Kyllä se varmaan vähän huononee, mutta ei se mikään mahdoton ole. Hyvin jaksaa viitisen tuntia juurakkojumppaa tuonkin kanssa.
Printable View
Kyllä se varmaan vähän huononee, mutta ei se mikään mahdoton ole. Hyvin jaksaa viitisen tuntia juurakkojumppaa tuonkin kanssa.
Mutakelin suosikistani, Beaverista tullut leveämpi 2.25x29 versio näyttää korjaavan kapeamman puutteita.
Vahvemmat kyljet, isommat kulmanappulat ja meni vanteelle ilman sisuria helposti.
Tulisi nyt ne märät juurakot ja kivikot esiin..
Tuossa näkee eron, vasen 2.0 & ZTR Arch, oikea 2.25 & ZTR Flow
http://lh4.googleusercontent.com/-U-.../IMGP1649b.jpg
(tarkennus meni näköjään jonnekin..)
Jo tuli jo tilattu trail king 2.2", ei ollut hdr2 saatavilla hibikestä mistä tilasin muutakin tavaraa.
Muutaman lenkin jälkeen voin todeta että pito on hyvä, ehkä hieman vähemmän kuin HD:lla märällä. On nyt asennettu takarenkaaksi väärin päin(parempi rullavuus), pitää kokeilla toisin päin jos olisi kuitenkin parempi.
Olin hieman yllättynyt kuinka kapea se on, en saa ollenkaan samat mitat mitä siinä saksalaisessa sivussa on kerätty eri renkaan mittoja!
Lueskelin tätä niin paljon kuin luurilla jaksoin, mutten löytänyt Clutchista kommentteja.
Luin muuten jostakin Butcherin ja Clutchin käyttäytymisestä semmoista, että Butcher pitäisi paremmin nopeammassa vauhdissa myös juurakolla, kun taas Clutch olisi parempi hitaampitempoisessa teknisessä etenemisessä. Johtunee niiden seos- ja nappulakuvioeroista.
Tuo Clutch on vanha malli eikä sitä ole enään tuotannossa.. Tuosta Butcheristakin on pari eri versiota. Itellä Endurossa lempirengastus on butcherin control edessä ja takana märälle kelille. Tulee ajettua myös kuivalla samalla rengastuksella, tosin nyt slaughter takana. Butcherista myös pehmeämmällä seoksella (42a) oleva GRID versio mikäli tuntuu ettei tuo control version 50a seos ole tarpeeksi räkäkumi märälle..
^
Ah, okei. Mielestäni näin sitä Bike Companyssä, mutta voihan olla, että jäänyt 1-2kpl jotain kokoa, todennäköisesti 26", niinkun Rubber Queenikin taisi siellä olla.
Pitää miettiä vaihtaisko ton Purgan taakse ja eteen jonkun spesifimmän märkä kivi-juuri-renkaan. Tänään vetäisin lipat pari krt peräkkäin noilla juurakossa. Ne on hirmu hyvät kuivalla ja kostealla, märälläkin kelillä, kunhan ei ole liian märkää, mutta jos on, niin meinaa ainakin meikäläisen tekniikalla sutia välillä. Jos tätä tahtia satelee niin ehkä tulee vipattua taakse se.
Aika hyvin on kiilto hävinnyt jo koko kulutuspinnasta ja huomaakin, että paremmin tarttuvat, mutta nuo ultramärät, limaiset kalliot yms on vähän niin ja näin. mulla on muuten sivunappulat aika kiiltävät vielä. En varmaan saa painettua niitä maahan asti kunnolla. Saa nähdä kun on nyt alhaisempia paineita (alle 2 bar) rupeeko nekin kulumaan.
Ei nuo purgatoryt oikeen märälle sovi.. Jos pitoa kaipaat niin butcherit eteen ja taakse niin johan on pitoa, mutta rullaavuudessa tulee hieman takkiin mikä ei ole itteä ainakaan haitannut..
^
Joo, voi olla. Täytyyhän mun jokatapauksessa talveksi hommata tukevampaa, mutta eipä täällä järin kesäiset kelit ole märkyyden suhteen ollut. Ennemminkin syksyiset, vaikkei ihan samoissa celciusasteissa ollakaan.
Butcheri on kiva. Kumpi sinulla, Control vai Grid? Grid versiotakin löytyy Mtb Shopista. Sitten on toki sen kaksoissiskot, eli Minion DHFt ja Minion DHRt, niistä en oikein tajua noita eroja. Exo TRää on, Dual Compaundia ja 3Ceetä. Miten tämä Maxxis Minion DHF 27.5x2.5, 60DW, ST/42a eroaa tästä Maxxis Minion DHF EXO TR, 27.5x2.3, 60tpi, dual compound, taittuva ja sitten vielä tämä Maxxis Minion DHF EXO TR, 27.5x2.3, 60tpi taittuva, 3C
mulla sekosi systeemi noista linkityksistä ja omatkin kirjoitukset tuli alleviivattuina ja sinisinä, joten oli pakko laittaa jatko eri postauksena.
Eli sitten noiden lisäksi on toki vielä se Minion DHR2 Exo TR 60TPI taittuva 3c. En osaa oikein eritellä noiden eroja, paitsi toki hinnan mukaan.
Kummin päin Butcher Control taakse, vetopito mielessä? Nyt se on minulla niin että keskinappuloiden korkeampi reuna ottaa maahan ensin, ajatuksena että kauhoo paremmin. Reunanappulat vaan näyttävät jäävän epäedulliseen kulmaan.
Oikein päin olen pitänyt eikä vetopito kovin helpolla lopu.. Ite ole suosinut yleiskäyttöön control versioita joskin limasimpiin juurakoihin/kivikoihin voisi grid ollakkin parempi ja on siinä kestävämmät kyljetkin, mutta olen mielummin säästänyt sen about 200g per rengas painossa..
On noilla maxxis:lla tullut myös ajeltua, mutta spessun renkuloissa hinta-/laatushde tuntuu kohtaavan paremmin. Onhan nuo minionit ollu joskus omat lempirenkaat, mutta aikansa kutakin..
Pähkäilen vaan mikä mahtuisi Trek Marlin 7 taakse. Sanovat, et Butcher control 2.3 olis 2.2. Entä Minion DHF ja DHR 2.3? Mahtusko tohon?
Tuo 2.2 on mitattu leveämmällä vanteella kun mun. Mulla 19
Ja se 2.2 on mitattu leveemmällä vanteella kun mun 19 millinen
Mikäli sulla mahtuu 2.3" GC taakse nii luulis Butcherinkin menevän..
takana nyt 2.1 Gc, aiemmin oli Conti Race-King 2.2. Kummat on pienempiä, Butcherit vai Minionit? Tietääkö kukaan? Jos se pitää paikkansa, että esim Butchit ois todellisuudessa n. 2.2 leveämmälläkin vanteella niin pitäisi mahtua, mutta ois kiva varmistua.
Eteen voi surutta varmaan lykätä vaikka Butch Gridin, siinä nyt Purga 2.3 ja mahtuu kivasti.
Mitä lueskelin eri nettisivustoilta, niin vaikuttaa siltä, että Minionit olisivat pienempiä järjestäin kuin Butcherit, esim 2.5 Minioni vastaisi maksimissaan 2.3. Onko kellään molemmista kokemuksia?
Soitin Fillarikellariin ja ensiasennus Bontragereilla 2.2 koossa jää ahtaimpaan kohtaan n. 1cm tilaa, joten pitäisi mahtua jos eivät ylikokoisia ole.
Se mahtuu vielä paremmin, missä sivukuvio matalampi kun kapein kohta on sivussa, mutta kyllä ne noilla spekseillä pitäisi mahtua. Yritän silti valita pienemmän taakse. Kumpi? DHR? DHF? Btchr?
Mulla jää GC 2.1llä myös ahtaimpaan kohtaan noin 1cm, enkä vähän enemmän ja 1.5-2cm muualle.
Mittasin normi mitalla just Butcher Controllin Traverse vanteella niin nappuloiden ulkoreunasta toiseen 56-57mm
^
Okei, kiitos. Ostinkin jo gummit. Elikkä nyt olis molempaa laatua. Butcher (Grid) edessä ja Maxxis Minion DHF 27,5" Exo TR Max terra 60TPI 2.3 taakse. Pian nähdään mahtuuko, mutta kyllä mun olisi talvea varten pitänyt ottaa jokatapauksessa selvää mahtuuko 2.3 rengas taakse. Tokihan se parempi jos mahtuisi ja veikkaan, että mahtuu, ainakin jos on naftihko 2.3. Hyvin samankokoiselta näyttävät noi 2 kumia vierekkäin ja nappulatkin toki kaksoissiskoilla samantapaiset, sillä erotuksella, että Minionissa hieman pitkulaisemman malliset nuo nappulat kulutuspinnalla ja reunanappuloista osa hieman voimakkaammin kulmikkaita. Molemmissa on nappulat uritettu keskeltä (lähes kaikki) ja molemmat näyttävät yhtälailla pystyviltä renkailta.
Otin sen takia tuon Grid-version, että osa näyttää sanovan Controlin seinien olevan liian ohuet ja siksi alttiit hajoamiselle ja tuossa pitäisi lisäksi olla enemmän pitoa.
Eivät ole keijukaisia kumpainenkaan. Siinä 900g tietämillä heiluu matkalaukkuvaaka. Butcherissa vielä paketit, joten niistä tulee vähän painoa, mutta veikkaisin, että aika samaa luokkaa ovat, ainakin nämä yksilöt. Butcher Control on taas selvästi kevyempi.
Aika suruttomasti olen omilla butcher ja purgator kompolla ajanut. Enkä ole kylkiä saanut auki. Ei edes mitään ihmeellisiä jälkiä.
Onhan noita control malleja tullu kivikossa hangattua kudoksille, mutta ikinä en ole kylkeä repinyt.. Ainakaan vielä ;-)
Joo, en tiedä miten helposti tai vaikeasti menisi itsellä rikki, mutta ajattelin pelata varmemman päälle ja kun onhan mulla Exot ja mitkälie Minioneissakin ja ennenkaikkea kiinnosti nähdä/tuntea millainen on Butcherin vahvempi versio. Onhan tuosta kai vielä vahvempi DH-versiokin olemassa.
Varsin mielenkiintoista kokeilla miltä näillä tuntuu kiipeillä ja lasketella kallioilta ja koluta keskuspuiston polkuja. Uskon, että tulee kivaa. Minusta tuo paino ei tämäntyyppiselle renkaalle ole se olennaisin asia, vaan ennenkaikkea se, että ne pitävät joka suunnassa ja mielellään joka kelissä. Ei tietysti pahitteeksi ole jos vielä jotenkin rullaavatkin, mutta esimerkiksi juurakossa ja kivikossa ei paljon iloa ole hyvin rullaavasta renkaasta jos ei se pidä.
Purgasta olen kuullut myös samaa, että rikki menee kyljet kivikoissa. Ei tosin itsellä ainakaan vielä ole menneet. Uskon, että kuskin keveyskin auttaa.
Suuntamerkinnät on valitettavasti usein renkaissa värittömiä ja siten tosi huomaamattomia, mutta yleensä ne löytyvät kun tarpeeksi kauan tuijottaa niitä kokomerkintöjä, ovat usein nuolina ja rear tai Front teksteillä merkattu niiden yhteyteen. Voisi ainakin se nuoli olla värillisenä niin ne löytäisi helpommin.
Mä varmaan ajan kuin "pikkutytöt" anteeksi jo etukäteen ;). Kuitenkin on painoa se 100kg
Purgatory kesti hämmästyttävän hyvin tän 90-kiloisen alla vaihtelevaa polkutykitystä.
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
Jep, ei nämä rengasasiat tunnu olevan aina ihan yksiselitteisiä. Kovasti on renkaiden kestävyys riippuvainen, paitsi kuskin painosta ja ajotottumuksista, sekä paineista, myös tähtien asennosta ja planeettojen sijainnista.
Osa käyttää tubless siksi, että muuten hajoaa sisurit kokoajan, osa muista syistä, osalla ei hajoa sisurit vaikka mitä tekisi. Enkä todellakaan usko sen johtuvan ajotaidosta, sillä kuulun tähän joukkoon toistaiseksi itsekin.
Jos Purgat ja Butcherit kestää hyvin niin mikäs siinä ajellessa, ja ellei kestä, niin Gridiä kehiin molemmista. Mtb Shop myy molempiin Gridiä ja Bike Companysta saa järkihintaan Controlit.