Itsekkin asioineena se on juurikin noin :)
Printable View
Ainakaan iikalla niitä runkoja ei ole hyllyssä joten sama asia hoituu puhelimella tai emaililla.
Sportaxilla on kesän kisoissa myös oma tiimi joten ei muuta kuin nykimään hihasta tiimikuskeja, niin pääsee cruzeja hiplaamaan ja koeajamaan. Aikataulunsa salliessa myös itse tallipäällikkö on demopyörineen mestoilla.
Niin no entä jos haluaa nähdä tai kokeilla tonnien pyörää ennen tilaamista? Niin no mitäpä sitä. Cruzithan on muutamien mielestä universumin parhaita niin eihän niitä tartte kokeilla. 3-4k vaan tiskiin näkemättä.
niin meinasitko alkuperäisen kysyjän käyvän sitten muualla euroopassa koeajolla, kun muiden maiden kauppiaista kyseli.. Tampereelle on kuitenkin Suomessa jokapaikasta suht lyhyt matka vs. jos vaikka pitäis italiassa käyä koeajolla, halvimman nettihinnan perässä.. :p
En nyt ole ihan varma mitä tarkoitat ongelmalla tässä, mutta kyllä Spessun lisäksi ainakin Orangella, Pivotilla, Santa Cruzilla, Konalla ja Cubella onnistuu koeajot kohtuu helposti ja siis ihan oikeassa maastossa. Mahdollisesti muillakin mutta noista ainakin omaa kokemusta.
noh, itehän pistin joitakin vuosia sitten firman pystyyn ja ryhdyin jälleenmyymään, edesautoin sillä suht ison harrastajakunnan harrastamista, eipä ole huonoa palautetta tullut.. ;)
en toki myy fillareita, ei oikein kannata täällä Mansessa enää uuden fillarikioskin laittaminen, kun niin hyvin on edustettuna eri merkkejä täällä.. ;)
mutta enskapyörä-asiaa välillä.. jos olis rahaa laittaa kokonaiseen uuteen fillariin, niin Intense T275C olis mun weapon of choise!
Ei ole kyllä vaikea arvata mitä myyt... :D
No jos vaikka tosta http://www.bikeshop.fi/uutiset/Testa...t_tosi-54.html ja tosta http://www.bikeshop.fi/Kona_2014_tes...pa/pKONATESTI/
Kyllä koeajomahdollisuuksia löytyy.
Santa Cruziahan ei sitten jälleenmyyntisopimusten mukaan myydä maista toisiin, eli siinä mielessä Portaksi ja Iikka ovat ainoat paikat, kuten sanottu. Ainakin Sportaxissa on valikoima demopyöriä. Niillä saa käydä ihan oikean lenkin ajamassa. Löytyy niitä demopyöriä myös muiden merkkien edustajilta, joten puhelin käteen ja kyselemään! :)
Tuo Vispen mainitsema bikeshopin tarjoama mahdollisuus tilata fillari testiajoon on kyllä hyvä idea. Onko kukaan kokeillut käytännössä?
Mielestäsi pyöräkauppiaiden pitäisi kiertää rekalla ympäri suomea yli 50 demopyörän kanssa ja silloinkin olisi vasta osa valikoimasta mukana.
Sitten kun on koeajo suoritettu valitetaan hinnasta ja jäädään "miettimään" = tilataan saksasta 46 euroa halvemmalla vituilleen kasattu pyörä vääntyneellä vaihtajankorvakkeella ja naarmuisella rungolla, sitten aloitetaan saman kotimaan kauppiaan kanssa takuuvääntö.
Eihyvääpäiväätaas
(saattaa sisältää kärjistystä ja sarkasmia, mutta sanomani tullee selväksi)
Niin, no en mä mistään 50 fillarin rekoista ja ympäri Suomen kiertämisistä tiedä mutta niin se nyt sattuu kuitenkin olemaan että ei pitkälle/pätkälle asiallista koeajomahdollisuutta juuri siunaannu.
Hahaha, suuri sunnuntaipeukku Iglumiehelle!
Niinhän se menee että testivalikoima hyppäisi helposti tuohon 50 pyörän luokkaan jos valitusta testimallistosta olisi XS ja XL koot. Aika harvalla on rahkeita sitoa 100k€ testimallistoon kiinni, edes itse merkeillä/maa.
Tyly faktahan on se että M/L koon pyörillä saadaan katettua potentiaalisesta asiakaskunnasta hyvin suuri osuus. Eihän tuo juuri lohduta niitä jotka kokoskaalan ulkopuolelle jäävät. Monesti kuitenkin neuvottelemalla saa pienimmän/suurimman runkokoonkin tilattua liikkeeseen jossa sen pääsee tyyppaamaan.
Siitä taas päästään toiseen tylyyn faktaan että moni liike ei suostu tilaamaan ilman käsirahaa huonoimmin myyviä kokoja monen tonnin pyöristä, koska valitettava osuus näistä toimii juuri Iglumiehen esimerkin mukaisesti. "Saksasta sai vielä 5% hinnasta pois, tykkään myös itse laittaa pyörän kasaan eikä minua haittaa epätietoisuus ja pitkä toimitusaika, takuuasiat hoituvat kuitenkin kotimaassa kivasti" Tämä nyt ei ollut kohdistettu kellekkään vaan kuvaa paljon myös foorumin yleistä ilmapiiriä. Paljon vaaditaan ja tahdotaan, mutta ei olla itse valmis antamaan juurikaan takaisin.
(tämäkin viesti saattoi sisältää kärjistystä ja sarkasmia)
Kandee kanssa muistaa se koeajopankki viestiketju joka tällä foorumilla on, ei sitä ole perustettu ihan turhan takia.
tuplapostaus.
Mitäs vaihtoehtoja on, jos haluaa yläohjurin, jossa samassa alapuolelle taco? E.13 XCX+ ISCG05 miellyttää muuten, mutta taco puuttuu. Alarullaa/alaohjuria ei tarvi olla.
Mitenkäs MRP amg, jos on vain yksi eturatas.
Edit: Hidas :)