Nappuloiden rampit menosuuntaan..
Printable View
Jep, mulla on Butch vielä nippusiteissä, enkä näe nuolia, mutta minustakin tuo tulee siten, että nappulan laskeva reuna tulee eteenpäin.
^ Ei, kyllä siellä on ihan normikivikoistakin noita kommentteja, sekä Butch, että Purgasta.
En minäkään usko, että minulla välttämättä hajoaisi Control casingilla, mut eipä tuo Grid minusta mikään överi ole. Takarenkaana saisin varmaan kallio- ,porras ym ryskytyksissä hajoamaan nopeammin kumin kun tulee painoakin enemmän, sillä GC näyttää jo nyt selvästi kuluneemmalta kuin purga ja onhan siinä vähemmän kulutettavaakin. Ei toki hajoamassa ole missään nimessä, mutta verrattuna Purgaan edessä eron huomaa selvästi.
Laitoin vahingossa yleisrengastopikkiin tämän, eli nyt oikeaan:
Korjaan painoja sen verran, että todennäköisesti, sekä Butcher Grid, että Minion DHF Exo TR 3C Maxx Terra 2.3 menevät lähemmäs 800, alle 900g kuitenkin ilman muoveja.
Minulla useammilla punnituksilla alkoi sekä matkalaukkuvaaka, että hlövaaka antamaan 100g heittoja tuloksiin. Siksi tällaisilla vaaoilla punnittuja renkaita ei kannata ainakaan ylipainon takia palautella. Ja joku 100g sinne tai tänne ei siellä polulla merkkaa yhtään mitään, ei ainakaan niin paljon imho, että kannattaisi siksi vaihtaa kevyempään kuvioon.
Mulla tulee vähän ikävä Purgan DAD-kuviota. Olis hauska kun Butchissa olis jossain kohtaa MOM kuvioituna. Sehän olisi mainio teksti alamäki- tai muuten vaan hurjemman maaston renkaaseen.
Renkaat mahtuivat sittenkin hyvin myös taakse. Kävin koeajelemassa niitä vähän tänään ja ensivaikutelmat ovat tosi positiiviset. Olin varautunut jonkinlaiseen reisitreeniin noiden kanssa, mutta monsterit rullasivat ihan kivasti asfaltilla, hiekalla ja poluilla, missä ajelin.
Olen tosi tyytyväinen, että Minionikin mahtui taakse ja odotan innolla, että pääsen kunnolla testaamaan näitä.
muoks. Niin ja Butcher ainakin oli tosi helppo saada vanteelle. Sain vanhan renkaan poistettua ja Butcherin asennettua ilman rengastyökaluja tai muita apuvälineitä. Toki ihan viimeiset sentit piti taivuttaa rengasta sormilla hieman taaksepäin, että mahtui loputkin vanteen reunan yli, mutta ei mitään äheltämistä.
Minionin jouduin kiireessä kiikuttamaan asennettavaksi kun en ollut varma saanko kiekon takas pyörään aseteltua, eikä ollut aikaa lähteä taluttelemaan fillaria perä ilmassa liikkeeseen jos en saisi.
Noin puolet luettuna tästä ketjusta ja nyt enemmän sekaisin kuin urakkaa alottaessa. Nöösinä itsellä on ongelmana juurakoissa ja kivissä olematon pito Tough Tom/ Rabid rob combolla ja tarvisin varsinkin taakse jotain järeämpää rengasta. Tampereen seudulla ajelen kivikkoa ja juuria sekä kevyempää maastoa. Menenkö täydellisesti vikaan jos tilaan 29er:n http://www.bike-discount.de/en/buy/c...943/wg_id-8914 Rengas on ainakin suosittu ja arvosteluissa hyvin pärjännyt vai pitääkö märkään syksyyn katsoa jotakin raskaampaa rengasta paremmalla pidolla ? Mielellään pysyisin B-D:n valikoimissa (Maxxis,Schwalbe,kenda,Continental) ja hinnassa n.35€/rengas.
Tee päivän hyvä työ ja auta kokeneempana nöösiä hyvän xc/trail 29er jäykkäperän renkaan valitsemisessa. Kiitos
Jos ajelet märässäkin ja haluat, että rengas toimii luotettavammin sielläkin niin kandee valita, ehkä joku muu, esim Spessu GC pitää jo paremmin, riippuu tietty miten märässä ajaa tosi märässä tarvitsee jo tuhdimpaa jos haluaa, että pitää hyvin. Toi X-King on kyllä muuten kiva rengas, nopea ja kevyt.
Ite tykkään tosta Butcherista, mutta jos se tuntuu liian isolta niin pärjää kai sitä pienemmälläkin kuviolla.
Kyllä toi jo paljon parantaa. Nuo Tough Tom ja Rapid Rob lienevät ensiasennusrenkaita ja kumiseokseltaan halvinta Active-sarjaa, joka on ihan saippuaa.
http://www.bike-discount.de/en/buy/m...445/wg_id-8914
^kun 2,4" versioo ei oo varastossa.. vaikka meneeki enemmän "trail" kun "xc" kategooriin..
Totta, selvä parannus aloitusrenkaisin jo Ardent (tai Ground Controlkin). Osan mielestä niillä voi ajaa talveen asti ja osan mielestä ne ovat limaisilla juurilla jo liian liukkaita ja haluavat siksi vielä rouheampaa kuviota. Kannattaa miettiä kumpaa itse haluaa, kevyempää ja paremmin rullaavaa, jolla useimmista paikoista pääsee ongelmitta vai tosi rouheaa, joilla rullaa hieman huonommin, mutta pitoa vastaavasti limaisemmissakin paikoissa enemmän.
Suunnilleen samaan hintaan saat Spessun renkaita (http://www.specialized.com/fi/en/ftb/mtb-tires) Signaturesta Nekalasta. Esim. Ground Control taakse ja Purgatory eteen yhdistelmällä ajelee peruspolkujen juurakkojen ja kivien yli komeasti. Ronskimpana vaihtoehtona voisi olla Purgatory takana ja Butcher edessä. Jälkimmäisessä alkaa rullaavuus jo kärsiä. Signaturesta saa kohtuullisesti palveluakin, jos haluat kysellä eri vaihtoehdoista. Kannattaa muistaa tingata, kuten kivijalassa aina muutenkin.
Aion itse ehdottomasti kokeilla jossain vaiheessa vielä Purgan takana, sillä olen kuullut sen ominaisuuksien, etenkin märässä, toimivan paremmin siellä, kuin edessä. Kokeilen varmaan Butchin kanssa, tai miksei DHF Exonkin kanssa.
Tuota Ground Controlia tekis kyllä mieli testata vaan pystyyköhän noita Trekkiin laittamaan ilman että ammutaan metsässä.
^
Miksei pystyisi? Olihan minullakin Trekissä, eikä ainakaan toistaiseksi ole ammuttu.
Ne on tosi mainiot renkaat ja aion ajella niillä vielä monet polut, vaikka nyt olivatkin omaan makuun liian vähäkuvioiset, kun on ollut niin märkää.
Nana, vaikka itse oletkin suvaitsevainen niin perinteiset "muotipoliisit" voivat olla hyvinkin ankaria näin räikeiden rikkeiden, kuten spessun renkaiden käyttämisen Trekin pyörässä, suhteen. Nämä kun ovat Amerikkalaisia verivihollisia keskenään.
Disclaimer: Yllä oleva on olevinaan jonkin sortin foorumihuumoria.
Minä olen vielä suht tietämätön ja oikeastaan aika piittaamaton tällaisista, köyhä ostaa sen, minkä hinta-laatusuhde vastaa parhaiten omiin tarpeisiin. Olen minä jtn kuullut jopa sellaisesta, että ajetaan Spessun renkailla, mutta mustataan valmistajan tekstit niistä, hohhoijaa sanon minä. Spessu on ollut kauan rengasmarkkinoilla ja osaa tehdä maastorenkaita ja myy niitä vielä varsin kohtuulliseen hintaan verrattuna joihinkin muihin, joten muilla valmistajilla on syytäkin olla varpaillaan.
Minä kannatan ehdottomasti aktiivista kuluttaja-asennetta näissä, eli ostetaan se mikä itselle parhaiten sopii, riippumatta siitä sopiiko se muille.
p.s. minulla on tällä hetkellä takakiekossa Maxxisin mainostarra, kun lupasin sen sihen laittaa. Se ei estä minua kuitenkaan laittamasta vähän ajan päästä jotain toista tarraa jos siltä tuntuu.
<offtopic>
Näin pari viikkoa sitten tuolla suuressa maailmassa, Yhdysvalloissa New Jerseyssä High Gear Cyclery -liikkeessä, maailman 8. ihmeen. Liike myi Trekin, Cannondalen ja Cervelon pyöriä, mutta vaate- ja varustepuolella oli Bontragerin ja Pearl Izumin seassa myös Spessua, ainakin käsineiden ja kenkien osalta. Rengasvalikoimasta en muista yksityiskohtia.
</offtopic>
Hyvä kumi takana. Butcher controll oli edessä. Rullaa tosi hyvin.
Metsä oli litimärkä ,mutta mulla ollut ajoa tänäkesänä niin vähän ja tuntuma hukassa ,ettei uskaltanut sitä Croundia kovin kovaa runtata ja kantata ,mutta
kyllä toi sellasessa perus juurakkopolkupyörityksessä ihan mukavasti meni. Sanoisin ,ettei hirveesti häpee pidossa purgatorylle ,mutta rullaa huomattavasti
paremmin.
Purgatory + Ground Control -combo mullakin täpärissä ja aika kivat ovat. GC on kyllä aika liukas kun se on vähänkin kulunut. Toinen silti menossa.
Täytyypä käydä asioimassa ensiviikolla! Ketuttaa kuin pientä oravaa kun räntää tulee vaakatasossa (joka ei siis miestä haittaa sinäänsä), mutta tosiaan noilla tehdasrenkailla liukuu kuin rataluistelussa. Ajettavuus maastossa ja riittävä pito on pääasia. Jollei pitoa löydy riittävästi ni ostan sitten läskin.
Tosiaan opiskelijabudjetilla mennään, joten parasta pitovaihtoehtoa nöösille märkään juurakko/kivikkoon alle 40e/rengas olisi hakusessa.
Missä tuo Signature on? Bike Company myy Mechelininkadulla myös, 39 tai 39.90e hintaan Spessuja. Itellä tulee siellä usein käytyä kun Helsingin keskustassa asun.
Signature on Nekalassa, Tampereella
Ah, okei, no ilmankos en ole törmännyt, eikä Nekala sanonut mitään. :)
Purgga ei toiminut 819:llä raskaalla kuskilla korkeuden aiheuttaman rullaus&burppaus -taipumuksen vuoksi. Muuten ihan ok, ihan hirveän omaperäisiä kuvioita eivät ole keksineet (pl. originaali Ground Control aikanaan) mutta on noissa uudemmissa eri tuntuinen runko kuin Maxxiksissa.
^
Haha, niinpä, muotipoliisit varmaan tykkää kamalasti mun Minion DHF-Spesh Butcher-kombosta. :cool:
joo, kokeile ihmeessä, ehdottomasti kokeilemisen arvoinen rengas se on.
Mites tollanen GC ja Purgatory toimii tubeless? Kannattaako nöösin edes yrittää litkuttelua perus alexrims 19c vanteille ? NoStans litkupurkin? ja joku vanneteippi ?
Ne on muistaakseni (melkein) kaikki 2Bliss malleja, eli toimivat tubeleksena vaikka virallista mallinimilisenssiä ei olekaan maksettu.
Tarviit vanneteipin, venttiilin ja litkua, sekä hiukan aikaa ja kärsivällisyyttä. Tubelesiin siirtyminen on yksi kolmesta parhaasta asioasta mitä maastopyöräilyyn on keksitty, ne kaksi muuta on joustokeula ja hissitolppa.