Olen ajatellut tilata tuon jeffsy AL two 29 mallin.
Kyselisin apuja koon valintaan, olen n. 176cm / 82cm
Jotenki itse taivun M-koon kannalle, mutta kertokaas te joilla pyörä on jo pihassa mitä mieltä olette ?
Printable View
Olen ajatellut tilata tuon jeffsy AL two 29 mallin.
Kyselisin apuja koon valintaan, olen n. 176cm / 82cm
Jotenki itse taivun M-koon kannalle, mutta kertokaas te joilla pyörä on jo pihassa mitä mieltä olette ?
Itse 179/81cm ja tilasin viime syksynä L koon. 150mm hissitolpalla satulan kiinnitys on niin alhaalla kuin menee ja on siinä ja siinä onko silti liian korkea. Muuten runko on minusta kuitenkin sopiva mutta vertailupohjaa mulla on heikosti. Kunhan tuo Reverb joskus hajoaa niin voisi laittaa lyhyemmän tilalle. Olisin itse tilannut varmaankin M:n jos olisin ollut yhtään lyhyempi. Kaikki tämä siis olettaen että nykyiset mallit ovat samalla geometrialla.
Ketjusta löytynee aiempaa lisää kommentteja.
82 cm jalan mitalla on aika L-koon rajoilla. Muuten luultavasti menisi, ainakin lyhyemmällä stemmillä. Omat mitat ovat 181/87, ja L-koon pyörässä satulaa varaa laskea 3-4 cm. Reach saisi olla ehkä hieman pidempi, mutta ei tuo toisaalta ahtaaltakaan tunnu. M-koosta en osaa sanoa, mutta tuskin se liian pieni noilla mitoilla olisi. Jos jaksaa selata pinkbiken foorumin Jeffsy-ketjun, on siellä pohdittu kokoasioita enemmänkin.
Täällä 175cm/82cm ja M-kokoinen Jeffsy 29 tuntuu hyvältä. Olen tosin vaihtanut siihen 60mm stemmin.
Onko muut Jeffsyn omistajat kokeilleet flip chipiä low ja high -asennoissa? Oletteko huomanneet eroja?
Pyörä tuli flip chip low-asennossa ja ajelin sillä alkuun. Nyt kokeilin kuitenkin vaihtaa sen high-asentoon ja ajelin sillä yhden lenkin. Ohjaus tuntui hieman rauhoittuneen, mikä tuntui hyvältä, mutta omituiselta, koska eikö jyrkemmällä keulakulmalla ohjauksesta pitäisi tulla nimenomaan hätäisempi? Kammetkin kolisi tonttiin useammin vaikka keskiö pitäisi olla korkeammalla, mutta se saattoi olla ihan vain sattumaa. Pitää ajella lisää vielä high-asennossa, jotta erot tulisi selkeämmin esille. Satulakulman muutoksessa en huomannut eroa, koska pyörä tuntuu todella hyvältä poljettavalta myös low-asennossa.
Mulla jää toistaiseksi high-asentoon, kammet ei kolise enää kiviin läheskään yhtä paljoa. Hetken aikaa jyrkemmän keulakulman huomasi, mutta se unohtui jo toisella lenkillä. Eihän tuo silti kovin jyrkkä ole.
Itellä kans jääny toistaiseksi high asentoon. Tuntuu paremmalta perus polkurymistelyssä. Jos ajo olis alamäkipainotteista niin vois vaihtaa takaisin low.
Tuo high-asennon geometria on ainakin paperilla myös minulle suurimpaan osaan ajoista sopivan oloinen, joten jätän toistaiseksi siihen ja tunnustelen lisää.
Onko täällä Jeffsy AL 2 ostajat päivittäneet pyörää 2x --> 1x? Olisi itsellä jo melkein ostoskorissa tuo pyörä, mutta vähän mietityttää juuri tuo etuvaihtaja. Toinen, mikä mietityttää on paikallisten pyöräliikkeiden nihkeys näihin suoraostopyöriin (kuulemma?). Onko tuo vaikea vaihtaa itse 1x:ksi ja mitä osia suosittelette?
Laitoin itse viime vuoden Jeffsyyn Race Facen direct mount 30T rattaan, ja hyvin toiminut sillä. Joillain muiden valmistajien rattailla on ollut ongelmia ketjulinjan suhteen, osa on toiminut hyvin. Tuolla tarkempaa tietoa siitä: https://www.pinkbike.com/forum/listc...73&pagenum=228
Youtubesta löytyy videoita hakusanoilla "race face cinch", mutta käytännössä ensin oikea kampi irti pyörästä (8 mm kuusiokoloavaimella), sen jälkeen spideri (jossa kaksi ratasta kiinni) irti, yksi ratas tilalle ja kampi takaisin kiinni. Ketjun joutuu lyhentämään sopivaan mittaan. Spideri on kiinni kammessa lukkorenkaalla, joka aukeaa takapakan lukkorenkaan avaustyökalulla. Lisäksi tietysti etuvaihtaja ja vipu irti.
178 cm / 82 cm ja mediumi tuntuu just oikeelta. En oo Largen perään haikaillu.
Se ei ole takapakan avaustyökalu, vaan ISIS keskiön avaus työkalu, sikäli mikäli kyseessä on Turbine Cinch kammet(toki olettaisi että kaikissa Cinch kammissa tuo lukitus olisi sama). Eli esim tällainen tarvitaan. Itse vaihdoin CF2 mallin Turbine kampien tuplaratas spiderin tilalle Absolute Blackin 32t boost ovaalirattaan ja se toimii hienosti. Kannatta tsekata tuo ketjulinjahomma ja että ottaa rattaan oikealla offsetilla. Boost kammissa on hiukan erilainen ketjulinja, ja eri valmistajilla on rattaissaan erilaisia offsetteja tarjolla, aika sekava soppa kaikenkaikkiaan.
Ei oikein noi Turbinet vakuuta. Itsellä rupesi noista kammista löystymään vasemman puolen kampi kolmannen lenkin jälkeen ja se piti todella ärsyttävää nitinää, luulin ensin että keskiö oli paskana mutta se tulikin tuosta kammesta. Oli hiukan hankala sitten löytää 16mm kuusiokoloavainta millä kiristää se. No, vähän kun käytti mielikuvitusta niin löytyi biltsusta 3/8" jatkovarsi jossa sattui oleen toisessa päässä 16mm kuusikulmainen kantti ja sillä sai kirrattua, pistin varuiksi vielä lukitetta ettei heti aukee uudestaan :D
Niinpä onkin, unohdin omistavani koko työkalun ja muistin käyttäneeni tuota toista. Eli ISIS keskiötyökalu, jolla rattaat saa irti kammista.
Pinkbiken ketjua luettuani alkaa vaikuttamaan siltä, että tuo 1x:ksi muuttaminen ei ole ihan 100% hyvä ratkaisu.. Toki tuolla 2x:llä varmaan pärjää myös mainiosti enkä tältä istumalta osaa sanoa, että tuleeko tuota muutostarvetta edes eteen, kun en ole 1x kokoonpanolla aikaisemmin ajanut.
Toinen, mikä tämän tilaamisessa mietityttää on tuo pirun pitkälle menevä toimitusaika (12.7 jälkeen). Menee iso osa kesästä ohi, kun joutuu odottelemaan heinäkuun loppupuolelle että pääsee ajamaan.
Onko näiden ajatusten pohjalta heittää hyviä vaihtoehtoja tälle pyörälle tässä hintaluokassa? Etujousitettua 27,5+ pyörää aikaisemmin miettinyt, mutta alkoi tämä Jeffsykin kovasti kiinnostamaan kun näyttää hinta/laatusuhteeltaan erinomaiselta.
Race Facen omalla rattaalla 1x -konversio on toiminut itselläni hyvin, ja mielestäni myös tuolla pinkbiken foorumilla oltiin samaa mieltä. Jos takana on 10-42 -pakka (joka uudessa AL2:ssa näyttää olevan), pärjää 28- tai 30-hampaisella eturattaalla missä vaan. Omassani on takana 11-40, ja 30T eturatas on hyvä kompromissi, tosin molempiin päihin saisi tulla hieman lisää. Vaihtoa ei toki kannata tehdä, jos 2x -systeemillä ajelu tuntuu itselle luontevalta. Itselleni ei tunnu.
Tässä hintaluokassa ei paljon kilpailijoita ole, Canyon Spectral kannattaa tarkistaa, jos 27,5" kelpaa. Radonilla voi olla myös jotain. Muuten jotuu metsästämään tarjouksia tai käytettyä.
Mulla fillari tuli 30t Racefacen direct mountilla (ilmeisesti aikaisemmin tullut 32 hampaisella) ja takana on 10-42 pakka. Hyvin on pelannut tähän asti.
Kuinka yleistä tämä nyt on, että nämä Turbinet aukeaa itsekseen?
Googleen, kun laittoi hakusanaksi niin tuntuu olevan paljon tätä ongelmaa mutta eikö näihin vieläkään siis ole tullut parannusta?
Aikoinaan oli yhdet Sram apex kammet ja ne aukeili itsekseen, että aina piti olla mukana kuusiokoloavainsarja repussa, tosi rasittavaa..
Itellä on kans kova mielenkiinto heränny YT pyöriin. Capran AL vaikuttas hintaan nähden erityisen hyvältä paketilta. Onko kyseisestä mallista kellään kokemuksia? ja toi toimitus kans mietityttää, kun XL koko tulee vasta kesökuun 7 päivä myyntiin, nii jos sillon tilaa niin kauanko kestää pyörän matka vielä siitä suomeen?
Onkohan kenelläkään tietoa YT Industriesin Jeffsy 27.5 mallien rengastilasta, eli minkä levyisiä renkaita maksimissaan mahtuu? Takanapahan niissä on 148 eli Boost.
Jossain katsauksessa todettiin 29er mallin rengastilasta että se on riittävä, mutta ehdottomasti ei plusrenkaille. Olisi tietysti ollut mukavampaa jos olisi ollut jotain mittatietoja. 29er malleissa ei kuitenkaan ole Boost-napaa takana, joten tilanne 27.5" rengaskoolle tarkoitetuissa malleissa voi olla erilainen.
Katsoitko tämä ketjun, kai siellä Caprankin omistajia oli? Toinen vaihtoehto on lukea MTBR:n foorumien YT-osiota.
Jos viittasit myyntiin tulemisella tuohon sivujen "available from" tietoon niin itse ymmärtäisin sen niin että silloin sitä on saatavilla, ns. vapaana varastossa. Itsellä meni muistaakseni pyörän tilauksesta/maksusta saapumiseen ehkä puolitoista viikkoa.
Kyllä niissä 29eissäkin on boosti takana. Oisko ollu 2.6 nobby nicit mitkä joku oli saanu alle juur juur eteen ja taakse jeffsy 29een.
kyllä olen lukenut ketjun, ja jonkun verran tähän sainkin jo tietoa , mutta ajattelin päivittää tiedot jos YT llä olisi vaikka toimitusajat jostain syystä muuttuneet. Täytyykin käydä tuota MTBR:ää kin lukemassa, kiitos siitä!
Tarkoitatko siis, että niitä saisi nyt jo ennen tuota 7.6 tilattua?
Pinkbiken foorumi tuntuu olevan huomattavasti aktiivisempi yt:n osalta kuin mtbr. Ainakin Jeffsyn osalta toimitusaikoja on pohdittu sivukaupalla.
Viimevuonna kesän loppupuolella tilasin oman jeffsyn ja se saapui tilauksesta 8 päivässä. Että eiköhän siinä sellanen 5-10 päivää mene. Toki silla oletuksella, että tavaraa on varastossa tilausta tehdessä.