Ei joutanu vielä. Täytyy varmaa kohta hakee ne reikäsukset, kun ei noilla ei-reikäsillä mihkää kulje ;);) Mutta voitelupäällikköö hiostin oikein kunnolla, kun pääsin kotio:rolleyes:
Printable View
Tänään kaksi tuntia, ja keli oli hitain koko talvena. Muutama sentti ajamatonta märkää hienoa lunta. Toinen tunti oli jo helpompi kun ei tarvinnut ihan koko ajan kuokalla mennä.
Eilen 30 km vapaata huippukelissä.
Eilen tuli kevyt 1,5h vapaan lenkki vetästyä. Luisto ok, muttei mikään maailman paras.
Äskön Suolijärven ympäri pahamaineisen kirittäjän perässä. Aika pahasti lipsu, olisko 80-luvun purkkivoiteet nähneet jo parhaat päivänsä? Tai sitten en vaan osaa. Kierrosaika kumminkin 21 min, yhteensä noin 12 km ja 1h 11min taukoineen.
Päivällä 1,5h kevyttä hiihtoa. Luisto oli kohtalaisen hyvä.
23,4 kilsaa pertsaa ja ei luistanut. Tänä talvena on yhdellä lenkillä luistanut hyvin.
Silloin ei satanut lunta.
24km Hakunilassa loistoladuilla. Luisto oli kohtalainen...
Vuonna 90 tai 91 kun olin Hyrylässä Intissä.
Hyvä etten nakannu :rolleyes: Voitelumestari vetäs uudet fluorit pohjaan ja heitin tänään 30km lenkin kuten eilen. Sukset on kyllä valovuoden noita atomicin world cuppeja paremmat ja tänään luisti kyllä todella hienosti.
Paikallinen kaivuri oli päättäny ottaa roolia ja aurata hiihtoladun ja kävelytien yhteiset pätkät hiekalle. Junnu otti enemmän roolia ja vaihto monot lenkkareihin, sukset ja sauvat lapioon ja meni korjaan paikat :) Nyt kelpaa vetää Leinolassakin kun ei tartte niin paljoa keskittyä noissa kävelytien ylityksissä. Katotaa kauanko paikat kestää.
Totaalina hiihdon ympyröissä tuli vietettyä sellanen neljä tuntia tänää, että kai se treenistä kävi ;)
Oon vieläkin järkyttynyt lauantain luistosta kun voitelumestari laittoi pitoliisteriä varmaan liukukohtaan että sukset takan reunalla odottaa lopullista päätöstä:seko:
Eilen lentokelissä (-6, vanha lumi ja kova baana) ensin alkuverkkaa 6,6 km ja sitten molempien koirien kanssa 2 x 3,3 km vetosetit täysiä ja lopuksi 3,3 km loppuverkkaa.
Koulussa aikoinaan vain HIIHTO oli urheilua/liikuntaa, muu ei ollut mtn. Liikunnasta sai 9 tai 10 ne, jotka osallistuivat koulujen väliseen hiintokilpailuun (sijoituksella ei ollut väliä). Muut saivat sitten niitä muita numeroita. Minulla oli liikunta 8 - vaikka olin piirinmestari maastojuoksussa ja 800 metriä. Vieläkin sapettaa :mad: Periaatteen muksuna en suostunut hiihtämään kilpaa :cool:
Asiaan: Viimeksi hiihdin viime vuonna hiihtolomalla muksujen kanssa. Pitänee rohkaistua tänäkin vuonna kokeilemaan :D
Jaa, meillä taas hiihto, jouksu, suunnistus, pyöräily yms ei ollut mitään. Mutta jos laskettelit tai pelasit lentopalloa niin kuin urheilumaikka niin kympit ja ysit oli taattuja. Homma meni niin että ne jotka halus mennä hiihtämään (minä ja ehkä joku toinen) sai mennä ja muut pelas lentopalloa. Mistään kympeistä oli turha unelmoida vaikka suunnistuksessa tulikin oltua joskus äsämmissä melko korkealla. Kerran vuodessa kun suunnistettiin koulussa niin minä jouduin siihenkin tekemään radan:(.
Koulussa olin aina ykkönen hiihtokilpailussa vaikka ei reenattu lajia... kerran hävisin ja jäin kakkoseksi:o rehtorin kovistellessa voittajaa niin se suostui mulle antaan voittopokaalin:)
No tänään reilu 23 km vapaalla menotyylillä. Eilen nikamalukon jumittamat selkälihatkin aukeni ihan täydellisesti hiihtäessä, ihmeellistä. :eek: :D :cool:
äsken 22km vapaata. Kylläpä taas kulki :) Viimesen kolmen päivän kilsat on aika komeet :) Tästä on hyvä jatkaa :)
Eilen wassukkaa 2h Ahvenisto. Sis. 5 x mäki ilman kepukoi.
Äskettäin 15km pertsalla. Luisto oli perinteisen lankuilla kauden paras, vastaavasti pito kauden huonoin. Voitelussa on vielä hiukan opettelemista :)
30km tuli äsken työnneltyä perinteistä. Mukava oli keli.
Just reilu 15km pertsaa, pienet unet ja klo 06.30 alkaen työmatkan puitteissa reilu 15km...
Äsken 25 km vapaalla, ihmeen hyvin sukset toimi vaikka uutta höttölunta oli ladulla 4-5 cm. Pk-sykkeillä aikaa meni 1h 43 min.
Vapaata 16,5 kilsaa. Reksin vihreä+fluorikovetin luisti aika hyvin Rossarin pohjassa, mutta ei kyllä ollut jaksu päällä.