Mulla on medium-häkkinen XT 11-42 pakan kanssa 1x11 systeemissä ja riittää. Tosin jäykkäperäinen läski kyseessä.
Printable View
Hommasin vahingossa GX 2x11 vaihtajan 1x11 systeemille. Onko kokomusta suorituskykyeroista oikeaan 1x11 vaihtajaan? Häkkihän tuossa on jonkun verran pidempi sekä muutama pieni muu muutos. Vaihtoon vai käyttöön? Tulee maantiekahvojen kaveriksi.
Onko kokemuksia/tietoa sopiiko SRAM X0 truativ GXP kampiin heitetty SRAM direct mount ratas yhteen Shimanon XT 1x11 10-42 pakan kanssa (+XT 11 speed takavaihtaja + liipaisin)? Ja jos sopii niin täytyykö olla SRAM XX1 ketju vai Shimano (esim Shimano HG-X 11-speed Chain CN-HG701).
^ Varmatoimisen saat ainakin kun laitat Racefacen sram direct mount mallin narrow widen..
Kyllä mä mielummin sramin xsync ratasta käyttäisin rallinaaman sijaan, mutta muuten kyllä kaikki 11 vauhtiset ketjut ja pakat kyllä pelaa yhteen..
Kiitokset! Jatkokysymys: Jos laittaa SRAM X01 liipaisimen ja takavaihtajan niin voiko käyttää Shimanon 11-42 XT pakkaa? Ei tarvisi laittaa XD vapaaratasta...
+ Jenkki foorumeilla ollut aika paljon juttua, että SRAM 11 speed pakka (tai vaihtaja?) alkaa pitää meteliä... onko ongelma tuttu?
Hei, kysyisin kokeneemmilta. Tuli viime kautena hankittua Pickenflick. Se on Rival 2x 11 systeemillä rakennettu. Nyt kuitenkin heti himottaa päivittää se 1 x 11. Force 1 kammet löytyy, ja siinä 42 eturatas. Eli: Täytyykö hankkia uusi takavaihtaja, ja jos näin, voinko sillä käyttää olemassaolevat kahvat? Eli mikä on minimihankinta, että syntyy toimiva 1x11? Kiitollisena neuvoista... Tulipa opittua että hankintavaiheessa ei kannata säästää.
Ei.
Voi. Jätät vaan etuvaihdevaijerin pois.Lainaus:
...voinko sillä käyttää olemassaolevat kahvat?
Minimihankinta sulle olisi ollut ainoastaan 1x eturatas. Mutta jos sulle kammetkin jo on niin laita ne.Lainaus:
Eli mikä on minimihankinta, että syntyy toimiva 1x11? Kiitollisena neuvoista...
Kiitokset JackOja, täydellistä!
Jokuhan voi toki olla sitä mieltä, että kytkimellinen takavaihtaja olisi tarpeen. Ainakin mulla ketjut pysyy paikallaan ilmankin.
Riippuu, mitä meteliä tarkoitetaan. Takavaihtajan häkin ”jarrun” metelöintiä ei taida enää olla, mutta tuo Sramin 1x11 systeemi ei kestä likaa tai lunta yhtään. Heti kun lunta tarttuu edes vähän renkaaseen ja tippuu ketjun päälle – alkaa hirveä metelöinti takana. Ketju pyrkii ”karkaamaan” siitä takarattaasta, missä sen pitäisi olla. Narrow-Wide rissat eivät vaan toimi lian tai lumen kanssa. Tällainen ketjun karkaaminen takarattaan hampaista ei tee hyvää takapakan kestolle, kun se tapahtuu veto päällä ja melko usein.
Shimanossa ei tällaista ongelmaa ole.
Tänään tuli ekat testit uudesta XTR satsista XT 11-40 pakalla. Rehellisesti todella hyvä tuntuma ja nopeat vaihdot tuntuu olevan (toki saa tolla hinnalla ollakkin :) ) Ei pahaa sanottavaa...
Mulla on parit XO1 pakka ja XX1 ketju kombot pitänyt rutinaa uutena kovemmassa runttauksessa, mutta loppunut kuitenkin kun on tullut kilometrejä noihin..
1x10 -langassa näin tällaisen jutun:
...niin mulla on 11-vaihteinen Sunracen 11-pakka ja rivalin takavaihtaja (ketju taisi olla sramia myös) ja ketju tippuu myös (pienemmälle) taaksepäin poljettaessa - tosin vain isoimmalla rattaalla. Muuten vaihteet toimii moitteettomasti eikä mielestäni kyse ole siitä että deraileri derailais liian ulkona. Pitäiskö siis olla huolestunut vai onko tuo vain ominaisuus?
Ai niin kammet ja eturatas on forcea (1x tietty)
Jos ketjulinja on tarpeeksi vino, niin ketju tippuu sieltä pizzalautaselta pois taaksepäin polkiessa, mutta itse en ole kokenut tuota ongelmaksi ajaessa. Jos siitä haluaa kuitenkin eroon, niin se onnistuu siirtämällä eturatasta sisemmäs jos mahdollista.
^Ok, kiitti tiedosta :)
Ei oo käytännön ongelma eikä taida ratastakaan saada sisäänpäin siirrettyä, joten parempi vaan polkee jatkossa vain eteenpäin!
Onko kukaan kokeillut ebayn liettualaiskauppiaan Amberbikesin 48 tai 50 piikkisiä maantierattaita?
XT Di2 julkaistu.
http://www.bikerumor.com/2016/04/14/...p-for-all-di2/
SLX 11v on vielä kiinnostavampi:
http://www.bikerumor.com/2016/04/14/...ostly-upgrade/
Tämähän se vasta kiinnostava onkin:
http://p.vitalmtb.com/photos/stories...jpg?1460631555
Mulla on tosin jo 11-45, joten en yhen piikin takia päivitä.
^ Mukavempihan se on ryömiä hitaasti ja hallitusti. Tavoitteena ettei jalkautua tarvii missään paikassa. :)
Edessä 28 nyt, eli lyhyin väli jokseenkin sama kuin perinteisempi 2x10 -vaihteisen 22/36.
^ 11-45 on ihan jees, ainakin 11-vaiheisena. Vähän on hyppyä 18-piikkisen molemmin puolin, ei haittaa maastossa mutta kovemmalla alustalla on edelleen käytössä XT 11-40.
Mutta mulla onkin 36-piikkinen edessä ja nuo pakat 29er tai B+ kiekoissa. Matelun jätän suosiolla muille...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Mistä saa järkihintaan 44T tai 46T Narrow-wide ratasta (110bcd 5-arm Sram)
Joo Rotoria saa 44T ,maksaa satasen. Ja sit myös Sramin omaa CX1. Mutta onko muita vaihtoehtoja? Näyttäis siltä että kaikki loppuu @42T..
Noniin. RF narrow wide 34 hampaisena edessä. Shimano xt pakka ja vaihtaja takana. Pyöränä Trek Fuel. Kuuluuko tämmöisen olla hiljainen vai joko alkaa isoimmalla ja pienimmällä hampaalla ääntään? Vai tekeekö se tuo narrow wide ratas sen äänen?
Tänä keväänä päivitin pyöräni 2x10 ---> 1x11. Sifteri oli ensin shimano xt, pakka myös shimano xt ja takavaihtaja xtr. Toimi tuollakin systeemillä hyvin. No nyt tuli mahdolisuus päivittää sifteri sram:n xx1 ja toimii vieläkin paremmin. Nyt kun vaan kuskikin olisi samanlaisessa kunnossa
On tossa 1x11 (full HD shimano) värkissä se ero 1x10 ja 1x9 systeemeihin että se pudottaa kolmannelle tai neljännelle rattalle taaksepäin polkiessa about aina. Vähempivaihteiset ei tehnyt noin oikeastaan koskaan. Käytännössä toi ei oo mikään probleema koska yleensä polkimia tarttee asetella taaksepäin vasta kovemmassa vauhdissa ja isommalla vaihteella, mutta onpahan kuitenkin.
Pikakysymys: Hankkimassa Transition Scouttiin 1x11 systeemejä. Googlailu väittää, että XT olis vielä parempi kun shifterin ja ketjut vaihtaa XTR:ksi. Onko kellään kokemusta, tuntuuko järkevältä idealta?
Rahallisesti ei olis paha rasti, XT ja XTR -shiftereiden ero bikediscountissa n.40€.
Mä laittaisin XTR-vivun ilman muuta jos toi hintaero ei haittaa. 975-sarjan XTR-vivut ovat olleet ehkäpä paras päivitys fillariin ikinä.
Käykö xt 11-42 pakka xo1 vaihtajan kanssa? On vähän kohtuu hintaisempi. Mites xt ketju?
Käypi kaikki, jopa XT-vaihtajaki pelaa X01-liipasimella tai gripparilla.