Veit sanat suustani. Onneks simo lupas ens vuonna hoitaa vastaavan homman rajiksen maratoonille!
Printable View
Nasse päähän jos pöly häiritsee.
Olosuhteet taitaa olla kutakuinkin kaikille samat... ;)
Ei sillä reitillä ja sen kunnolla niin väliä, kunhan pääsee ajamaan :).
Ensimmäistä kertaa ilmoittauduttu tämmöiseen tapahtumaan.
Varmaan tyhmä kysymys ja täällä käsiteltykin moneen kertaan, mutta miten lie pärjää jäykkäkeulaisella maasturilla tuolla? 15 vuotta vanhalla Tunturin Kayapolla on tarkoitus polkea 60 kilometriä.
Ja olisiko joku konkari, joka on myös mm. Vuokattihiihdon hiihtänyt. Miten lie suhteessa tuo ajankulu menee. Eli kun olen Vuokatissa kuudellakympillä viipynyt hieman alle neljä tuntia, niin menisikö Tahko samoille ajoille? Ainakin kärki näyttäisi aika tasatahtia kyseisen matkan vetävän.
Ei muuta kun maastoilemaan myös. Porukalla ajotaidot kehittyy parhaiten.
µ
Ainoastaan lähdön jälkeen ajetaan noin pari kilsaa asfaltilla. Seuraavaksi mennään kapeaa hiekkatietä/latupohjaa saman verran, sitten alkaakin jo varsinainen maastoreitti muutamalla napakalla ylämäellä höystettynä. Pari lyhyttä hiekkatie pätkää tulee myöhemmin.
Täällä arvotaan että jaksaisiko sitä nyt seitsemännella kerralla jo tuplalenkin. Tämänhetkinen pähkintä on että jos keli näyttää hyvältä, niin ilmottautuminen muuttuu 60:ltä pidemmäksi lenkiksi. Jos taas sataa niin sit pysytään vajaamatkalla..
Olen lähdössä polkemaan tahkolle 45 km tänä vuonna, onko tuo reitti millaista maastoa ja miten teknistä? Viime vuonna poljin 25 km niin onko reitiellä suuria maastollisia eroja? Jos jollain on tietoa:)
6 kerta mukana ja nyt olis tarkoitus ajaa tuo 120km matka ekaa kertaa. Tavoite on päästä maaliin. Kysyisin vaan aikaisemmin kyseisen matkan ajaneilta että miten matkaan/reittiin pitäis lähteä. Sen tiedän että vauhti tappaa eikä se matka.
Ajaa kärkiporukassa ni ei mene pölyä lasten silmiin.
Paikalliset juoruaa mutakelistä ja asentelevat keliin sopivia renkaita kaikessa hiljaisuudessa.
µ
Pitää ehdottomasti paikkansa ja reittiäkin muistaa ekan kiekan jälkeen taas vähän paremmin niin pystyy fiilistelemään. Tokan kiekan loppupäässä alkaa sitten tulemaan häntiä vastaan (riippuen toki kuinka kovaa ajaa).
Ja sitten vielä yksi ehdoton plussa - 120km ilmoittautumisjono on huomattavasti lyhyempi kuin 60:n. :)
Oh! Pitää varmaan alkaa miettimään osallistumista. Oiskohan jollain ylim. osallistumisoikeutta tarjota ;)
Mun taktiikka on aikaisempina vuosina ollut että eka kiekka ajetaan niinkuin 60 km matka ja toka sitten kärsitään sellaista vauhtia kuin pääsee. Voi sitten illalla saunassa verrata aikoja kavereiden kanssa ja kehuskella kuin kovaa sitä olisi ajanutkaan, jos ei olis tarvinnut toiselle kiekalle säästellä:D Viime vuonna tosin toiseen kiekkaan tais mennä yli tunti kauemmin kuin ekaan eli tänä vuonna joutuu ehkä vähän hiomaan taktiikkaa:)
Oma aika tavoite ekalle kierokselle olis tuo 4 tuntia. Toinen kierros sitten ajetaan mitä päästään ja nautitaan reitistä ja huoltopöytien antimista.
Joo ylläolevien taktiikka kuulostaa passelilta. Kun olen vanha ja kermaperse, mua ärsyttää suunnattomasti jos on kylmä eli pitää vielä kattoo vähän sään mukaan ja vaihtaa ilmottautuminen perjantaina pitkälle lenkille jos ei näytä ihan karmeelta. Pikkusadehan ei haittaa lainkaan mutta tollasessa 10-14 asteesa mun roppa on ihan jumissa eikä jalat toimi sitäkään vähää mitä normaalisti. Esim. Pirkassa oli lämmintä jotain 30-32 astetta ja tuo oli mulle ihan sopiva. No, ehkä vähän liikaa, mutta kuitenkin.
Tarkoitus olisi vähän säästellä ekalla kiekalla, mutta kuitenkaan ei kehtaa kun kaikki muutkin ajaa täysii, eli toinen kierros kärvistellään.
Sitä paitsi ainahan voi käydä niin, että onkin yllättäen huippukunnossa. :D
Tommonen vähän reilu 20 astetta mitä ne nyt arpoo olisi kyllä paras mahdollinen.
Pitäis saada hilattua tuo kunto sille tasolle että voisi rullata ekan kiekan tyyliin 3,5h ja puristaa toisen samaan. Jotain pitäis ilm tehdä toisin ku ei oikein näytä onnistuvan:(
Mites tuo homma tuolla käytännössä tapahtuu? Jostain haetaan numerolappu pyörään ja sitten vaan odottelemaan kuulutuksia oman lähdön suhteen? Entä miten siinä lähellä on parkkitilaa eli saako auton mahtumaan edes kohtuu lähelle? Jos lähtö on esim. klo 09 niin kuinka paljon aikaisemmin siellä paikan päällä pitäisi olla? Ilmottautumisen jälkeen saamassani s-postissa ei mitään infoa asian suhteen ollut. Ensi kertaa menossa, joten olisi kiva saada pientä lisäinfoa, kun vasta aamulla sinne saavun ennen lähtöä.
Kiitos!
120km:lle on tulossa näköjään jäätävän kova kisa!
Itse joudun jälleen jättämään Suomen parhaan pyöräilytapahtuman väliin. Hajoilen tuon viikonlopun jossain Säkylän peltoaukeilla.
edit. Lisään vielä, että Harmittaa Jo Etukäteen! Ens kauelle lupaan itselleni mennä Tahkolle, kilpailukykyisenä tai ei. Ikämiessarjojen ajolupa tulla tupsahtaa ensi vuonna ja kuinkas ollakaan, minua ei sen jälkeen eliten mestaruuskisoissa näy.
Käyt ilmoittautumassa kisatoimistoon ja saat sieltä muovikassillisen roinaa. Mm. numerolappu & ajanottochippi. Ne sun pitää kiinnittää fillariin mukana olevien ohjeiden mukaisesti.
Auto mahtuu lähelle... tai mikä sulle nyt on "lähellä".
Kuulutuksia ei tarvii kuunnella, onhan sulla lähtöryhmän lähtöaika tiedossa? Kannattaa olla ajoissa, on siellä kuitenkin aika paljon ryysistä aamulla.
Tapahtumakanslia aukeaa klo. 7.00.
Numero kannattaa hakea ennen omaa lähtöaikaa :)
Edit: hidas.
Kiitoksia. Joo tietty lähtöaika on tiedossa. Lähinnä kiinnosti, että miten jouhevasti/hitaasti siellä ne alkujärjestelyt ennen lähtöä sujuvat, jotta osaa hieman suunnitella ajoaikataulua paikan päälle. Tietysti on hyvä yrittää olla mahd. ajoissa ja sittenhän sen siellä näkee.
T: ensimmäistä kertaa ilman vanhempia kesäretkelle
Suurin osa kai kuitenkin ilmottautuu jo perjantaina, että ei siellä nyt ihan tolkuttomasti ole ruuhkaa.
Mutta jos nyt et satu asumaan ihan naapurissa, niin en jättäisi saapumista viimesen vartin varaan.