^^Sun pitää vaan tiputtaa ne peesistä. Tai sitten jättäydy taakse ja kuumota sieltä rallattamalla vapaaratasta, sitä ei khakishortsimies kestä.
^^Sun pitää vaan tiputtaa ne peesistä. Tai sitten jättäydy taakse ja kuumota sieltä rallattamalla vapaaratasta, sitä ei khakishortsimies kestä.
Hohhoijaa, vai ahistaa Heidiä kun pimputetaan kelloa. Lopussa tulee oikein loistava perustekin sille miksi kellon soittaminen on paitsi ärsyttävää, myös turhaa: "Jokainen vastuullinen koiranulkoiluttaja tietää, että milloin tahansa ohi voi suhahtaa pyöräilijä jos toinenkin, ja taluttaa koiraansa sen mukaisesti."
Jos mä nyt alan ajaa tuolla siihen malliin että jokaisen flexin toisessa päässä on vastuullinen henkilö, niin tuuleeko Heidi sitten laittamaan laastarin kun aeropinnat viipaloi ensimmäisen kostean nuuhkukuonon?
edit: sorry tuplat
[QUOTE=Jopoman;2087467]^^Sun pitää vaan tiputtaa ne peesistä. Tai sitten jättäydy taakse ja kuumota sieltä rallattamalla vapaaratasta, sitä ei khakishortsimies kestä.[/QUOT
Se ajeli duunimatkaa tehdessä alkuun kaukana mun edessä. Ajeli niin rauhallisesti, että toki sain sen kiinni kun normisti ajelen ihan reipasta vauhtia työmatkani. Ohitin sen ja eikös p*kele tiukentanut tahtia ja lähtenyt perään. En nyt ihan läkähdyksiin halunnut itseäni ajella joten normaali vauhtiani etenin. Mutta v*ttu mua sapetti kun se ajoi vielä niin liki. Aikaisemmin kesällä samainen kaveri lähti seuraamaan erästä tuulipukurouvaa joka ajelee aivan hulvatonta vauhtia hybridillään. Rouva ohitti ensin minut ja sen jälkeen ajoi vielä tämän khakimiehen ohi. Khakimieshän lähti peesaamaan ja kummatkin katosivat auringonnousuun. Kunnes aikani ajettuani tämä khakimies yksinään ajeli edessäni. Eli ei pysynyt kyydissä mukana, tai tuulipukurouva ei ollut takaa-ajoon tarpeeksi motivoiva =D
Minä päästän aina tuollaiset edelle ja jos eivät jaksa pitää vauhtiaan yllä niin sitten saavat kuunnella minun vapaarattaan sirittelyä.
Ei-halutut peesaajat hätistetään lisäämällä tai vähentämällä vauhtia.
Tai niistämällä.
Teillä on vaan niin nätit pebat että miehet viihtyy beesissä:).
^ Riippuu ihan miehestä ketä viitsin roikuttaa mukana:rolleyes:. Khakihousumiehet eivät ole niitä miehiä. Vastedes lähden viisi minuuttia myöhemmin töihin. En halua enää törmätä moiseen kummajaiseen. Se on minun ratkaisuni. Mun huumorini ei riitä tähän. Olenkin aika tosikko.
Nuo nilkkasukka-khakihousu-miehet ainakin minun kokemuksen mukaan ovat niitä kovimman luokan työmatkatempoilijoita, eikä minulla riitä rahkeet lähteä niiden kanssa tosissaan kisaamaan. Niinpä päästän ne suosiolla ohi kun hypriitin ketjun kitinä alkaa kuulua jo turhan läheltä. Oletan kuitenkin, että kun sieltä takaa täysillä töhötetään ylpeänä ohi, niin vauhtia myös jaksetaan pitää. Itse en muuta vauhtiani ja jos sitten seuraavassa ylä- tai alamäessä saavutan, niin alan himmailla TM-tempokuskin takana vapaaratasta sirisytellen. Tästä seuraa yleensä hervoton taaksepäin vilkuilu, otsasuonen pullotus ja kadenssin tuplaantuminen. Priceless. :)
Edit: Tämä on kyllä sinänsä väärässä ketjussa, koska minusta nämä tällaiset tilanteet ovat vain ja ainoastaan hauskoja. Minusta TMT on yleensäkin erittäin hauska laji, vaikka koenkin olevani siinä vain sivusta seuraaja kun en itse sitä niin tosissani ota (tämä on ehkä vain ikuisen häviäjän selittelyä). Mutta jotkut/useimmat ottavat ja melkein joka kerta työmatkaa taittaessani sattuu joku hauska tai hämmentävä tapaus matkan varrelle :D
No, olen joskus pysäyttänyt fillaristin joka kääntyy eteen, ja kysynyt mitä tehdään kun käännytään? ...jarrutetaan. Olen sitten neuvonut ja näyttänyt että tällainen suuntamerkki. Jonkunhan tarvii neuvoa jos nassikka ei kerta tiedä!
Nuolialan kouluun vie ihan "tie" ja sitä osaakin varoa että koululaiset tottakai kääntyy sinne. Mutta eipä vaan käännykään, vaan ne kääntyykin ihan nurmikolle, ja sitä on vaikea ennakoida.
Ja kun olen saamassa edelläajavan kiinni, siinä on siis jo jonkinverran vauhtia. Vaikka olisin vai miettimässä ohitusta ...jos edelläoleva kääntyy juuri eteen, ei ehdi pysäyttää ihan seinään.
Nimenomaan hyvä asenne, kun sama se on autolla ajaessa. Suuntavilkun käyttö ENNEN kääntymistä, kääntymistä oikealle tai vasemmalle tai u-käännöstä tehdessä on ERITTÄIN TOIVOTTAVAA! Ja että se muistuisi, on hyvä vilkutella aina kun kääntyy, vaikka muuta liikennettä ei olisikaan, silloin siitä tulee hyvä tapa.
Onko joku nyt muka oikeasti toista mieltä, että kääntymisen ennakkoilmoittaminen on turhaa? Höpöhöpö, se vaan on niin mukava kuittailla henkilökohtaisesti TEMPOKISUa kohti.
Jos tämän saman asian sanoisi vaikka TunkkiPuolikas, tai Izmo, se olisi asiaa.
Viestin otsikkoon tuli sitten tommoinen suunta-ilmaus.
On ihan hyvä muistuttaa suuntavilkun käytöstä niin pyöräilijöitä kuin autoilijoitakin. Yleensähän suomalainen laittaa vilkun päälle autossaan vasta silloin kun kaikki muut liikujat jo taatusti tietävät minne hän on kääntymässä eli sillon kun hän on jo kääntymässä sinne risteävälle tielle, eikä silloin kun hän vaihtaa kaistaa päästäkseen sinne reunaan mistä käännytään.
Virpi; Jatkuva niistely molemmin puolin ja piereskely ovat loistavia keinoja pitää peesailijat kurissa.. Toisaalta, mikäs sen mukavampaa ku polkea työmatka hyvän persikan perässä ;)
t: Khakishortsimies tennissukilla!
Tollanen khakishortseilija on lähtenyt peesaamaan meikäläistäkin muutamia kertoja, vaikka olen mies. Ehkä mulla on naismainen takamus? Huvittavaa, kun khakimiehen nopeus kasvaa 10 km/h ohitetuksi tulemisen jälkeen. Toistaiseksi ovat kuitenkin pudonneet varsin pian kyydistä, niin ei ole tarvinnut alkaa piereskelemään.
Henkilökohtaisesti koen kyllä nilkkasukat mukavimmiksi kuin sukkahousut. Shortsien väriä en ole kovin miettinyt, mutta onkohan joku väri nopeampi kuin toiset. Sen kyllä allekirjoitan, että kaikenlaista hiipparia tuolla joutuu kestämään. Edessä ja takana.
Nyt vähän asiallisempi vastaus :) Mut tuollaisista peesaaja tyypeistä pääsee eroon vain ohittamalla heidät reilulla vauhdilla. Vauhti on kaiken a ja o, sillä sen mukaan he arvioivat, että jaksavatko lähteä peesaileen. Heti luu kurkkuun ja sit turvallisen välimatkan päässä himmataan vauhti takas edelliseen nopeuteen. Näitä tyyppejä on kuin sääskiä, eli lönnivät edessä ja kun poljet heistä tasaista vauhtia ohi niin johan nousi kaverinkin vauhti yllättäen. Sit peesissä roikutaan ku kuppa nivusissa.. Sen jälkeen on todella hankala tiputtaa roikkujaa... nämähän ovat kuin loisia, nauttivat peesauksen herkuista!!
Nyt täytyy oikaista väärinkäsitys, jonka huomasin vasta äsken: luulin "Olisi tehny mieli ajaa perään" tarkoittavan tahallista törmäystä, mutta erehdyin.
Ei tietenkään ole. Kyse on siitä, että harva sitä merkkiä antaa, joten valveutunut pyöräilijä ajaa sen mukaisesti.
Myös väistämisvelvollisuuden noudattaminen on tärkeää, mutta ajan sillä tavalla, että jonkun toisen mokatessa ei synny törmäystä.
Olen kyllä ajanut ennen toisella tavalla: suoraan ajaessani autot kääntyivät eteen ja oli tiukkoja paikkoja. Yhden kolarin ajoin, kun pyöräilijä kääntyi vasemmalle ohittaessani. Muiden liikennekäytöstä ei saa muutettua, mutta olemalla itse vähän viisaampi olen saanut tällaiset tilanteet loppumaan kokonaan. Ja mulle liikenteessä ensimmäisenä prioriteettina tulee oma ja muiden turvallisuus, vasta sen jälkeen kiinnostaa, mitä säännöt sanovat siitä, olisko jonkun muun pitänyt tehdä jotain toisin.
Ei tässä henkilökohtaisuuksia ole kukaan laukonut, vain juttuja on kritisoitu. Ja jos oon jostakin eri mieltä, en katso kirjoittajan nimimerkkiä tarkistaakseni, pitäiskö sittenkin olla samaa mieltä. ;)
...toisaalta näin työmatkaa taittavana näkisim mielelläni, että jonkinlainen järkevä ja luvallinen peesaus tulisi tavaksi. Syntyisi pieniä ryhmiä, joihin voisi liittyä luvalla mukaan ja vetovastuuta vaihdeltaisiin. Ei nyt missään Ruoholahdessa mutta tuolla isojen väylien varsilla, missä vastatuuli uuvuttaa loppuviikosta jo kovin happoiset reidet.
Tänään oli jänskäkivaa, reippaammin tuullut ja puuskassa sitten yhdessä kohtaa puu kaatui tielle, ei sentään ihan mun kupoliin, joka tosin tuskin heikentäisi mun ulosantia, mutta katsoin, että ei kerkeä alta, ei kerkeä stoppaamaan, onneksi ei ollut kovin iso, joten kanttarihypyllä tuosta jotenkin selvittiin. Stoppasin sitten ja revin sitä petäjää vähän sivuun, kun juuri ja juuri jaksoin sitä liikuttaa.
Luulin, että moista sattuu vain venäläisillä kolarivideoilla, mutta näköjään osaa sattua ihan oikeastikkin. En tiedä olisiko siitä pitänyt vaan ilmottaa jonnekkin, mutta kun sain pois tieltä, niin ei se nyt ketään kiusaa. Kai se pitää alkaa kirvestä pitämään mukana lenkilläkin :o
Omakohtainen kokemus on, että noita vastuullisia on aika vähän. Entinen duunikaveri kuvaili aikoinaan tunnetta, kun koiran tassut on solmussa vaihtajan kanssa, kun vastuullinen oli iltahämärässä kävellyt nätisti reunassa ja koira flexin päässä toisella puolella väylää ojassa.
Tänään Kaarinassa ajoin ensin Lidlin liikennevaloista läpi ja sitte vähän vauhtia..vain kohta jarruttaakseni kun vastaan tuli mies, joka talutti kahta koiraa. Mies käveli tasan keskellä klv:tä ja koirat eri reunoissa siten, että miehen kädet olivat keskenään täysin ristissä. No hiljennän siinä sitten itekin keskelle kun en tiedä kummalta puolelta mennä ohi eli ei kummaltakaan. Mies katsoo suoraan mua päin, muttei tee mitään. Hiljennän melkein pysähdyksiin ja mies huomaa mut vasta kun on seuraavaksi itse vaarassa kävellä koirineen mua päin. Melkonen reaktio lähteä kiskomaan koiria äkkiä vasempaan reunaan, vaikkei mulla siinä vaiheessa ollut vauhtia enää lähes mitään kun olin melkein pysähtynyt. Ohi päästyäni olo oli ensin "mitähän hittoa", mutta mietin myös oliko koiranulkoiluttajalla kenties todella huono näkö, koska ei huomannut minua vaikka katsoi suoraan kohti.
Olin niin hämmentynyt koko valjakon ulkoilutyylistä että en edes kelloa tajunnut soittaa saati sanoa mitään.
Seuraavien liikennevalojen jälkeen oli kävelijä ihan keskellä klv:tä, soitin kelloa pari kertaa, ei tapahdu mitään. Sitten sanon "anteeksi" ja lähden valumaan ohi, jolloin kävelijä ilmeisesti havahtuu ja meinaa kääntyä suoraan päin. Puh.
Joku akka liittyi kylmästi sivutieltä tielle kiilaten. Huusin täysiä. Joku ohitti maasturilla samalla kun vastaan tuli rekka ja rupes maantie jäämään ahtaaks, kun jäi jotain 40cm rakoa. Raivosin.
Pistänpä nyt sitten tännekin: muutamia hetkiä eilen pyöräteillä. Ei varsinaista raivon aihetta, mutta noi kiveykset kyrsivät, ja kanssapyöräilijät. Yhtään tötöilevää autoilijaa ei eilen näkynyt, paitsi pyörätielle pysäköinyt pizzataksi.
http://www.youtube.com/watch?v=DXMLEc5J-ZQ
Vai leimautuu sitä khakisortseillakin :D no voi penteles, omistan kahdet.. Pahoitteluni sille Tampereella Lahdenperänkadulla ajaneelle naiselle jonka perässä tovin peesailin ennen kuin ohitin, vauhti oli vain sopiva ei muuta :D Samoin sille iltapuoliyhdentoista aikaan hervantaa kohti ajaneelle maastopyöräilijälle jonka peesiin liityin hieman Hallilan jälkeen (tulit sieltä alikulusta, itse Hallilastapäin) kaupungista tullessani. Eipä siinäkään sen suurempia taka-ajatuksia ollut kuin mukava vauhti :)
Sen verran maalaisjuntti olen että piti ihan googlettaa että mitkä ne khakihousut on että tietää varoa omaa selustaa. Tältä sitten ilmeisesti näyttää anonyymi epäilyttävä pyöräilevä khakihousumies?:
http://www.coolthings.com/wp-content...1/outlier1.jpg