Kynsilakalla; edullista, löytyy värejä ja helppo työstää.
Printable View
Kynsilakalla; edullista, löytyy värejä ja helppo työstää.
Minkä paksuisia renkaita menee tohon 622x17 valteelle. Nyt on paikallaan schwalbe road plus 37-622 (28x1.40-700x35c) että jos siihen sais paikalleen jotai ohkasempaa nii paljoko pienemmän siihen kykenee laittaa. Ja jos joku haluaa nii voi kertoa mitä mikäkin numero kertoo tosta renkaasta.
Voi laittaa vaikka 23mm mantiekumia, mutta ehkä joku 28mm leveä (28-622) järkevämpi.
622 on vanteen halkaisija ja 17 on vanteen sisäosan leveys. Renkaissa puolestaan luku on ulkopuoleinen leveys.Lainaus:
Ja jos joku haluaa nii voi kertoa mitä mikäkin numero kertoo tosta renkaasta.
622 on vanteen halkaisija ja 17 on vanteen sisäosan leveys. Renkaissa puolestaan luku on ulkopuoleinen leveys.[/QUOTE]
Tarkoitin lähinnä tuota sulkeissa olevaa osaa. Siellä kun on desimaalia ja kirjainta seassa.
Ensimmäinen (28x1.40) on tuumakoko ja toinen (700x35c) on ranskalainen koko, jotka molemmat kertovat saman asian eri muodossa. Lisää voi lukea täältä.
Tämä selvä! Kiitos vain avusta. taidan laittaa noi schwalben delta cruiserit 28 leveet jos niistä ei oo mitään pahaa sanottavaa?
Saa vaikka tualta, mutta 38t on paha rasti. Puuhunko meinaat kiivetä?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti janihoo
Pitäis tankonauhaa ostaa niin tuota myydäänkö nuo yleensä pareittain eli molemmille puolille on riittävästi yhdessä paketissa?
Maantiepyörän tankonauhat on aina pareittain ja ainakin omiin maantietankoihini laittamat on ollut riittävän mittaisia. ens viikon tilaukseen lähtee uuden tankonauhan lisäksi semmosta ohkasempaa alusnauhaa. Rospuuttoon panin koemielessä kahet norminauhat päällekkäin. Pikkasen turhan paksu!
meinaat niinkuin semmoisen perusteellisemman pyörän keväthuollon tehdä,uuvet nauhat? Itte panen nauhojen lisäksi uudet punaiset vaijerinkuoret ynnä piuhat.
Jotenkin oli nahkeeta vaihteitten toiminta kun tossa vähän ajelin. lienevät kylmässä varastossa kärsineet.
3T tankonauhat on mun mielestä ollut vähän turhan lyhkäsiä, varsinkin jos haluaa vähän enemmän pyöritellä päällekkäin eli paksummasti. Oma suosikki on
nyt Prologon Plaintouch. Tuossa on hyvin mittaa, jopa ylimääräistä ja kunnolla kiinni pysyvät tulpat. Prologolta löytyy myös Doubletouch nauhaa eli pitäisi olla nimensä mukaisesti tuplapaksua. Kokemusta tuosta ei tosin ole. CRC:ltä noita ainakin löytyy.
Osaako joku kertoa kuinka pitkät pinnat vanhassa Iso-Jopossa on?
Kahdeksan vuotta vanhassa tunturissa on 9speed tiagran voimansiirto maastovaihtajilla. Käyvätkö siihen uudemmat 10 maantievaihdevivut vai onko vaihdevipujen oltava 9 vaihteisia? Entä toimivatko 9speed kammet 10 ketjun kanssa? Ongelmana siis on, että olen vaihtamassa suoraa tankoa maantietankoon ja yritän keksiä miten hoidan vaihteiden vaihdon. Hydraulisten levyjarrujen tilalle onnistuin onneksi jo löytämään mekaaniset vastaavat.
Edittiä sen verran, että maastovaihtajat = maastovaihdevivut, kaikki muu on tiagraa.
Valistunut veikkaus: 9sp vaihtaja ei toimi 10sp maantiekahvoilla, vetosuhde 99% todennäköisyydellä erilainen. Kokemusperäinen tieto: 9sp kammet toimivat 10sp ketjulla.
-Lauri
Ainakin B-discountilta löytyy Soran 9kahvoja. Kokemusperäinen tieto: ainakin 9maastotakavaihtaja (SLX) toimii oikein hyvin. Itse voisin laittaa Soran 9etuvaihtajan, jos nykyinen on maastopuolen vaihtaja niin luulisin senkin pelaavan Soran kahvojen kanssa. Jotka muuten ihan toimivat. Talvea aatellen vaihto tapahtuu noissa peukalovivulla ja jarrukahvaa heilauttamalla. Rukkaskelpoiset!
Lauri on oikeassa ja väärässä. Vetosuhde on eri, mutta se ei haittaa, vaijerin voi kytkeä siten että ongelmaa ei synny.
Miulla maantiepyörä kokonaan 105 9spd. Vaihdoin siihen juur vanhojen ysikahvojen tilalle uudet 10spd kahvat ja huoltotelinetestissä kaikki toimii vallan mainiosti. Takavaihtajan vaijerin kytkin ns. alternative reittiä (Sheldon opastaa tämän tarkemmin). Takana alastoppi blokkaa kymmenennen vaihteen siten että kahva naksahtaa mutta mitään ei tapahdu. Oliko tästä hyötyä kysyjälle (en jaksanut lukea kysymystä kunnolla mutta jaksoin silti ruveta vastaamaan :rolleyes:).
Kiitos näistä vinkeistä. Noita 10 kahvoja on mielestäni paremmin tarjolla, joten sama hommata sellaiset ja puukottaa ne toimivaksi. Tunturista saa luvan tulla cyclocross, fitnessin ajoasento ei ole sopinut minulle kunnolla koskaan. Ainoa tässä nyt on, että minulla olisi 105 10-kahvat kiinni cannondalessa ja siihen on tarkoitus päivittää 9000-sarjan DA, mutta rahat eivät riitä siihen settiin vielä. Jotenkin tuntuu hullulta ostaa toiset 105 kahvat, mutta ei taida olla vaihtoehtoja.
Joko se ydinsota alkoi vai onko siirretty huomiselle ;(
Onko kellään kokemusta pocin kypärästä. Aika kallis joten tahtois jotakin kommenttia ennen tilaamista.
Vetosuhdeongelmaan on tämän alternative routingin lisäksi myös jykevämpi konsti:
http://jtekengineering.com/shiftmate.php
Joo tommoiseen oon törmännyt joskus. Omaan estetiikkasilmään sopisi melkein paremmin tällainen jemmattuna johonkin keskiön alle piiloon: http://jtekengineering.com/shiftmatestraight.php
-Lauri
Kun näemmä näitä perinteellisiä sisurin omaavia teräsvaijeripäälikumeja joutuu asentamaan aika useasti niin rengasraudoille tahi muoveillekin on näppivoimien ja tekniikan loppuessa tarvista. Just katkasin Park Toolin TL-nelosen. Satulalaukkuun mahtuva ja vanhan metsurin rähmäkäpälöinnin kestävät olis ihan kiva. Tacx merkkiset, muoviset mitä lie, on aika vankkoja olleet mutta johan on hitto ettei noita vahvempia olisi???
AIM merkkisessä paikkarasiassa mukana tulleet muoviset rengasraudat ovat mulla kestäneet. Olisiko yksi mennyt katki 5 vuoden aikana.
Omienkin vaijerirenkaiden kanssa taistellessa olen saanut ripakopallisen (huonoja) rengasmuoveja rikki, mutta Park Tool TL-1:set on kestäny varsin mallikkaasti. Ja vääntöä on ollu jos jonkinlaista. Toki noiden kanssa tulee hiukan varottua, muovi kun on aina muovia.
Nää on jykevämmät:
http://www.pedros.com/levers.htm
En nopsasti keksi sitä rengasta jonka kanssa ähkiessä tollasen saisin katki. Ostin aikanaan hi-vitosesta.
muok. paitsi että nyt kun näin ton tl-nelosen kuvan, niin näyttää kyllä aika samalta kuin tuo minun pedros. Miten olis biltsikasta ne metalliset?