroadilla TV:tä katsellen tai musiikkia kuunnellen. Välissä joitain Sufferfest videoita, mutta niissäkin aina ERG. Traineri tapa pitää edes jonkinmoinen kunto yllä talven yli.
Hei mitäs musiikkia te kuuntelette trainerilla ajellessa? Tarttis löytää jotain mitä kuunnellessa kadenssi pysyis mukavasti 90rpm paikkeilla. Leffaa katsellessa tms puuhaillessa meinaa kadenssi pudota liian alas.
Musiikin suhteen oon lähes kaikkiruokainen, kirkonpolttohevi ei ehkä uppoa, mutta melkein kaikki muu.
Gesendet von meinem SM-T280 mit Tapatalk
Tällä voit etsiä mieleistäsi musiikkia sopivalla tempolla:
https://songbpm.com/
di.fm (kymmeniä ja taas kymmeniä jumpekanavia, esim "nightcore", biitti lienee sopiva...)
radiotunes.com (jos haluu vähän rauhallisempaa, miljoona kanavaa täälläkin)
jazzradio.com (no, jazzia nimensä mukaisesti)
classicalradio.com (joo, voi sitä Mozartin kanssa traineroidakin)
rockradio.com (jos se hevi sittenkin uppoaa, tai joku muu rokkigenre)
Näille kaikille löytyy kätevä android (ja varmaan myös iphone) sovellus.
En ole koskenut di.fm palveluun useampaan vuoteen koska kanavat eivät oikein jaksaneet enää napata, mutta ehkä nyt on mennyt pahin electro house vaihe ohi. Mä kuuntelen musiikki podcasteja nykyään.
Mutta asiasta kysymykseen. Onko kukaan törmännyt Zwift/1. gen Kickr teho-ongelmaan kun pitäisi ajaa alle 100 watin teholla ERG-asetuksessa? Vaimo aloitti Zwiftissä ajamisen ja noissa treeneissä palautukset ja PK menee alle 100 watin. Ongelma on, että traineri ei pidä tehoja esim. tavoitteena olevassa 85 watissa vaan antaa tehojen karkailla. Onkohan kyseessä joku Kickrin ominaisuus vai onkohan tähän olemassa jotain korjaavaa toimenpidettä.
Omassa ajossa vastus käy ja kukkuu normaalisti.
^En tiedä yhtään liittykö asiaan, mutta ainakin Elite Diretossa on min/max tehoarvot per välitys.
Pitää siis ajaa pienellä vaihteella, jos haluaa tuollaista pientä vastusta.
Diretossa en ole isoo rieskaa edestä tarvinnut. Kaikki tehoalueet mitä tartten menee pikkurieskalla.(180-500w)
Eikös tällä ole selvä yhteys polkemisen tuntumaan/inertiaan?
Ainakin itsellä ajaessa Neo:lla harjoituksia erg moodissa, pyrin käyttämään vaihteita eri ajotilanteiden mukaisesti. Mäessä pikkulimpulla ja tasaisella ”kovaa ajessa” isolla rattaalla. Isolla rieskalla vauhtipyörä pyörii lujaa = siihen varastoitunut energia on iso. Voisin myös arvata että softa ohjaa vastusta eri tavalla eri ajotilanteissa. Ero polkemisen tuntumassa/lihasrasituksessa eri ajotilanteissa on ainakin Neossa iso. Esimerkkinä 300W pienellä vaihteella vs sama isolla. Jos lopetat/kevennät polkimemista, pysähtyy vauhtipyörä pienellä rattaalla lähes heti. Kun taas isolla rattaalla ”kovaa ajaessa” pystyy hetkellisesti keventämään ja vauhtipyörä pitää vauhtia yllä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
On se road fiilis parempi pikkurieskallakin kuin muinissa. Taitaa direto vaatia yli 300w tehoa että polkeminen onnistuu isolla rieskalla, ainakin jos pakan keskivaiheilla koittaa ajaa.
Inertiaa tai ei niin silti vituttaa tallissa polkea.
Tämän eron kyllä huomaa ajaessa. Toisaalta harjoitusmielessä onko mitään väliä sillä miten nopeasti vauhtipyörä pysähtyy, kun polkeminen lopetetaan tai sitä kevennetään? Tietenkin jos tuntuman vuoksi harjoitusvastuksen käyttö on mielekkäämpää, niin sillä on kokonaisuutena väliä.