Eka maantiekiekko rakennettu
Tässä olisi pidempiaikaisen kaavailun tulos. Tune Mig70, CX-ray ja kehät KinLin XR-200. Pikku riskiostos nuo kehät, mutta mitä netistä olen lukenut niin ei pitäisi ihan huonoja olla. Suomessa niitä tuskin montaa on. Muutamasta firmasta löytyy maailmalta, itse sain kunnian olla ensimmäinen asiakas jolle lähettävät Suomeen mitään, firmasta Santa Fe:ssä josta vanteet tilasin. OJ:lla on? Muttei Suomessa. Paino on aika passeli, vaa'assa on kiekko vannenauhoineen. Ilman vannenauhaa 584g. Eka lenkki veti suuta hymyyn, vaikka ennakko-odotuksia ei pahemmin ollut. Ei oikein tiennyt mitä odottaa. Kiekko on mukava ajaa, pehmeä, muttei silti löysä. Millään en saanut vannetta osumaan jarrupalaan. Yli 45km/h routamöykkyyn ei saanut havaittavaa vapinaa aikaan. Eli riittävän tukeva on, 83kg kuskille. Takakiekko sitten vähän myöhemmin, kehä on jo.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1284288.jpg
Disclaimer for serious cyclists: en mä oikeasti mitään ajossa huomaa. Kalliin navan ja pinnat hommanneena ja itse kasanneena ennakko-odotukset on huimat. Mitään en huomaisi vaikka vertaisi 24" Jopon kiekkoon 57mm kumilla. Sillä ei ammattilaisetkaan mitään eroa kiekoissa huomaa sokkotestissä, minä vielä vähemmän. 0,1bar rengaspaineen ero tekee enemmän kuin eri kiekko.