Tuommoinen mönkkäri (http://www.youtube.com/watch?v=v0J1NhkWXEk) onkin oiva peli näillä keileillä, mutta miten siinä saa vauhtia pitämällä lämmöt nousemaan. Luulisi, että tulee entistä kylmempi :eek:
Printable View
Tuommoinen mönkkäri (http://www.youtube.com/watch?v=v0J1NhkWXEk) onkin oiva peli näillä keileillä, mutta miten siinä saa vauhtia pitämällä lämmöt nousemaan. Luulisi, että tulee entistä kylmempi :eek:
Kyllä -13C tuulisella kelillä on mulle jo "pakkasta". Tämänaamuisella varustuksella pärjäilen varmasti lähelle -20 astetta, jos on tyynempi keli. Se alkaakin olemaan äärirajoillani pyöräilyn suhteen. Sitä kovemmissa aion ajaa autolla. Palelen helposti, joten anna mun pukeutua niin kuin pukeudun. Ymmärrän kyllä, että miehille mamikset on kirosana paukkupakkasessakin. :rolleyes:
Offtopikkina .. täytyy lähtee tonne merelle kokeilee onko -3C ja 15m/s kylmää pienessä avoveneessä..
Kyllä se mun mönkkäri on ihan ilman apuvoimia kulkeva:
http://goo.gl/Biw2V
Tällä tulee varmaankin harvemmin eksyttyä TT- tai muille nopeammille reiteille.
Sehän nyt niin hirveästi riippuu, jos pakkasella ylipäätään riippumaan pääsee... :)
Liikkuessa pärjää vähemmällä, mutta jos seisoskelemaan joutuu, niin en kyllä mamiksia karta. Päinvastoin! Seisoskellessa tuulikin puree pahemmin.
Mutta pakkasilla pyöräillessä, vaikka muuten pärjäisi kevyemmillä housuilla, niin tuo perspuolen jäätyminen on pieni ongelma. Säämiskähousut voisivat olla ratkaisu, mutta en omista talvikäyttöön (eli oikeille pakkaskeleille) sopivia, vaan käytän hiihtohousuja. Voisihan ne bibsi allekin laittaa mutta...
Ehkä jos asentaisi tolppaan pikalinkun ja toisin satulan aina sisälle... Olen kyllä yrittänyt ideoida jostain sähköpohjallisesta lämmitettävää satulaakin, mutta ideoinnin asteelle se touhun on jäänyt.
Rosella on 2 € hintaan kemiallisia lämmittimiä. Tilasin sellaisen ihan koemielessä, jos kohta puolin tulisivat niin voisi testailla.
Tuikkaa satulan alle, lapaseen, kenkään tai muuhun sop paikkaan.
Ärh, pakkaset tulivat, ja heti alkoi rouvan Nexus-7-napa temppuilemaan.
Ekan kerran kun tuosta tulee virtsatie- tai eturauhastulehdus, niin sen jälkeen alkaa pitää isompana ongelmana.
Pidän säämiskähousuja aina alla istuineristeenä, välikerroksessa kelin mukaan kosteuden pois siirtävää sekä tuulenpitävää päällimmäistä kerrosta.
Jos vaate jostain alkaa kiristää, niin siitä myös lämpö karkaa, eristävä ilma kun puristuu eristyskerroksista pois.
Olipas mukavaa käydä äsken viemässä tavaraa sukulaisten postilaatikoihin, kun oli sopivasti pakkasta. Maasturikin oli aivan innoissaan.
Nyt on ollut aamuisin jotain 2,5 astetta pakkasta. Päällä:
-ohut kypärähuppu kypärineen
-lidlin halpistakki
-takin alla t-paita
-lobsterit
-collegehousut
-villasukat
-kesäpyöräilykengät.
Olen varmaan joku pyöräilijän irvikuva mutta noissa varustuksissa mulla ei tule kylmä ainakaan 6km matkalla, ennemminkin jopa liian lämmin. Tuohon voi vielä optiona päivittää päällivaatteiden alle vaikka tekninen kerrasto jolloin lämpenee vielä enempi.
Aamulla 4h Kalkkivuori-Kuusikko-Jakomäki. Neitseellisiä polkuja oli paaljon:) Lunta oli 2-3cm, mutta kyllä sekin riitti että urat oli välillä hakusessa. Koko lenkura oli silkkaa parhautta!
Flatit pitää mettäajeluihin laittaa. Olin tänään varustautunut ja mukana oli aseöljyspray. Siitäkin huolimati lumen paakkuuntuminen klosseihin ja polkimiin rassaa. Vai pitäiskö vielä kokeilla semmosia Wank Brothers? Jos olenkin oppinut ajamaan siististi ja ne kestäisi ehjinä. On ollut CB:t kokeilussa:2 vispilät ja 1 Candy on menneet ihan p*skaksi nopeassa tahdissa. Lumikelillä (toimivan) vispilän käyttö on iman öljyämistäkin helppoa ja huoletonta..
Aamulla saunatakki päällä töihin mutta iltalenkillä lyhkäset ja pitkät housut jalkaan...
Metsässä on nyt pitoo sumikummilla ja pyörä nousee pystysuoraa seinää ylöspäin ja kumi tarraa maastoon kuin imukuppi
ihan mahtava keli! huippu että olosuhteet vähän vaihtuu, on tuo assu hiukan kylsäs käyny ku kesäkilometrejä kertynyt mittariin!
Eilen ajelin töistä kotiin, 21 km.
Siihen meni varttitunti enemmän kuin ilman dynamoa, nastoja tai lunta. Reissu oli myös ensimmäinen oikea talvipyöräily, mitä olen koskaan tehnyt. m/91 ja muu varustus toimi hyvin, kasvojen ajoviimalta suojaamista ja kenkien lämpösuojaa tarvitaan sitten kovemmilla pakkasilla. Parasta oli kun pääsi kotiin ja tajusi, että oli todella heittää luikauttanut fillarilla kotiin. Pikkujuttuhan tämä kokeneemmille, mutta henkilökohtaisesti sellainen milestone kuitenkin.
Vihdoinkin ensimmäinen vuoden talvikeli Stadissa. Oli mahtavaa kyntää auraamatonta kelviä viis kolmekymmentä aamulla, kerran oli pakko cheatata ajoradan puolella. Vastatuulta luonnolisesti koko kymmenen kilsaa. Tästä on hyvä jatkaa.
Järkyttävän kova tuuli tuolla, ei tossa kelissa muuten mitään 'vikaa' ole. Talvi on ihanaa aikaa vuodesta ja talvipyöräily nautinnollista. Nyt olisi tarkoitus lähteä 13km reitille kohti työpaikkaa. ~30min varaan ylimmääräistä aikaa (sekä ei ole väliä, jos myöhästyn töistä), että pikku hiljaa edetään, jos liian raskaaksi menee.
Siis aivan mahtava keli tuolla ulkona,tunsi joka solullaan olevansa elossa.Oli aivan pakko ajella pienen lenkuran kautta töihin.
Nyt pitää arpoa, että meniskö kapeilla nastarenkailla vai 2.4" maastokumeilla. En luota aurauskaluston toimintaan, joten 2.4" taitaa olla se valinta.
Täällä päin on mustaa multaa näkyvissä
Hienosti oli Espoon puolella kelvit auratta, mutta kun pääsi Helsingin puolelle muuttui meno oikeaksi talvipyöräilyksi :P
Hieno keli, iiihhana! Ainakin täällä Häslingissä.
Hauska oli ajella kaksysärillä.
Autoilijoilla kyllä suht holtiton meininki. Ensin kuormuri yritti ajaa päälle Pasilassa. Seuraavassa risteyksessä sitten näin, kun taksi ajoi jalankulkijan päälle. Ilmeisesti jarrutus meni pitkäksi.
Mulle ei muuta juuri tullut vastaan kuin törkeästi lunta auraamattomissa paikoissa ja tädin tööttäilyt kun kuljin oikeassa paikassa tiellä, kun pyörätietä ei siinä ole. Tuokin oli vastaantuleva täti.
Tulin tänään klo 12 töihin fillarilla. Aikaa meni 45min/9km. Hieman oli kiemurtelevaa meno tuolla hangessa 2,1" ISP:llä. Useasti meinasi lentää kumoon, mutta kertaakaan en onnistunut. Muutamassa kohdassa joutui tunkkaamaan.
musta multaa edelleen Tampereella mutta kohta voi tulla valkoista.....