Eipä mitään. On se aika keijukainen parinsadan euron lastenpyöräksi. Esimerkiksi meillä hetken aikaa ollut 16-tuumainen Helkama Joker painoi reilut 14 kiloa.
Printable View
Meillä olisi käyttöä sekä 16 että 20 versioille, jos joku haluaa omistaan eroon.
Tuo on totta. Hinta ja laatu ovat Islan pyörissä kyllä kohdallaan.
Saakohan keveyttä lastenpyöriin edes rahalla? Vielä ei ole tullut vastaan varteenotettavaa tarjontaa sillä rintamalla. Tuntuu jotenkin kohtuuttomalta, että oma 20 kg painava poikakin joutuu ajamaan saman painoisella ajokilla kuin 80 kg painava isänsä.
Pistin tilaukseen meidän perheen kolmannen Islabiken, tällä kertaa Beinn 26 largen lokareilla ja Schwalben Marathon-kumeilla. Rahtikulut 30 puntaa. B 26 tulee vielä edullisesti, Luatheissa kuljetuskulut olis olleet "considerably more" ( en kysynyt kuinka paljon) Ja sit eikun odottelemaan :)
No niin, nyt on uusi perheenjäsen kotona. Viime viikon keskiviikkona lähti pyörä Islalta liikkeelle ja maanantaina oli kuriiri käynyt ovella. Paketin sisältö oli niinkuin pitikin. Schwalbe Marathonit oli laitettu vanteille kuten pyysin, ja ne peruskumit oli myös irtonaisina paketissa mukana. Varustelua oli enempi kuin aiemmissa meille tilatuissa pyörissä, nyt löytyi mm. etu- ja takaheijastimet, pinnaheijastimet ja soittokello. Vielä toivotaan että tulevan kuskin kärsivällisyys riittää odottaa näiden pahimpien loskakelien yli!
Nyt on meidän perheen ensimmäinen Isla cnoc 16 ollut ekalla koe lenkillä ulkosalla ja erittäin tyytyväinen oli onnellinen uusi omistaja :) Erittäin laadukkaanoloinen ja mielestäni hinta laatu suhteeltaan erinomainen lasten pyörä. Suositelen. varmasti myös seuraava pyörä tulee samasta pajasta.
Spessun tarjontaa suosittelen. Tytöllä Spessu 16" ja on kevyt sekä toimiva peli. Pyörähuollosta saa täällä pk-seudulla tuota Specializedin pyörää.
Nyt ne tekevät Islalla ratapyörääkin, pienimmillään 20-tuumaisilla kiekoilla:
http://www.islabikes.co.uk/images/pr...is/reis-20.jpg
Täällä täytys kanssa löytää 6v tytölle fillari. Millanen laite tämä mahtaisi olla http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/..._id_35832_.htm ?
Tuo voisi olla yksi vaihtoehto tuo Islabiken Beinn, mutta täytyy kyllä sanoa, että ei nuo mitään tyttöjen värejä ole yksikään. Niin tylsän näköisiä, että huh huh. Ei lapsen pyörän tarvi vielä olla mikään tasaisen tylsän näköinen.
Tämäkin on noista Tuntureista ja Moxieista poikkeava http://www.bicyclesmelbourne.com.au/...20gt_scamp.jpg :D
Eiköhän joku maalari tee sulle siitä tyttöjen pyörän? Meillä tytär ilmoitti, että kun isoveljiltä joskus tulevaisuudessa hänelle kiertää uusi pyörä, niin se "pitää maalata tyttömäiseksi". Nyt tytöllä (6v) on Trek Mystic, josta tykkäsi kovasti kun on selvästi tyttöjen pyörä. Vaihteista ei tosin ole, mutta eipä niihin ole käytäjälläkään mitään hinkua (eikä sen puoleen tajuakaan mitä iloa niistä olisi).
Hyvältähän tuo Cube näyttää, tosin kaksi kiloa Islaa painavampi. Nyt jos ostaisin pyörää, niin varmaan Isla tulisi hommattua. Hankinnat tosin on nyt tehty joten uusia pyöriä tarvitaan enää sarjan yläpäähän ja ne onneksi ovat sitten jo pienirunkoisia 26" maastureita.
Meidän keväällä 6v. täyttävälle tytölle tuli crc:n syksyn alesta (156€ kotiinkannettuna) tämmöinen http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=12845 . Vielä odotellaan kelejä, koska syksyllä oli hiukan iso. Vaikuttaa hintaansa nähden pätevältä ja ainakin tyttöjen väriseltä ;-)
Pikkulinnut lauloivat että Cnoc16 uudet värit chilli red ja aquamarine blue. Grafiikat yhtä tyylikkäät kuin ennen väreinä harmaa ja hopea. Kuvia tulossa lähiaikoina.
Huh mitä kuraa noissa Crescentin lastenpyörien osissa. Takanapaa huollan tässä muun puuhastelun ohessa - ihan hirveä laitos ja tervaa voiteluaineena.
Just sain tarjouksen Cnoc 16:sta ja Rothanista. "Shipping to Finland is £30.00 (per bike)." Onko tämä nyt vallitseva käytäntö?
Lisäksi toimitus ajaksi mainittiin 20 päivää(!!!) laskun maksamisesta. Kummipojan synttäreillä on pelkkä kakku yllätyksenä tätä menoa :seko:
Viime viikolla olin yhteyksissä sinne ja mun samanlaiselle setille oli toimitushinta yhteensä 30£
Shipping to Finland is £30.00 (we can strap the Cnoc 16 and the Rothan together)
Makuasioita, juu. Mutta Islojen metalliväri on kyllä jokseenkin upean näköinen ja teippaukset tuo lisäpirteyttä (ja sukupuolikorostusta). Ja kun vielä oma nimi seisoo yläputkessa, niin ei ainakaan meidän ekaluokkalainen natissut lainkaan. Kypärään liimattiin se toinen mukana tullut tarra.
P.S. Nyt vasta huomasin, että syksyllä lähettämäni kuva tyttäristä on päätynyt Islan galleriaan :)
Vai lähemmä kuukauden toimitusaikoja. Täytyy sit vissiin tehä jotain asian hyväksi ja tilata se Rothani. /kele kun on tehty turhan vanhanaikaiseksi tuo ostaminen.
Jospa tommonen menis pari kesää (2- ja 3-vuotiaat kesät), niin tulishan sille neljä kautta käyttöä.
Minä tykkään kanssa noista Islan väreistä, ja lapsetkin ovat tykänneet. Tytär (5v) ihastui rungon "purple highlights":iin ja siihen kun vielä laittoin pinkin pullotelineen ja samanvärisen kypärän päähän (vaatteet tietysti on oletuksenakin tuon ikäisellä likalla pinkit ;)) niin hyvin kelpasi.
Jokohan Islalla on alkanut pukata kevätkiirettä kun noin pitkiä toimitusaikoja lupaavat. Mulle tuli pyörä alkukuusta alle viikossa. Puhelimella kun hoitaa tilauksen niin saa tavaran mahdollisimman nopeasti liikkeelle.
Pitääkö tuo taulukko kuinka luotettavasti paikkansa eli voiko tuon perusteella suoraan tehdä valinnan? Koitan tässä nyt arpoa, että olisiko Beinn 20 small vai large nyt se parempi malli, kun juniorin jalanmitta asettuu melko tarkkaan tuohon small/large välimaaston eli jää pari-kolme senttiä large:n minimisuosituksesta. Ilmeisesti large on auttamatta liian iso tällä hetkellä?
Meillä oli samanlainen tilanne samaisen pyörän kanssa reilu vuosi sitten. Tyttären jalanmitta oli sentin-pari alle suosituksen. Otin largen, joka oli inan verran iso, mutta kun pyörän saapumisesta käyttöönottoon (= kevääseen) tiesin olevan aikaa pari-kolme kuukautta uskalsin tuon isomman ottaa. Pyörä muuttuikin tuossa ajassa sopivaksi. Säätövaraa ei noissa kyllä kauheasti ole, stemmikin on valmiiksi niin nysä ettei sitäkään oikein saa vaihdettua lyhyempään.
Meillä on muidenkin Islan pyörien (Beinn 24 ja 26) osalta pitänyt tuo taulukko aika hyvin kutinsa.
Lapset itse viihtyy yleensä mielummin vähän pienen kuin yhtään ison fillarin päällä. Varsinkin, jos mukulan meno on vähänkään epävarmaa, niin pienemmän fillarin kanssa on turvallisempi olo ja oppiminen on helpompaa. Siinä mielessä turhaa kasvuvaraa ei kannata ottaa, varsinkaan kun pieneksi jääneistä Isloista eroon pääseminen ei ole vaikeaa..
Tämän tiedon pohjalta vaaka on kallistumassa nyt tuon pienemmän rungon suuntaan. Se olisi heti sopiva ja kuitenkin tuo 24" koko tulee varmaankin hankittua vielä ennen 26" renkaisiin siirtymistä.
Kyllähän se isompikin runko jossain vaiheessa olisi sopiva ja odotellessa voisi ajella vanhalla 16" fillarilla. Mutta se odotusaika voi tuntua pienestä miehenalusta tuskaisen pitkältä, kun uusi fillari kiiltelee jo varastossa.
Itse karsastan myös aivan-liian-isojen välineiden hankintaa muksuille. Kotoa ja lähituttavapiiristä kun löytyy noita nuorempia, niin varusteille löytyy käyttöä vaikka jäisi jo yhden kesän jälkeen pieneksi.
Samaa mieltä, kyllä kannattaa varmaan pienempään kallistua jos epäilystä on.
Meillä on pojan kavereissa tenavia, joille on vanhemmat ostaneet "kerralla kunnon pyörän" Sitten on tuossa pihalla saanut auttaa kavereita satulaan kun itse ei ylety nousemaan vaikka satula on pohjassa. Jalat ei riitä kunnolla polkimeen ala-asennossa ja jarruttaminenkin on hankalaa kun sormet ei yllä kahvoille. Ei kivaa katsottavaa.
Juuri tuli tilattua Gnoc 16" likalle. Kaikilla varusteilla kotiiin rahdattuna 230 ekee. Ihmettelen vain kun kovasti pyytävät soittamaan tilauksen maksusta, vaikka laitoin viestiin nimenomaan kansainvälinen pankkisiirron maksutavaksi.
Itse tilasin eilen kaksi pyörää. Hyvin sujui vaikka enklis olikin vähän ruosteessa:D Nyt odotellaan kuumeisesti pakettia.
Itse en uskalla antaa puhelimessa kenelläkään luottokortin numeroa, vaikka helpostihan se tuolla tavoin onnistuisi.
Ennemmin maksan sen 20€ extraa, kunhan maksusuoritus on turvallinen.
Lupailivat, että huomenissa lähtis Chilli Red Rothan matkaan. Onks kellään vielä kuvaa näyttää, että näkis mitä tuli ostettua?
Maksoin kortilla enkä siten tiedä yksityiskohtia tästä tapauksesta, mutta mun käsittääkseni EU-maksu ei saa maksaa mitään. Kunhan vaan valitsette verkkopankista "maksan oman pankin kulut", niin mitään ei tarvi maksaa (ainakin Nordealla toimii näin) kunhan SWITF/PIC ja IBAN on oikein. Jos koordinaatit ovat jotain muuta, niin varmaan meneekin maksua.
Edit: Eiku niin joo. Tuo valuuttamuunnos voi olla eri asia. Kannattaa soittaa oman pankin asiakaspalveluun ja kysyä. Sen muunnoksen voi tehdä jo lähtöpäässä ja ehkä kannattaakin (muistelisin, että Nordea tekee muunnoksen normaalisti tilivaluutan kursseilla eikä ota mitään isoja palvelumaksuja, voin toki muistaa väärinkin ja maailma on voinut muuttua sitten viimeisimmän). Mut kannattaa kysyä omasta pankista eka.
Puhelimessa luottokortin numeron antaminen on mun mielestä huomattavasti varmempaa, kuin kaikille mahdolisille nettisivuille kirjoitteleminen... Puhelimessa kontakti on kuitenkin one-to-one ja kun itse soitat, tiedät myös, että juttelet oikean tahon kanssa. Tietysti tuo aiemmin mainitsemasi pankkisiirto on vielä hivenen varmempi, mut siinä on nuo lisämaksut.
Samaa mieltä Ripa523:n kanssa: puhelimessa itse soittaen omien korttitietojen anto on huomattavan turvallista. Itse tilasin Cnoc 16:n reilu kuukausi takaperin Italiaan, ja kaikki meni erittäin sujuvasti. Pyörä on vallan mainio, laatutuote kaikin puolin, jota on ilo katsella ja käsitellä sekä lapsen että vanhempien. Ja sokerina pohjalla: 4-v poika oppi tänään ajamaan sillä ilman apupyöriä - juhlan paikka siis!
Vartti-lehdessä oli tänään Puuilon mainos, "Lastenpyörät poistohinnoin! II-laatu" :eek:
Toivottavasti se tarkoittaa että tarrat on vähän huonosti..
Selvennetään vielä etten ole itse menossa sieltä ostamaan.
Kahden vanhalle pojalle ajattelin käydä hakemassa lainaan Potku-Peten paikallisesta liikkestä.
Onko näin että Islabikesiltä tilaaminen onnistuu vain puhelimella? Pistin heille mailia mutta mitään vastausta en ole saanut. Luottokortilla ostaminen puhelimissa siis onnistuu?
Pistin ensin tilauksen postitse. Sen jälkeen he laittoivat tilausnumeron sähköpostiin ja minä soitin heille ja ilmoitin tilausnumeron sekä sen jälkeen luottokortin tiedot.
Kyselin muutamia asioita ensin sähköpostilla, vastailivat 1-2 päivän viiveellä. Kevätkiireitä tuntuu olevan :)
Mun kokemuksen mukaan ainakin tuo puhelimella tilaaminen toimii hyvin. Ovat tarkistaneet luottokortin kelvollisuuden myös samalla siinä puhelun aikana. Islan verkkosivuillahan on myös tulostettava kaavake johon voi tiedot täyttää ja laittaa etanapostiin. Yhden tilauksen laitoin sähköpostilla, ja kun tuli vastaus että tilaus on valmiina, soitin luottokorttitiedot ja paketti lähti liikkeelle. Eli kyllä tuo useammalla tavalla onnistuu, postitsekin jos ei halua puhelimella soitella.
Mullakin on joihinkin meilikyselyihin jäänyt vastaus ekalla kerralla saamatta mutta kun on laittanut viestin uudestaan on vastauskin tullut.
Oolraits, vai noin se menee... Pitänee ehkä rohkeesti soitella vaan. Hieman pelottaa britti-englanti, jos sattuu joku Noel Gallager tyylillä puhuva oleen puhelimessa ;)
Ei kannata pelätä. Niinq joku aikaisemmin mainitsi, niin se puhelimeen vastaaja ei puhu ensimmäistä kertaa ulkomaalaisen kanssa. Puhuu selkeää enkkua eikä mitään skotti englantia:)
Rothanit saapuivat tänään, vajaa viikko tilauksen jälkeen.
Kyllä on näppärän oloinen peli :).
Paino on luvattu, 3,9kg.
---
DHL:n seuranta ei pelittänyt: sen mukaan paketti on vasta lähtenyt UK:sta.