Aja,
kokeile eri alustoilla ja heitä romut roskiin.
Ei se mtn rakettitiedettä ole.
Kaikki ei toimi kaikilla.
Printable View
Aja,
kokeile eri alustoilla ja heitä romut roskiin.
Ei se mtn rakettitiedettä ole.
Kaikki ei toimi kaikilla.
Mulla on n. 5v pahvilaatikossa kylmässä varastossa säilytettyjä maastokumeja. Mitään muutoksia en ole havainnut.
Ja sitte yhdet ehkä '97 ostetut nokian nastarenkaat on nytkin alla ja vielä toimii.
Minulla on varastossa varmaan 10v vanhoja gummeja ja kyllä niistä osa on aika kovaksi menneet, Contin Vapor(?) ainakin tuntuu ihan saippuaiselta. Noi nyt on lähinnä lasten suditeltavaksi jätetty tai ei-harrastajien hätävaraksi. Kumin kovettumista suurempi ongelma on kylkien hapertuminen, skinwallit varsinkin oli ongelmallisia.
Mikä olisi hyvä vaihtoehto takarenkaaksi, kun tämän hetken schwalbe HD trailstar on liian leveä? Pito toki aivan loistava! Näitä olen ainakin löytänyt:
-Nobby Nic 2.25" pacestar(ei ilmeisesti löydy trailstar!?)(double defense?)
-Conti TK 2.2" protection black chili
-Maxxis dhr II 2.3" maxxpro
Onko näistä kokemuksia? Löytyykö muita hyviä vaihtoehtoja?
Toi 2.2" Trail King saattaa olla ainaki pystysuunnassa melkee yhtä iso ku 2.35" Hans Dampf vaikka nimellisesti onki pieni.
On-Onen Smörgåsbord on varmaan hippasen pienempi ja sillä pehmeellä kumilla tosi pitävä kyllä. Ittee kiinnostais myös kokeilla ku nyt on Ardent 2.25" dual compoundina, että pitäisikö se matalalla paineella miten hyvin. Toisaalta renkaita mulla on niin paljon, etten pysty enää oikeuttamaan uusien ostoa..
Edit. Niin joo, mulla on Michelinin Wild Mud Andvanced Reinforced diipadaapamitälie 2.25" toisilla kiekoilla nyt. Siitä leikattuna nappuloiden lisukkeet veke, niin on kyllä jytky ja pitävä kumi takarenkaaks, ehkä vähän liikaakin. Mut ainaki mahtuu pyörimään siinä, missä HD ei.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kaverit kehuvat Smörgåsbordia pitäiväksi ja kestäväksikin. Kovin hyvin se ei sitten tietenkään rullaile.
Voisin tässä päivitellä omia kokemuksia taas. Maxxis Minion DHR II 2,4" MaxxPro ollut takana jokusen kuukauden ja aika hienosti tuolla on pärjännyt märässä ja lumessakin.
Pitoa on löytynyt aina kun on tarvinnut eikä ole ollut tarvetta sen enempää miettiä koko rengasasiaa kun homma vaan toimii.
Eipä ole rullaamisessakaan moitittavaa. Kyllä sillä eteenpäin pääsee.
Tuntuu myös pysyvän kohtuu puhtaana eikä kerää kaikkia maailman kurapaskoja itseensä.
Toimiiko tuo 3C MaxxPro pakkasella vai kovettuuko se saippuaksi?
Jo paljon vaihtoehtoja näyttää olevan! Ardent olisi kiinnostavaa mutta saatavuus näyttää olevan vähän heikko (siis dual compound). Smörgåsbord kiinnostaa sekin mutta kun sitä myydään "väärästä" kaupasta, tilaan samalla muutakin mitä ei löydy sieltä.
Ehkä trail king olisi paras vaihtoehto, aika pyöreä profiili verrattuna hanssiin, missä sivunappulat ovat hankanneet runkoa vasten tiukoissa mutkissa.
Ardent on tosi hyvä yleisrengas eteen ja taakse. MaxxPro != 3C, MaxxPro = 60a. MaxxPro ei ole tarkoituksenmukaisin kylmään, märkään ja liukkaaseen, 3C on.
Ei vaan juurikin päinvastoin, vanhat maxxiksen pehmeät seokset eivät tykänneet kylmästä ilmasta ja kovemmalla seoksella olevat renkaat toimivat paremmin kylmässä.
Itse en ole vielä 2014-> 3C renkaita kokeillut vielä pakkasilla, vaikka mulla sellainen takanakkina onkin (Ikon).
Eiku joo, tuli ajatuskatkos. Tarkoitin kysymyksessä 3C MaxxTerraa.
Juu siis kuten sakuvaan jo kirjoitti. Maxxikselta talvikäyttöön MaxxPro eli 60a. 3C on sitten kesäkelin rengas märkään ja liukkaaseen tai ylipäänsä yleiskäyttöiseksi. 3C:n pehmeät reunanappulat kovettuu kylmällä jolloin pito on paljon huonompi kuin 60a:ssa. Ei tuo 60a kuitenkaan mikään huono ole märälläkään.
Näitähän on vaikka kuinka, 3C kumiseoksia maastokäyttöön on 3 kpl: http://www.maxxis.com/other-bicycle-...logy/compounds
Jos tuo MaxxTerra vastaa TrailStaria, niin ei ehkä ole paras pakkaskelille (ei ole omaa kokemusta MaxxTerrasta, mutta on TrailStarista) MaxxSpeed taas toimii pakkasella erinomaisesti, kuten PaceStarikin.
Tosin MaxxSpeed ja PaceStar eivät sovi otsikkoon. :)
Eipä tänä talvena kovin kummosia pakkasia saatu, mutta ei tuo MaxxPro ainakaan kovettunut kertaakaan ja pito pysyi hyvänä. Vaikkei olekaan ihan pehmein seos niin pitää tosi hyvin märällä kivellä ja kuvion takia juurakossakin menee oikein hienosti.
Aiemmin oli se pehmein Chunky Monkey takana ja se tuntu kuluvan turhan nopeesti puhki, joten nyt on vähän kovempaa seosta sen takia.
Hoihoihoi. Maxxis Minion Dhr II. ei kysymystäkään. Yleisesti ollaan sitämieltä ,että se on paras maxxixsen tekemä mbt rengas sitten Minion DHF:n
Kuulemma tämä uusi dhr pieksee edeltäjänsä niin ,että on loukkaus edes nimittää niitä samoin.
Kehuvat myös loistavaksi eturenkaaksi. Minä meinasin kans ostaa dhrII;sen joko kovemmalla tai sit 3c:llä eteen.
Lue arvosteluja siitä renkaasta ja heitä se Conti roskiin. Siitä saa kyllä suht hyvän ruuvirenkaan.......
Tämä on aika perusteellinen ja hyvin tehty rewiew dhr II:ta.
http://blistergearreview.com/gear-re...is-minion-dhr2
Tattis.
Sitähän minä tässä oon tolkuttanut viimeiset 3-4 vuotta ,että butcherillakin pystyy ajamaan märässä mettässä.;)
Juup ja asiaan. Onko sinulla controll vai grig versio. Control on a50 ja eikös se grid ole päältä a42 nallekarkkia basen ollessa a70?
Mietin vaan ,et jos sulla on se grid niinkuin arvelen niin rullaako se tosiaan hyvin/kohtuullisesti edes?
SX mallia ei taida olla 29 koolle ja se on mielestäni ainoa butcher jossa on erikovuiset reuna ja keskinappulat.
Controllit laitoin nii säästin painossa melkein 200g per nakki..
OK. Niillä minäkin olen ajanut. Arvelin vaan ,että liekkö oisit laittanut jytäkämmät kun ei maailman paksuimat kyljet niissä mutta Grid:in 42a seos ei kyllä vamaan
varsinaisesti rullaa hulluna. Veikkaan ,et voit joutua takanakin kanssa ongelmiin jos kisaat niillä enskaa ja ajat isoa ja kovaa. Tosin halpojahan noi...
Löytyy noita gridejä tuosta hyllystä jos ei kestä ja lenkkirenkaina nuo ovat tällä hetkellä..
Jos Ardenttia kaipaa, eikä kivijalasta löydy, kannattaa tilata W**glestä. Tilasin eilen ja äsken sain paketin kotiin! Proseduurin piti kestää 6 arkipäivää.
Onko se vain minä... Kun vanhassa pyörässä oli Fat Albertit eessä ja takana ja pidin niistä kovasti ja npidä. yt mulle on kerrottu että ne on DH-renkaat ja kukaan järkevä ei niitä XC-pyörässä pidä. http://www.schwalbe.com/en/offroad-r...bert-rear.html
Sitten edellisessä pyörässä oli jotkut Spessun renkaat, Ground Controllit tais olla ja ei pitäny sitten millään ja oli liian matala kuvio ja niitten ois pitäny yleisen mielipteen mukaan olla sopivammat. :p
Nykyisessä pyörässä sitten Maxxis Ikonit ja manasin yksi päivä että mikä pointti on maastopyörään sliksit laittaa tehtaalla.
Olenko tottunut vääränlaisiin renkaisiin? Vai mikä siinä on? :D
Hyvällä ajotekniikalla pärjää huonoillakin renkailla.
Mut pääsääntöisesti pyörien ensiasennusrenkaat on paskat. Oli mukava poikkeus kun uudessa täpärissä oli hans dampf ja nobby nic evona :) nobby nic on kyl märällä kalliolla huono.
^^ ajotyyli ja omat mieltymykset vaikuttaa paljon rengasvalintaan. Joku vuosi sitten ajoporukassa Fat Albert oli erittäin suosittu rengas mihin tahansa käyttöön mutta nyt on mielipiteet jakaantuneet melko kirjaviksi. Hyvä rengas se on (etenkin aikalaisiinsa verrattuna) mutta nyt on parempiakin tarjolla.
Juuri näin. Monesti rengas sutaa tyhjää kun ajaa hiljaa jonkun kohdan, vauhdilla taas pääsee "perus"renkaallakin.
Kyl melkein kaks kiekkosettiä tarvis olla. Ajoin hiljattain märkää kalliota ylös kunnes nobby sutas tyhjää--> lukot kireellä-->polvet kallioon. Eli kuivankelin ja märänkelin renkaat erikseen. Chunkymonkey ei olis tommosta temppua tehny. :) se vaan rullaa todella huonosti, minkä olenkin jo muutaman kerran maininnu :D
No siinähän tuli jo monta hyvää vastausta. :) Pitääkin varmaan miettiä jos vaihtaisi Ikonien tilalle jotkut karkeammat enduro/am renkaat. Ainoa vaan että ei sitten mitään hajua mitkä voisivat toimia.
Pidin tosiaan silloisista Alberteista, mutta joku taisi tokaista, että nykyään on parempiakin vaihtoehtoja, mitäs ne olisivat? :P
Kokeilepa onza ibex fr -renkaita, toimii kuivalla, märällä ja rullaakin suht hyvin. Ns. Jokapaikan rengas. Ei tosin tietenkää rullaavuuden kanssa samalla tasolla kuin esim ikon.
Tuossa olisi vissiin kovasti potentiaalia, huhupuheiden mukaan rullaa noista karkeakuvioisimmista parhaiten -> http://www.hi5bikes.fi/~CFmvx0000001...4=M-TB85927000
Jos laitan ardentin tilalle taakse DhrII niin hidastuuko rullaus paljon?