^ Näin tulikin tehtyä ja käveltyä pidemmälle kuin aikomus oli. Yhden kallion laelle kavuttua taivaskin selkeni ja kaunis auringonlaskun kajo valaisi hienosti maiseman. Nyt voikin hyvillä mielin siirtyä sinne uunin kylkeen.
Printable View
^ Näin tulikin tehtyä ja käveltyä pidemmälle kuin aikomus oli. Yhden kallion laelle kavuttua taivaskin selkeni ja kaunis auringonlaskun kajo valaisi hienosti maiseman. Nyt voikin hyvillä mielin siirtyä sinne uunin kylkeen.
Mitä kummaa ostaisin iskälle, äiteelle ja kummitytölle joululahjaksi? ja kaverille kans jotain pientä. Rahaa ei ole kovasti käytettävissä, aiempina jouluina oli mukana 3 kassia paketteja ja nyt saattaa olla pettymys kun ei ole juuri mitään.
Meinasin nahkeeta teepaitaa, mutta ( vanhempani) ei ollu kovin innostuneita. Isäni tosin totesi että nahkiaisen suu-printtikravatti on hieno ( kun pyysin tekeen kravattisolmun omaani). Kukaan ei tarvitse mitään, joten sen lahjan ei tarvitse olla mitään supertarpeellista mutta kuitenkin käytännöllistä.
Miten olisi nahkeet teepaidat, kraka ja taidan kummitytölle koota nukenvaatteita ja -tarvikkeita.
Pitäisikö Nakkilassa käydä vielä kerran? Kehtaisiko KVVY:ltä kysyä töitä, mä olen tässä miettiny vaikka kuinka kauan mutta ei vielä rohkeus riitä.
Jokohan sitä illalla kävisin opettelemaan yrttien kasvattamisen sisällä? Kuukausia on ollut harkinnassa kun hankin silloin viljelylaatikon ja snadin multapussin ym. ja kellarissahan ne lojuu yhä. :p
Ainakin persiljaa, korianteria, oreganoa, timjamia ja basilikaa on tarkoitus saada kasvamaan.
Nyt lähden muutaman tunnin lenkille.
No päädyin sitten teepaita isälle ja kaverille. Mutta mikä koko? Itelle sopii miesten S-koko, joten miesten M vai L?? M-koossa rinnanympärys on 96-102cm pituus 73cm, ja L-koossa rinnanympärys noin 110cm ja pituus 76cm. Ukkojen koot 175cm ja noin 75kg. KUMPI KOKO?!?
Uusi sänky.
Puhelimen päivitys. Vanhuksella on käyttötunnit lähellä täyttä (nyyh).
Liiteriin pitänee laitella lisku/killerö, myyränpaskiaiset tuppavat sisälle
varastotilohin.
Huomenna ois kiva, jos pääsis pikku lenkille ja sitten voisi perata olohuoneen viidakon. Siellä luikertaa kaikki kasvit sikinsokin ja tulee olemaan haastava prokkis.
Pitäisikö käydä vielä tänä vuonna Nakkilassa? Harkitsin Kotkan Maretariumissa käyntiä, mutta Maretarium on remontissa marras-joulukuun ajan joten se reissu siirtyy.
Juuri lueskelin nahkiaispaistamon sivuilta että kausi alkaa hiipua. Nyt olisi sitten käytävä jos meinaa vielä käydä, tarvinnee ehkä soittaa sinne että onko paistamo vielä auki...
Jokohan johonkin fillariin laittais nastarenkaat?
Äh, piti huomena lähteä mutta hyvä kun soittelin, eivät ole auki ja tänään en enää ehdi. Sovittiin mulle aika paistamolle ensi torstaiksi :D kiva, nyt on jotain nahkeeta mitä odottaa.
Ehdin laittaa tarrakin autoon, ja mulla on jo nahkee kortti valmiina, vien sen mukanani.
Hmmm. Taidan kohta hakea yhden Urbockin! Edellisen oluen olen nautiskellut maaliskuussa ja lasken 1+1, että siitä johtui pahin flunssa vuosikausiin kun on jäänyt b-vitskut saamatta. 🤣🤣🤣
^ Paikallismyymälässä Shepherdit olivat kadonneet hyllystä...
Nappasin sen toisen Urbockin kantoon. Älä hyvä mies aikaile:rolleyes:
Harkitsen saunaan menemistä pikapuoliin, poikkeuksellisesti ennen avaraa luontoa...
Bussi/taksi/vuokra-auto/yksityinen kyyti?
Lentotiketit kuumottaa taskussa 15.12. Torreviejaan.
Nyt on probleema siirtymä Alicante – Torrevieja: Bussi, taksi, vai vuokra-auto.
Mahdollisesti myös kämpän vuokraaja noutaa kenälätä, korvausta vastaan.
Rouva on kovasti sitä mieltä, että taksi, koska fillarit paikalliselta Bike Shop Bikemania ja vuokra-auto on turha.
Mutta taksi maksaa 60€ suunta (bussi 7€/nuppi/suunta). Rouva epäilee pyörien jäävän vähälle käytölle, jos on auto.
Busseissa ajoittain ollut pulmana ruuhkaisuus ja jääminen ulos.
Edit: Meni aluksi hankinta säikeseen - korjasin.
^ :D minäkin olen laittanu itelle jokusen paketin, ne on takuuvarmasti ...nahkeita. Senverta on jo teepaitoja että tiedän jo mitkä koot on mulle sopivia.
Tässä on harkinnassa nyt miten toimia veronpalautuksen kanssa, jättääkö itelle vähän käyttörahaa ja maksaa osan ennakkoveron täydennystä, vai laittaisiko kaikki siihen ennakkoveron täydennykseen. Alunperin aattelin puolet ja puolet, mutta ennakkoveron täydennystä kannattanee laittaa enempi kuin puolet.
Olisko jo aika lopettaa viivytystaistelu ja alkaa vaihtaa fillareihin nastarenkaita? Ei kai sitä voi enää vältellä turvallisesti. Mutta jos tämäniltainen lenkki vielä menis.
Ai niin ja grainderiin rämistimet :(
^ mä suosittelen nastoja, ainakin kevytnastarengas edessä. Eilen näytti että olisi voinu sileilläkin ajaa....mutta oli paikoin tosi liukasta että tosi hyvä että oli nastarengas edessä.
Kaikken kätevintä on että ne gumit on eri vanteilla, nopee vaihto tilanteen mukaan. Itellä on vielä vähän järeempi nastarengas varalla valmiiksi vanteella jos tiukka paikka tulee, ei ole muutamaan vuoteen kyllä tullu.
Tsekkaisko uuden lounaspaikan. Ainahan se on jännää kun ei tiedä miten toimitaan ja mistä mikäkin löytyy. Vaikka periaatteessa kaikki lounaspaikat on ihan samanlaisia.
Minne mennä? Olin ihan lähimaastoissa, kun päätin seurata ennen kokematonta välipolkua. Tulin haaraan tutulle tielle, mutta kappas, kun polkua luikerrellessani olinkin flipsauttanut sisäisen kompassisi 90 astetta, niin että länsi menikin eteläksi, näytti tuttu maisema ihan uudelle. Ja mikä säpsäytti oli se, että se näytti mahtavan hienolle. Kun noin kolmen sekunnin kuluttua tajusin missä olin ja kompassi palautui, näytti tuttu maisema ihan tavalliselle.
Pitäskö sitä alkaa harkitsemaan nastojen harkitsemista johonkin kulkineeseen
Sitä "Juvenile Pacific lamprey" taulua, mä niin tykkään siitä kuvasta kun nuori nahkiainen innokkaana ja vähän hymyillen uiskentelee kohti elämän seikkailuja meressä, oltuaan ensin jotain 7 vuotta toukkana joen hiekan uumenissa.
Kumpi koko, 18 x 12 vai 24 x 16 tuumaa? Ehkä toi pienempi....
Hei, tässähän voisi vielä harkita, jos eläisin eläkeikään, saisin enempi rahaa kuin nyt kun se takuueläke eli kansaneläke nousi 785 euroon kuukaudessa.
Harkitsen jotta laitan hernekeiton lämpiimään ja lounastan, nyt heti!
Söiskö ennen lenkkiä ja oottais sateen loppumista ? Hmmm, vois olla parempi niin
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
^ Ensin lenkki ja sitten sen syöminen. Ehdottomasti parempi järjestys.
Mä harkitsen että en edes lue yhtä sähköpostiviestiä, se meni ikäänkuin vahingossa suoraan roskapostiin.
Matkalle olisi ensi kesänä kiva mennä vaan minne?
Poika hinkuisi Espaniaan paikallisia ruokia maistamaan - oiskohan Mallorcalla joku ok pyöräilyhotelli jossa myös perhe viihtyisi (Riccionessa oli kaikilla kivaa toissakesänä)
Briteissä olisi yksi pyöräilykaverikin ja Lontooseen lentää aika halvalla.
Kotimaakin kelpaisi neidille, mutta sitten kyllä minulle tulisi iso kiusaus ajaa kaikki matkan pyörällä ('tonnin tai silleen brevetti pohjoisen suuntaan')
Vaikeeta.
^ ymmärrän. Me raavitaan vielä päätämme kevään leirin kanssa, niin toi kesän miettiminen nyt on varmasti vielä astetta tietämättömämpää.