Mukana ollaan. 17:30 lähtö on ok, mutta mun puolesta voitaisiin lähteä vaikka jo 17:00.
Printable View
Mukana ollaan. 17:30 lähtö on ok, mutta mun puolesta voitaisiin lähteä vaikka jo 17:00.
Hyvin pysy kakkosporukka kyydissä mukana, luovuttivat 17km kohdalla itsellä tuli seinä vastaan n. kilometri ennen maalia ja jäin Jeesulle siinä 33 sekkaa. Jeesulle aika 44,58. Jenkkakahva veti uudella Meridalla hymyssä suin kakkosporukan kärjessä lähes meikäläisen kiinni. Mukana Jeesu, Nicce, Jussi, Karva, Jenkkakahva ja Sunnuntaipyöräilijä. Normaalisti hitain toinenkymppi tultiin ekaa kertaa reilusti yli 4kympin!
Kakkosporukan hitaimman aika oli n. 49:16 paikkeilla. Juma että se Jenkkakahvan Merida kulkee. Siinä vaiheessa kun yritin ottaa teitä kiinni niin vauhtia oli 64 km/h alamäessä ja pyörästä loppui välitykset (53-12). Yksi vaihtomissi ja rako edellä meneviin vaan kasvoi ;)
Komea oli Merida ja nopeakin vielä. Oiskohan pitäny munkin ostaa sellaset Ksyriumit.
Mittariin tuli maksiminopeus 74,4km/h ja kadenssia 131rpm, tiiä sitte oliko just siinä kohtaa. 53-11 taipuu omat härpäkkeet.
Unohdin mainita et uudet huiput parani 0.5 km/h nyt 73.5!! Ja sekin 40 rajoitus- alueella. Olispa ollu tutka ni olis saanu 6 kuukauden ajokiellon.
Kiitoksia herroille kehuista (liioitteluista):D. Sattu vissiin biorytmit tai tjms kohdalleen kun kulki ihan kohtuullisesti, tai sitten se johtui siitä että olin tuulensuojassa ekat 17km:o. Pyörä on kyllä ihan hyvä ja sportstrackerin mukaan huiput oli 74,4 km/h.
Kyllähän näköjään siinä lopussa meni taas ihan hengästymisen puolella - vikan kympin keskariksi Garmin ilmoitti 41,7 ja sitä edellinenkin oli 40. Kiriveto Jeesulle jäi vaan vähän torsoksi kun vetomies avasi liian aikaisin (=luulot oli kovemmat kuin kunto)
Jos eilen kulki niin tänään töihin tullessa tuntui kuin olis vetäny pulkkaa perässä. Sehän tarkoittaa että pitäs ajaa enemmän PK sykkeillä:p.
Olisko sunnuntaina kukaan lähdössä muutamaksi tunniksi ajeleen hissunkissun pohjoisen suuntaan;)?
Mä oon sunnuntaina heittämässä jonkun pidemmän rauhallisen lenkin. Eli voin vaikka tulla Lahteen ajelee, jos saadaan porukkaa.
Sunnuntain lenkki on harkinnassa, riippuen sopiiko lähtö muiden suunnitelmien väliin. Jenkkakahva mainitsi pohjoisen, onko suuntana Vesijärven kierto vai Vääksy?
Mulla on kerrankin (ainakin tänänhetkisen tiedon mukaan) aikaa lähes rajattomasti, joten mun puolesta vois heittää vaikka 4-5 tunnin lenkin. Olisko "syysklassikko":p Lahti-Sysmä-Lahti tai sitten Vierumäen kautta Vuolenkosken suuntaan ja takaisin. Vesijärven kiertokin käy.
Tässä jotain reittihahmotelmia:
Lahti-Sysmä-Lahti, menomatka vastatuuleen ja takakaisin tietysti myötäistä, maisemat on komeet
Vesijärven reilumpi kierros, pieni pätkä vt12:sta
Lahti-Vierumäki-Kimola-Iitti-Lahti, jotenkin mua kyllä hirvittää toi vt12 pätkä
Lahti-Vierumäki-Kimola-Jaala-Kouvola-Iitti-Lahti, vielä pitempi pätkä vt12:stä
Kelin pitäisi olla suht hyvä, tosin ehkä vähän kylmä
Voin lähteä jos ei pahasti sada. 2-5 tuntiset ihan hyviä. Sysmässä ei ole tullukaan käytyä vielä. Tuoltahan tulis kans lenkki ku ajais sieltä Vierumäeltä itään ja sitten Kouvolaan, mistä takas Lahteen.
Ainiin onkohan noi TWD:n viikonloppulenkit vielä menossa?
Otetaanko Vesijärven reilumpi kierros, lähtö kello 10:00 ympyrästä?
Tota VT12:sta pystyy välttämään aika hyvin. Kausalasta matkakeitaalle pyörätietä, Marjokankaan kautta siihen radan ylituksen kohtaan.
Siitä tien yli "vanhalle" tielle ja sitten tulee ainoa pätkä, jossa joutuu ajamaan valtatien reunaa, säyhteen tienhaaran ja Arolan läpi.
Sitten voi siirtyä ajamaan radan vierustaa Uuteenkylään ja siita vanhaa kouvolan tien vieressä menevää pyörätietä aina Lahteen asti.
Tullaanpa sitten kympiltä siihen ympyrälle. Veskun kierros käy.
Jees. kympiltä nähdään. Käyn tänään lämmittelemässä 4h lenkin maastossa huomista varten.
Nyt jää lenkki väliin...
Niin jää. Nukuin sitten pommiin :(
Heitettiin sitten Jussin kanssa kahteen mieheen "peekoota" 102km, tai tarkemmin Jussilla oli sykkeet varmaan PK-alueella:rolleyes:. Sairakkala-Kurhila väliä en ole aiemmin ajanut, mutta jatkossa varmaan tulee ajettua, hieno pätkä. Kiitokset vielä Jussille.
Kiitosta vaan. Polariin tuli vähän vajaa sata kilometriä ovelta ovelle. Oli sitten kuitenkin niin hyvä ilma, että piti käydä vielä ajaan toi kirkon lenkki, kun sai ensin kupin kahvia ja pullot täytettyä. 138,51km ja 29,5 kokonaiskeskari.
Sykekeskiarvo 131 joka on mun tapauksessa 68%. Pysyy vielä Polarin suosittelemissa yksilöllisissä 116-135 rajoissa. Aina noi tuntuu pyöräillessä välillä ylittyvän, mutta ei sille varmaan voi muuta, ku ajaa niin rauhallisesti ku pystyy ne tiukimmat kohdat. Kunhan ei mitään kiihdyttelyjä ainakaan tee. Ehkä tota tehokkaaseen harjotteluun kykenemistäkin pitää treenata :)
Muutama kysymys:
- Käviskö aloitus 17:00?
- Mitäs mieltä herrat on, olisko hyvä jos ruvettais käyttään esim "nimenhuuto.com" tyyppistä ilmoittautumismenettelyä?
- Noi jutut yhteislenkeistä menee välillä vähän ohi aiheen. Olisko tarvetta perustaa esim. facebook ryhmä missä vois "pekuloida" vähän reilummin, jakaa kenties kuvia, kehua kuntoaan ja kalustoaan jne?
En käytä facebookkia, mutta voihan tänne perustaa toisen ketjun "Lahden maantiekuskien hyvävelikerho" tai mitä mieleen juolahtaa :) Vakavasti: Päättäkää tuosta aloitusajasta, niin koitan ehtiä mukaan oli se aika mikä tahansa, kiirettä pitää joka tapauksessa.
17:30 sopii kyllä itselle paremmin - aikaisempaankin voi just ehtiä, mutta jää kaikki syömiset väliin eli nopeus kärsii.
Kyllä tässä voi ajella niin kauan kun kelejä riittää.
Jää lenkki väliin, tuli työesteitä.
17.30 on mulle parempi aika, ei tule niin julmettu kiire töistä pois.
Väliin jää. Taitaa olla keväällä seuraava kerta meikäläisellä.:mad:
Meikäläiselläkin jää väliin, pukkaa töissä vähän pidempää linkkukeikkaa.
Tää on varmaan ihan selvä mutta kerrataan nyt vielä:
17:00 lähtö ei saanut kannatusta, joten lähtö alkuperäisen suunnitelman mukaisesti 17:30
17:30 ok ja mukana ollaan.
Pitää katsoa tarkeneeko vielä terassille, kun viimeks meinas jo vähän palella.
Jussi: Ihan totta, lähtiessä on 11 astetta ja perillä n. 5 astetta.
Jenkkakahva: miten taas tuntuu siltä että niccen ja Jussin kanssa ajaessa ei tule ainakaan kylmä. :D
Kyänäino:p. Keli on lämpötilaa lukuunottamatta loistava
http://foreca.fi/Finland/Lahti?details=20100930
Silloin yhdellä lenkillä se Jussin vetovuoro oli tasaisella n. 54 km/h vauhdilla. Jäisi iteltä vetämättä sellaista vauhtia. :D
Kiitoksia taas hyvästä lenkistä. Jäi Sportstrackeri laittamatta päälle, joten nyt ei ole yhtään spekuloitavaa käppyrää koko reisusta:p:p. Mikäs oli keskari ym, vika kymppi ainakin tultiin aika reippaasti?
Ilmat näyttäisi olevan ihan kohdallaan lauantaina - oliskos porukoilla kiinnostusta lähteä pidemmälle n. 3h rauhalliselle pyörittelylle vaikka 9:00? Esim. järven ympäri tms. on "aamulomaa" kahteen saakka ja ajamaan olis tarkoitus lähteä...kaikki ehdotukset kiinnostaa.
p.s. datat purkamatta koneelle