Ja paljonko noilla plussa vanteilla ja renkailla on hintaa, että meneekö edes kysyjän budjettiin?
Printable View
OT:ksi tämä meni jo aikaa sitten... Olet oikeassa, ei mene budjettiin oli pyörä mikä hyvänsä. Pahoitteluni. Mutta yleispyöräksi uskallan läskiä suositella.
Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla
Lisäksi 29"/3" saadaan aika huomattavasti isompi ulkohalkaisija, kuin 4" JJ. Lisäksi 29+ ohjauskäytös on aikas paljon miellyttävämpi, kuin leveillä läskikumeilla.
Minullakin 29+ Minion DHF etukumi painaa hitusen enemmän, kuin lite 4" JJ, mutta eihän tuo vertailu olekkaan reilu. Sitten kun verrataan ominaisuuksiltaan vastaavaan Budiin eroa onkin se 500g 29+ eduksi.
Läskikumeilla=läskillä (Dude) ajot on nykyään lähinnä polkujen aukomiskelit talvella 29+ Stache hoitaa muut kelit. 4 Vuotta tulikin pelkästään eri läskeillä ja kumikomboilla ajeltua ja voisihan sitä ajaa edelleenkin pelkästään läskillä, mutta nyt mennään näin.
Tuo 29+ kulma olis kyllä mielenkiintoinen. Nyt Cube tuntuu kivalta kesällä ja talvella mutta kesällä piisaisi kapiampikin gummi mutta taas tiukoissa kallistuksissa saattaa kampi kolhasta kantoon tahi kiveen.
Kaksi eri pyörää vai kahdet kiekot?
Vastaus on tietysti kolme pyörää :D
Hyvää keskustelua ja hyviä näkökulmia 👍
Läskikuskina (ja entisenä 29" täpäri) voin varauksella suositella läskiä yleispyöräksi: läski taipuu moneksi säätämällä rengaspaineita, rengas- & vannekokoa sekä näiden yhdistelmiä ja varustelua (hissitolppa, joustokeula yms). Ei läski tietenkään autuaaksi tee.
Trek F5 2018 kehuttu monessa kohtaa. Myös joku vastaava hinnaltaan varsin hyvä, jota voi sitten mieltymysten mukaan päivittää.
Täpäri - plussa - täpäri... vaan kyllä se ny taitaa kuitenkin läskistä tulla kokoaikainen kaveri.
Kotipoluilta löytyy kaikenlaista, ei kuitenkaan mitään tasaista neulaspolkua... vauhdikasta mäkeä ja muuta kivaa.
- Pole Taiga ja loivat keulat, tämän hetken ykkös haave!
- Canyon Dude CF 9.0 Unlimited
- Cannondale Fat CAAD 2
- felt dd 10
- Cube nutrail race, viides ja viimeinen.
Onko järjestys ihan metsässä?
Kona ei luetun perusteella kiinnosta
-TREK FARLEY 7 mites tollanen?
Hintaa mielummin alle 3000, 3500 on kipuraja.
2018 Farley 7 saatavuus taitaa olla heikko kun ainostaan viitosta saadaan Suomeen. Tosin, olihan jotkut liikkeet saaneet pieniä eriä muitakin uusia Farleyta.
Olis kyllä listalla jos tulisi. Seiskassa on tosin sama keulapituus ja kulma kuin 5:ssa. Farley 5 2018 plus manitou mastodontti EXT jälkiasenteisena ja ehkä lisäpalikka väliin, niin keulakulman saisi sinne 87 tienoille tai alle jolloin olisi aika täydellinen läski. Oletuksella että tuon manitoun saa pidempänä kuin mitä seiskassa oleva.
Eikö toi 87 oo aika pystyssä[emoji848]? 67 vissiin tarkoitit? Tilasin just cubeen angle setin. Siitä tulee 67°.
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Mikähän olis tällä hetkellä fiksuin läski hintatietoiselle, kuitenkin laadukkailla osilla? Mittaa on 193.5 cm, eli XL-koko tarvittais. Pyörässä sais mielellään olla mahdollisuus laittaa joustohaarukka tulevaisuudessa (bluto tai mastodon). Nyt olis alustavassa listassa seuraavia vaihtoehtoja:
- Silverback Scoop Single 1299€, kuituhaarukka, 1x11
- Rose The Tusker 1399€ (170 mm takahaarukka, voinee olla ahdas isommille renkaille)
- Kona Wo 2018 1299€
- Trek Farley 5 2018 1599€
- Cube Nutrail Pro 2017 alennuksessa 1666€
Single houkuttelis hinnan puolesta. Renkaat varmaan menis vaihtoon?
^Nuo on geometrialtaan aika lailla erilaisia pyöriä. Vähän sama kun koittaisi vertailla 39 ja 47 kokoista kenkää 43 koon jalkaan. Eli, osta se mikä parhaalta tuntuu.
Missä nui halvalla cube? Ei varmaan suomes.
Ja kyllä singlen renkaat menee vaihtoon eli voi laskee sen vähintää satku lisää hintaa. Riippuu mitkä renkulat haluaa
Samaa jankkaamista ja mielipiteitä... Bulldozer on edelleen ihan hyvä rengas. Kaikissa noissa on puolensa. Esim. Farleyn isot renkaat ei sovi kaikille, eikä nuo JJtkään esim. pidon puolesta mitkään sairaan huiput renkaat ole. Kaikilla omat käyttötarpeensa. Aika pieniä nuo erot loppujaan on. Singleen tubeless ja bulldozereihin kilsoja sanon minä :).
Edit: itse kysymykseen: ottaisin nuista kuitenkin ehkä Cuben, ok hinta nuilla spekseillä ja tuntuvat Nutrailikuskit pitävän pyöristään
Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
Oon aika noviisi maastopyöräilyn suhteen, mutta Porvoossa noin kilometrin päässä talosta menee Joonanmäen trailpolut ja muutenkin on metsäpolkuja ja peltoa, missä ajella. Tykkään ajaa vauhdilla ja tekninen maastoröykyytys on alkanu houkutella. Mutta myös olis mukava painaa hankikantokeleillä pellolle ja muille tasaisemmille reiteille sekä ajaa esim. jäällä lenkkiä.
Geometrioista osaa jotain katsoa silmällä, mutta konkareiden suositukset olis kyl paikallaan.
Paljon oon mietiskellu täysjouston ja läskin väliltä, mut läski lienee monipuolisempi talvikäyttöä ajatellen.
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Juu samaa jankkausta ku ei se siitä mihinkään muutu :D Eniten mulla ärsytti ku niillä ei voinu ajaa alle 8psi. Ihan liian kova poluille. Se niinku pilaa läskin pointin että ajetaan pehmeillä renkailla :)
Juu. :)
Toinen taas valittelee, kun liian pehmeissä kumeissa ei ole tarpeeksi ohjaustuntoa tms. tai rullaavissa kumeissa ei ole tarpeeksi pitoa.
Kukin tyylillään.
Mun mielestä JJ 4.8 SS taas ei ollut tarpeeksi pehmeä. Esim. Knardi ja BFL menivät mukavammin maastossa. Mutta varmaan niillä JJ:llä pääsi tiellä lujempaa ja on ne JJ:t yhä käytössä. Hyvä yleiskumi ehkä jopa paras. Mutta minusta Bulldozer on tietyillä osa-alueilla jopa parempi esim. syyskelillä. (ei rullaavuudessa ja ilmatilavuudessa).
Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
Jos osaat nimetä jonkin geometrialtaan sinulle sopivan pyörän, jeesaaminen helpottuu. Muuten tässä arvaillaan kaverin kengänkokoa.
Eihän nuo ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja. Täysjoustoläski on tähän tilanteeseen ratkaisu :D
Onko tietoa milloin Feltin uudet 2018 mallit tulee kauppoihin?
On tämä fat-kuume kyllä jämäkkää touhua. Ostaako Silverbackin single vaiko fillaritorilta noita pari vuotta vanhoja canyon dudeja. Toisaalta uusi on aina uusi, mutta käytettäväksihän se pyörä on tarkoitettu ja kovin hyvin tuntuvat esmes Dudet hintansa säilyttävän. Kuluvat osat pitää kuitenkin tarvittaessa vaihtaa ja kuitenkin litkuja ja ratas-juttuja pitää noihin moniin uusiin pitää tuunailla....käytetyssä ne on sitten jo osin tehty.
Osta dude. EI se parissa vuodessa miksikään mene jos on asianmukasesti pidetty.
Tarkista myös factory outlet niitten sivulta
Ite arvon ihan samaa. Tosin Dude L-kokoisena on ihan rajoilla onko liian pieni. Singlessä mietityttää keulakulma, mutta saahan sen muutettua anglesetillä. Vois investoida vielä joustohaarukan eteen jos alkaa enempi polkuja vauhdilla kahlaamaan. Vai ostaisko 27.5+ tai 29+ täpärin.