^ Meillä vastapaistettuja kokonaisia affenia, bunssilla siis :p
(Ovat jo valmiiksi koriittuja)
Printable View
^ Meillä vastapaistettuja kokonaisia affenia, bunssilla siis :p
(Ovat jo valmiiksi koriittuja)
^ katso nyt näppäimiä kun kirjoitat...sulle tuli siis perattuja ahvenia, bussikuljetus.
No eipä mitään, hyvää kannattaa odottaa. 16.8. tiedän tasan mitä on päiväruokana.
Tämän foorumin ylläpidon/moderoinnin tasottomuus....ei mitään tolkkua.
Miten nuo mainostajien rahat ja moderointi liittyvät toisiinsa? Pitäisikö mainoksia moderoida?
Ne liittyy sillä tavalla, että mainostajat mainostavat enemmän kun foorumilla on enemmän kävijöitä.
Nythän näkee, että suosituimpia aiheita ovat erilaiset pyöräilyn ulkopuoliset keskustelut. Ennen kaikki poliittiset aiheet katkaistiin heti alkuunsa -ne oli kiellettyjä- mutta nythän millään ei ole mitään väliä. Vaalitopic, koronatopic ynnä muu roska vetää keskustelijoita ja siksi niiden annetaan olla. Lisäksi jäähylle ei laiteta ketään vaikka monessa tapauksessa aihetta olisi. Vastakkainasettelun aika vallitsee ja se vetää keskustelijoita puoleensa.
Jos tiukasti rajattaisiin vain polkupyöriin niin ei täällä foorumilla kukaan kävisi ja mainostajat jättäytyisivät matkasta.
Sillai.
Mutta ylläpidolle tämä foorumi on harrastus eikä kokopäivätyö, ei kaikkeen ehdi puuttua.
No näinhän se on, mutta uskon että ei kävijämäärä lähellekään nollaa laskisi vaikka keskityttäisiin vain pyöräilyyn. Toisaalta nuo poliittiset ja paskanjauhantaketjut on helppo ohittaa jos niitä ei halua lukea. Tässä esimerkki kotimaisesta foorumista jossa keskitytään melko tarkasti itse asiaan http://www.ristretto.fi/foorumi/index.php. On kyllä aika paljon hiljaisempi kuin fillarifoorumi. Ulkomaisia pyöräilyfoorumeita en paljoa ole seurannut, ei niissä kuitenkaan taida olla tällaista politikointia ja paskanjauhantaa kuin täällä. Minusta nuo saisi kyllä moderoida pois ja paskanjauhajat voisi siirtyä vaikka Suomi 24:ään tai Vauvalehteen.
^Tuo olisi enemmän kuin tervetullutta! On topic: vanhan kansan viisaudet pitävät vuodesta toiseen; koira, kalikka, älähdys.
En muista asiasisältöä, jotain kuitenkin vinkkasin sieltä hakemaan tms.
Johon ilmoittelit, ettet siellä käy. Perusteluja en muista.
Anteeksi, mutku nyt en vain muista asiaa enää tarkemmin, ehkä 2-3 kk sitten?
Eikäku juu, oliskohan ollut siinä kohden juttua niistä wanhan ajan nakeista, tai sitten ei.
Eilisessä Hesarissa oli 10:n Alkossa myytävän proseccon arvostelu. Tänään kävin Alkossa ostamassa wappujuoman ja ennakko-oletus oli ettei sieltä löydy yhtäkään arvosteltua proseccoa. Olin oikeassa, yhtäkään ei löytynyt ja eikä niillä ollut edes hyllypaikkaa. Sama juttu aina kun Hesarissa arvostellaan jotain Alkon tuotteita, kertaakaan en ole niitä hyllystä löytänyt.
^^ niin, en silloin käynyt Lidlissä, en ole sanonu etten ikinä mene enää Lidliin.
Olin ihan varma että pieni punainen mazda ja minä lähdetään yhdessä, mutta niin se auto vaan vaihtoi omistajaa ( tosin se omistaja on isäni...) Vielä viime kesänä sanoin ei kiitos, en syö - munkeille, viinereille ja pullille; sain lahjakortin konditoriaan ja otin sitten munkkeja > nam! nyt maistuu makeat leivonnaiset oikein hyvin.
Olosuhteet voi muuttua, muuttuneisiin olosuhteisiin on reagoitava ja just oli ihan uutisissa että ketterästi reagoiva selviytyy. En kyttää tarjouksia ja käy useammassa kaupassa edullisten tuotteiden takia, mutta kun tomaatti on S-marketissa 4,99/kg ja Lidlissä 1.39/kg niin...
Lidl tomaatti:
https://www.lidl.fi/fi/p/tarjoukset-...omaatti/p24620
Kaupat käyttävät sisäänheittotarjouksia, välillä hinnat vaihtelevat paljonkin. Esim kurkku 3 viikkoa sitten K ja S kaupoissa 2,8 €. 2 viikkoa sitten 0,8 €.
Tosin eihän tuossa sanota tomaattia suomalaiseksi, vaan kotimaiseksi. Eli sehän on varmaankin Saksa.
^
No jopas on edullinen hinta... en olisi uskonut ihan heti...täytyy varmasti uhmata koronaa ja hakea.
Itse valitsen aina sen terttutomaatin, koska niiden vihreistä osista tulee huumaava tomaattitarhan tuoksu.
Halvimpiakin taitavat olla :)
Mun mielestä noi normi kotimaiset (suomalaiset) tomaatit on jalostettu piloille, helkkarin kovia ovat.
Tuon ymmärtää kyllä kaupan kannalta, kuluttajat puristelee ja hieroo niitä käsissään kun pitää kokeilla "onko kypsä"
WC-paperin kulutus taloudessa on kohonnut, kun 3/4 populaatiosta on kotosalla 24/7. Emme hamstranneet, emmekä koe saatavuuttakaan ongelmaksi.
Kävin tänään samalla reissulla kun Motonetissä kävin, niin Lidlissä ostaan kanamunia....tomaatti 1,39e/kg on nimenomaan kotimaisia tomaatteja irto ( ei terttu).
^^ Joten ostin vielä 4 pientä tomaattia, enkä puristellut kun otin ne joihin koskinkin. Tomaatti maistuu mulle, halkaistun päälle kun sirottelee vähän suolaa niin on kyllä hyvää.
Se että oltuani poissa tältä palstalta muutaman vuoden valituksen taso on pysynyt samana.
^ maailmassa tosi moni asia muuttuu ja paljonkin muuttuu, mutta pitää olla tiettyjä asioita jotka eivät muutu ja joihin voi luottaa. Yksi asia on esimerkiksi aamun merisää :D
( jos mietin mua itteäni vaikka 15 vuotta sitten, mä olen muuttunu ....no mä olen ihan toinen ihminen, hölmö vieläkin mutta sentään oppimista tapahtunut )
Ymmärsin heti otsikosta, mistä on kysymys. Se taas EI yllättänyt, että foorumin aktiivisempi aines ei ymmärtänyt.
Että "Peacock" putosi Masked Singeristä. Esitykset meni ( tai siis ne valitut kappaleet oli) jakso jaksolta huonompia ( tosin ei ne huonoja ollut, mutta enää ei-niin-hyviä.. .) ja että täällä palstallahan jo aikoja sitten tiedettiin kuka on Peacock ( oliko jäsen "Concorde" kun tiesi) tosin mä en olisi tunnistanu vaikka olisi ilman maskia laulanut, olen kuullut Pandora- nimen, mutta siihen se sitten jääkin. Mitä kappaleita hän on laulanut?
Tosin kaikkien paitsi Ampiaisen lauluesitykset on huonontuneet merkittävästi ( ehkä siksi että ääntä muunnetaan vähemmän ? ) Ampiainen on selkeesti koko porukan ( kaikki ed. mukaanlukien) paras laulaja.
Eikä yllättänyt että nukahdin eilen jo Heinäseipään esityksen jälkeen, luin tuloksia iltasanomien nettisivuilta...
Ei yllättänyt aamulla että vasen peukalo ei nyt vain "lumpsahda" se on myös tosi kipeä.
Se ettei Bike-Discountin paketissa ollut nallekarkkia. Eihän niissä koskaan ole ollut.
## postimaksu nousee jälleen - 15senttiä! kääk! se on paljon. Ohkasen kirjeen/kortin lähettäminen siis 1.65e ja perusteluna jälleen että kirjepostin määrä on vähentyny niin paljon. No ihan tiedoksi että näin se vähenee edelleen.
Jos mä saisin päättää, olisi aika-ajoin aleviikkoja tai kuukausia, että Hei! ilahduta ystävääsi ihan oikealla kortilla, tämän viikon postimaksut vain 50senttiä. Esimerkiksi Lidl käyttää tätä menetelmää, 24.5. asti kaksi perliininmunkkia eurolla - no mä ostin heti vastapaistetut munkit pussissa. Ja ylijäämä ( tai joku) laatikon hedelmiä ja vihanneksia 2 euroa ( mm. vadelmia kippo on normaalistikin kolme euroa) Esimerkki3 pidetään ajokorttitodistus-hinta edullisena - niitä asiakkaita ON. Jos hinta olisi 80 euroa, niin saisi töissä pelata pasianssia koko päivän.
Postin logiikka ihmetyttää. Jaa joo sitten tietysti se että kesällä ( tulee jatkossa vakikäytännöksi) ei jaeta perjantaisin kirjepostia. Tarkoittaakohan tämä sitä että postinjakajan palkka pienenee edelleen? tuntuu pahalta, kun sitä postia joka päivä odottelee että joskohan tulisi...eikä se homma mitään kevyttä työtä ole ( olen tehny) tsemiä postinjakajille.
Kovasti oli aurinkoa luvattu tälle päivälle mutta eipä ole vielä näkynyt. FB:n Espoon Puskaradiossa haukutaan fillareita jotka ajaa ajoradalla vaikka vieressä menisi kelvi. Helsingin puskaradiossa pyöräilijät eivät tiedä liikennesääntöjä ja kehotetaan pyöräilijöitä varovaisuuteen ettei joudu rekan alle.
Satakunnan Kansa: Olkiluoto 3:sta paljastui uusia merkittäviä vikoja ja suunnittelu*virheitä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006517569.html
Tai kai tämän olisi voinut postata tuonne "Mikä ihmetyttää"-ketjuunkin.