Perinteinen kysymys: Mahtaisko huomenna (to) löytyä vielä ajoseuraa klo 17.30?
Printable View
Perinteinen kysymys: Mahtaisko huomenna (to) löytyä vielä ajoseuraa klo 17.30?
Juu. Lupaan ilmestyä.
Mulla maantiekausi keskeytyi (väliaikaisesti) turhan aikaisin, kun oikeasta kombikahvasta hajosi vaihtajan indeksiratas ja Olmo on nyt huollossa. Loppuviikon ajan cyclolla, enkä viitsi vaihtaa siihen sileitä renkaita parin päivän takia, vaan pysyn poluilla. Lauantaina sitten Dirty Sibbo 130.
Ei aivan, vaan oikeastaan tuo tšekinkielinen termi tarkoittaa ohjaustankonauhaa, enkä edes ostanut sitä maantiepyörään vaan cycloon, jota olen kesällä pitänyt parvekkeella ja jota kissa on tykännyt käyttää paitsi kiipeilytelineenään, myös raapimapuunaan. Tankonauhat olivat onneksi sentään ainoa kohta, joka on näköjään soveltunut kynsien terottamiseen. Mutta nepä olivatkin koko lailla PÁSKA NA GRIP.
Ajelen cyclolla ja nappularenkailla tämän loppuviikon, mutta koska tämänpäiväinen lenkille lähtö jää illansuuhun, voisin pistäytyä 17:30 Mustavuoren parkkiksella. Jos jollakulla on kiinnostusta helppoon cyclocrossiin ja/tai hiekkatiekruisailuun tänä iltana (to 22.9.2016), tervetuloa kaveriksi.
(Sama viesti on "Mustavuoren cyclocross-lenkit" -ketjussa.)
Sunnuntain kymppilähtö jäi kooltaan varsin aneemiseks i- mikä toivottavasti johtui siitä että Vauhkiksen muistoajoon Porvooseen lähtijoitä oli runsaammin - ja starttasi noin kolmenkymmen sekunnin varaslähdöllä liittyäkseen isokokoisen CK Master -asuisen kuskin vetämään pienehköön porukkaan. Ajettiin Jalostamon lenkki sen perusmuodossa, rauhallista vauhtia ja etupäässä peesaten.
Iltalenkit jatkuvat yhä, vaikka pimeys asettaa yhä ahtaammat rajat eikä ilman jonkinlaisia huomiovaloja, edes semmoisia Clas Ohlsonin tms tuikkuja, ole syytä lähteä liikkeelle. Kelit ovat kuitenkin ihan kelvoillisia maantielle, sääennuste tässä vaiheessa hyvä ja tuommoiset 50-60 km saadaan varmaan ajettua ennen kuin tulee liian hämärää.
Torstai-iltana mukana oli muuten viisi ajajaa. Pyöristä yksi oli uusi ja se toikin mukavasti lisäväriä Mustavuoren junaan ja samalla vahvensi Mustavuoren Campagnolo-osastoa entisestään; lauantaina taisi porukka koostua pelkästään Campa-kuskeista. Mutta oli siellä myös yksi Mustavuoressa uusi Pinarello - ja Pinarellothan ovat tervetulleita minkä värisinä ja millä osasarjalla tahansa!
Sikäli kun viikonlopun ennusteet pysyvät hyvinä, niin vieläkö löytyy halukkaita lähteä tuolle Karkkilan reissulle?
https://ridewithgps.com/routes/16053597
Entä huomenna? Itse ajattelin lähteä jo hieman aikaisemmin, mutta pyörähdän kyllä parkkiksella jos sieltä ajoseuraa löytyy.
Karkkilan takaiset maantiet kiinnostavat yhä - ja pitäähän minun lähteä siksikin että itse kehuin Antiaisentietä. (Tällä kertaa ymmärtänen levätä vähän parina edellisenä päivänä...)
Iltalenkiltä joudun jäämään pois, vaikka juuri kehuin hyvää ilta-ajokeliä ja syysillan maagista tunnelmaa. Ymmärtäkää te muut nauttia niistä nyt, sillä kohta ne ovat tältä vuodelta ohi!
No, jos ei muita iltalenkkeilijöitä ole niin taidan ajaa omalle lenkille käymättä lähtöpaikalla.
Toivottavasti edes joku oli puoli kuudelta parkkiksella, sillä säälihän se olisi jättää nämä ajokelit käyttämättä. Ja huomenna sataa illalla varmasti ja hieman epävakaiselta näyttää torstaina ja perjantainakin.
Viikonloppu näyttää aurinkoiselta, etenkin lauantaina, mutta tuuliselta. Vaikka tuulen suunta olisi oppikirjanmukaisesti menomatkalla enimmäkseen vastainen ja paluumatkalla myötäinen, mutta eihän sitä Karkkilan lenkkiä välttämättä tarvitse nyt(kään) ajaa, valmis reitti meillä on ollut niin pitkään ettei viikko sinne tai tänne ratkaise ja lokakuun alkupuolella voi olla aivan yhtä hyvät ellei paremmat päivän kelit. Mitä useammalle kuskille ajankohta sopii, sen parempi, ja hyvää kannattaa odottaa.
Tiistaista ei tietoa, mutta ainakin torstaina oli yksi kuski käynyt katsomassa tyhjää parkkista.
Tänään kuskeja ilmestyi kaksi. Ajettiin rinnakkain/peräkkäin Nikkilään josta aikarajoitteisempi kääntyi vastatuuliosuudelle kotio päin. Itse jatkoin kohti pohjoista ja Talmaa jossa kohtasin märkiä tien pintoja ja pilviä katseltuani päätin kääntyä takaisin merta kohti. Ajelin pääosin myötäisessä tuulessa jalostamolle ja sieltä vastatuulessa kotio. Reippaan sadan kilsan lenkin sain aikaiseksi.
Oliskohan meitä huomenna useampi lenkille lähtijä? Vois jopa käydä kahvilla kun ei ole kahteen viikkoon tullu käytyä...
Nyt taitaa tosiaan olla ne ajat käsillä kun jäljelle jäävien maantiemiesten on melkein syytä ilmoitella itsestään ja kysellä muita tulijoita. mikäli ei halua seurustella parkkipaikalla pelkästään koiranulkoiluttajien ja sauvakävelijöiden kanssa.
Iltalenkkejä ei ainakaan kannata yrittää enää tekohengittää jos sitkeitä sissejä ei kerta kaikkiaan enää löydy. Ja kun vähennetään cyclocrosskauteen siirtyneet, maastopyörien ilot ja surut löytäneet, rullasuksi- ja hiihtohallihiihtoniilot ja ylimeno- ja lepokautensa jo aloittaneet, ne jotka viihtyvät pyörän satulassa vain kun voivat pukeutua lyhyisiin ajovaatteisiin ja ne jotka kenties ajaisivat mutteivat pääse tai pääsisivät mutta myöhästyvät, ei viikonloppuporukkaankaan kovin monta ajajaa välttämättä saada.
Ylläoleva huomioon ottaen ilmoitan että mä kyllä lähden eli käyn ainakin kääntymässä Mustavuoressa. Vantaankoskelta lähtee näet klo 11 lenkki (108 km, kahvitauko Roosassa) ja sinne kerkiää oikein mainiosti, Mutta voin minä peesata omiakin vetomiehiä...
Ilmoittaudun.
Josko huomenna vielä kävis ajamassa maanteitä? Ajelen parkkiksen kautta jos joku ilmoittautuu sinne ilmestyväksi - muuten lähden itää kohden suoraan kotoa ja ajelen soolona.
Mie pääsisin 11 Mustavuoreen, jos aikataulu sopii. Maltillinen lenkki, jalka ei oikein kestä kovempaa pyöritystä.
Mä ajoin maantietä perjantaina, sopivasti pukeutuneena oli ihan hyvä ajokeli ja koillistuulella sai nauttia siitä harvinaisuudesta että palatessa oli pitkään melkoisen myötäiset tuulet. Lauantai-aamuna ei parkkiksella ollut maantiemiehiä - Mäntsälään menossa ollut Nikobiker kyllä ajoi vastaan yhdentoista jälkeen - mutta sunnuntainhan ei tarvitse olla lauantain uusinta!
PS Mä vedän nyt vielä rinnakkain näitä molempia disipliinejä, mutta huomenna lähden cyclolla hiekkateitä kiertämään.
Minäkin yritän tulla klo 11 Mustavuoreen maantielenkille.
Ainakin Ilmatieteen laitos povaa lauantaiksi ja sunnuntaiksi leudohkoa (5-7°C), pilvipoutaista säätä ja tuulikin näyttäisi heikolta. Voisin harkita maantielenkkiä, pitkästä aikaa, kun tällä kertaa cyclocross-pyörä on vähän vajaakuntoinen ja odottaa korvaavia osia todennäköisesti ensi viikon loppupuolelle asti. Lähtijöitä? Reittiehdotuksia?
Joo, kyllä sitä vois v-loppunakin lenkuran ajella.
Minäkin voisin liittyä ilmoittautuneiden joukkoon. Reittiehdotuksia mulla ei tosin ole, olen siltä osin jo siirtynyt cyclocross(pyörä)kauteen - ja vaikeatahan se olisikin kun ei tiedä miten pitkää lenkkiä herrasväki on ajatellut!
Ilmoittaudun mukaan, mutta jätän pienen takaportin auki. Pihalla nimittäin odottaa saunapuu-urakka ja tuli jo naapurille luvattua, että viikonloppuna olisi moiseen aikaa.
Toisaalta mulle kelpaisi kyllä cyclocrossikin... Sain nimittäin kalusto-ongelman ratkaistua, vaihtamalla etuvaihtajan. Mutta ihan miten vaan: jos maantielenkille on lähtijöitä, sekin kelpaa kyllä. Jouni ja Pulmark nyt ainakin jatkavat sinnikkäästi maantiekautta?
Mulle sopii myös klo 11 lähtö paremmin.
Klo 11 sopii mainiosti!
Ei saatu poutapäivää eikä ainakaan -aamua. Asfaltti tuskin kuivuu kello 11 mennessä, vaikka sade kokonaan lakkaisikin. Märkä tie ja +3°C tarkoittaa aika tylyjä olosuhteita maantielenkille. Eiköhän katsota Mustavuoren aamupäivälähtöä huomenna uudestaan?
Olin juuri kirjoittamassa samaa. Ainakin minä "heitän kirveen kaivoon " ja kaivan moottorisahan esiin.
Mun tuntemukset ja aikomukset ovat pitkälti samanlaisia, paitsi että annan moottorisahan olla. Rupean vaikka lukemaan netistä "How to find your inner Belgian hardman" ja sitten menen vihdoin ostamaan uudet lokarit cyclocrossariin hajonneiden tilalle.
Kaipa tässä voi hyvällä syyllä ja omatunnolla penkkiurheilla tänään: https://youtu.be/BcXPDqyJwVU
Jos ei vaan aamulla tihuta yhtä paljon kuin tänä aamuna niin ajattelin kokeilla lähtöä huomenna uudestaan. Onko syytä ajaa parkkiksen kautta klo 11 aamulla?
Sunnuntaina klo10 ajattelin olla parkkipaikalla, säävarauksella.
Tässä taisi olla vähintään kahdensorttista vaihtoehtoa eli osa meistä olisi lähdössä sykslokrossi-seikkailemaan; näin ajattelin minäkin tehdä, kun maantiepyörä odottaa pestynä ja puunattuna rullilla-ajokauden alkua ja cyclocross-pyörä on puolestaan viikon kestäneen korjailun ja säätelyn jälkeen taas ajokunnossa, plus valmiiksi hieman likainenkin. Olisiko se klo 10 joka tapauksessa kaikille sopiva lähtöaika?
Ei yhdeltätoista ole sen kuivempaa, joten minä olen siellä kymmeneltä. Valkoisella Gir'sillä.
PS Lähtipä liikkeelle millä pyörällä tahansa, pyöränpesuhommia on joka tapauksessa lenkin jälkeen tiedossa.
PPS Jossain määrin valitettavaa tällainen eriytyminen, muttei kai juuri tässä vaiheessa ajovuotta mitenkään vältettävissä. Ei ainakaan ennen kuin onnistumme valitsemaan keskuudestamme semmoisen herran ja valtiaan, oikein capo supremon, joka sanoo ja käskee mitä milloinkin ajetaan!
No, vaihdetaan sitten pyörää hiekkateille sopivaksi. Sen on helppoa, kun mieli on kuin tuuliviiri.
Huono omatunto vaivaa, koska minähän tuossa ehdottelin maantielenkkiä ja sitten lauantaina jäin kotiin vetämään lonkkaa, sunnuntaina lähdinkin sykslokrossailemaan ja houkuttelin pari potentiaalista maantiekuskia mukaani hiekkateille, poluille ja ryteikköihin. Vähän kylläkin helpottaa tietää, että kaksi asfalttilenkille lähtenyttä ajoivat tietääkseni hienon, pitkän lenkin.