myös omien kokemusteni mukaan sportax on valovuosia rtekkiä edellä palvelussa...
Printable View
myös omien kokemusteni mukaan sportax on valovuosia rtekkiä edellä palvelussa...
Hienot tilat R-techillä. Kävin ulkopuolelta katsomassa, mutta sisään en mennyt. Ei uskalla. Näsilinnankadulta käytännössä huudettiin pihalle, kun erehdyin postimyyntispessun rungon hajoamisesta siellä raportoimaan. Koska paikalliseen edustajaan neuvottiin ottamaan yhteyttä. Sen koommin en ole siellä käynyt. Ei uskalla. Ihan ok firmahan se aikanaan oli ja onhan sieltäkin pyöriä tullut ostettua.
Kohta alkaa olemaan toisessa spessussa kilsat samoissa lukemissa, että eiköhän se pian napsahda. No, R-Techiä en asialla vaivaa. Ei uskalla.
Ite asioinu rtech:issä niin kauan ku se on ollu, ja sitä ennen freeheels:issä, ei mitään syytä vaihtaa. Muuallakin toki käyny, mutta en löytäny mitään sen kummempaa. Varmaan toki muutkin hyviä on.
Tuokin on vähän kaksipiippuinen juttu tuo, että heti tullaan palvelemaan. Mä ainakin tykkään usein ihan yksin katsoa rauhassa valikoimaa ja sovitella itse ja etsiä. Silloin on jopa hieman ärsyttävää, jos heti tullaan kysymään. Ja jos on vaan katsomassa valikoimaa ja vielä harkitsemassa, niin sitten on aina jotenkin tyhmä olo, kun pitää sanoa, että mä vaan vasta katson... Kai sitä sitten saa suunsa auki, jos ei löydä jotain. Tai sitten vain seisoskelee eksyneen näkyisenä, niin nää yleensä toimii.
C-C pyörään pitäisi löytää uusi mukavampi satula. Osaatteko suoralta kädeltä sanoa minne kannattaa Tampereella kurvata satulavalikoiman takia? Lähinnä Selle Italian mallit kiinnostavat, niistä on parhaat kokemukset takana. (Tai WTB:stä, mutta kun niitä ei myydä oikein missään.)
Juu WTB:tä löytyy Sportaxilta, myös koeajoon. Signaturelta saa varmasti myös muutamaa merkkiä, spessua nyt ainakin ja olisko ollut Selle Italiaakin.
Signaturella myös Prologoja jollainen kiinni omassa cyclossani. Saattaa siellä olla joitakin irtomalleja Fizik:kin.
Penkkiasiaan. Nippelissä oli noita PRO:n uusia penkkejä kaikkia malleja (ainakin kun tulivat). Niissä oli joku 30pvän rahat takas, palautusjärjestelmä. Itselle ei tullut tarpeeseen, koska mulla toimii kaikki suoralla istuinosalla olevat. Aiemmin Fizikkejä käyttäny, mutta toi PRO on kyllä tosi mukava :) Tää ei ollut täysin objektiivinen mielipide, mutta totta joka sana :)
Sportaxista tykkään kovasti :) Jani on huippu kauppias! SRAM konsernin tuotteita saa sieltä tosi hyvin!
Signaturella löytyy prologoa, fizikiä ja spessun satuloita. Omaan takapuoleen natsasi prologon edullisimpia malleja oleva kappa.
Olen joskus ennekin kai maininnut jossain langassa, mutta tuo rtech on mielestäni totaalisen perseestä. Ylimielistä palvelua ja "kaiken tietävät" myyjät. Ja hinnat ovat yleensä olleet aika järkyttävät. Valikoima oli aika suppea mutta se varmaan on korjaantunu uusien tilojen myötä. Sportax on mielestäni paras kivijalka missä olen itse koskaaan käynyt.
Signaturessa on paljon parempi järjestelmä, kun sieltä olen saanut haluamani satulan sitoumuksetta koekäyttöön. Jos tykkäsin, niin kävin maksamassa. Jos en, niin palauttamassa.
Siellä on myös ISM:n mainioita jakkaroita. Tämä oli täysin objektiivinen mielipide, ja totta joka sana :cool:
Ostin juuri mulle kalliin etukiekon sieltä. Sano, että tuo takas jos et tykkää :seko: Samoin kävi ISM satulan ostossa. Joko tietävät tavaran olevan hyvää, tai sitten se vaan menee heillä noin. Huollon siirsin heille myös, koska oikeesti toimii. Kannoin ensin ainakin 6K€ erääseen toiseen puotiin ja palkaks saan nykyään pelkkää tylytystä.
Uusi pyörä tuli Signaturesta ja palvelu aivan loistavaa, suosittelen!
Aluksi koitin tehdä kauppaa liikkeessä josta edellinen jopo on hankittu ja huollettu, mutta myyjät eivät olleet myyntituulella - hyvä niin.
Onko keskustan alueella enää muita liikkeitä kun Sportax? Lähinnä maantie/cc-kama kiinnostaa.
Ite voin suositella Nokian urheilupyörää, kävin viikko sitten ekaa kertaa ja palvelu oli hyvää. Tilaakin pikkasen enemmän kun kissanmaan kaupassa, mahtuu useampi asiakas sisälle kerralla ja valikoimaa löytyi hyllystä.
Kun mammalle ja city-käyttöön on pyörää hankkimassa, Suomen urheilupyörä Kissanmaalla (tai Nokialla) on luonteva ostospaikka. Ruuhkaan vähän härdelliä, mutta hinta ja malli on saatu kohdalleen.
Laukkanen ei ole varsinaisesti pyöräliike, mutta kyllä minä Jokkelta kysyisin, jos olisin fillarikamaa ostamassa kysyisin häneltä.
Kai sitä omat kokemukset voi ilmoille laittaa. R-techissä tuntuu saavan nykyään myös asiakaspalvelua. Alkuun tuntu takuiden kanssa olevan ongelmia. Nyt kun nuo molemmat pyörät on sieltä haettu, ni kai sitä voi koeponnistaa huollon toiminnan.
Laukkasen fillaripaja tarjoo nopeisiin hankintoihin ja huoltoihi edullisen vaihtoehdon.
Sportax saa pelkät kehut ja kaikki paikalla käyneet tietää miks.
Urheilupyörän myymälöihin kun menee, niin kannattaa kytkee vittuilu suodatin päälle. Nippelin voi unohtaa siltä seisomalta.
Signaturesta ei vielä kokemusta oo, mut kai sieltä tohon cube agree gtc:hen vois kiekot käydä hakeen. Sittenpä tietää paikan ja saa omat maistiaiset palvelusta.
Minkä takia Nippelin voi unohtaa? Itse olen sieltä ainakin saanut joka kerta hyvää ja huomaavaista palvelua. Uudistunut Sportax on kyllä osoittautunut kahden käyntikerran perusteella hyvän maineensa veroiseksi.
No omalle kohdalle osu joko myyjän huono päivä tai väärän näkönen naamataulu myyjän eteen. Kaikki saa hakee omat maistiaisensa kaupasta ja tehä omat yhteenvedot.
Sportaxille peukku meikäläiseltä.
Muutamia päiviä sitten hain Cannondalen maastopyörän, palvelu oli erittäin ystävällistä ja ei suhtauduttu penseästi noviisikysymyksiinkään. Asioin liikkeessä jatkossakin. Muista Tampereen liikkeistä ei ole vielä kokemusta. :cool:
Noviisina menin kyselemään tänään Nokian urheilupyörästä itselleni ensimmäistä maantiepyörää ja palvelu oli kyllä hyvää. Aikaa vaan ei ollut kauheasti kun töiden lomassa siellä poikkesin, mutta palvelun perusteella täältä voisin pyörän itselleni ostaa
Aika harvakseltaan tulee käytyä, mutta en ole missään Tampereen PYÖRÄkaupassa kokenut, että olisi palveltu huonosti. Viimeksi poikkesin Kissanmaalla Urheilupyörässä, kun sattui matkan varrelle ja kyltissä lukee Shimano. Nuori mies kaivoi laatikoista sujuvasti esille maastopyörään "tupit", jarrupalat ja jarrulevyt. Hintakin oli kohtuullinen.
Nyt pitää tällaisena semi-Tamperelaisena kysyä että mitäs harrastelijalle suunnattuja liikkeitä Tampereella oikein on? Sportax, Nippeli, R-Tech, Urheilupyörä... vieläkös A Kallio on pystyssä?
Ei ole tullut poikettua Kalliolla pitkään aikaan. Nettisivu on ainakin päivittynyt sen jälkeen kun viimeksi olin katsonut.
http://www.pyörähuoltoakallio.fi/
Ainakin maantielle on sitten myös Signature ihan samoilla nurkilla kuin Kallio;:
http://www.signature.fi/
Mites sitten nämä marketit? Joissain Prismoissa saattaa olla yllättävän hyvät ja laadukkaat urheiluvälinevalikoimat...
Ps. Työkaveri lähti ostamaan K-raudasta laadukasta jakaria, mutta eihän siellä myyty kuin Keskon omia halpis-brändejä. Bahco löytyi sitten Prismasta, eli vanha sanonta "marketti-laadusta" on kääntynyt päälaelleen. :)
Viittaan itseeni toisessa ketjussa. Mielenkiintoista pyöräilykamaa ei tietysti erityisemmin ole mutta vähemmän spesifiä kamaa mukavasti ja fiksut myyjät myös. Ei oo pettänyt toistaiseksi...
Tänään tuli katsottua valikoimaa ja löytyihän sieltä ne tarvittavat uudet rengasmuovit. Jotain Shomanon poljinta oli ja ketjuja, mutta eivät pyöräilypuolen valikoimat ihan vielä vedä vertoja paikan kiipeily ja retkeilykamppeisiin.
Pyöräily on kovassa nosteessa nyt ja uskon että valikoima paranisi jos palautetta annettaisiin. Tosin eihän tuolla ole fillariliikkeen tunnelmaa...
Kyllä A Kallio on edelleen hengissä ja ihan hyvä vaihtoehto. Asiantuntemusta löytyy ja sitä ei peitellä :p Viimeksi oli jopa (positiivisessa mielessä) juttutuulella kun poikkesin.
Peloton:in sivuilla näyttää pyöräkauppa tyhjenneen, samat merkit näkyvät nyt siirtyneen Integrasportsin sivuille.
Vai onko tuo ollut Pelotonin taustalla?
Sportaxilla on hyvä palvelu - aina löytyy apua hädän hetkellä...ostin viimeksi elämäni kalleimman vaihdevaijerin = 5 € :p
R-techistä tuli meikäläiselle kirosana, ensinnäkin muutti metsään (tai siis metsänhän kaatoi aikanaan ruotsalainen huonekalukauppa), mutta kauas sivistyksestä se meni. Toisekseen Spessu poistui valikoimista. Tässä vaiheessa olin jo varma etten enää asioi siellä, mutta kun näin päättää heti tulee asiaa. Kävin männäviikolla näyttämässä spessusta löytynyttä maalaus virhettä (takaiskarin yläpään kiinnikkeen sisäpuoli on oikealta puolelta jäänyt taiwanin sedältä maalaamatta). Ukko jonka kanssa asioin sano, että "kaikista kiinnitys kohdista on aina sisäpuolet vailla maalia, jos otat iskarin irti ja katsot niin kummallakaan puolella ei ole maalia holkkien kohdalla"ja liikkeen isä huikkaa sivusta, että "kyllä maastopyöriin aina tulee käytön myötä maalivaurioita". Lohdutukseksi sanottiin, tästä huolimatta runkotakuu on normaalisti voimassa. Menin takaisin kotiin ja otin iskarin irti, vasemmalla puolella maali nätisti ruuvin reijän reunaan asti ja oikealta puolelta maali puuttuu. Takuu korvaa valmistus virheet, ei käytöstä aiheutuneita kolhuja, ainakin paperilla näin sanotaan. Liikettä ei vaan kiinnosta oma osuus hommasta.
Sitten vielä joku (piip)on pyörää kootessa vääntänyt jarrukahvan toisen pultin ihan tappiin asti. on tässä nyt peukalon kynsi halki ja cbeen multitoolin kuusiokoloavain pyöreä.
Pitääköhän sinne vielä mennä näyttämään naamaa?
Näkyykö tämä maalaamaton kohta ulospäin jos iskari on kiinni ja kuinka vanha pyörä kyseessä? Jos pyörällä on kuitenkin jo kuukausia poljettua ja nyt tulee vastaan tuollainen maalivirhe niin ei sen pitäisi hirveästi häiritä vaikka hieman vai sapettaa jos kalliskin runko kyseessä. Ja maalipintaa koskevat pienet virheet eivät välttämättä lukeudu valmistusvirheisiin jotka korvataan.
Joskus luin et BMC ei korvannut maantierunkossa olevaa maalin kuplimista lakan alla mikä taisi olla ihan yleinen virhe noissa rungoissa. Pientä kuplaa jotka näkyivät valoa vasten. Näkisin tämän maalausvirheen saman tasoiseksi joka tosin rajottuu vain yhteen kohtaan. Ja viittiikö sitä takuu rumpaa aloittaa parhainpana pyöräily ajankohtana jos vaiva on vain tuollainen?
Ja ei ole mitään kytköksiä kyseiseen puljuun.