2230g ihan DT:n omilla sivuilla.
Väittäsin, että paras alusetti kyseessä.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Printable View
Minun DT:t Taka Deore 160mm levyllä 1.36kg ja etu 1.2kg SLX 180mm levyllä eli levyineen 2.56kg vs ilmoitettu 2230g on aika paikkansa pitävä.
Mulefut Salsan 150mm etunavalla 1.26kg ja takanen Salsan 170mm napa teräs vaparilla 1.48kg ilman levyjä siis = 2.74kg
DT:compit tais olla molemmissa pinnoina.
^Kiitti. Mulla on noi Mulefutit ja olen miettinyt, että saisiko kiekkosetin päivitykselle merkittävää painonsäästöä. Nähtävästi n. puoli kiloa olisi mahdollista saavuttaa. Hmmmm.... Kuituisiakin olen katsellut, mutta kunnollisten hinta nousee kipurajalle.
DT:n navat lisäks huiput.
Entä jos kasais Hopen navoille ja DT:n kehällä nii tulisko keviämpi mutta yhtä pomminvarma setti.
Itse en ainakaan vaihtaisi Dt:n Rachet napaa Hopeen juurikin luotettavuus syistä vaikkei se Hopekaan huono ole. Paino erokin aika kyseen alainen.
Tuntuu, että kynsivapareihin saa uusia kynsiä vaihtaa vaikka merkki olisi mikä hyvään ja sitten, jos kerkeää posahtaa on aina yleensä ikävää jälkeä hammaskehässäkin.
Pommin varma alu setti vois olla ennemmin DT:n navat, Dt Comp pinnat ja Mulefut kehät, jos keveys ei ole etusijalla vaan kesto.
Loppupäätelmänä: DT:n setti kaupan hyllyltä ja aja auringonlaskuun :D
-Light Bicycle 65mm kehät
-DT Swiss 350 Big Ride navat (54T ratchet)
-Sapim Laser pinnat ja alunipat
Paino 1798g.
Linkki noihin kehiin: https://www.lightbicycle.com/65mm-wi...ompatible.html
Mitens tuo SUP X-fat Carbon... kovasti vähän on keskusteluissa mainintoja ja palstan haku sisältää paljon kehittämismahdollisuuksia... :-O
Liikaa hintaa. Runko lienee sama ku viimevuoden XXL:n white 4 fat interceptor. Jonka on tarjouksesta varmaan saanu 1500€
Myös canyoni on halvempi. Mutta jos haluaa tukea suomalaista kasaustyötä niin mikäpä siinä.
Harkinnassa olisi Felt DD 70. Olen 175cm pitkä ja Feltin runkokoko taulukon mukaan minulle sopii sekä 16" että 18,5" runko. Tekisi mieli ostaa tuo pienempi runko. Entinen pyörä oli Felt Nine, runkoko 18" ja kaikinpuolin sopiva. Mistä parhaiten tunnistaa liian pienen rungon? Molempia pääsen koeajamaan kunhan vaan saapuvat liikkeeseen.
Sportax tampereella tuonut erän Rocky Mountain Suzy Q läskejä... Kiinnostaisi kovin ,27.5 kumit ja kapealla q-factorilla.. Onko tästä kellään kokemuksia?
Eiköhän se "ahtaus" tunnu liian pienessä pyörässä jos olet jo kuitenkin 175 pitkä niin 16" täytyy olla jättikokoinen.. Lisäksi jälleenmyyntiä silmällä pitäen 18.5" menee aikamonelle meistä..
Kyllä, rungon koko kannattaa valita mahdollisimman helppoa jälleenmyyntiä ajatellen ;) Jos testaamaan pääsee molempia, niin kyllä sen tuntee kumpi istuu paremmin. Jos jalan sisämitta on pituuden suhteen "standardi" niin M luultavasti menee. Mutta Feltin M on monen muun merkin M kokoa suurempi, korkeampi ainakin, joten en sulkisi S kokoakaan pois ennen testaamista.
Kiitos! Luulempa, että tulee valittua M-koko. Aikamoinen läskikuume iskenyt ja tämä uusi 2018 DD 70 vaikuttaa aika kilpailukykyiseltä paketilta. Vaikeaa on valita läskin ja 27,5+ välillä, mutta kun Feltissä on 4,0" kumi, niin ei ole vielä aivan äärimmäinen läski. Hyvällä keulalla plussapyörän hintakin meinaa sitten jo pompsahtaa.
Kiva olisi tietää, onko carbonia tuotu, onko 2018 vai 2017 malleja?
Koitin 2017 70 Carbon -mallia Sportsonilta tilata, mutta eioota oli niillä varastossa, olisi mennyt kallimmaksi tehdastilaukseksi, jäin odottamaan 2018 malleja.
Rengaskoossa taitaa olla vain Bontrager ja Maxxis kumeja saatavilla, ei mitään keveämpiä kisarenkaita.
Vuoden vaihteen jälkeen ilmeisesti enemmän tarjolla näin vastattiin ja ilmeisesti ´18 malleja juu. C70 ja C90 mallia löytynee.. Vaan aika kovia oli hinnat 3.6k -4.6k.. Noin se kai hinnoiteltiin. Vähän meni ohi oman budjetin kyllä,aika sateentekijä saisi olla. Täytyy vaan alkaa katseleen SC:n täpäriä. :)
Kumpi pyöristä parempi? Kona Wo 2018 vai silverback Scoop Single 2018?
Aika paha. Paha sikäli, että tuo Kona on luonnossa kuulemma hot hot hot! Ja hei se on Kona!
Silverback taas on sensible trousers vaihtoehto. Kuitua keulana, hyvää palikkaa hintaisekseen ja hyvä väri kyllä siinäkin.
Silverbäkki Singlenä nyt tän hetken hintalaatukuningas imho.
Mä pyrkisin kyllä koeajamaan, jos ei ole ymmärrystä mitä ko vehkeiden geo tarkoittaa käytännössä. Itse aloitin läskeilyn hyväksi kehutulla vanhemmanmallisella teräs-wo:lla ja se ei ollut kyllä yhtään mun juttu, liiaan jyrkkä keulakulma ja hyvin retkeily-tyyppinen käyttäytyminen. Vaihdoin Cuben Nutrailiin joka on paljon leikkisämpi ja näppärämpi, sopii mulle paremmin. Noista ei itsellä ole kokemusta mutta kandee ehkä tosiaan yrittää testata niin tietää mitä saa, osat yms voi aina vaihtaa mutta geon kanssa menee homma joko hyvin, huonosti tai jotain siltä väliltä ja sen kanssa on elettävä..
Milloin Wo on ollut terästä?
Eiks se joskus ollut? E: ei perketti, tomaattipurkkiahan se oli, teräskeulalla (vai oliko sekin amuliinia?). No, ei sen välilä vaikka ei olisikaan, pointti koeajosta on pääasia.
2014 mallia muistelin mutta muka alumiiniä. Muistan, että painoi saman verran ku teräs. Mahtu vain 4" gummit.
http://2014.konaworld.com/wo.cfm
Tuota minäkin muistelin, no Wo:nkin keulakulmakin on vissiin loiventunut tuosta jo että ei tässä mitään mallikohtaista dissausta ollut tarkoitus tehdä..
Hei jäbäleisson, Hi5Bikes alkaa myydä Rockya. Hiilari-Suusien pallokin on vihreenä (https://hi5bikes.fi/haku?q=suzi).
4" taisi olla ihan maksimi kumi. Takana hintsusti tilaa. Hypistelin hieman tampereella tuota hiilaripeliä. Hintaa joo reippaasti,lisäksi keskiö jälleen kovin matalalla.
Onko Salsa Muklukin omistajia? Kiinnostaisi kovin painon yms puolesta mutta onko tuossa keskiö kovin korkealla siinäkään?
Rockyn sivujen mukaan näyttäs 27.5 x 4.2 mahtuu että jää standardin vaatima clearance renkaan ja rungon väliin. Mtbr forumilla näyttää joku mahduttaneen jopa 4.5 barbegazia... mutta clearance ei ihan huimaa ole. Mihinkään syvän lumen hitaaseen möyrintäähän tuota ei varmaan ole suunniteltu vaan on hyvin samanlainen kuin Salsan Beargrease, nopeampaan XC tyyppiseen ajuun tai bikebackingiin.
-Fits up to 27.5x4.2 tires (when available, with safe clearance from 770mm x 104mm).
http://www.bikes.com/en/stories/suzi...-fat-stay-fast