Leivinuunin lämmitys, menossa. Tiski oottaa. Ynnä lumityöt.
Printable View
Leivinuunin lämmitys, menossa. Tiski oottaa. Ynnä lumityöt.
Lumihommia, 30cm tuli eilen, onneks pakkaslunta
Tulin kävelylenkiltä / kaupalta.
Leikkasin nurtsin.
Mitä olen tehnyt tässä ....teen ifolor-kirjaa tämän vuoden nahkiaiskuvista. Aika hitaasti etenee, miten nämä nyt laittaisi, isoja vai pieniä kuvia...olen nyt aukeamalla 30-31/ 120
..ja ihan varmaan käy niin että loppuvaiheessa sivuja on vielä tyhjinä...laitan loppuun sitten kokooman parhaista kuvistani. Tässä saa kyllä aikaa kulumaan...
Juoksin 16 km ja laitoin leivinuuniin tulen.
Putsasin auton ja kolasin lunta aamulla, kävin kaupoissa, keitin munat ja perunat sekä porkkanat ( tällä kertaa olin tarkkaavaisempi..) ja kävin kolaamassa loput lumet pihan aurauksen jäljiltä. Auraustraktori oli jättäny mun auton viereen metrin auraamatonta, kolasin sen siittä ja samantien auttelin naapurin bemarin putsauksessa.
Hyvää harjoittelua ensi syksyn kututalkoita varten.
Aiottu pyörälenkki ja kauppa/postireissu pyörällä vaihtui - yllätys, lumitöihin. Yritin kyllä ajaa pienen lenkin mutta ei jaksa vapaaehtoisesti umpihangessa, varsinkin pyörätie oli ihan järkyttävässä söherössä mitään hyödytä tasapainoilla ja jännittää käsiä, tulin ajorataa kotio. 10km ja sitten auton putsailua ja lumen kolaamista. Senverta harmitti että kolasin naapurin tyhjän parkkiruudun.
Vein matot mattotelineelle ja imuroin lattiat. Ihmettelin, että miksi ei paikallislehti tullut. Vaimolta kuulin, että on pyhäpäivä. Eikö nämä arkipyhät voisi siirtää viikonlopun yhteyteen. Tai poistaa kokonaan.
Riittävän vanhana muistan jo loppiaisen olleenkin sopivasti viikonlopun yhteydessä, mutta kun vanhuus heikentää muistia, en muista yksityiskohtia palautuksesta tammikuun kuudenteen.
Nyt kun on kunnon talvi ja pakkanen paukkuu -18 astetta on kävely seuraava homma. Tietkin ovat huonossa ajokunnossa, lunta satelee sopivan vähän eikä kunnostuskoneet liiku.
Join kupin kahvia ja söin palan kakkua. Isä olisi täyttänyt tänään 95.
Kävin hiihtämässä järven jäällä ja keittelin kalliolla teet.
Istuin autossa ihan niin kuin nytkin ja ihan niin kuin edelliset 7 h. Mutta nyt enää 10 min kotiin. Ja ei, en kirjoita ja aja. Sain rouvan kuskiksi vikaksi 2 tunniksi, kun oma pääkipu ei taittunut lääkkeelläkään. Loppui kylläkin pian kun pääs kartturin paikalle.
Positiivisen koronatestin juniorille.
Juoksin 20 km ja kävin suihkussa ja laitoin tulen leivinuuniin.
Dremelöin rungon kaapelivientien reikiä suuremmaksi.
Hiihtelin 10 km (- 24 °C).
Riistin maahanmuuttajaa.
Kävin laskemassa stigalla ja pulkalla, jonka jälkeen tein vähän lumitöitä.
Kävemin, kävelin,...
Piruvie, vaihdoin cyclon takarenkaan, kävin testaamassa - ja punnertamassa umpihankipyöräilyä ( piti tehdä kauppareissu mutta toi ajelu oli ihan tarpeeksi, jää huomiselle), harjasin lumet auton päältä ja laitoin kuivuneen filtin tuulilasin päälle. Otin migreenilääkkeen ja kohta luultavasti ( toivottavasti) nukuttaa.
Hiihdin 16 km (- 23° C).
Olishan hiihtelyille ihan oma aiheensakin. Ei tarvitse tälläistä jämätopiccia käyttää
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...imeksi-hiihdit
^Unohtunut koko ketju, kiitos muistutuksesta.
Meillä kuopus (18 v) teki itse. Sama tulos. Mutta ketjun aiheeseen kuului että kävin ostamassa testin.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti bici74
Kävin ajamassa autolla 45min lenkin ja samalla reissulla kaupassa ostaan kopiopaperia.