Maanantaina (9.7) tilattu ja tänään posti kantanut paketin kuulemma kotiin asti. :eek: Vaikka oli halvin (ilmainen) toimitus.
Printable View
Maanantaina (9.7) tilattu ja tänään posti kantanut paketin kuulemma kotiin asti. :eek: Vaikka oli halvin (ilmainen) toimitus.
Royal Mail/Visa -yhdistelmällä kesti 5,5 päivää tilauksesta tavaroiden saapumiseen oven taakse. Meni juuri niin kuin lupasivat ja suosittelen edelleen.
Laitoin ekan tilauksen CRC:hen sunnuntaina, maanantai-iltana tuli maili että kamat ovat lähteneet. Saas nährä koska tulevat (Royal mail).
11.7 tilaus sisään. 18.7 paketti kotiovelle saakka...
Viime torstaina tilasin tavaraa ja eivät ole vieläkään lähteneet, jotenkin tuntuu siltä että toiminta on hidastunut tuolla, ainakin muutaman viimeisemmän tilauksen aikana..:seko:
Parcel forcen pakettiseuranta sanoo:
17-07-2007 12:14 Delivery Agent - FINLAND Held, parcel problem
16-07-2007 17:24 Delivery Agent - FINLAND Held, parcel problem
16-07-2007 07:44 Delivery Agent - FINLAND FORWARDED TO SUBCONTRACTOR
13-07-2007 22:47 Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country 11-07-2007 22:42 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
10-07-2007 16:25 Belfast Central Depot On route to hub
10-07-2007 15:50 Belfast Central Depot Collected from customer http://www.parcelforce.com/images/common/blank.gif
Mitähän tuo status "held, parcel problem" meinaa? 16.7. olin kotipihassa tuohon aikaan, eilen en.
Käy paikallisesta postista kysymässä, josko he luopuisivat paketista :)
Tai soita ja kysy.
Noi ajat ei välttämättä kerro koska paketti kävi ovella kääntymässä vaan luulisin, että se on aika kun kuski on palannut kierrokselta ja kirjannut, että et ollut kotona. Tämä siis puhdasta MUTU:a
Mulle on parcelforcen kuljetuksista tullut lopulta postiluukusta semmoinen puolikkaan postikortin kokoinen lippulappu jonka kanssa on pitänyt suunnistaa lähipostiin. Tämä siis toisen käynnin jälkeen. Katteles eteistäsi, mulla se lappu oli liihotellut aika kauaksi kynnykseltä - sisempi ovi auki.
Ne pakettien kuljettajat eivät pääse lukituista ovista läpi kerrostaloissa. Siis jos alaovi on lukossa he soittavaat summeria ja sitten häipyvät. Kahden yrityksen jälkeen jättävät paketin postiin, ja seuraavana aamuna muun postin mukana tulee läpyskä joka käskee noutamaan sen.
Mun tapauksessa kyseessä on omakotitalo, eli kuski on päässyt ovelle.
No joka tapauksessa kävin pakettia karhuamassa postissa kohtuullisella menestyksellä. Aika kauan sai neuvotella, mutta kyllä se paketti siellä oli. CRC ilmoittaa sen paikallisen pakettikoodin, mutta postin systeemissä on ne JJ-alkuiset koodit. CRC:n koodilla ei postitoimistolla löydy mitään. Kun paketti annetaan postin vietäväksi, se saa uuden koodin. Tätä koodia en saanut mistään. Täti tiskin takana ei meinannut suostua paketinetsintään, ennen kuin olin kännykän ruudulle surffannut parcel forcen track recordin. Kieltämättä harkitsin jo tiukempaa äänensävyä, mutta maltti piti juuri ja juuri. Tajusin vielä opastaa tätiä, ettei tarvitse tarkistaa paketteja, johon ei kiekko mahdu, niin vähitellen hän suostui lähteä etsintään... Ja mitään pakettikorttia en missään vaiheessa saanut. Vaan eipä tuon niin väliä. Lomakauden ulkopuolella tilaan paketit töihin ja siellä on aina postimies vastaanottamassa paketteja.
Parcel Forcella on Tanskassa hubi. Sitä kautta ne paketit aina kulkee.
Tuon jälkeen 2-3 päivää ja sulle tulee kirje että nyt olisi aikaa soittaa lähetysfirmalle ja sovita toimitusajankohtaa. Näin kävi ainakin kun tilasin Turkuun Parcel Forcella. Itse tilasin maanantai iltana 25.6., luulin silloin että saisin pakettini ennen perjantai, mutta niin ei käynyt. Ulkomaanreissun takia sain paketti vasta 13.7. Tavarat(pehmeät vaatteet) olivat kunnossa ja mitään ongelmia ei ollut vaikka lukee "parcel problem" ja "damage" :). Eli, ei hätää.
13-07-2007 13:08 Delivery Agent - FINLAND Parcel delivered
02-07-2007 09:30 Delivery Agent - FINLAND Held, parcel problem
29-06-2007 21:31 Delivery Agent - FINLAND FORWARDED DAMAGE
DELIVERABLE
29-06-2007 21:31 Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country
28-06-2007 00:18 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
Maineensa veroinen on juu, Paketti lähetetty 13.7 seuraava havainto 18.7 Tanskassa ja sitten 20.7 Suomessa. Äsken soitin asiakaspalveluun josta kerrottiin että koska paketti on tullut Suomeen perjantaina klo 22.14 se menee Itellalle (Posti) vasta tänään ja hyvällä tuurilla saattaa laskeutua JKL:n suunnalle jopa huomenna :mad: 11 päivää lähettämisen jälkeen! Sivuillaan lupaavat toimitusajan välille UK-FI olevan 4-5 päivää, paskapuhetta sanon minä.
Todellakin nimensä veroinen, eli Parsel Arse. Oli muuten ensimmäinen ja viimoinen kerta kun sen valitsen toimitustavaksi :mad:
En tiedä onko mulla huono tuuri vai ei, mutta sain just tän vuoden kolmannen tilauksen, ja toisen kerran oli reklamaation paikka.
Tilasin ensin kiekkosetin ja seuraavana päivänä muistin että tartten myös sisäkumeja. Tein jälkitilauksen sähköpostilla ja sisäkumit luvattiin lisätä tilaukseen, mutta eipä sisäkumeja paketissa näkynyt. Kiekkosetti oli tällä kertaa hyvän tuntuinen, mutta vanteet ja pinnat olivat aivan öljyiset. Vois kuvitella että yli 300€:n kiekkosetistä vaivauduttais pyyhkimään öljyt pois.
Vaikuttaa että CRC:n toiminta on paisunut niin paljon että sinne on jouduttu ottamaan ammattitaidotonta porukkaa töihin. Olen tehnyt kymmeniä tilauksia vuodesta 2000 tai 2001 alkaen ja tätä vuotta ennen vaan kerran on mennyt pieleen.
BTW: se tän vuoden onnistunut tilaus sisälsi vaan yhden tuotteen.
Njoo, olipa paketti näköjään tänään trackingin perusteella toimitettu työpaikalle. 6 arkipäivää, eipä se kai kuitenkaan ihan kauhean hidas ole. Odottavan aika on pitkä, vai miten sitä sanotaan. :D
Edellisellä kerralla vaan Roayl Maililla paketti tuli tilauksesta kotiovelle alle 2 vrk:ssa.
Noin 300 eurolla tuli tilattua tavaraa CRC:stä, torstai-iltana tilaus sisään, perjantaina oli tilauksen status Completed ja tänään perjantaina viikkoa myöhemmin toi postimies paketin ovelle. Toimitusmuotona Parcel Force ja maksu Visalla. 2 kertaa aiemmin olen ko. putiikista tilannut ja joka kerta täsmälleen samaa kaavaa noudattaen on tavara tullut ehjänä perille.
Tilaamani Polarin takki osoittautui aika lailla ilmoitettua isommaksi, ja mietiskelen tässä nyt että pitäisiköhän tuota alkaa palautella takaisin. Mitä tuosta nopeasti postin toimituskuluja britteihin katselin niin aikamoisia summia pitäisi pulittaa että saa yhden takin takaisin, mites muut ovat yleensä menetelleet? Mikä olisi halvin vaihtoehto? Aikaa palautukselle on onneksi aika mukavasti, 30 päivää tästä lähtien.
Tavarat saapuivat tiistai aamuna, eli kun Itella sai tavaran käsiinsä niin homma muuttui nopeaksi. Tavara oli juuri sitä mitä pitikin ja kiekot on hyvin kasattu ja pinna ainakin mulle ihan riittävän tiukalla :D Kiekot siis Mavic xm819 Hope proII navoilla ja Dt:n comp pinnoilla.
Kunhan nyt vielä jostain saisi Contin 2.4" UST Mountain Kingejä niin paketti alkaisi olla valmis. Tilatut kamat tulivat Haamuun™
Terve.
Osaako crc kasata hyviä kiekkoja, siis niin että ei tarvi olla heti rihtaamassa ja kestääkö kauan että kiekot tulee?
Mietin enska käyttöön tota pakettia:
http://www.chainreactioncycles.com/K...x?ModelID=2560
Eli siis etunapa:
Hope XC Disc Front Disc
Kehä:
Mavic EN321 Disc 2007 tai Mavic XM719 Disc 2007
Pinnat:
DT Swiss Spokes Champion Stainless PG
Nippelit:
DT Swiss Nipple Upgrade Brass Pro-lock
Vannenauha:
Velox Rim Tape Cloth
Kyllä tuo mun pari oli ainakin ihan ajovalmista kamaa ja hyvin kasattu, eikä nyt 200km ajettunakaan ole alkanut löystymään. 3 päivää meni tilauksesta ilmoitukseen että kiekot on kasattu ja paketti lähtenyt matkaan. Se matka onkin sitten hitaampi homma.
Kyllä noilla spekseillä enskaa ajaa.
Viime viikon keskiviikkona tilaus sisään. maanantaina hain paketin postista.
kohtuu nopeaa. :p
Polkimista piti karsia turhat grammat pois ja tilaus saarivaltioon. Torstaina tilasin ja tänään (tiistaina) kävin postista hakemassa kevyen paketin. Ei paha.
Hmm. Mulla kesti toimitus hiukan pitempään. Sunnuntaina tilaus sisään, maanantaina postiin ja tavarat oli vasta seuraavan viikon maanantaina noudettavissa. Toimitustapana Royal Mail.
Eihän tuokaan kovin pitkä aika ole, mutta odottavan aika on aina pitkä. CRC:lle plussat, koska paketti oli heti seuraavana arkipäivänä postissa ja hyvin pakattuina.
Mun kannattaa alkaa etsiä uutta kauppaa, ei enää tilaukset CRC:n kanssa onnistu millään. Eli neljäs tilaus tänä vuonna, ja kolmas jonka kanssa on ongelmia.
Tällä kertaa ei syy ole CRC:n, vaan Parcel Force on hukannut paketin. CRC postitti mun tilauksen viime keskiviikkona, jonka jälkeen paketti on Track&Trace -systeemin mukaan on ollut Advise-tilassa Englannissa. Olen soittanut Suomen pään jakelusta vastaavaan GLS-Finlandiin ja Englantiin Parcel-Forceen, ja näyttää siltä että paketti on totaalisesti hävinnyt, hieno homma!
Niin, ja CRC otti multa tilauksesta alun perin 10% liikaa hintaa, jonka ne palautti kyllä myöhemmin tilille - elokuun ale oli alkanut, mutta joku oli unohtanut kytkeä alennuksen laskennan päälle.
Ja edelleenkin ainut tilaus jonka kanssa ei ollut ongelmia oli sellainen joka sisälsi vain yhden asian.
Tilasin viime sunnuntaina 12.8. läjän ja valitsin Parcel Force International toimituksen, jos vaikka olisi ehtinyt perjantaiksi. Tilaus oli käsitelty maanantaina 13.8. ja ko. toimitustavalle luvataan 2-4 päivää useimpiin Euroopan maihin. Ei ehtinyt. Ei kaamea menetys, mutta tulipa turhaan maksettua ylimääräistä verrattuna Royal Mail International toimitukseen. Vastedes pitäydyn siinä. Katsotaan nyt mikä muodostuu lopulliseksi toimitusajaksi.
Mut Parcel Forcella toimitetut tuodaan kotiovelle.;)
Pari tilausta tehnyt, ei voi kyllä ihan täysiä pisteitä antaa. Ekalla kerralla mukana oli juomareppu joka oli ilmeisesti vanhempaa mallia kuin mikä kaupan kuvassa näkyi. Nyt tänään tulleessa tilauksessa taas oli mukana paita jonka painatukset poikkeavat täysin sivuilla olevasta kuvasta :mad:
Kyllähän nuo molemmat asiansa ajaa, joten ei jaksa säätää palautusten kanssa...
Tuli ostettua Manitou R7 joku aika sitten ja kuvasta poiketen toimitetussa keulassa oli V-jarrutapit. Mainitsin asiasta ja antoivat 30£ lahjakortin.
Eli kannattaisi ainakin mainita heille asiasta.
Parcel Farcella heittää toimitusajat aika paljon luvatusta 4 päivästä. Ilmeisesti tanskassa odotetaan, että auto on täynnä ennenkuin paketin matka jatkuu.
Jatkossa käytän Royal Mailia tai DHL:ää, jos on vähänkään akuutimpi tilaus.
Tulipas kokeiltua tätäkin kauppaa ja vieläpä heti verran isosti, että pyörän tilasin. Tässäpä raportti historiankirjoihin:
To 23.8. Tilaus sisään ja maksu luottokortilla
To 23.8. 3 tuntia tilauksesta tuli ilmoitus että paketti lähetetty
Ma 27.8. Lähetin sähköpostilla kyselyn kansainvälisestä seurantakoodista paketille
Ti 28.8. Sain seurantakoodin (paketti lähti 3 tunnissa, postiin vastattiin 30 tunnissa...)
Pe 31.8. Itella-setä toi paketin kotiin, paketissa mukana pyörä ja 3 muuta tilattua tavaraa, kaikki OK.
Toimitustavaksi valitsin Parcel Forcen, koska tilaushetkellä sen sai ilmaiseksi myös kokonaiselle pyörälle. Lisäksi tavaroista tuli tuo elokuun -10% ale. DHL:llä postituskulut olisivat olleet jotain reilusti yli 100e, en muista enää tarkkaa summaa. 6 arkipäiväähän tuossa meni, eli ei taida kannattaa unelmoidakaan siitä 2-4 päivän toimitusajasta. Hintaansa nähden silti riittävän nopea näinkin.
Paketti kulki jotakuinkin niin, että lähti pe 24.8. aamuvarhaisella Britanniasta, oli ma 27.8. iltamyöhällä Tanskassa ja ke 29.8. illalla Suomessa. Perjantaina oäivällä paketti tuli sitten minulle.
Ihan hyvät fiilikset tuosta liikkeestä jäi, mukavan ripeää toimintaa tavaroiden lähetyksessä. Hinta tosin ei tässä tapauksessa ratkaissut tilausta CRC:lle, vaan saatavuus - pyörän lähtöhinta oli nimittäin Suomen ovh:ta korkeampi.
Kolmas tilaus sisällä, kaksi ekaa tilausta tuli n. viikossa, kaikki tavarat on ollut ihan OK.
Hyvä pulju !!
Nyt kun tuo elotarjous on ohi niin mahtaako talven aikana tulla uusia alennuksia? Onko niitä perinteisesti ollut esim. tammikuussa?
Tuota CRC:n tarjouksessa ollutta kiekkosettiä Hopen Pro II -navoilla oli tuossa tullut katseltua. Ei vain antanut tehdä tilausta kun jotain osaa ei ollut varastossa - tässä tapauksessa napoja. No niitä napoja on tässä odoteltu yli kolme viikkoa. Sähköpostilla ottivat sentään tilauksen vastaan ja järjestelivät niin että saatiin vielä august salen 10% alennuksen piikkiin, kun olen tilausta tehnyt jo pitkän aikaa ennen sen päättymistä. Napojen pitäisi tulla joko huomenna tai maanantaina ja lupailivat kasausta parin päivän sisään siitä. Saas nähdä kumpi tulee ensin, ensilumi vai kiekot... ;)
Vaihtelevaa sähköpostipalvelua sieltä saa. Olin jo tekemässä tilausta kun eräs henkilö lopetti yhtäkkiä sähköposteihin vastailun. Hiljaisuuden jälkeen käännyin taas yleisen sähköpostiosoitteen puoleen ja joku toinen hoiti homman kotiin.
Tyytyväinen olen kunhan vain saan kiekot lopulta kiinni pyörään.
Viksumpaahan tuo on virmalta estää tilaus jos komponentteja uupuu kuin alkaa selittelemään muutamalle sadalle asiakkaalle miksei tilattu kiekkosetti ole jo valmis. Veikkaan että keskellä talvea toimitusaika on samaa luokkaa kuin alkukesästä - mun kiekot tuli kolmessa työpäivässä tilauksesta perille. On muuten hüvin kasatut kiakot, ankarasta pommituksesta huolimatta ihan suorat.
Viimeksi CRC yllätti kun laitoin toimitustavaksi RoyalMailin - perjantaina tilatut tavarat olikin jo maanantaina konttorilla kun olivat laittaneet Airmailina :)
Tilasin 13.8. lähettilaukun ja kasan muuta tavaraa. Pariin viikkoon ei kuulunut mitään, sitten kysyttiin että mitäs kun haluttua tavaraa ei saakaan. Tilauksen yhteydessä luki "in stock", mutta eipä tuotetta ollutkaan saatavilla jostain kumman syystä. Sanoin, että voisin toisen tuotteen ottaa. Vastausta ei tullut, mutta tililtä oli kuitenkin veloitettu suurempi summa. Vihdoin 6.9. tuli paketti, vaikka piti nettisivujen mukaan tulla 2-4 päivässä. Ehkä jatkossakin tilaan tuolta, kummallisen hidasta toimintaa vain sattui kohdalleni.
Tänään tuli kaikki tilatut tavarat , toimitus kesti reilun viikon.
Olisiko tämä kenties neljäs tai viides tilaus kyseiseen yritykseen, jokaiset toimitukset ovat olleet tosiaan tilausten mukaisia. Siitä :D
Mulla lähti tilaus eilen kohti Suomea. Jouduin odottelemaan tilauksen tekemisestä kuukauden päivät, koska yksi tuotteista oli loppu varastosta. Tämä oli toki tiedossani tilausta tehdessäni ja osilla ei ollut kiire. Yllätyin kuitenkin positiivisesti nyt sähköisen ilmoituksen paketin lähdöstä saatuani, sillä olivat vähentänee tilauksen loppusummasta postikulut pois. Kenties juuri pitkän odotusajan takia. Tilauksen summa 170 euroa ei kuitenkaan ylittänyt sitä ilmaisten postikulujen n. 210 euron rajaa. Elokuussa tilauksen tehneiden 10% alennus oli toki onneksi myös jäljellä.
Eikun odottelemaan. Lupaavat postikululle 2-4 päivää mutta eiköhän siinä viikon verran mene. Että josko ensi perjantaihin mennessä saapuisi. Pääsee sitten pyörän kimppuun uuden parktoolin korjaustelineen avittamana :)
Tilasin ja maksoin eilen kammet ja eilen tuli myös viesti että on postitettu. Nopeeta toimintaa saakeli. Jännityksellä odotellaan.