Etkö parempaan pysty?
Printable View
Hannupulkkinen vois tutustua xxl:n hintatakuuseen. Ja ne halvat sukset on ollu keväästä asti niillä halvoilla hinnoilla mutteivat varmasti laske tämän ystävämyynnin jälkeen koska meillä olis sellanen vuodenaika ku talvi tulossa. Koskaan sellasesta kuullu? Ja Japanthereiden hintaa oon nyt tarkkaillu siitä asti kun ne on valikoimassa olleet, ei kertaakaan ole ollut netissä muuta kuin tuon 219€. Muutaman pyörän hinta on noussut ennen kamppanjaa näköjään, mutta täytyykö näitä nyt jo päästä keksiä. Ettekö osaa vertailla eri jälleenmyyjien hintoja? Crc:n alennusprosenttajakaan ei kukaan täysjärkinen katso
Ja se pointti oli? Hintatakuu ja alennusmyyntihuijaus ovat ihan eri asioita. Kaikki halvat sukset nostettiin ainakin satkulla ennen alennusmyyntejä. En ole muita hintoja vaklaillut, mutta luulenpa, että ennen alennusmyyntejä tuotteiden keskihinta on kohonnut sen verran että sillä rahoittaa hienosti koko alen.
Kävin XXL:stä hakemassa takaisin 25% parin viikon takaisista kenkäostoksista (kengät olivat jo tuolloin halvimmat mitä löysin) ja samalla nappasin mukaan Craftin softshell ajopöksyt hintaan 59,95€. Noista housuista saisi näköjään maksella saksan maalla vähintään tuplat. Ei varsinaisesti voi valittaa. Jotenkin ymmärrän, että aikaisemmat alennushinnat eivät ole voimassa tällaisen kamppanjan aikana.
Hyviä suksia ei ole kuin ammattilaisilla käytössä, koska ne on valittu muutamasta rekkalastista sopivimmat ja parhaimmat parit. Loput menee kauppoihin myyntiin. Hiihto menee varustehifistelyssä reilusti pyöräilystä ohi. Kannattaa ostaa kilpahiihtajien vanhat sukset jos hyvia etsii :) mutta kukapa hyvista suksista luopuisi..
Sent from my iPad using Tapatalk
Aina toitotetaan tuota "osta kilpahiihtäjän vanhat sukset". Tuskin se mikään autuaaksi tekevä asia on, sillä nehän on yksilöllisesti valittu juuri sen kilpahiihtäjän ominaisuuksia ja tarpeita varten. Joten tuskin ne satunnaisella tavis ostajalla toimivat yhtään sen paremmin kuin ammattimiehen toimesta liikkeen valikoimista valitutkaan. Tietysti jos pääsee sen ammattimiehen kanssa valkkaamaan jostain suuresta kasasta kilpahiihtäjien käytössä olleista suksista omiin ominaisuuksiinsa sopivat niin voi onnistua. Eli ei se taivas aukea sillä että olen kuuusikymmentä kiloinen ja minulla on Miedon vanhat sukset.
No ei se suksien valitseminen mitään salatiedettä ole. Sen voi oppia. Varusteena tulee olla mittarilla varustettu puristin, tussi ja luottokortti. Juutuuppi ja kirjat neuvovat millainen suksi on paras millekkin kelille. Onhan niissä kyllä muuttujia, mutta melko helposti saa suljettua ihan kamalat pois ja niistä kelvollisista ehkä parhaan parin, mutta jos luulee että se liikkeessä valittu sitten käytännössä toimii niin kuin on ajatellut voi tulla pettymyksiä tai sitten ei. Pitäsi olla varaa valita muutama pari ja sitten testailla luonnossa. Onneksi kuntoilijalla ei ihan niin viimosenpäälle ole.
Kilpahiihtäjän sukset eivät minulle sovi kun tuota painoa on ainakin kymmenen kiloa enemmän kuin keskivertokilpahiihtäjällä ja vielä pituuttakin sieltä yläpäästä ja mistäs niitä kilpahiihtäjiä nappaat. Käynkö kysymässä vai laitanko sähköpostia Iivo Niskaselle, joka on kanssani samoissa mitoissa, että myytkö?
Lisäksi on otettava huomioon se, että kilpahiihtäjällä on parempi tekniikka ja kovempi potku kuin meillä taviksilla, joten useinkaan heille tarkoitetut sukset eivät ole meille parhaita. Pertsat ovat tuppaavat olemaan liian jäykkiä vaikka paino täsmäisikin.
Nalhokin puhuu harvinaisen selväjärkisesti.
Jos hiihtää yhden puolen kuokkaa tasaisella, ala ja ylämäissä niin se on aivan sama onko 50€ vai 500€ suksiparit alla. Tätä luokkaa noin 90% laduilla olevista on. Jotain luistoa saa voiteilla pohjiin ku pohjiin vähaksi aikaa.
Sent from my iPad using Tapatalk
Minulla on tuttavapiirissä yksi maajoukkuehiihtäjä. Ostin häneltä aikoinaan kauden päätteeksi kolmet sivakat. Sain testata kymmentä paria, jo hänen valkkaamistaan pareista. En luovu noista suksista ikinä. :)
Voitelun merkitys on nykyään aika marginaalinen, omalla elopainolla on enemmän merkitystä.
Jatkuu muuten enää tämän päivän tuo XXL:n ysmy. Toimikaa! Pitääpä itsekin poiketa huijattavana kun on muutenkin asiaa kaupungille illalla.
Perjantaina CRC:lla Black Friday ja luulis, että samaa vietetään myös Yläfemmassa. Ja XXL:ssä :rolleyes:
JackOja, sinullahan oli muistaakseni ne goren paclite päälyshortsit? Ovatko ne samaa läpihengittämätöntä ohutta materiaalia, mitä se activeshell takki? Mikä noiden tarkka malli on?
Tajusin juuri, että nuo omat alp-x kuori shortsit ovat windstopper softshelliä, joka hengittää hienosti läpi. Ei ihme, että tulee kylmä. Prkle
CRC:n spämmit mainostaa että Black is Back 3.11. Eli tänään pitäis jotain olla mutta luurilla en pikaseen huomannu mitään huonon yhteyden yli.
On ainakin CRC:llä Exposuren valot hinnoissaan. Niitä halajavat kyselkää ihan Suomalaisesta kivijalasta..
Jaa minä huomasin vaan vilaukselta "black jotakin" kun deletoin spämmejä, arvelin sen ilman muuta tarkoittavan black friday:a, sorpa :o
[OT]
On mulla Paclite sortsit, jotka ovat ihan siis vedenpitävät kuorihousut, GoreTex PacLitea. En ole kertaakaan vielä käyttänyt kun ei ole ollut märkiä lenkkejä.
Se mun takki taas on ActiveShell WindStopperia, ei ActiveShell GoreTexia, eli on vain vettähylkivä tuulitakki.
[/OT]
Ihan sama active shell windstopper se minunkin takkini on. Toimisi kuorishortsina, koska ei hengitä.
Koetappa puhaltaa noiden paclitejen läpi. Mulla ne alp-x shortis hengittää gaban tapaan läpi => pallit jäätyy.
Voisiko niistä jäätyneistä palleista keskustella jossain muussa topicissa?
Juu, Signaturesta omani hankin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ei kyllä pidä paikaansa jos sulla 50 euronpari tai sulla on 500 euron tykkipari joka sopii vallitsevalle kelille ja sinulle, niin niillä on ero kuin yöllä ja päivällä. Se tykkipari nyt luistaa vaan niin paljon paremmin, että vaikka luikuttelet yhdenpuolen kuokkaa niin sinun syke pysyy huomattavasti alempana sillä tykkiparilla samalla vauhdilla koska luisto on älyttömän paljon parempi.
Se on sitten asia erikseen tarviiko tavanhiihtäjä sen huippuparin tuomaa huippuluistoa. Minä väittäsin jotta 98% hiihtäjistä ei tarvii, eikä niiden kannata maksaa siitä 500 euroa. Ja saadaksesi sellaisen huippuparin sinun pitäisi päästä maahantuojan varastolle valkaamaan suksia, kun ne saapuvat maahatuojalle syksyllä. Ne parhaat sukset häviää sieltä sumasta jo ennen kauppaan tuloa. Ja jo enne kuin ne sukset on tullut maahantuojalle niin niistä häviää ne todlliset helmet jo tehtaalla kun oikeiden hiihtäjien suksivalkkarit käy poimimaassa siltä ne todelliset menijät.
Exposuret kyllä pätevän oloisia valoja. Vaikka oisivat CRC:n hintoja halvempia Suomessa niin taitavat turhan kalliita olla. Mua ärsyttää tyyli, jossa liike ei voi hintoja ilmoittaa tuotteista kertoessaan.
Näitä juttuja kun lukee, niin tajuaa että on viisainta pysyä erillään hiihdosta. Jää hiilarikervellot hankkimatta, jos täytyy talvellakin tuhlata tonneja varusteisiin. Ei ihme, että laturaivosta saa lukea täällä eteläsuomessa. Hiihtämään pääsee huonolla tuurilla vain muutamana viikonloppuna ja ladut ovat täynnä kaikenmaailman turistia ja fattari kuskeja :)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...60#post2601760
Hiihtäjille ja hiihtäjävihaajille taitaa molemmille olla omat topicinsa, joten saisiko tämän pidettynä tarjous/alennusmyyntiketjuna kiitos.
Tavis kuntoilija tarvitsee niitä viidensadan euron tykkipareja yhtä vähän kuin perus kuntopyöräilijä viidentonnin Cerveloja. Jostain syystä niitä kuitenkin näkyy laduilla ja kaduilla kilpapukuihin ja makkarakuoritrikoisiin sonnustautuneilla menijöillä. Ehkä se kertoo siitä että ihmiset kuvittelevat itsestään liikoja, että kyllä täältä pesee ja linkoaa vaikka syke hakkaa punaisella jo vaatteita ja kenkiä pukiessa ? Tai sitten kyse on vain jostain näyttämisen halusta, vähän samaan tyyliin kuin ikääntyneet äijät ostava isoja Harrikoita, vaikka heidän ajotaidoilleen olisi mopokin liikaa kun juuri on rimaa hipoen selvitty ajokorttitestin kellon piirtämisestä.
Huono vertaus prätkiin. Harley on juurikin se moottoripyörä, joka ajotaidottoman kannattaa hankkia :)
Tästä vielä tänään ja huomenna 25% alennusta...suosittelen.https://www.xxl.fi/castelli-fawesome...106505_1_style<br />
<br />
Lähetetty minun GT-I9505
Tämän viestini jälkeen on puitu jo prätkiä..kohta autoja jne..
Eilen kävin hakees vielä kun sai 25%, HellyH.n merinovilla aluspaidan..jäi 99 euron maksavasta ehkä talvipyöräilyn tärkeimmästä vaatekappaleesta 52 ekee maksettavaa..gaban tuuliliiviäkin ois saanut..mitä kokoa vain hyllystä reiluun 65 euroon..no keväällä saa maksaa 129ekee
Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla
Niin siis CRC:llä on vähän joka viikko nyt näitä.
http://www.chainreactioncycles.com/f...k-friday-deals
Merlin Cyclesillä näemmä Spiukin roippeet -50%
http://bikes.merlincycles.com/search?w=spiuk
Pikaisella googlauksella bike24:lta löytyi koko karttaa, jonka mukaan 44.5 koko vastaisi mavic/adidaksen 43 1/3, eli 273mm. Taisi vaan biken taulukossa olla virhe. 43 ja 45 välissä oli vain tuo 44.5...
No, eiköhän tuo 44 sovi. 100e ilmaisilla posteilla on aika passeli hinta lämpömuovattavasta Carbon kengästä. Mattamustana varsin komeatkin.
Vanhat olivatkin jo loppu.
PlanetX:n Flash salessa Zippin eri profiilisia kuituvannekehiä 250 puntaa/kpl.
Prisma Linnainmaa Continental Nordic Spike 120 34.95e ja Nordic Spike 240 44.95e. Näihin ale -50% ko hinnasta.
Suosittelen Spiukin kenkiä. Itsellä maantie mallit ja voin sanoa että hakkaa esim. Sidin lippulaiva malli wiret 100-0. Pientähän tuo koko on. Kenkien mukana tulleen koko taulukon mukaan 44 on 273mm.
No sitten koko varmaankin sattui juuri kohdilleen. Vanhat adidakset ovat tosiaan tuon saman 273mm. Pituushan näissä onkin varmasti se tärkein. Luulisi lestin hieman muokkautuvan lämmityksen jälkeen. Millaiset nämä kiristinrullat ovat? Ilmeisesti eivät kuitenkaan boat, koska tuosta ei mainita mitään. Kestäneet kuitenkin käyttöä?
vastaava ja paremmin toimiva kuin boa. On kestäny sen mitä olen ehtinyt käyttää. Varpaita kohden kiristyy ja takasin päin aukeaa. Reilummin ku kääntää auki niin, aukeaa kerralla. Ja kengän suu aukko on sen verran reilu että saa jalan helposti molempiin suuntiin.
Jaa täälä puhuttiin väkisinhiihdosta, itse viitasin laskettelusuksiin. Niissä ei kyllä ainakaan mitään hifistelyeroja ole :D
Onks mistään alennusmyynneistä kellään tietoo?