Ruosniemee mietitty mutta 10km siirtymä per suunta on vielä hiuka liian kova meille.. :)
Printable View
:D
Täytyy kyllä pettää:o, sillä en ole pyöräillyt näissä maisemissa kuin alku vuodesta ja eikä muutenkaan ole tullut tutkittua paikallisia polkuja.
Täytyy katsoa jos jotain polkisi suunnuntaina, kun pitäisi olla aikaa. Saattaa kyllä, että ajan vaan tietä jotta saa tehoa. Maastossa ajo menee helpolla fiilistelyksi :p.
Cube: Tuli hieman ohjelmaa sunnuntai päivälle, myöhemmin iltapäivästä voisi sopia... Täytyy täs miettiä ja kattoo
No, joo. Mää rupeen tiellä rähisemään, niin keskari +25km/h. Ja siis pyöränä HT maasturi.
Viime keväänä/alku kesänä ajoin muutaman kerran 40km lenkin ja parhaan kerran keskari oli 27km/h tai 29km/h.
No, määhän oon kilpaurheilija. Tänään taas lähdössä Joutsenoon, kun siellä huomenna kisat. Ja sinnehän on vaivaiset +400km per suunta :D. Viime viikonloppuna käytiin Iissä.
Jepulis! Aamulla vielä kerran Fatagaan 460 metriin ja alkoi armoton pakkaus.
Kiistatta on niin, että se mäki nousee 2minsaa kovempaa kuin kahtena viime vuonna.
Syy: Paino on ihan pikkasen alempi nyt, mutta taitaa nuo Pekan parhaat olla yksi syy. Kurakiekot ovat osoittauneet kevvyiksi ja kestäviksi. Jos ne mulla kestää rihtaamatta kun rysäytän huonopintaisella tiellä läpi täysillä, joissa on aikaisemmin saatu pinnoja poikki, kestää ne muillakin.
Lotan takakiekkoa ihan hiukan rihtasin, mutta siis vähän, ekä olisi edes huomannu muuten kuin vaihtamalla palat jotka meni vanteeseen kiinni.
Kiinnostusta on herättänyt kanssakilpailijoissa täälläkin. Pari Ranskanpoikaa niitä ihmetteli ja kun sanoin hinnan ihmettelivät lisää. Sanoin että kyllä niitä toimitetaan myös pyöräilyn kehitysmaihin :D
:) :) :) :) :)
Lenkille lähtö kymmneneltä ,eli vielä ehtii mukaan käydään ainakin Reposaaress ja ehkä Ahlainen-Noormarkku suunta. Nastat tai ei, ja takalokari
Sulalla asfaltilla vedettiin eilen ja tänään Repsosaaressa ym. Lähdettiin liikkeelle ja aikaisemmin jo aamulla. Nasta oli silti hyvä edessä muuten ei kotoa pääse tielle kunnolla pystyssä.
Isoa tietä, ja eilen eilen ei paljon liikennettä ja tänään olikin paljon autoilijoita.
Jookaupungissa saa ajaa kieli keskellä suuta, mutta Viasvedentie oli hyvässä kunnossa. Pikkusen taas tehtiin kartalle mukavia viivoja :D
Mutta Kotkantie löytyi lopulta ja hyvin sitä pääsi.
90 km ajettiin, mukana Lotta ja Wallu. Osaa hiihti Pirkkää tänään.
Kyllä nyt nastarengas edessä on aivan ehdoton. Kunnon lipat jos vetää niin voi mennä luita poikki. Osa pyöräteistä on loskan jäljiltä aivan uraiset ja jäässä.
Mutta onneksi ei ole sepeliä :)
http://connect.garmin.com/activity/71558815
Wallu ajoi mun 19 vuotta vanhalla BIG POWERILLA Lotta ja Minä CC.llä. Tuo BP on jäykkis XC ja nastoilla. Eli ei se ajaminen ole vehkeistä kiinni :) :)
Apropoo. Maastopyöräilystä: Canarialla tapasin muutamia maastokuskeja, jotka olivat kisoihin kuntoa hakemassa. Muutaman kanssa puhelin ja Lotta myös (nuoria miehiä :D).
Kyseltiin, että missä on maastoa ajamiseen. Vastaus oli yllättävä. He ajoivat sen kaksi viikkoa maantiellä. Alla karkeat renkaat ja osalla täpäri.
Eli he hakevat sn peruskuntonsa maantieltä. Näin he siis kertoivat.
Joten eipä halveksita niitä siirtymiä :)
Mites Kape kisat?
Ihan kohtuullisesti ne menivät. Olin viides. Ranki ykkönen keskeytti kun sauva katkesi.
Samaa ei voi sanoa ensi kesän kisoista tällä menolla.
Tämän päivän pyörälenkki jäi väliin ja kävin 2h lykkimässä tasasella tasatyöntöä. Välillä tuli nyt revitettyäkin tylsyyttään kun latu luisti, mutta ei tällä menolla Italiassa juhlita :(.
KATTOO jos saisi pyörän perssiin alle töitten jälkeen.
Ensi viikko on viiminen viikko työssäoppimassa ja sen jälkeen takaisin koulun penkkiin, joka tietää aikasempaa kotiin pääsyä :) - koulun jälkeen ehtii paremmin lenkille.
Syksyllä ajoit aika paljon pidempiä lenkkejä kuin minä iltaisin. Sulle kun tuli ne siirtymät ja 3-4 h illassa. Mistäs noin vähän tunteja?? Vai merkkaatko vain jonkun tietyn kynnyssykkeen ylittävät reeniksi? Meinaan vaan kun suunnistuspiireissäkin sua pidetää kovana harjoittelijana ja kyllä ne reenaa??
merkkaustapoja on monenlaisia. Ihan vain selventääkseni kysyn. Että puhutaan samasta asiasta. Tuli vaan Canarialla eteen, kun ihmettelin yhden triathlonistin pieniä tunteja yhdellä lenkillä. Otti ajanoton alamäessä pois, kun ei se mitään reeniä ole hänen mielestään. No voi sen niinkin ajatella.
Kyllä merkaan ihan kaikki treenit. Mielestäni:o, kyllä yritin tarkastaa loppu vuodesta, että sisätreenitkin on laskettu kun niistä ei ole tietokoneella lokeja niin jää välillä merkkaamatta.
Nyt tänä vuonna olen ahkeroinut ja merkennut jo kaikki treenini, niin ei ole loppu vuodesta/alku of 2012 isoa urakkaa.
(2009 on vieläkin kesken :D)
Syksynyt oli aikas ahkeraa aikaa. Sillon tuli oltua monella yhteislenkilläkin.
Missä s.piireissä :D? En ite ole asiasta tietoinen. :eek:
Kalevikaan ei hiitä ihan vähän reenaavia ole. No se siitä. Tuo alamäkien poistaminenkin reeneistä on sitten jokaisen oma asia. Tässä tapauksessa otin kaverin kanssa asian puheeksi siitä syystä, että hänelle tuli ohjelmat kotimaasta ja hän laittoi aina toteutuksen sinne s-postilla.
Sanoin vaan, että kai te nyt sitten puhutte samasta asiasta valmentajan kanssa. Meinaan, jos se laittaa 6 h reenin ,niin sulta loppuu päivä, jos pitää 8 h olla pyörän päällä ja pitää pari taukoa juomahuollon vuoksi.
Asia kysyttiin ja valmentaja laittoi, että kaikki kuuluu reeniaikaan, mikä pyörän päällä ollaan.
Eli äkkiä oli tullut paljon rasitusta lisää siihen, mitä oli tarkoitettu.
Keskiviikkona klo 11.00 Ruosniemen hiihtokeskuksessa on mahdollisuus kokeilla ajelua Kukkulakalliolla. Fillaristeille on varattu yksi rinne, jossa on eri kokoisia hyppyreitä:rolleyes: Ylös on mahdollisuus nousta ankkurihissillä (ei olenkaan hankalaa) Tänään rinteessä oli hyvä lumi ja siellä pärjäsi hyvin normi renkaalla. Kovan vauhdin ystäville suosittelen ajolaseja:cool:
Tämä on tutustumis sessio, jossa hiihtokeskus tarjoaa ilmaiset hissinousut. Normaali aukioloaikoina rinteessä ajelu on kielletty ilman erillistä lupaa.
Nyt kaikki kynnelle kykenevät mukaan!!!
Itse en pysäyttele kelloa kesken treenin esim. juomatauoiksi.
FRWD:tä ei edes saa pistettyä PAUSE:lle vaan täytyy sammuttaa ja käynnistää kokonaan uudelleen, jolloin myös se etsii signaalin uudeellen.
Toureillakin olen sammuttanut vain ruokatauoilla.
Mitä nyt FRWD sammuu joskus itsestään :D. Sitten arvelen ajan/matkan tai katson Suunnon kellosta.
Garmisn katkaisee, kun pyörä pysää. Se on hyvä homma ,koska muuten unohdan aivan varmasti startata uudelleen jossain vaiheessa.
Ylipäätään tuo mittari on ollut erittäin hyvä laite. Saatan jopa sen avulla oppia nuo polutkin sitten ensi syksynä.
Nyt taitaa xc hommat jäädä, jos ei mitään ihme keliä tule.
On the road nyt pääasiassa. Katsotaan sitten myöhemmin jos Wallun kanssa jotain ajais metsässä, sitten kun on lumi pois kokonaan. Yksinajoa ei todnäk metsässä tule tehtyä.
Ittellä saatta GPS kohta vaihtua juuri Garminiin. Liitto saanut tarjouksen valmennusryhmäläisilleen. Kysyin tarkempia tietoja hinnoista ja malleista, mutta en ole vielä saanut tietoja.
Saattaa kyllä olla, että päädyn juoksumalliin, koska en vain pyöräile. Joten GPS tarvitsisi saada ranteeseen.
FRWD on tässä nyt välillä näyttänyt keskisykkeenkin olevan huimat: 201bmp. On ollut tehot korkeella :cool:.
http://www.noormarkunkuntoutus.fi/index.php?pinc=3
Keskimäärin luunmurtuman paraneminen kestää 6vko, jonka jälkeen voi olla tarpeen yllämainittu :D
Kävin tänään polkemassa ennen seuran kuntopiiriä. Ei se hienoa kyllä ollut. Pääsyy, että tien pientareella on kiva ajaa ;). Kerran joudun paskaan tilanteeseen kun ajoin renkaan uran pientareen puolella. Tie kaarsi oikealle ja autot oikonut ajolinjaa. Piennar kutiustui turhan kapeaksi ja renkaan uraan oli yli 5cm tiputus ja takaa tuli auto :D. Sain sentään JOTENKIN vauhdin pois.
Matkaa tuli vaan 25km ja aikaa 1h7min, koska tartti ehtiä sinne kuntopiiriin ja valokin hiipui taivaan rantaan. H.pää-Suosmeri välisen pellon ja mäen vedin kovempaan, ja alkoihan se loppua kohti piiputtaa. 2km/5min, avg. 25,7km/h ja 174bmp.
Miten viime keväänä olen vetänyt 40km 29,2km/h keskarilla, jos toi tän päivänen veto meni noin raskaasti.
(No, rengastus ja tienpinta nyt vähän vaikuttaa.)
Juuri näin ja sitten ollaan paketissa 6 viikkoa. :D Tosin houkuttais kyllä tulla, vaikka kuinka silloin pyörän ostaessani sanoin että "en mää alamäkee". Renkaina mul on Smart Samit, joten ei kauheen hyvät siihen menoon. Big Bettyjä kokeillut ja niissä on aika mainio pito.. Noh Ice Peakit tulossa. Toivottavasti tänään/huomenna mulla.
Jooh, Tomppa kyllä osaa hommansa. :) Jotain vinkkejä antanutkin jo ja helpottanut omaa ajoa. En varmaan ois vieläkään mennyt Isomäkeen koirapolkuja ajelee siel hangessa, mutta ku vähän motivaatiota Tompalta (ja pientä uhkailua.. :D ) niin siellä nyt oon alkanut käymään. :) Ja eilenkin oli niin hauskaa vedellä lujaa (niin lujaa kun mun kunto kestää.. :P) ja pommittaa sitä loivaa alamäkeä alas.. Ihan tulessa taas.. :D
Tulis nyt ne renkaat.. Sammyt ei pidä ja tulee liikaa tilanteita. :) Tosin Sammyt on tosi hyvät jos rullailee muuten kuntolenkkiä!
ANT+ toiminto on yhteensopiva myös polijinnopeus ja nopeusanturin kanssa. Esim sisälle käytettäväksi ja taitaa noitaa samoja systeemejä käyttäviä härpäkkeitä olla muitakin. Esimerkiksi Suunnon uuden mallin sykevyö jonka taas saa sitten suoraan läppärin näyttöön.
Olem pitänyt sitä ranteessa mm hiihtäessä. Siihen saa ihan erillisen rannekkeen sitä varten.. Ei ongelmaa, mutta kelloksi on toki ison kokoinen.
En kyllä tällä järjellä mihinkään vaihtais
Voehan Veikkanen. Tommaattipaita päälle Paris-Nizzassa. :):):)