Hormonien käyttö saattaa aiheuttaa epäsuhtaista kasvua.
Miksiköhän muuten Tyler Hamiltonilla on nenä kuin Pinokkiolla?
Printable View
Hormonien käyttö saattaa aiheuttaa epäsuhtaista kasvua.
Miksiköhän muuten Tyler Hamiltonilla on nenä kuin Pinokkiolla?
Joo, ja kuulemma myös Gigantissa ja Veikon Koneessa liikkuu samaa ainetta! Kaikenlisäksi jos koekuuntelee siellä vaikkapa jotain cd soitinta tms. niin se kuolleiden aivoista ujutettu kasvuhormooni liukenee niiden korvakuulokkeiden kautta jolla kuuntelet, suoraan sun verenkiertoon korvien kautta...
Ei helvetti!!! "kuolleiden aivoista" ja "aivotauteja"!!! Mitä vielä??? :)
Mä joiduin koukkuun tossa pikkasen alta kolmekymppisenä. Se alkoi tietty jo peinimuotoisesti paljon aikasemmin, aloitin pienillä annoksilla taloussokeria. No olihan se ihan puhdasta kamaa sinänsä, mutta niinkuin sanoin annokset oli tosi pieniä. Otin seuran vuoksi, ehkä siihen oli vähän yhteisön sosiaalinen paine, kaverit ja vanhemmatkin kun käytti. Eka otin yhden palan sokeria kahviin ja pikku hiljaa se sitten repesi käsistä ja annokset kasvoivat. Lopulta se sitten alkoi näkymään levottomana, yliviriilinä käytöksenä, keskittymishäiriöitäkin oli. Tuolloin jo vedin toistakymmentä kuppia kahvia päivässä peittääksi hiilihydraattiriippuvaisuuteni, jokaisen kupin mukana pistin menemään 4 palaa sokeria. Tuossa vaiheessa alkoi jo riippuvaisuus näkyä ulkomuodossa ja päätinkin että se on tässä ja pääsinkin hetkeksi irti sokerista.
Pystyin olemaan ilman aineita muutaman vuoden, satunnaisia kokeiluja lukuunottamatta, mutta sitten aloitin treenaamaan punttisalilla 'kovaa'. Tuolloin tutustuin soijajauheeseen. Jotkut kaverit kyllä varoittivat että pysy erosssa tuosta tavarasta, muuten perästä kuuluu. Eihän sitä tietystiikkään uskonut tai sitten ei vaan välittänyt kun uskoi sen kuuluvan lajiin. No perästä kuului -jatkuvasti. Tuosta olikin helppo livetä eteenpäin vanhalla taloussokerinarkkiksen taustalla. Kuvioon tuli mukaan kaikkien kammoama malto ja soijakin muuttui heraan. Tämäkään ei ollut tarpeeksi minulle, herasta piti saada yhä puhtaampaa ja puhtaampaa. Lopulta kuukausiannokset alkoi maksamaan jo liki 30€ ja oli syytä tehdä jotain.
Lopetin hiilareiden käytön kokonaan, ei maltoa, ei sokeria eikä edes pastaa, tuota kaikkien hyväksymää seurustelu hiilaria. Hiilareiden puutteen tuoman energiavajeen paikkasin rasvalla, sitä vedin jopa suoraan pullosta 100%:na. Tätä jatkui muutama kuukausi ja luulin olin tervehtynyt sokeri/malto/soija/hera-koukusta. Mutta toisin kävi. Oli sellainen tavallinen perjantai-ilta, vaimo oli laittanut pastaa ja lapsillakin oli karkkipäivä. Täytyy tunnustaa että mä vedin kaiken, pasta meni kaikki ja varastin vielä lapsien karkkejakin. Tuolloin selvisi että olen loputtomiin hiilihydraatisti, siitä ei pääse irti. Pahimmillaan oireet on kovan tai pitkän urheilusuorituksen jälkeen, joskus pitää vetää jopa kesken suorituksen. Siitä pitää itseään onnitella että annokset on hieman pienentyneen kuluneen parin vuoden aikana ja että kesken lenkin ei tarvii niin paljoa vetää. Nykyään menee aineisiin 6€/6kk joten tiukasti elämällä tuon kykenee vielä rahoittamaan.
Buhvalo. Söitkö kaikki kananmunatkin kaapista? Mulle kävi joskus niin jos soijat oli loppu että, vetelin raakoja munia kaakaon seassa treenin jälkeen ja seuraavana aamuna ja sitä jatkui ja jatkui. Joskus ennen treeniä kävi niin että, söin rusinoita! Ihan totta, suoraan rasiasta vaan posketpullollaan niitä mutustelin. Ja perästä kuului!
Mä olen onneksi pysyny erossa hiilihydraateista, proteiinista ja rasvasta, eli mä olen aika puhdas pulmunen. Hirveää lukea noita entisten käyttäjien juttuja varsinkin kun noi hiilarinistit ja protskuhorot aloittaa yleensä ihan harmittoman tuntuisista aineista.
Ja ketju44. Eli joku veli venäläinen päättää tehdä feikkikamaa, niin hän kerää satoja aivolisäkkeitä joista kerää kasvuhormonin ja lyö pulloon? Toihan on hyvä business kun halvemmaksi tulisi ainoastaan aidon kaman TAI jonkun suola/sokeriliuoksen myynti, mutta nämä jälkimmäiset vaihtoehdot ovat vain ihan pirun paljon helpompia.
Kyllä ennen kaikki kasvuhormoni tehtiin kuolleiden aivolisäkkeistä eristämällä. Sitten kasvuhormonin kysyntä räjähti ja tuli pula kuolleista ihmisistä. Lääketehtaat joutuivat kehittämään synteettisen kasvuhormonin.
Näyttää siltö että huippurheilu (ja myös pyöräily) on dopingin kyllästämää. Ikään kuin kaikki olisivat konnia.
Onko sillä enää väliä jos toinen konna on toista hiukan puhtaampi tai että se toinen ei vaan ole jäänyt kiinni?
Ensimmäinen joka alkoi siivoamaan omaa pesää oli Bjarne Riis. Mutta tekikö hän sen vain sponsarin tahdosta?
Siinähän tämä ihmeellisyys onkin. Tietävät aivan varmasti,että riskejä on ja luottavat onneen. Usko siihen että aine on synteettistä antaa näennäistä "turvaa" käyttäjälle. Aikanaan taisi olla tuo aivolisäkkeestä otettava ainoa kasvuhorkku. Lempinimeltään "apinahormooni",johtuen siitä että aiheutti äärijäsenien korostunutta kasvua mm. sormet,nenä,jalkaterät jne.
Tietenkin voit osoittaa omilla tutkimuksillasi nämä tiedot vääriksi ja infota vuorostasi niitä aikaisemmin tutkineitä mm. lääkäreitä. Uskon sulla olevan siihen täydet mahdollisuudet :rolleyes:.
P.S Älä sorru kuitenkaan yllä olevaan "näsäilyyn".
Mistä löytyy tilasto eri lajien piirissä tehdyistä doping-testeistä? Joskus olen semmoisen tilaston nähnyt, mutta nyt en sitä googlettamalla löydä mistään. Siinä näkyi erikseen lajiliittojen omat testit, sekä Wadan yms instanssien tekemät testit. Siis kansainvälinen tilasto, ei pelkät Suomen testit, ne löysin kyllä.
Pereiro ja Valverde liitetty viimeisimpinä Operaatio Puertoon. Varmoja tietoja ei ole saatu, mutta kovasti lehdet kirjoittavat
Tuossa sitä on voimailusalien "kaurapuuroa":
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.2501514
Oslon lentokentällä oli takavarikoitu 175 000 tablettia ja ampullia sekä 2,4 miljoonaa kruunua rahaa.
2005 tilastoja, -06 on kai vielä julkaisematta.
http://www.wada-ama.org/rtecontent/d...OCT-QA-ENG.pdf
http://www.wada-ama.org/rtecontent/d...T_Stats_EN.pdf
Ei välttämättä voimailusaleille : "Poliisi tiedotti odottavansa tuloksia laboratoriotutkimuksista ennen kuin julkistaa aineiden tarkemman laadun."
voi silti loppupeleissä olla niinkin. Norjahan hallitsee murtsikkaa paremmin kuin DDR aikanaan yleisurheilua. Kova kansakunta.
Samasta aiheesta on muuten ihan oma topikkinsa suoraan tämän alla... :rolleyes:
Erik Zabel ja Rolf Aldag tunnustavat doping-käytön:
http://www.aftenposten.no/nyheter/sp...cle1802201.ece
http://cache.aftenposten.no/multimed...OP_556957s.jpg
Sama uutinen suomeksi:
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uu...asp?id=1373186
hyvä että asiat selviää, vaikka ovatkin kaukaisia asioita. Nykypyöräilyn (ammattisellaisen) kannalta helpompi lähteä huomiseen jos talli tallilta saadaan asiat oikeaan suuntaan. T-Mobilella ja CSC:llä näyttäisi olevan aitoa halua ajaa puhtaasti nykyisin. Nyt koetellaan sponsorien uskoa. Toivotaan että piisaa.
Eivät mainitse, että Zabel sanoi käyttäneensä viikon ja lopettaneensa sivuvaikutusten takia. HS: http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/1135227476591 Uskoako vai ei :rolleyes:
Niin kauan kun Mr 60% ei tunnusta mitään, en ihan laske CSC mihinkään puhdistajiin. Bjarne halusi vain rajoittaa negatiivista julkisuutta, siinä kaikki. Hänhän oli itsekin Telekomissa ja voitti TdF:n aikana, josta Dietz alkoi laulaa.
Kannattaa myös muistaa, että eräs suoraselkäinen suomalaiskuski oli ainoa, joka ei nähnyt mitään ei kuullut mitään eikä tuntenut mitään skandaalissa, jossa tiimin politiikaksi paljastui se, ettei TdF:een ollut asiaa ilman doping-kuuria.
Jan
Tarkoitin heidän AD ohjelmaa joka on ulkopuolisen tahon ohjauksessa, en tallin johtajaa. Tosin ei se tee ihmisen aikeista/tarkoitusperistä huonompaa vaikka olisi millainen tausta. Minusta teot ovat ne joilla on merkitystä. Ainakin julkisten lähteiden mukaan BJ on ajanut tuota ohjelmaa alunperin tallin käytännöksi.
Joku tuolla toisessa topiikissa itkee, että ainoa asia mitä uutisoidaan pyöräilystä on doping-asiat. Mistähän se mahtaa johtua? Mistäköhän? Tietääkö kukaan?
Ihme pelleilyä, perkele!
Zaapelille varmaan lätkästään heti parin vuoden kilpailukielto, ettei kukaan aktiivinen ammattilainen enää kertois vanhoista dopingin käytöistä. :rolleyes:
Jotenkin mä mieluummin uskon Zabelin juttuun pelkästä kokeilusta kun Museeuwin "käytin vain kerran" tarinaan. Zabel ei koskaan "tuhonnut" vastustajia sooloajoilla tai kivunnut vuoria kuin pikkuorava. Museeuw on kyllä kaikesta huolimatta yksi kovimmista kuskeista varsinkin kun pystyi edes osittain tunnustamaan.
Toisaalta nyt skandaalien myötä on kiva huomata, että alkaa Jussi, Kellu ja alkukaudesta Jukkakin pärjäämään paljon paremmin ja pistämään vähän kampoihin ns. isoille pojille. Varmahan en voi asiasta olla, mutta jotenkin haluaisi uskoa ton johtuvan siitä, että ko. kaverit on puhtaita ja nyt satsikuskit ovat joutuneet keventämään kuurejaan.
Voipi olla, mutta toivoisi ehkä vähän Gerolsteinerimpää linjaa.
Kaksijakoiset fiilikset. Sankarit kuolee. Toivottavasti pato murtuu kunnolla vaikka se hajoittaa paljon ja kaikkea. Ehkä päästään rakentamaan jotain terveempää tilalle.
Kilpapyöräily on kuitenkin niin kaunis laji. Paras kaikista ainakin minulle. En pahoita mieltäni vaikka proffat ei jaksaisi ajaa tempoa enää 50-55 lasissa vaan vaikka 45-50. Kunhan vaan saataisiin se valehtelun ilmapiiri katoamaan.
Kattoiko kukaan sitä Luostarisen Timon haastattelua telkassa aamuteeveessä (en itse nähnyt) Mitä siellä puhuttiin?
Tässä Riisin tiedotustilaisuutta odotellessa...
Normaaleilla, terveillä miehillä ns. hematokriitti-arvo (Hkr) on alle 46. Tavanomaisessa työhönottotarkastuksessa (ja ilmeisesti muissa vastaavissa verikokeissa, esim. vuositarkastuksissa) tämä arvo tutkitaan rutiininomaisesti. (Itselläni näkyi, btw, olleen täsmälleen 46 pari vuotta sitten.) Normaali vaihteluväli Hkr-arvolle on naisilla 37-47 ja miehillä 39-50; ja esim. UCI:n doping-leikkuri on säädetty 50:een.
Luin juuri Tourin pomojen tuoreesta haastattelusta, että kymmeneltä (10 kpl) espanjalaiselta juniorilta löydettiin arvot 48-50 väliltä, ja yhdeltä 51... No, tämä yksi sitten diskattiin.
Mitenkäs meillä täällä foorumilla?!? Nyt olisi hyvä tilaisuus avautua suuren maailman tyyliin ja kertoa oma Hkr-arvo nimimerkin suojassa (tai ilman...) ;)
Hemoglobiini 138-145 viimeisissä 3:ssa testeissä. 155 paras ikinä n.11 vuoden takaa, jolloin en juurikaan urheillut. Hemoglobiiniarvon takana on kossu-kuuri jonka päätin 1vko jälkeen sivuoireiden takia.:rolleyes:
Tuossa on Luostarisen haastattelu (linkin pitäisi pelata 7 vrk ajan)
http://nettitv.mtv3.fi/nettitv_uutis...?101304#101304