Oijoi! Huomennna pääseen testaamaan omaa ja uutta 27.5" heckleriä! :)
Printable View
Oijoi! Huomennna pääseen testaamaan omaa ja uutta 27.5" heckleriä! :)
Muuten olisi varmaan ihan pätevä, mutta unohdin kirjoittaa että muut osat on jo valmiina, mukaan lukien 160mm pike, joka pitäisi saada uuteen runkoonkin :) Missäs päin suomea Covertit majailee? Tuskin ihan lähellä imatraa?
Juu on alpine, mutta 18", sais tosin olla 20" että menis pitemmillä lenkeillä. Pitempi stemmi taas tuntuu sit tyhmältä laittaa tuommoseen fillariin :D
Onko huomattavaa parannusta polkemistehokkuudessa, jos verrataan siis alpineen, niin Mach 6, Bronson, Banshee rune? Muita enskarunkoja 27.5" koossa ei ole vielä tullut harkintalistalle :D
Uusi Giant Reign, tosin protona vielä:
http://p.vitalmtb.com/photos/users/2...jpg?1397774378
Tulleeko tuo niiku 2015 sitten markkinoille?
E: Aijaijaijai ;) http://www.freeflowbikes.com/Full-Su...e-Tracer-T275/
Täshän tekis melkeen mieli palata Giantin puikkoihin, hautaisivat nyt vaan äkkiä sen OverDrive2:sen kun ovat muuten päässet aika hyvin kärryille. Ei tosta mitään geometriaa vielä julkastu?
Ei tosta paljoo yli kuukautta ole kun tuo kuitu Traceri julkaistiin, ja sehän on 275-only, carbineenhan saa dropouteilla 26/275 vekslattua.. Ja keulakulmassa tais olla jonnimmoinen ero..
painoon en ota kantaa, kun niin tarkasti en tunne tapausta, enkä muista, vaikka melko monta reviewiä oon kuolannut..
Joulukuussa tuli jo, mutta pikellä vähän kesti saapua...
http://s29.postimg.org/64x162bhv/image.jpg
Jäätävä rassi, helppo uskoa että tuo pyörä on pysynyt markkinoilla aika pitkään. Aika loistava kompromissi kaiken suhteen, kiipeää hyvin ja laskee vielä paremmin. 27.5" rengas toimii meikäläisen mielestä odotettua paremmin. Sillä on helppo hyppiä ja se pn ketterä, mutta möyrii ja rullaa kuin 29". I like. Sp on muuten aika toimiva ratkaisu, itse tykkään sen aktiivisesta otteesta.
Olen kyllä innoissani. Vähän riskillähän tämä tuli hankittua :D
Pähee Struzi!
Reitittäisin tuon etujarruletkun haarukan jalan sisäkautta. Ei ole sitten ekassa risussa kiinni.
Sori, kirjoitin tuossa aiemmin ehkä väärän topiikin alle. Mutta sama heitto tännekin: Ajatuksia Meridan One-Sixty2 -endurosta. Tuollainen kiinnostaisi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nimimerkki pööräilijä aka. Pärssisen pertulla on sellanen (oisko 1:nen) ollu, niin on ainakin tykänny kovasti..
Kun en ole aiemmin seuraillut mtb-touhuja, niin Merida merkkinä oli täysin tuntematon. Täällä suunnalla yksi alan "veteraani" suositteli, koska hinta- ja laatusuhde oli kuulema kunnossa. Eikä pyörässä ollut kuulema merkkilisää. Trek Slash 7 putosi pois pelistä. Kolmas vaihtoehto olisi ollut Giant Reign X1.
Ongelmana on vain se, että näitä pyöriä ei löydy joka putiikista, jolloin koeajot jäävät ajamatta. Ja jos pelkän suositusten tai imagon pohjalta hommaa pyörän, niin saattaapi pettyä.
Meridaa tuli testattua viikko sitten, tosin lyhyellä testiradalla. Unelma olisi, jos voisi saman päivän aikana tyypittää useampaa eri mallia.
Oikeassa olet siinä, että koeajot on hyvästä. Tosin niistä nyt ei hirveästi saa irti, jos ei ole aiempaa kokemusta vastaavista vehkeistä. Vaikeaahan se on tehdä vertailua, jollei oikein osaa kiinnittää huomiotaan olennaisiin juttuihin eikä tiedä mikä vaikuttaa mihinkin ja millä tavoin... :)
Mutta foorumin koeajopankkia kannattaa plarata, sieltä voisi löytyä apua. Lisäksi sitten (riippuen välimatkoista) voi hyvin tulla käväisemään enskan kisatapahtumissa ja kysyä koeajomahdollisuuksia paikan päällä. Keskiverto kisaaja kyllä lainaa pyöräänsä sopivalla hetkellä ihan mielellään ainakin parkkipaikkapompottelua varten.
Oon kuulostellut tuota Meridaa Suomesta. Maahantuojalla ei ole kuulema yhtään. AI saakeli! Tuntuu hurjalta lähteä tilaamaan pyörää suoraan Saksasta. Onko kokemuksia ulkomaankaupan suhteen? Myyjä siellä viestitti, että kaikki kyllä hoituu... Mutta entä se kuuluisa takuu? Kenen puoleen käännyt, jos tulee ongelmia, jos myyjä asuu toisessa maassa, tosin EU-alueella? Mutta taitaa olla pakkorako...
Mistä Bansheen runkoja kannattaa hakea? Jos on tosimielellä liikkeellä.
Vastaus löytyy edelliseltä sivulta.
Ja sitten se 26" vs 650b. Merida on 26". Tuo ja se, että saatavuus on heikkoa saattaapi olla tekijä, joka pistää systeemini uusiksi.
Jaaha. Näitä viestejä on tullut luettua alusta melkein loppuun, tässä viestiketjussa. Mutta silti...
Minä, joka olen muodostanut kuvan pyöristä luetun, en koetun, perusteella, olisin kiitollinen, jos joku voisi vielä kiteyttää omasta mielestään hyvät merkit.
Sellainen enduro kiinnostaa, jonka saisi hankittua Suomessa olevasta liikkeestä, jossa takuu toimii ja liikutaan noin 3 000€ hintaluokassa. Tuohon hintaluokkaan pyörä, jossa hinta ja laatu ovat keskenään hyvässä suhteessa.
Minä en tiedä näistä mitään. Mutta 2v palstaa luettuani sekä aina joku valtamerkistä poikkeava kiinnostaa, niin rakensin Intensen. Sen kanssa loppusuoralla oli Orange Five uutena juurikin mainitsemassasi hintaluokassa. Kaiken luetun perusteella olisi kolmella kilolla hyvä peli ja Kangasalan firma oli erittäin hyvän tuntuinen palvelultaan.