Sama juttu, noilla kahdella vikakoodilla meni E8000 takuuna vaihtoon Canyon Neuronissa.
Printable View
Sama juttu, noilla kahdella vikakoodilla meni E8000 takuuna vaihtoon Canyon Neuronissa.
Tiedoksi kun en muista tätä täällä nähneeni: Neuron:ON 8.0 vm. 2020 vanteet (Raceface AR 30 offset) oli näköjään valmiiksi tubeless teipattu. Nobby nicit nousi helposti vanteelle ja näyttäis pitävän litkut ja ilmat sisällään.
Lähtivät myös helposti vanteelta pois.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...4486430a39.jpg
Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
Tiedoksi kun en muista tätä täällä nähneeni: Neuron:ON 8.0 vm. 2020 vanteet (Raceface AR 30 offset) oli näköjään valmiiksi tubeless teipattu. Nobby nicit nousi helposti vanteelle ja näyttäis pitävän litkut ja ilmat sisällään.
Lähtivät myös helposti vanteelta pois.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...4486430a39.jpg
Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
Täällä oli keskustelua käynnistymisongelmista pakkasella. Mihinhän keskustelu on hävinnyt? Minulla se käynnistysnapin lämmittely auttoi aikansa ja nyt ei lähde enää käyntiin ollenkaan. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Shimano teksti vaan välähtää näytössä ja sammuu samantien. Sammui yksi päivä vauhdista, eikä ole lähtenyt sen jälkeen enää käyntiin.
Forumin palvelin hajosi ja melkoinen määrä viestejä katosi bittiavaruuteen.
Oma kokemus rajoittuu yhteen kertaan, kun pysähdyin työmatkalla kauppaan, eikä lähtenyt käyntiin, pakkasta muutamia asteita. Muuten olen ajanut pyörävarasto-työpaikan autotalli väliä koko talven, eikä ole ollut ongelmia että sammuisi kesken ajon.
Moro! Osaako joku sanoa mitä alumiinia nuo rungot ovat, 6000-sarjalaista, 7000 vai jotakin muuta? En onnistunut mistään löytämään tuota tietoa..
Mulla starttaa omasta ja työpaikan autotallista ok, mutta ulkona pakkasilla ei käynnistynyt jos epähuomiossa otti pyörän ulos ja kävi vielä hakemassa sisältä jotain unohtunutta romua. Garmin tangossa kertoo vaan, että "ebike battery empty" käynnistystä yrittäessä, vaikka akku olisi täysi.
Uutena mallina on Neuron:ON 9. Sitä kun vertailee sisareensa Spectral:ON CF 6:een tulee mieleen että minkä näköinenhän äiti on? Oikeasti olisi kiva tietää pitäisikö tällainen enin osa ajasta pyörät maassa ajava valita Neuron:ON:in 29" renkailla vai kahden sadan lisäpanostuksella valita hiilarirunkoinen Spectral:ON? Kai se Spectral:ON on poluilla aika samanlainen kuin Neuron:ON? Spectraliin saa varmasti 29" kiekon taakse, mutta epäilen että tuo 27.5" on oikeasti hyvä valinta taakse.
Jos sinulla on kokemusta näitten erosta olisi kiva lukea niistä.
edit: M-kokoinen Neuron:ON CF 6 on 4599€ eli tismalleen samanhintainen. Valinta tippuu Spectraliin kun Neuron:Onia saa vasta syyskuussa.
Tuosta linkistä yläreunasta "Compare" ja verokiksi Neuron:ON 9;
https://www.canyon.com/en-fi/electri...ometry-section
https://i.ibb.co/YQjDCCL/Screenshot-...6-17-16-45.png
https://i.ibb.co/WHVxSyt/Screenshot-...6-17-20-09.png
Onko kukaan keksinyt pakkashyytymisiin simppeliä ratkaisua? Mitä kannattaa/pitää lämmittää jos haluaa jatkaa ajoa pakkasilla? Canyon ei osaa korjata ongelmaa.
Mikimus
Helkamassa / shimanon 8000 sarjassa tätä samaa tautia. Virtakytkin rungosta irti ja käsien väliin pariksi minuutiksi on toiminut itsellä tähän asti..
Tänks! En ole (vielä) perehtynyt enempää kylmäkäynnistysongelmaan, mutta onko tuo käynnistysnappi ns. langaton ja omalla paristolla? Lähteekö käynnistysnappi helposti irti?
Luulisi, että Suomen olosuhteisiin olisi keksitty jokin varmempi ratkaisu.
Miten muiden tämän vuoden mallisten Neuron:on 8:ien keulat? Spekseistä ymmärsin, että tulisi kierrejousikeulalla, mutta oli itselleni positiivinen yllätys säädettävyyden suhteen, että vaimon 8 WMN tulikin ilmakeulalla.
35 silver:ä tehdään sekä ilmana, että coilia. 35 Silver R on coil ja 35 Silver TK on ilma tai coil. Canyonin sivuilla on maininta sekä naisten että miesten malleissa keulanosata, että "kierrejousi". Kyse nyt on todennäköisesti siitä, että markkinointi henkilöt ei tiedä mistä ne kirjottaa ja nappaa vaan ekan google hakutuloksen tiedot. Tai sitten Canyon tässä varaa itselleen mahdollisuuden käyttää kumpaa tahansa, mene ja tiedä....
Pyörällä pystyy ajamaan tuonne n. -10C asti ja kylmemmälläkin, ellei tarvitse sammuttaa pyörää välillä. Jos pyörä sammuu tai on pakko sammuttaa pakkaseen, niin kytkin irtoaa yhdellä kuusiokoloruuvilla ja johdossa on pelivaraa sen verran että saa käsien väliin lämpiämään. Kytkin sisältää kondensaattorin, joka hyytyy kovemmalla pakkasella. Kondensaattorin tarkoitus on antaa käynnistyskäsky moottorille, jonka jälkeen virta otetaan ajoakusta. Käynnistyskäsky voidaan antaa myös ajoakun virtapainikkeesta, mutta integoiduissa akuissa virtapainike on yleensä saavuttamattomissa, kun akku on paikallaan.
Pyörävalmistajista ainakin Canyon odottaa tietoa Shimanolta, luultavasti kaikki muutkin. Shimano lupaa Steps järjestelmien käyttölämpötila-alueeksi -10C - 50C, joten pyörät toimivat luvatulla alueella. Toivottavasti Shimanolta kuitenkin saadaan jokin ratkaisuehdotus käyttölämpötila-alueen alapään laajentamiseen. Muuten voi käydä niin, että aika suuri käyttäjäkunta alkaa hyljeksiä integroiduilla akuilla varustettuja Steps järjestelmiä.
Tähän käynnistysnappi ongelmaan ei taida tosiaan olla vielä ratkaisua. Minullahan kävi niin, että pyörä on ollut kohta kuukauden Canyonilla korjauksessa kun ei käynnisty enää ollenkaan. En tiedä kuinka kauan tässä vielä jaksaa odotella, kun töihinki pitäisi aina jollakin päästä. Ei ollut oikein luotettava työmatkapeli tämä.
Canyonin laskuri antaa kokosuositukseksi M. Onko arviota onko sopiva kun mitat 181/88cm?
Minkälaisen adapterin tarvii kun vaihtaa taakse 203mm levyn? Kyseessä 2020 malli jossa nytten 180mm levy.
Ensin pitää varmistaa, että 203mm levy mahtuu takahaarukkaan, sitten tarvii +23mm adapterin. Kattelin räjäytyskuvasta että pois PM kiinnitys satulalle, mutta se kannattaa varmistaa.
Esim tämä jos yllä mainitut ehdot täyttyy https://r2-bike.com/MAGURA-Adapter-Q...PM-23-mm-FW-RW
Harkinnassa Neuron:ON tai Grand Canyon:ON ensimmäiseksi sähkömaastopyöräksi. Molempia näyttäisi olevan saatavilla L/XL-koon rungoissa vielä kevään aikana.
Neuron:ON 7 vs 8 hintaero näyttäisi olevan noin 600 euron luokkaa, kasissa saisi isomman 630Wh akun, paremman etuhaarukan ja 12-lehtisen pakan taakse. Minkä verran näillä on merkitystä?
Missäs kohtia noiden L/XL välillä menee ero ajajan pituuden välillä. Onko rajatapauksissa syytä valita yleensä isompi vai pienempi?
Itse pähkäilen samojen valintojen edessä. Lähinnä mietityttää, että onko tuo akku vain pienempi? Vai onko pienempi ja vanhempaa mallia?
Neuron 8 on pompannut M koossa syyskuulle toimitus... Onko kokemuksia sopiiko 177cm pitkälle M koko hyvin niinkuin laskuri sen osoittaa, vai olisiko esim L koko parempi kun kuitenkin varmaan 70% tulee asfaltilla ajettua "työmatka-ajoa".
Toi 35 joka löytyy 8:sta on jo suht ok, mutta tota 7:n Judya en oikein suosittele, 35:ssä on 35mm liukuputket, eli se on jo ihan tukeva. Tossa Judyssa on 30mm ja se on letku ajossa. En kyllä oikein suosittele kumpaakaan. Yks vaihtoehto on ostaa 7, ja tilata samalla siihen parempi keula. Esim Yari tai Pike. Tekee 400-500e lisää. Ton pyörän vanhan keulan saanee myytyä 150-200e hintaan. Itse päivitin aikanaan oman pyörän Recon RL:n just noin. Kaksi lenkkiä ajoin Recon RL:llä kun ei kerennyt ihan samaan aikaan tilattu uusi keula. Taisin saada 200e ja Yari maksoi 500e.
12-lehtinen pakka sähkärissä on turha. 11 myös. 10 riittää täysin. Sähköllä ei ole niin tarkkaa mikä välitys on alla, kun sähkö auttaa.
Itselle tulossaensi viikolla M ja olen 178cm pitkä. Tuossahan myös jalkojen pituus vaikuttaa, mulla olisi käynyt niin että L-koossa olisi pitänyt vaihtaa lyhyempi dropperi, ettei satula olisi noussut liian korkealle. Tuossa on aika pitkä satulaputki, niin rajoittaa valintaa.
Eipä se dropperin vaihto nyt mikään operaatio ole. Vaimolle 163cm tuli viime kesänä Focuksen Jam2 S-koossa ja siinä oli joku julman pitkä dropperi. Se jäi mullekin liian ylös 173/82cm mitoilla. No sain bike-Discountista 100e hyvitystä. Ei tarttenut lähettää dropperia takas, vaan myin sen ja ostin vähän paremman ja oikeanpituisen tilalle :)
Kyllä sen dropperin tosiaan voi vaihtaa, itse vaan tykkään että satulan saa riittävän alas. Tietysti jos käyttää työajoon, eikä niin paljon metsässä ajele niin tuo L koko voi Limetic:llä toimiakin.
Tää näyttää nyt itsellä kovasti siltä että odotteluksi menee. Neuron 7 olisi saatavilla L kokoisena kesäkuun alkuun. Mutta itse olen 177cm ja sisäjalan pituus 82cm joten taitaa tuo L koko mennä hieman isoksi. Laskuri antaa M koon sopivaksi...