Millonkohan Vantaankosken sunnuntailenkit alkavat taas?
Printable View
Millonkohan Vantaankosken sunnuntailenkit alkavat taas?
30-ryhmä eli viimeinen ryhmä ajoi oman Garminini mukaan 30,4 km/h keskarilla loppuun asti Mittatielle.
Itseltäni meni se rengas ja siitä eteenpäin ei uskaltanu ajaa kunnolla kun tuntui rengas muljuvan takana (liian vähä painetta renkaassa tuntumalta). Kotiin asti kuitenkin pääsin hyvin, kiitos ja anteeksi. Isot propsit kaikille, kun jäitte odottamaan ja jeesaamaan rengasrikon korjaamista.
Olipa mahtava lenkkisää! Kuninkaanmäessä olikin melkoinen joukko kuskeja, ei tullut kuitenkaan laskettua lukumäärää.
Henk.koht. heivasin 32-ryhmästä Boxin tiellä, kun onnistuin pudottamaan ketjun - tasan minuutti meni säätäessä sitä ennen kuin matka jatkui... Huutelin kyllä porukalle että menkää vaan (toivottavasti joku kuuli), ajatukseni oli jatkaa reipasta ajoa soolona kunnes seuraava ryhmä saavuttaa minut ja sitten lyöttäytyä ryhmään mukaan. Mutta, mutta... minne se seuraava ryhmä jäikään, kun sain ajaa koko reitin yksin perille Kuninkaanmäkeen asti? No, tuli todella hieno lenkki joka tapauksessa.
Tämä reitti on kyllä ihan parhaasta päästä, ja tiet ovat todella hyväkuntoisia.
Kuninkaanmäen keskiviikkolenkkiä koskien:
Otetaanpa tämä vielä uusintana, kun en huomannut ketjussa vastausta kysymykseen. Jatkoa eli esimerkiksi ensi keskiviikkoa 20.4. ajatellen: onko lähtö Kuninkaanmäestä (Mittatieltä) siis kello 18:00 vai 18:40?
Pieni pätkä Öljytietä (tarkalleen ottaen tuossa kohdassa, Brobölentien risteyksen länsipuolella kyse on Keravantiestä) kannattaa mielestäni säilyttää osana reittiä. Se on uskoakseni jopa turvallisempi vaihtoehto kuin kirkonmäen kautta ajaminen ja Brobölentie-Keravantie-Öljytien risteyksen ylitys porukalla.
Kompetentimmat henkilöt vastannevat pian, mutta pahasti näyttäisi siltä että lähtöaikaa on aikaistettu: https://www.hepo.fi/retket-ja-lenkit/kuntolenkit/
Kohtalaisen radikaali päätös, sillä varsin monilla keskiviikkolenkkien ystävällä siirtymä Kuninkaanmäkeen on juuri sen verran pitkä että aikaisempi lähtö tekee tiukkaa tai on jopa mahdoton. No, mikäli päätös on tehty ja pysyy, elämä itse näyttää miten se vaikuttaa osallistujamääriin (ja muodostuuko "varjolähtöä" vanhaan aikaan)?
Vilkasliikenteisen tien ylittämiset porukalla ovat aina sen verran arvontaa aiheuttavia tilanteita että niitä kannattaa mahdollisuuksien mukaan välttää. Kokemuksen rintaäänellä voin luvata että ne tuottavat tilanteita joissa toiset luulevat kuulleensa "Auto!" ja toiset "Vapaa!" ja tilanteita joissa toiset kuulemastaan huolimatta ovat eri mieltä edelläajaneiden kanssa - eli aivan tarpeettomia ja harmillisia porukan katkeamisia odotteluineen tai kalustoa rikkovia peräänajoja kaatumisineen.
KOmppaan Kuovipolkua. 18.00 on niin aikaisin, ettei töistä ehdi. 18.40:kin tekee välillä tiukkaa.
Täällä kun alettiin huuteleen niin jatketaan eli annan ääneni 18:00 lähdölle Kuninkaanmäestä! Ei jää turhaa aikaa odotella lenkin starttia ja pääsee ajoissa kotio :)
Kyllä se oli syy juurikin tuo porukan määrä, meitä taisi jäädä 9 vai 10 henkeä kun 32-ryhmä oli lähtenyt matkaan ja reittimestari oli sitä mieltä, ettei tästä nyt kahta porukkaa enää kannata tehtailla. 28-ryhmään haluaville suositeltiin vetovuorojen jättämistä väliin ja ihan hyvin kaikki matkassa pysyivätkin vauhdin puolesta mielestäni.
edit: Osallistun törkeästi huuteluun palstapyöräilemällä ja ääni klo 18 lähdöille Kuninkaanmäestä.
Muistelempa viime loppukesästä kirjottaneeni suunnilleen: ' jos syyskuun alusta startattais Kuninkaanmäestä klo 18, niin saatais lisää pari valoisaa lenkkiä loppukauteen'.
Näin oltiin jutusteltu eräänä hämärtyvänä iltana lenkin lopussa, ja ajattelimme nimenomaan että aikaisteittais syksyn pimeän tullessa. Huomennahan lienee se HePon suunnittelukokous,
siksi ajattelin tamän tuoda tässä esille.
Tuo on toinen tärkeä asia mistä ArtoR kirjoitti, nimittäin että porukkaa ei tule kun siellä ajetaan kuitenkin niin kovaa. Olen siitä samaa mieltä ja eilenkin kävin ajamassa reitin jo päivällä juuri siitä syystä.
Nykyään reittikin on muuttunut selvästi kovemmaksi vaikkapa vanhaan Hindsbyn reittiin verrattuna. Elikkäs koitetaan pysyä spekseissä ja mukaan vaan me kaikki joille riittää pienempikin keskari.
Lisää huutelua: omalla kohdalla lähtö Kuninkaanmäestä kello 18 tarkoittaa käytännössä työpaikalta poistumista kello 16, mikä on valkokaulusduunarille joskus hankalaa.
Nopeuksista: on tosiaan hyvä, että rauhallisen vauhdin ryhmiä syntyy ja niissä pidetään kiinni sovitusta. Mutta nopeuden ja kokemuksen kasvaessa on kokemukseni mukaan mielekkäämpää keskittyä ajamiseen kuin nopeusmittarin vahtimiseen. Lenkin rasitustahan voi tosiaan aika laajasti säädellä vetotöihin osallistumisensa määrällä. Käytännössä väljät 32+ (32-34) ja 35+ (35-38) -ryhmät ovat minusta toimineet hyvin: edellisessä pystyn pitkähköihin vetohommiin, jälkimmäisessä roikkumaan mukana. Ja jos näistä tippuu, seuraava tulee yleensä pian perästä. Ei siis ehkä kannata speksata tällä kohtaa liian tarkasti.
Pika gallup, näennäisdemokratia:
http://www.polljunkie.com/poll/oxged...iviikko-lenkki
50km https://ridewithgps.com/routes/12909709
70km https://ridewithgps.com/routes/12909719
Itse täppäsin klo18 alkaviin
Pepen tempohan on ajettu perinteisesti keskiviikkoisin klo 18 alkaen Sotungintiellä. Toki saa aika kovaa ajaa jos klo 18 lähtee Kuninkaanmäestä ja ehtii sinne sekaan takastullessa sotkemaan.
Vastaehdotus 80 km: https://goo.gl/maps/Tgsh8vqSXcu
Täppäsin 70km siinä toivossa että pidempi reitti pitäisi tahdin tasaisempana. Muuten 18:40 olisi enemmän mieleen.
Siitä on pari vuotta aikaa kun olin 26-vauhdeissa, mutta pari havaintoa muistuu mieleen: Siirtymä viikki-kuninkaanmäki vedettiin kovaa. Paljon risteyksiä/muita hidasteita ja 26:een tähtäävälle se siirtymä oli usein raffein osuus koko lenkistä kun perällä tulee haitaria, matkalla ylämäkiä ja keskari lähenee 30:tä.
26:ssa Pekka piti keskarit hyvin kurissa mutta kun 28 on oikeasti 30 niin tuossa tulee pieni harppaus uudemmille. Monille kunto kehittyy tuossa vauhdissa nopeasti ja 26:sta oltaisiin valmiita muuraman viikon jälkeen aitoon 28:iin, jos sellainen olisi.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Mikäänhän ei estä nopeampia klo 18:40 jälkeen lähteviä ryhmiä ajamasta myös tuota pidempää Boxintien reittiä, vaikkei sellaista optiota tuossa gallupissa ollutkaan. Klo 18 lähtö tekee monelle tiukkaa.
14.4 Vantaankoski. Tarkoituksellisesti laitoin "reippaan speksin" ja se toimi. Tuttuakin tutumpia kisaveljiä ja kokeneita arkilenkkeilijöitä paikalla 6. Ajettiin tarkoituksenmukainen napakka lenkki sunnuntaita silmälläpitäen. Kiitos kanssa-ajajille.
Jos osallistujamääriä halutaan lisätä, niin pelkäänpä, ettei keskiviikkolenkin aikaistaminen tähän johda, vaikka suurin osa porukasta varmaan ehtii kuudeksikin. Saatan toki olla väärässä. Ehkä jotkut jättävät lenkin väliin, kun kotiinpaluu menee myöhäseen. No, onneksi ti/to-lenkeille saatan vielä ehtiä. Nehän oli viime vuonna vallan mainioita ja sama meno näyttää jatkuvan.
Sääennusteiden perusteella näyttää sille, että lauantai on varsinainen tulevan viikonlopun ajopäivä.
Maistuisiko porukalle Vantaankoskelta klo 11.00 111 km Siipposeen?
https://ridewithgps.com/routes/8321542 Reitti on ajettu HePon sunnuntailenkkikalenterin mukaan 13.9.2015.
Porukasta riippuen jakaudumme ryhmiin. 30(+) kiinnostaisi itseäni.
Jokunen mäki mahtuu mukaan. Voidaan miettiä vapaan vauhdin osuuksia niihin, porukan innosta riippuen.
Luulen, että tässä kohtaa kautta on kovin monenlaisia toiveita.
Osalle porukkaa voisi toimia Siippoo 80km https://ridewithgps.com/routes/8438720
Kovasti kiva olisi, jos kommentoisit: tuletko mukaan? Mitkä vauhdeista 28,30,32 kelpaavat?Kumpiko matka?
Y.T. JiiTee
Olen mukana lauantaina, 80 km / 30-32 ensisijainen vaihtoehto. Katsotaan miten porukkaa tulossa ja sovitellaan siitä sopivaa matkaa ja vauhtia sen mukaan.
Olin miettinyt länteen suuntautuvaa lenkkiä mutta jätetään se tuleviin kertoihin.
Pitemmällä siivulla kannattaa vaihtaa Haimoontie Herrakunnantiehen. Näin ei tarvitse ajaa Vanhaa Porintietä pitkin.
30-ryhmä diesel vedolla kävisi...siippoon ja Valkjärven mäet vapaalla.
Voin koukata Maunulan kautta 10:30 jos tarvetta. Ilmotathan jos olet tulossa Maunulan kautta ja tarvitset reittiopastuksen Vantaankoskelle.
Lauantai klo. 11 Vantaankoskelta sopii hyvin lenkkikauden aloitukseen sääennusteiden vuoksi. Voisiko reitti olla tasaisempi, koska osa kuskeista ei välttämättä ole ajanut sitten viime syksyn maantiellä.
Tällä tietoa meikäläinen on tiukasti tulossa mukaan. Pyhälle kun on luvattu sadetta ja huomiseksi sentään poutaa. En ole kovin nuuka tuosta matkanopeudesta, mutta luulen että aikataulusyistä tuo 80 kilometrin lenkki sopisi minulle passelisti. Peesaan siten LMLää.
Lauantai klo 11 Vantaankoski passaa oikein hyvin. Matkan ja vauhdin arvuuttelen paikan päällä, eiköhän joku vaihtoehto sovi minullekin.
111 km tasaisilla tehoilla ja noin kolmenkympin keskinopeudella kuulostaa juuri sopivalta. Vihdin mäissä saa kyllä sykkeen nousemaan, jos siihen näkee tarvetta.
80 km & 26-28 nopeus sopisi.
Itse olen toipumassa pikkuflunssasta.. 80 ja 28kmh sopii siis mulle la klo 11 Vantaankoski