Höh. 17.5. tilattu polkimet ja eipä näy vieläkään.
Printable View
Höh. 17.5. tilattu polkimet ja eipä näy vieläkään.
Miks noi on bike-componentsin laatikossa?
Mä en ymmärrä tuota Itellan toimintaa. Paketissa on mukana kännykkänumero, mutta siihen ei soiteta. Jääräpäisesti vaan käydään kotiovella rimputtelemassa keskellä päivää, jolloin työtätekevät ovat töissä. ilmeisesti täytetään protokollan vaatimukset kotitoimituksen yrittämisestä. Sitten se paketti raahataan supistetun postiverkoston etäpisteeseen ja vastaanottajalle ilmoitetaan, että hae itse pakettisi. Ihan tyhjää hukkatyötä tekevät.
Matkahuolto osaa jo nykyään soittaa ja kysyä, mihin aikaan toimitus sopisi. Siellä on varmaan itsenäiseen ajatteluun kykeneviä duunissa.
20.5. tilaus, 22.5. lähetys ja eilen 28.5. yritetty toimittaa - hain paketin postista. Tavarat oli mitä pitikin paitsi Ultegran kahvojen mukana ei tullut kuin vaihdevaijerit vaikka käsittääkseni pitäisi kai tulla myös jarruvaijerit sekä kuoret? Pakkaukset olivat Shimanon alkuperäiset, joten bulkista ei ole kyse. Ehkä Guntteri oli pihistänyt ne? :D Joka tapauksessa hyvin meni eka tilaus.
Tänään aamusella odottelin kotosalla toimituksen saapumista kun kirje oli sitä luokkaa, että ei välttämättä luukusta mahtuisi. Yhdeksän jälkeen kävi posteljooni tunkemassa mainokset + esitäytetyn saapumisilmoituksen luukusta sisään. Eivät näköjään edes vaivaudu kantamaan isojakaan kirjeitä mukana mikäli on riski, että vastaanottaja ei ole kotosalla...toiminta ovella oli sen verta ripeää, että posteljooni poistui jo alaovesta kun pääsin ovelle :).
Parempi kun varautuu henkisesti hakemaan pakettinsa (lähi)postista klo 16 jälkeen. Eilisen paketin menin noutamaan klo 16.30 ja lähi-siwan virkailija alkoi kitisemään että tule puolen tunnin päästä että ehtivät lajitella paketit. En suostunut, joten sain sitten kuitenkin paketit sieltä parin minuutin odottelun jälkeen... :rolleyes: Ihme venkoilua.
Ainoa kuriiri joka minulle on joskus soittanut paketin tuomisesta oli Matkahuollosta. Sitten tietysti UPS:n kotimaan erikoiskuljetukset asia erikseen.
Eilen oli vastaava tilanne, kun 20.5. tekemääni tilausta "yritettiin" toimittaa. Itse olin töissä ja satuin katsomaan Itellan lähetysseurannasta missä paketti sillä hetkellä kulkee. Seurantaan oli ilmestynyt maininta toimitusyrityksestä, jonka aikana vastaanottajaa ei tavoitettu. Numero on paketissa ollut, mutta ei vaivauduttu soittamaan. Avovaimoni sattui olemaan tuolloin kotona, joten soitin hänelle kysyäkseni miten on tuon toimitusyrityksen missannut. Hän kertoi olleensa varmuudella kotona tuona aikaan, jolloin seurannan mukaan lähetti olisi yrittänyt pakettia ovella luovuttaa. Eikä taatusti ole ovella käynyt.
Onko kukaan antanut Itellalle "toimituksista" palautetta?
Siltä varalta, ettei Posti-ninja ole tuttu nimitys:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013...25814_uu.shtml
Kyseessä on pieni kerrostalo, mutta mitään ovikoodia ei ole. Alaovi on aina päivisin auki ja näin kesäaikaan usein sepposen selälläänkin, mikäli talon väkeä paikalla (Ulko-ovi sisäpihalla, joka mahdollistaa tämän).
Edes lappua toimitusyrityksestä ei vaivauduttu jättämään.
Kyllähän toi itella toimii sata kertaa paremmin kuin dpd, voi ainakin hakea lähipostista illalla töistä tullessaan. Satuin valitsemaan maksullisen dpdn:n kuriiriksi, ja ei voi muuta sanoa että ei toimi. Paketti saapui Suomeen maanantai aamuna, yritettiin toimittaa kuulemma tiistaina tänäisen puhelin soiton perusteella, ei vaan kukaan viitsinnyt soittaa toimitusta yrittäessään. Olin jättännyt lapun oveen että paketin voi jättää varastoon, jonka olin jättännyt auki, ei voida kuulemma jättää pakettia ilman kuittausta, kyllä itellan dhlän ja upsin kuriirit näin ovat voineet toimia. No huomenna pakettia yritetään toimittaa työpaikalle.
Kyllä ne mulle jättää DPD:n paketit oven taakse. Tosin olen niin paljon tilannut ja aina kun soittaa niin sanon et voi jättää. Nykyisin ei ole enää edes soittanut vaan seurannasta olen nähnyt että paketti toimitettu. Yleensä vielä samana päivänä kun tulee Suomen Turkuun ja sieltä käy kääntymässä Hesan logistiikkakeskuksessa.
Tilasin täältä jarrusetin. Takajarru on selkeästi ollut kiinni pyörässä hmph.
Joskaan mitään käytönjälkiä siinä ei ole niin ei taida jaksaa avautua.
Itselläni on samanlaisia kokemuksia Itellan toimituksista kuin monilla edellä kirjoittaneella. Viikko sitten järjestin itselleni vapaapäivän, kun tiesin odottaa toimitusta. Pidin rappukäytävän ovea auki ja olin melko yllättynyt, kun seurantaan ilmestyi "Lähetystä yritetty luovuttaa, mutta vastaanottajaa ei tavoitettu". Otin yhteyttä Online-asiakaspalveluun (tästä pluspisteet) ja tiukkasin syytä ko. ilmoitukseen. Kuljettajan mukaan oli ollut jokin "liikenne-este" ja lupasivat toimittaa myöhemmin iltapäivällä, niin onneksi tekivätkin. Myös edellisellä kerralla oli vastaavanlainen "toimitusyritys". Jotenkin jäi kuva, etteivät kuskit lainkaan yritä toimittaa lähetystä osoitteseen, jossa normaalisti on ulko-ovet lukossa.
Tämä kritiikki kohdistuu tietenkin vain Itellaan, muutenhan Bike-Discount on loistoputiikki!
Muistuipa tämä mieleen kun pitkästä aikaa luin foorumia. Tavara tuli perille n. kahdessa viikossa. Tilaus sisään sunnuntaina ja paketti konttorille seuraavan viikon torstaina. Toimitustapana DHL eli Deutcshe post. Ainoa mitä ehkä hieman pitää kritisoida on että kiekot oli suht huolimattomasti pakattu laatikkoon. Tulivat kuitenkin ehjänä perille.
Sellaisen havainnon tein että DHL:n rahtikirjan seurantanumerot muuttuvat alkuosaltaaan Itellan puolella ja siksi vaikuttaa siltä etteivät ne löydy.
Siis JD1234567790... -> JJD1234567890...
Postininjan jekkuja kenties tämäkin.
Kiekot ostoskorissa, mutta toimituskulut näyttävät edelleen 0€. Eikös kiekoista pitäisi rapsahtaa se 20€ toim. kulut tilauksen hinnasta riippumatta? Ettei alkaisi sitten myöhemmin mikään "maksa postikulut, että voimme lähettää tavarat" -show.
Jos menee tuon 250€:n rajan yli, niin ei ainakaan omasta kiekkotilauksesta peritty toimituskuluja. Tämä tieto viimeviikkoisen tilauksen perusteella.
Kiitoksia, heitin tilauksen sisään.
Laitoin uuden tilauksen Bike-Discountiin viikonloppuna ja eilen tuli ilmoitus tavaroiden lähdöstä, samalla kerralla sain myös ilmoituksen hyvityslaskusta (32,70) lokakuulta 2010 (postikulut väärän haarukan palautuksesta) :O
Olin jo autuaasti ehtinyt unohtaa koko asian reilun 2,5 vuoden aikana. En tiedä oliko palautuksen syynä se, että tällä kertaa tilaus tuli Saksasta ja toimitus oli myöskin Saksaan ja pelko siitä, että jonain päivänä voin olla heidän oven takanaan vaatimassa hyvitystä, vaiko käytäntö, että he lähettävät hyvityksen vasta seuraavan tilauksen yhteydessä. Vaikka "käsittelyaika" olikin kohtuullisen pitkä, positiivista on se, että tilaus/asiakasjärjestelmä näyttäisi olevan ajantasalla :D
Mulla jäi tilauksen loppusumma juuri alle 250 euron ja meni 5,90 postikuluja. Tämä vain jotta tieto postikuluista lisääntyy :D
Täytyy muuten kehua kiekkoja http://www.bike-discount.de/shop/k73...rake-disc.html Pohjasin taka kiekon tänään todella pahasti olin aivan varma että siinä meni uusi kiekko soikeaksi mutta hienosti kesti. Voin suositella budjetti kiekkoa etsivälle.
Jos tuolta tilaa kokonaisen fillarin niin minkälaisessa kuosissa se on tullut? Täytyykö tehdä säädöistä lähtien kaikki itse?
Tein tilauksen viimeviikolla tänne ja se onnistui mutkitta. DHL:n seuranta toimi Hampuriin saakka ja nyt homma on ilmeisesti Itellan käsissä. Kuinka saan seurattua paketin matkaa täällä Suomessa - mitään JJFI seurantakoodia minulla ei ole.
se dhl:n 10/12-numeroinen? seurantakoodi päivittyy itellan tietokantaan aikanaan ja sillä saa haettua seurannasta eli ei tarvita mitään jjfi alkuista seurantakoodia..
Erittäin hyvä liike kyseessä; edulliset hinnat ja hyvä palvelu.
Niillä kestää pari päivää ennen kuin käsittelevät tilauksen ja sitten paketti tulee muutamassa päivässä kotiovelle.
Vastasivat myös kahdessa päivässä palautuskyselyyn.
Sain palautettua kokoa liian pienet hanskat; tuotteen voi lähettää ilmaiseksi Saksaan oman tilin kautta tulostettavan Itellan lähetyslapun avulla ja mukaan pitää liittää selvityslomake palautuksen syystä. Palautusrahat tulivat tilille viikon sisällä.
Toivottavasti toimii niinkuin muillakin,tilasin tänään satulan ja parit ketju-öljyt...
Hieman arvellutti ensin laittaa tilaus sisään kun en ole aikaisemmin tilaillut ulkomailta.
Jään odottelemaan...
Mulla on yleensä tullu jo seuranta samana päivänä. Pakettia on aina odoteltu DHL/Itellan kautta reilu viikko.