Kukaan kiinnostinut huomenna ajelusta? Arviolta 0-N junioria mukana. Määrä selviää huomenna. Päivänvalossa mennään eli kympiltä lähtö jostakin lähistöltä. Ei säävarausta.
Printable View
Kukaan kiinnostinut huomenna ajelusta? Arviolta 0-N junioria mukana. Määrä selviää huomenna. Päivänvalossa mennään eli kympiltä lähtö jostakin lähistöltä. Ei säävarausta.
Se on uimahalli ja 10.00.
Hoi R-mäen natiivit. Miltä näyttää polut Röykkä Rauhala välillä? Joko sinne tämmönen kömpelötumpelo uskaltaisi ilman nastoja?
En oo natiivi mut kävin Sääksen kierrolla tänään. Välillä on jäätä, välillä ei. Ilman nastoja pärjää kun ottaa pahimmat paikat varovasti. Jäljistä päätellen joku oli ottanu vähemmän varovasti, parissa kohtaa oli menty aika leveetä ajolinjaa. :)
Hyvinkääläisittäin sanottuna metsäiset pätkät ovat vielä pari päivää jäiset, aukeat jo ihan kesäkelissä.
Kiersin eilen herustenjärvet ja kyllä siellä pahimmissa paikoissa vielä nastoille oli tarvetta. Mutta oli luultavasti viimeinen talvirengasviikonloppu tälle keväälle..
Eilen ajelin hautausmaantien ja astraganintien, jäistä, märkää ja kuraista. En suosittele ilman nastoja eikä ole varmaa kivaa nastoillakaan. Toivottavasti viikko olisi lämmiin että jäät ja vesi poistuisi.
Nautiskellen kiertelin Sääksin ja poikkesin Herusissa. Ihan ok ilman nastoja. Liikkeelle polkaisu vähän ennen 10.00 ja silloin jäiset paikat olivat oikeasti liukkaita. Polun vieressä oli kuitenkin tilaa edetä. 12.00 jälkeen oli jo niin lämmintä että jää alkoi sohjoontua ja kitkaa oli enempi. Mutta kaikkinensa n. 90% oli sulaa mun matkalla.
Pauttia tuossa on muutama runko, jotka pätkäisen seuraavala kerralla. Samoin otan mukaan merkkausvehkeet kun se poku on aina etittävä. Moto on siellä myllännyt melkoisesti. Mettäkeiju on käynyt moottorisahoineen poistamassa poluntukkeen tuolta. Kiitokset hänelle.
Laiton jokusen kuvan retkestä kuvaraportti-ketjuun.
7 v. reitti KK-Rajamäki eilen ihan hyvässä ajokunnossa Cännärin voimanlähteen ajokunnosta huolimatta.
kmw (muutkin saavat vastata):
Mitä reittiä sä ajat Märkiön grilliltä Herusten eteläpuolella olevan omakotialueen laitaan, kun ajat tuota kautta jolle olet merkannut tuulenkaatoja? Kierrätkö Kalatiensuon pohjoispuolelta vai miten? Tuolla suunnalla on ikävän paljon polkuja, joita ei ole kartassa.
Polkuhan menee tuota harjun päällystää mukaillen. Tai siis meni ennenkuin siinä tehtiin metsätöitä. Pitäisi varmaan kaivaa joku vanha reitti arkistoista ja ajaa uudestaan Garminin kanssa niin saisi merkattua sen polun kunnolla. Muutama pullo vedenkestävää merkkausväriäkin löytyisi joten sillä voisi vähän vetää nuolia kenturalle.
SS eli Sunnuntaina Sääksi? Anyone? Noin ysiltä lähtö sopivasta paikasta: S-marakatti, uimahalli, hautuumaa...
Sakkolenkkejä tarpeen mukaan.
Tämä su ei onnistu, valitettavasti.
Se harjunlaki/tuulenkaato -polku Märkiöstä tultaessa on ensin motouraa, kohtuullisen tekniskivikkoinen paikoin. Minä en aja harjun päällä loppuun asti (menee vähän sekavaksi) vaan laskettelen alas "vanhalle"polulle. Alas menevä polku on helppo bongata kun muita oikealle kääntyviä vaihtoehtoja ei ole.
Vahva ehkä sunnuntaiselle Sääksin kierrolle. Onko polut jo sen verran sulat, että siellä pärjäisi nastattomalla täyskärillä vai olisiko läski parempi vaihtoehto?
Mää männä viikolla ajoin nastattomalla rossarilla joten eiköhän se juustopyörälläkin onnistu.
Mä menen läskillä kun keinutuoli on huoltoa vailla.
Kävin läskillä lenkillä ja totesin sen ainoaksi oikeaksi kulkuvälineeksi vielä tässä vaiheessa kevättä. Läskin kanssa on kuitenkin sen verta pahoja takarengasongelmia (kumi venähtänyt niin ettei pysy enää vanteella) ettei sillä viitsi lähteä mihinkään kauemmaksi. Sääennustekaan ei näytä kovin lupaavalta, joten pitänee korvata huominen maastoilu cyclocrossilla kotinurkilla.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti kmw;2179497....
Pauttia [URL="http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tuulenkaatoja&srs=EPSG%3A30 67&y=6713356&x=373191&lang=fi"
Tehtävä suoritettu. On siinä vielä vähän työtä. Nyt olin laiska ja töihinkin oli kiire niin en ihan loppuunsaatanut työtä. Saha olisi ollut parempi kuin kirves, mutta olen oman Fiskarsin jonnekin jemmaan laittanut, prkl. Keltaista sähkärinteippiä kieputtelin muutamaan puuhun, pitäisi näkyä. Ennen mun merkkaamaa paikka (Märkiön suunnasta tultaessa) erkanee vasemmalle sinisillä täplillä merkattu polku. Se laskee hyvin jyrkästi alas harjulta tielle. En suosittele.
Ajoin harjun päällä koko matkan ja kyllä se ura siellä on. Välillä pitää vähän arpoa, mutta kun sitkeästi pysyy ylhäällä niin menee oikein.
Lauantaina näillä näkymin olen hautausmaan P-paikalla n. 13.15. Anyone? Rauhalassa pyörähdys ja Sääksin ympäri olisi aatoksissa.
Vielä ei ole esteitä ilmesynyt lauantaille, vielä. Mun naiset ovat aikas hakoja torpaamaan mun ajosuunnitelmia, noinniinku törkeän karkeasti yleistäen. Mutta siis 13.15 hautuumaalla.
Mites lansive, Srami, teekuppi .... ?
Painihommissa lauantain ja sunnuntaiksi on vaimo keksinyt taas ohjelmaa.
Kiitokset ajoseurueelle. Hyvä lenkki, vaikka jäikin Rauhala tänään näkemättä.
Märkiön Parempi Polku on mukavampi kuin muistinkaan. Empä ole siitä ajanaut mutamaan vuoteen. Mökin päässä on isoja tuulenkaatoja niin paljon että moottorisahan kanssa pitäisi mennä käymään.
Joskus T-cupin & Lansiven kanssa pähkäiltiin että onko tuossa ajettavaa pätkää. On hyvinkin. Ei varsinaisesti mtn helmipolkua vaan eri-ikäistä motouraa. Varmasti voisi ajaa "ylhäällä" vielä lähemmäs hiekkakuoppia. Nyt tultiin polulle pauttia tuossa.
2 motoa oli Käpylässä töissä hautausmaan kohdalla. Jälki on julmaa. Samoin Märkiön et.puolella on kovalla kädellä hoidettu metsätaloutta.
Tänks. Mukavaa uutta settiä.
Keskiviikkona Rauhalaan kun viimeksi jäi käymäti. Lähtö hautuumaalta 18.15. Enivan?
Klo 18.00 sääksin parkkipaikalta tänään lähdetään rauhalliselle lenkille varmaankin sääksin kiertoon? Mukaan kynnelle kykenevät. Vähän jäi viime tippaan...
Oliskos kiltti lansive-setä tai joku muu yhtä sielukas lähdössä leppoisalle sääksi-kierrokselle oppaaksi jonakin päivänä? Tullut eksyiltyä sairaalan paikkeille jo muutaman kerran ja joutunut kääntymään takaisin :(
Keskiviikkona lähtöaika ja -ruutu? Vahva ehkä osallistumiselle.
Word! keskiviikkona klo 18 maissa hautausmaalta säävarauksella?
^ roger."...........