Alkujaan tämän lähetti
Antti Salonen
Tähän varmaan vaikuttaa se, että mihin tehomittausta ja siitä kerättyjä numeroita lopulta käyttää.
Itse oon käyttänyt tehomittaria käytänössä vain siihen, että treenivedoissa pidän halutun tehon. En lähde liian kovaa enkä hellitä ihan ensimmäisten ikävien tuntemusten kohdalla. Jos harrastaisin aika-ajoa, niin varmaan käyttäisin siinä samalla tavalla.
Mulla OLI kaksipuolinen poljinmittari, jonka perusteella tiedän, että kovissa vedoissa jalkojen tasapaino on lähes tasan 50-50. Niin tällä perusteella olen aivan luottavaisesti ostanut sittemmin yksipuolisia mittareita, sillä kyllä se on mulle riittävän hyvä. Yksipuolinen on yksinkertaisempi ja halvempi.
Ala-PK:lla vain vasemman jalan mittaus näyttää mulle luultavasti hiukan ylimääräistä kun tasapaino on noin 53-47 vasemmalle, mutta ei tuo melko systemaattinen virhe oo mulle millään tavalla merkityksellinen. Se tosin hiukan ahdistaa näin ajatuksen tasolla, että jos ostan SRM:n yksipuolisen mittarin, joka mittaa oikeasta jalasta, niin sit toi systemaattinen virhe menee eri suuntaan kuin yksipuolisen Assioman kanssa.