Minä kyllä muistelin, että kerroit aiemmin trainerin kyykkäävän watobian mäissä 100% asetuksella. Tästä käyrästä näkee hyvin, ettei 10km/h tuoteta tehoa paljon mitään.
http://www.elite-it.com/sites/defaul...raphic_0_0.jpg
Printable View
Minä kyllä muistelin, että kerroit aiemmin trainerin kyykkäävän watobian mäissä 100% asetuksella. Tästä käyrästä näkee hyvin, ettei 10km/h tuoteta tehoa paljon mitään.
http://www.elite-it.com/sites/defaul...raphic_0_0.jpg
Renkaan ja/tai rullan likaisuudella voi olla jotain osuutta lipsumiseen.
Joskus olen myös lukenut neuvon pumpata täysi paine vasta sen jälkeen kun on kiristänyt rullan (jos sellainen mekanismi trainerissa on).
^^ paaton, jos tuo oli minulle, niin uutena lipsui selvästi, mutta nyt myöhemmin joko a) ei lipsu b) olen jo tottunut pieneen luistattamiseen enkä huomaa.
Takanakkina hyvin tasaiseksi/kantikkaaksi kulunut 23-millinen 7,5 bar paineilla (kuski 84 kg).
Lipsumisesta puheenollen voisin kommentoida omasta bkoolin smart prosta samaa kuin fiber omasta eliten trainerista. Ensi alkuun lipsumista oli jyrkemmissä virtuaalisissa nousuissa jonkin verran mutta nyt en lipsumista havaitse enää häiritsevästi. Olenko sitten omaksunut tuohon traineriin sopivan pyörimistekniikan vai enkö sitä enää huomaa.
Kiitokset vastauksistanne , olen polkenut kyseisellä trainerilla muutaman talven Bkoolin oman softan reiteillä . Alpe d´Huez:n nousun olen ajanut aidosti 2 kertaa. Saman nousun ajaminen trainerilla koko matkan perperi satulassa on kyllä haasteellista. Kuten JH tuossa mainitseekin niin ehkä pyöritän huonolla pyöritysteknikalla . Rullan olen puhdistanut myös säännöllisesti. Kuovipolun neuvoa renkaan suhteen en ole vielä ymmärtänyt kokeilla. Neota olen katsellut , laitehan maksaa maltaita mutta sillä ainakin pääsisi siitä epävarmuudesta että lipsuuko vai ei:).
Mulla on kokemusta tasan yhdestä suoravetoisesta harjoitusvastuksesta (Neo). Ray (https://www.dcrainmaker.com/2017/10/...endations.html) ja Shane (https://www.youtube.com/channel/UCbc...8GK6on_S_CgmFA) ovat ajaneet useampia.
Aika pitkälle noiden pohjalta tein oman valinnan, joka oli Elite Direto. Tilasinkin, mutta toimitus viivästyi pahasti. Sitä ei saanut alkusyksystä mistään muualtakaan, joten kävin hakemassa XXL:stä Tacx Neon. Ei harmita. Olen itse asiassa erittäin tyytyväinen hankintaan - ilman vertailupohjaa siis.
Elite on mielestäni tehnyt ihan järkevän ratkaisun kun ovat vastusrullan päällystäneet elastogeelillä, vähentää lipsumista. Itselläni on nurkissa vielä Eliten RealPower harjoitusvastus joka olisi kerrassaan mainio laite, valitettavasti ei ole yhteensopiva Zwiftin kanssa. RealPowerissa ei olisi minkäänlaista lipsumista vaikka putkelta ajelisi jyrkempiäkin virtuaalimäkiä, siinä kun elastogeelirulla kiristetään ruuvilla rengasta vasten. RealPowerilla olen saanut Bkoolin simulaattorissa paremmat tehot irti virtuaalivuorilla verrattuna Bkoolin omaan traineriin. Ilmeisesti saan tasaisemman vedon Elitellä joka mahdollistaa paremman tehontuoton, kukaties???.
Ostanko Wahoo Kickr 2017 1139 € , Tacx Neo Smart Direct-Driven 1229 €?
Pistän aluksi maastopyörään kiinni ja koitan sillä. Eka traineri. Sykemitttari apuna, ei kokemuksia trainereista tai simulaattoreista.
Mitä muuta ostan samalla, tarvitsenko mattoa tai jotain lisähärpäkettä? 142x12 thru axeli, menee kai ilman adaptereita?
Hikisuoja rungon päälle, mitä ohjelmaa meinaat käyttää?, siihen sopiva puhelin, tabletti tai tietokone ja Bluetooth tai/sekä ant+ mokkula.
Missä ajat? Tarpeen mukaan puhallin tai jotain kuskin jäähdytykseen. Wahoon mukana tieten 11s pakka, onko pyöräsi kanssa 11vaihtajalla?
Joo 11 vaihtalla (GX) pyörä. Ohjelmista ei mitään hajua, moni suosittelee Zwiftiä mutta pitää kokeilla. En tiedä mikä sopisi maastopyörälle/minulle parhaiten.
Puhelimia ja tabletteja löytyy, joku tablettiteline pyörään tai sit vaan pistän pöydän sen eteen ja tabletti siihen.
Ajan joko olohuoneessa tai tyhjäsä makkarissa. Puhaltimia löytyy.
Onko noissa kahdessa trainerissa suuria eroja?
Ihtellä nyt trainerroad ja puhelin käytössä, se ei tarvi isompaa näyttöä. Muista ei vielä kokemusta, mutta wahoon kylkiäisenä sai testijaksoja useampaan ohjelmaan. Ihte ajan -5-10 asteessa autotallissa ja siellä pärjää ilman puhallinta :-D
Rakenteessa on eroa. Ainoastaan neo on direct drive sanan oikeassa merkityksessä. Vapari on kiinni suoraan moottorin akselissa, eli mitään muuttujia ei ole matkassa. Kickrissä on hammashihna.
Itse kääntyisin pelkästään äänen puolesta Neohon. Verkkokauppa.com myi ainaki alkutalvesta Kickr ~850€ mikä oli mielestäni linjassa verrattuna Neo. Onhan niitä muitakin toimivaksi todettuja keskihintaluokan trainereita jos ei välttämättä halua tonnia laittaa kiinni ilman kokemusta.
Jonkinlainen matto on hyvä olla alla, kun klosseissa kävelee sisällä. Hikisuojat ynm. olen itse todennut aivan turhiksi, kun kuitenkin käsipyyhe tangon+stemmin päällä.
Nyt on ensimmäiset 200 km zwiftiä takana eliten diretolla ja aiempi eli XXL flow smart lähti eilen uuteen kotiin..
Direto vastaa kyllä alkufiiliksen perusteella mun joka huutoon traineritarpeesta...
Minkälaisia treenejä ajatte trainereillanne ja missä suhteessa? Pk:ta, intervallia, zwiftiä vai näitä kaikkia?
Tässä jaksossa 3-5x3-5min, nx30/30 ja nx40/20. Sweetpottia eli VK2 en koskaan.
Täytyy kerrankin kehua jotain foorumilla asti. Vajaat 3 vuotta ajettu Kurt Kinetic Road Machine alkoi täristää. Kokeilin Kineticin supportin kikat, ei auttanu. Reklamoin, lähettävät takuuna uuden vastusosan. Aika hyvää asiakaspalvelua!
Hei, en millään jaksa kahlata läpi ketjua, joten kysynkin nyt viisaammilta. Mikä mättää kun yritän yhdistää elite turnon traineria pc:lle, joka on vanha (8 vuotta), käyttis kuitenkin windows 10 . Pitääkö minulla olla jokin ulkoinen usb-porttiin laitettava ant+ ja jos niin mistä niitä saa?
Esim. huawein tabletti tunnisti trainerin ilmeisesti bluetoothin kautta , trainerissa on tuo ant+ ja bluetooth anturi. `käytin ohjelmaa nimeltä myetraining!
Ja kun yritin zwiftiä laittaa päälle tabletista, niin ei yhdistä.
Ja tuo misuro b+ ei jostain syystä tahdo pariutua sony xperia z3 kans. aina katkaisee yhteyden.
Tuo myetraining ei vielä tue desktop versiota Turnon kanssa, voit käyttää sitä Turnon kanssa tabletilla tai älypuhelimella. Tuki oli joulun aikaan tuossa ”muutaman kuukauden sisään” mutta jos Italoja yhtään tuntee niin kokko on varmaan poltettu kahdesti ennen kuin tuo tapahtuu
Ant+tikkuja saat melkein kaikista kodin tekniikkaa myyvistä liikkeistä tai tilaamalla verkosta
Tabletin pitäisi pariutua Bluetoothin kautta, onhan se päällä? Löytyykö sykevyö tms?
Mulla alkoi katkomaan yhteyttä tuossa 2000km ajon kohdalla, syynä misurosta loppuva patteri
Uudella paristoilla ei taas ole mitään ongelmia.
Jos sulla on uusi traineri, tuskin tuo paristo on syynä
PC:ssä oltava 64 bittinen prosessori Zwiftin pyörittämiseen.
Nyt löytyi sykevyö, tabletti löysi tuon misuro b+ muttei pariudu. Eikä pariudu edelleenkään Sonyn älypuhelin. Pcllä zwifti keskustelee kylläkin kummankin laitteen kanssa kun WiFi on päällä. Vasemmassa yläkulmassa kun on puhelimen ja ant+ laitteiden kuvakkeet, niin puhelin näkyy yhdistettynä, mutta tuo ant+ tikun kuvakkeessa on huutomerkki. Eli viittaisiko tuo juuri tuohon että tietokoneeseen pitäisi laittaa tuo ant+ tikku myös?
Siis noihan paritetaan my etraining softasta eikä puhelimen bluetooth valikosta , olihan tämä tiedossa?
Edit. Itellä oli turbo muin misuron anturilla ja paritus toimi kuin junan vessa kun paritti oikeassa paikassa.
e-taining softa toimii bt:tä käyttäen android laitteilla kohtuu hyvin, nyt direto käytössä eikä pätkimistä ole esiintynyt.
Pc hommiin tarttet ton antti anturin mutta eliten pc softa ei ilmeisesti toimi joten rahat saattaa mennä viemäriin. Muihin softiin en ota kantaa pc puolella.
Ant+ tikku koneeseen ja zwifti löysi trainerin, muttei ukko pole metriäkää . nyt ei vaa ossaa prkl :(
pc vaihdettu uuteen läppäriin ja bluetoothin kautta zwift rupesi pelaamaan. vanhassa pcssä ilmeisesti huono tuo yhteys joka ei toiminut. elämä voittaa taas :)
Ihmettelin toisessa ketjussa Elite Diretosta pohjassa lukevaa calibrointilukemaa ja lukemaa mitä laite itsessään antaa kun calibroi. Mulla lukee pohjassa 6515 ja laite antaa calibroitaessa 6508-6507. Asentelin tossa power2max wattimittarin pyörään ja testailin niin Direto näyttää liian vähän watteja 8-10 pelessä (ei kovin paljoa mutta kumminkin). Tommoseen tekstiin törmäsin eliten sivuilla.
There's a sticker on the trainer with the original value, check it. If your value is close to that (not more than 5 points) it is ok.
If it is lower of more of 5 points, then it is necessary to tighten the belt (1 turn at time, then calibrate again and check if the value is ok, otherwise go on with another turn - NEVER exceed the original offset!)
Tässäkin paskassa on tota remmin kiristystä tiedossa.
No mutta aika fiksusti kuitenkin ilmoitettu tuo säätöarvo tehtaalla. Kaikissa muissa paitsi neossa on tosiaan hihna, joka sotkee tehokkaasti trainerin robustia toimintaa pidemmän ajan kanssan.
Olin kyllä siinä uskossa, ettei hihna sotke millään tavalla direton watteja, koska watit mitataan navasta. Mutta tosiaan, taitaahan se luistava hihna aina sotkea tehoja, koska vauhtipyörä on ulkona mittaustapahtumasta.
Tehonmittaussensori on vauhtipyörän akselilla. Voimat siis välittyvät ketju - kasetti - vapaaratas - laakeroitu napa - hihnapyörä - hihna - toinen hihnapyörä - laakeroitu tehonmittausakseli - Vauhtipyörä/kuormitusvastus kombo. Eli hihna on ennen mittasensoria tehon välitys ketjussa.
Tuo jone1:n ero 6515/6507 ero on 0,1% kun taas 360W:n kohdalla 10W on 2.8%. Onko pyörän ketju hyvin rasvattu? Siinäkin kun häviöitä tulee.
Säädin diretoa, pohjassa lukee 6515, calibroin niin antoi 6513. Heitto power2maxiin nyt 4-5wattia.
Edit. Borattia siteeraten "Great success"
Minulla on Diretosta hävinnyt ERG kokonaan, ei kuulu säätömoottorin piipatusta enää ollenkaan :(
Kaikenlaista olen yrittänyt, eri appeja pc:llä ja androidilla (zwift, bkool, myetraining), mutta ei piippaa ei. Muuten kyllä kaikki toimii, teho mitataan. Onneksi alkaa olla jo ajokelit ulkona.
Leluja mitä leluja nää eliten laitteet. Taitaa takuukeikka olla ovella. Missä joudut mahdollisessa takuucasessa asioimaan.
^ Oma Eliten lelu on nyt toinen samaa merkkiä. Aika monta tonnia on Qubo Digital B+:lla tullut ajettua, useamman fillarin kanssa. Lelu toimii kuten pitää, mutta Eliten softaan en koske tikullakaan :)
Nyt kun lähti traineripyörä alta varkhaan matkaan niin pitäisi keksiä uusi lähestyminen Turbomuiniin. Zwiftiä tuli väännettyä tuolla ja nyt pitäisi päästä kiipeämään Alpe DZwiftin päälle. Tallista löytyy maantiepyörä jossa thru-axle, mutta tuo ei käy Turbomuiniin. Pitäisi hommata siis ilmeisesti Turno?
VAI tekisinkö niin että otan vanhan vanhan magneettisen muutaman kympin harjoitusvastuksen käyttöön ja ostan pyörään wattikammen? Molempien hinta olisi samaa luokkaa. Eikös tuollainen kampi pelaa kanssa Zwiftissä? Tehomittarista olisi iloa myös ulkomaailmassa.