Osaako joku kertoa pystyykö wahoo kickr:n jotenkin resetoimaan?
Yhdistää i-phonen appiin ja Firmis näyttää et ajantasalla mut ei näytä eikä mittaa watteja.. pyörii vain "tyhjää" ?
Printable View
Osaako joku kertoa pystyykö wahoo kickr:n jotenkin resetoimaan?
Yhdistää i-phonen appiin ja Firmis näyttää et ajantasalla mut ei näytä eikä mittaa watteja.. pyörii vain "tyhjää" ?
Koitappa tähän, että vedät rainerin johdon irti puoleksi minuutiksi, poistat laiteparin wahoon asetuksista, sen jälkeen johto kiinni ja paritat uudestaan. En tiedä auttaako sinulla, joudun itse tekemään tempun joka kerta Trainerroadissa spindownin jälkeen. E tiedä mikä aiheuttaa.
Miksi näin on, vastaus löytyy voimaopista. Kun polkupyörällä kiihdytetään, poljin painaa jalkaa. Kun polkupyörällä ajetaan tasaisella nopeudella, jalka painaa poljinta. (Voi olla toisinkin päin, koska löysin pelkän koekysymyksen :) )
Turbo Muinilla kiihdytys ei vastaa maantiellä kiihdyttämistä, liian helppoa, vaan tasaisella ajoa.
Mihin tulokseen tuossa nyt tultiin? Ettei sinun pitäisi pystyä 10 sekunnin vedossa 830 watin keskiarvoon ilman lukkopolkimien suomaa hyötysuhteen kasvua? Eli Zwift vakioveikkaa tuotetun tehon yläkanttiin, vai ilmoittaako se Turbo Muin jotain omaa? Tai että Turbo Muinin vauhtipyörän saa helposti ensimmäisillä polkaisuilla korkeaan nopeuteen, jonka jälkeen sitä on helpompi ylläpitää verrattuna kiihdytyksen jatkamiseen ulkona maantiellä sen jäljellä olevan 7-8 sekunnin ajan?
Jos tuntuu liian kevyeltä, ainut lääke taitaa olla runtata kovempaa ja kiihdyttää sitä vauhtipyörää vieläkin rajummin.
Kannattaisi ajaa pitempiä vetoja niin kuntokin vois parantua
Komps. Noita hermotus/taito/nopeus/yms. treenejä tekisin mieluiten pyörällä ulkona. Mutta jos ei tosiaan odota noiden trainerikirien siirtyvän tien päälle, niin mikäs siinä, harrastushan tämä valtaosalle on ja pääasia että tekeminen on mukavaa. Pidemmät vedot kyllä siirtyvät ulos oikein hyvin.
Sulla taisi olla Kickr? Se on ihan eri kuin perus Muin. Pystyn kiihdyttämään trainerilla kympistä kolmeenkymppiin muutamassa sekunnissa. Tiellä menee pikkuisen kauemmin. Kun talvella ei tarvita voimaa kiihdytyksiin, sen huomaa keväällä mäkiin noustessa ja luonnollisesti kiihdytyksissä.
Kun vastusta pystytään säätämään, voidaan kiihtyvyyksiinkin vaikuttaa. Varmasti auttaa talviharjoittelun siirtymistä maantielle.
Se onkin jännä juttu tuo sprinttien harjoittelu ja muu kiihdyttäminen. Minä kun ajan talvella sillä Road Machinella, ei oikein kärsi ladata polkimelle kerrallaan yli 600 wattia kun rengas luistaa. Sellainen maltillinen kiihdyttäminen 400-500W haarukassa on vielä mielekästä.
Kuitenkin viime toukokuussa ekassa kisassa Nurmijärvi GP:ssä irrottauduin kilpasarjan pääjoukon keulasta pyörittämällä 10 sekuntia keskimäärin vähän reilua 1000 wattia. Vähän myöhemmin toukokuussa Rosendahl GP-korttelikisaan mahtui muistaakseni toistakymmentä yli 600W piikkiä.
Vissiin taikavoimalla siirtynyt tuommoinen tehotuotto noihin koipiin, kun sellaisen harjoittelu oli likimain mahdotonta ohjelmoidussa intervalliharjoittelussa noiden välinerajoitteiden takia.
^ Nähtävästi Kurtissa on nousukulma painollesi juuri oikea, pystyt tekemään sillä itsellesi juuri oikeanlaisia harjoituksia. Tai jos ei ole ja olisitkin harjoitellut Real Muinilla, olisit ehkä voinut ajaa Nurmijärvellä 10 sek reilua 2000 wattia ja Rosendahlissa toistakymmentä 1200 w piikkiä. :) no joo
Aika harva traineri pystyy simuloimaan kuvaamaasi tilannetta. Siihen tarvittaisiin joko valtavan iso (30-50 kg) vauhtipyörä tai sellainen vastuksen toteutus, jossa inertiaominaisuuksia pystyy säätämään. Neo pyrkii olemaan tällainen traineri, mutta sen algoritmeissä on vielä tällä hetkellä ominaisuus (virhe?), minkä vuoksi inertia jää tasaisella ajettaessa noin neljäsosaan siitä, mitä sen tulisi olla. Sen lisäksi Neon oletusparametrit ovat hieman virheellisiä. Tacx on ilmoittanut tekevänsä laskelmia ja firmispäivityksessä saattaa joskus tulla muutoksia. Laite on itselläni harkinnassa jahka muutoksia tulee. Muutama viesti takaperin luettelin niitä kolmentonnin trainereita, jotka speksien mukaan pystyvät realistiseen simulointiin..
Mielestäni edellinen on kuitenkin ongelmallista vasta sitten, kun otetaan ukosta viimeisiä mahdollisia watteja tai haetaan jotain todella spesifin lajin, esimerkiksi aika-ajon huippukuntoa. Perusjampalle (ja vähän enemmänkin ajaneelle) on varmasti hyötyä vaikkapa sweetspot tai FTP-intervalleista millä tahansa trainerilla. Itsekin jättäisin nuo hermotus ja nopeustreenit suosiolla myöhempään ajankohtaan ulos, sekä kunnon kehittymisen että kaluston keston vuoksi..
Minä en treenaa tarkoituksella mitään kirejä, mutta se 1200 wattia löytyy tuoreista jaloista kymmeneksi sekunniksi. Tiedä vaikka treenillä saisi nostettua ton 1500 wattiin, mutta toi ei ole mikään keskeinen suorituskyvyn osa mun harrastamisessa. Mun treeni tähtää siihen, että siellä lopussa olisi tuoreemmat jalat tai ettei tarvitse kiriä.
Speksaus on kyllä nyt ihan huipussaan täällä. :D
^ No minäpä nollaan...
Mitäs seurakunta sanoisi laadukkaasta spinningpyörästä, johon sitten pedaaleista mittaava wattimittari? Eikös noissa ole julmettu vauhtipyörä? Inertia olisi varmaankin hyvä. Toimiiko esim. Zwift tai trainerroad pelkästään wattidatan perusteella? Spinnupyörissä taitaa ajoasennon saada jo aika asialliseksi. Säästyisi se hiilikuitu-unelma sitten kauniita kesäpäiviä varten ja pedaalit siirtyisivät kätevästi ulkokäyttöön.
Kunhan spekuloin, en ole aikeissa muuttaa omia kuvioitani. Narujalalkana en edes ymmärrä, mistä puhutaan. Mutta villinä veikkauksena möläytän kuitenkin, että kyykystä tai jalkaprässistä voisi olla enemmän hyötyä kirittelyyn kuin sisäpyöräilystä.
edit: Tuohon alla olevaan OJ:n kommenttiin liittyen, läskipyörän rengasspekulaatioihin verrattuna tämä trainerispeksaus on vaan harmitonta hupailua.
Aivan varmasti on hyötyä, vaikka treineri treeni on parhaimmillaankin vain lajinomaista treeniä. Jos otetaan vertailu kohdaksi se ettei aja pyörällä ollenkaan ulkona tai sisällä marraskuusta-maaliskuulle, niin sitten vasta järkytys onkin suuri. Pyörä ei kulje yhtään mihinkään. Mulla sama PK-lenkki mikä menee kesällä 28km/h keskarilla, menee keväällä ekaa kertaa n. 20km/h. Kestää pari kuukautta että pääsee edes samalla tasolle kuin syksyllä.
Tänä talvena sain paikan ja välineet treineritreeniin, joten innolla odotan kevättä kun pääsee itse käytännössä kokemaan mikä vaikutus on talvitreenillä.
2015 talven treenit meni minulla ainakin ihan ok. Kunto pysyi talven sisätreenien jälkeen jotakuinkin samalla tasolla kuin mihin se 2014 kauden päätteeksi jäi. 2015 kevät/kesä alkoi ja jatkui 30km/h:n keskinopeuksilla, tosin suurta kehitystä eteenpäin ei tapahtunut 2015 kesän aikana. Toivotaan että tämä talvi myöskään tuo takapakkia.
Matalamman intensiteetin kunto siirtyy ainakin mulla varsin sujuvasti tien päälle. Itse asiassa ulos siirtyessä siihen 20 minuutin tehoon tulee ne parit lisäwatit.
Ehkä tämä kuuluisi "eniten v***ttaa kaikki" tjsp ketjuun (tai omaan päähän itsekseen spekuloitavaksi) mutta pakko kirjootella.
Kyrvähti ilmeisesti sitten tänään Tacx Satori "smartista" tuo "tehomittaus". Lopullisesti. Aiemminkin jo kiinnittänyt huomiota siihen että teholukemat tuosta ovat heitelleet enemmän kuin voisi olettaa, kadenssin/vastuksen ja efortin ollessa varsin tarkasti samat. Viimeviikolla kuitenkin kummastelin kun treenin alkupuolella intevallit sujuivat ihan tavoitteen mukaan ja loppupuolella ei enää toivoakaan millään mittapuulla päästä tavoitetehoon. Loogista olisi ainakin olettaa että kadenssin (Garminin anturista), vaihteen ja vauhdin (Garminin anturista) ollessa samat ja trainerin vastuksen asennon ollessa samat myös teholukemat olisivat samat. No, ei sitten likimainkaan.
Mutta tänäänpä alkoi tuntumaan että wanhuus on iskenyt oikein kunnolla eikä tehoista tietoakaan. Joka tietysti sekin on ihan tiukkaa faktaa, ei mulla tikuissa paljon potkua olekaan, mutta joku raja nyt tälläkin. Sykkeet ja efortti karkasi kauas normaalista jo ennenkuin tavoitetehoissa olin ja tuon tehon pitäminen sen tarkoitetun 10 minuutin ajan oli järjettömän työn takana. Aikani ällistelin ja tarkistelin asioita läpi. Traineri "ykkös asennolla" kuten kaikenaikaa koska toi on tuntunut olevan hyvinkin tarpeeksi mun tasolle. Jälkeenpäin hetken nuoltuani haavoja ja keräiltyäni itseäni (tässä kohtaa mm. jalat "hapoilla" tavalla joka ei oikeasti sovi mokomiin teholukemiin) ymmärsin vilkaista mitä nopeusanturin kertoma on ollut. Joka sitten sinänsä jotain selittikin. Vauhdista päätellen tehot ovat olleet oikeasti kovat itselleni / treenin tavoitteeseen nähden kuten nyt sykkeestä olisi voinut päätellä jos siihen osaisi luottaa. Samoin kuin omista tuntemuksista joihin niihinkin kai pitäisi voida luottaa jo pikkuhiljaa.
Silläkin uhalla että olen jo tehnyt itseni naurettavaksi niin kysytään nyt kumminkin. Onko joku tutkinut tuon Satorin tehomittausta noin mekaniikan / anturin osalta, lieneekö toi oikeasti kyrvähtänyt vai ukossa vika? Tokikaan tuossa ei ilmeisesti edes ole mitään oikeaa tehomittausta vaan teho "arvuutellaan" jotenkin oletetusta tehokäyrästä vastuksen rullan nopeuden perusteella?
40v lahjaksi olen jo itselleni luvannut p2m:n ja rotorin kammet mutta kotvanen täytyy ilmeisesti mennä nyt sykepohjaisilla treeneillä (tai lahjoa itseään jo hiukan etuajassa) kun tuohon teholukemaan trainerista ei vaikuta olevan luottamista...
Suositelkaapa painavalle 115kg kaverille harjoitusvastusta? Mulla oli hetken Turbo muin viime kesänä, mutta kun pyörässäni on Di2 vaihteet niin en saanut vaihteita millään kohdilleen. Hinta vois olla alle 500€. Saa olla nettikaupasta tilattava.
Ei tarvii softia, tai muita virikkeitä. Koneelta löytyy parin vuoden ajalta Girot, TdF ja Vueltat että motivaatio pätkiä löytyy. Kiitos etukäteen!
^noi tuli tarkisteltua kyllä. Itseasiassa rengaspaine käytännössä aina ennen sessiota ja kalibrointikin varsin usein. Tosin tuon kalibrointi on ollut kaikenaikaa varsin "vekkulia" ihan siitä syystä että vauhdin saaminen tuon kanssa tarvittavaan 40km/h on itsessään jo (mulle) varsin hel*etin kova efortti erityisesti kun kalibrointi on tehtävä jo lämpimälle / kuumalle jarrulle ts. treenin jälkeen. Mutta joo, tuosta ei _pitäisi_ olla kyse. Patterien vanhuus on tähän mennessä oireillut siten että signaali alkaa pätkimään. Mutta siis patteritkin vaihdettu juuri sen verran vähän aikaa sitten että tästä ei ole kyse.
Tuli sellainen mieleeni kuin Eliten Qubo Digital Smart B+. Hinta on jonkin verran alle 500€. Toimii tarpeen vaatiessa eri valmistajien ohjelmien kanssa ja esim. Garminin Edge 520 ohjaa myös tuota. Toki laitteen mukana tulee ohjaustankoon kiinnitettävä vastuksen säätö.
Vaihteet hyppis tyyliin joka toisella vaihteella. Yhen sait kohilleen, niin seuraava oli taas ketuillaan. Moneen otteeseen yritin säätää, mut ei vaan toiminut. Sitten myin pois.
Jos jotain sattuu kiinnostaamniin tänään testattuna Power2max Type s vs. Tacx Vortex Smart watit: 50w vs. 67w (Kovempaa ei voi vetää, kun on kuntoutusjakso menossa.)
On pojilla aika kovat toleranssit... VMP
Olen tuore heppu näissä harjoitusvastusjupakoissa ja tarvisin vähän jeesiä miten näitä härveleitä kannattaisi yhdistellä. Tämmöiset vermeet löytyy:
Tacx Satori harjoitusvastus (Ant+ ja bluetooth tuki)
Samsung tabletti, jossa on Tacxin appsi (Bluetooth tuki)
Suunto Ambit 2S sykevyöllä (Ant+ tuki)
Fillarissa on Garminin kadenssianturi (Ant+), joka mittaa kadenssin ja nopeuden takapyörästä.
Nykyisellään kadenssianturi juttelee tuon Ambitin kanssa ja tabletti Satorin kanssa. Onko noita mahdollista saada jotenkin paremmin keskustelemaan keskenään? Nythän esim. tuo Ambit ei saa mitään tietoa Satorista.
Paritat Ambitin sen Satorin kanssa niin homma toimii siltä osin nätisti. Tabletille ei taas saa ANT+ antureista (nopeus/kadenssi) tietoa ilman erillistä ANT+ donglea. Mutta siis itsellä tosiaan Ambit vastaanottaa samanlaisista kilkkeistä signaalia ihan nätisti. Sietokone sitten vielä erikseen Suunnon movestick minin kautta ant+ signaalit myös. ANT signaalia siis voi kuunnella/vastaanottaa vaikka kuinka moni värkki, bluetooth signaalia vain yksi laite kerrallaan.