XXL:n tarjous 10 senttiä alennusta!
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hp...25910587_o.jpg
Printable View
XXL:n tarjous 10 senttiä alennusta!
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hp...25910587_o.jpg
I feel super....
Wapun kunniaksi Garminiin pukkas uutta firmwarea. Versio vaihtui 3.0:aan mutta muutokset liittyivät kuitenkin vaan lähinnä Vectoriin.
Sent from my iPad using Tapatalk
Olen parilla lenkillä ihmetellyt kun karttanäkymää käyttää reitin seuraamiseen, ei siis navigointiin, on tien nimen kohdalla seuraavaksi tuleva sivutie eikä se tie mitä kuljen. Mikähän logiikka tuollaisella toiminnolla on vai saisiko tuonkin valikosta muutettua. Itse en ainakaan löytänyt. Vieraassa ympäristössä olisi ihan näppärää jos tietäisi mitä tietä ajaa, nyt tietää vain sivutien...
Mittaako muiden mielestä tonninen korkeuden oikein?
Tänään käytiin kaverin kanssa 60 km pätkä Reitti2000 ajamassa, ja mulla näytti korkeuden lisäystä 644 metriä, kun kaverin Fenix näytti 975 metriä.
Joku mättää, mutta mikä?
Mielestäni mittaa ja väittäisin, että kaverisi Fenix näyttää liikaa.
Saattaa olla, mutta googlettelun avulla löysin kyllä ketjuja joissa samaa asiaa, eli vähäistä korkeudennousua muihin laitteisiin verrattuna ihmetellään.
Jossain keskustelussa väitettiin fw 3.0:n korjanneen ongelman mutta semmonenhan mullakin on...
Tänään lenkin lopussa painoin Start/Stop -nappia, jolloin näyttöön tuli se normaali punainen reunus mutta keskelle näyttöä punainen neliö. Taustalle jäi viimeisin katseltu tietosivu ja laitos jumahti siihen. Resetoin painamalla virtanappia kymmenisen sekuntia ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen se tarjosi automaattisesti harjoituksen tallennusta.
Viimeisin katseltu tietosivu sattui olemaan yhteenveto harjoituksesta, josta otin näkyvät tiedot talteen varmuuden vuoksi jos resetointi olisi korruptoitunut harjoitustiedoston. Enpä tiedä meneekö normaalin pyöristyksen piikkiin, mutta ennen resetointia näytöllä näkyi kestona 03:20:24,90 ja matkana 117,2km. Ajoin koko matkan ilman taukoja, automaattitaukoja taisi tulla pari kun pysähdyin trackstandiin risteyksissä. Kuitenkin tallennetussa harjoituksessa kestona oli 03:19:56 ja matkana 117km. Eli laitos oli ilmeisesti itsensä kanssa vähän eri mieltä käytetystä ajasta ja matkasta, joka johti jumahtamiseen.
Käytössä viimeisin firmware.
Kasisatasessa on 256 kpl fit-tiedoston limiitti. Onko se tonnisessa korjattu?
Varmuuden vuoksi olen siirtänyt yli 3 kuukautta vanhemmat pc:lle.
Miulla menee matkat suoraan muistikortille, jos kone tilttaa niin ainakin vanhemmat löytyy kortilta.
810:ssä siirtyy suoraan garmin connectiin bluethootin kautta..
Mistähän löytäisi maastopyöräily kartan jossa näkyisi polut tuohon edge 1000? Onko jossain ohjetta kuinka openstreet map ja muut vastaavat asennetaan edge 1000?
Kartat.hylly.org löytyy maanmittauslaitoksen maastokartat
Ok. Mitenkäs noiden asennus tapahtuu? Drag / drop?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sivuilla hyvät ohjeet mut lyhyesti lataat kartan koneelle ja siirrät edgen garmin kansioon
^ Ohjeet on hyvät. Mitäs tuolta muistikortilta uskaltaa poistaa, kun vapaata tilaa näyttäisi olevan (Edge Touring Plus) 1,63Gt...
Siellähän on se toinen versio minkä saa pilkottua haluamiinsa alueisiin ja näin ollen vie vähemmän tilaa.
Totta, mutta mietin jos saisin mahtumaan koko suomen maastokartat, voisi unohtaa latailut jatkossa.
Voihan sen kartan asentaa myös muistikortille, käsittääkseni.
No niin elikäs mitä mieltä porukka on kannataako hankki. laite maastopyöräilyyn? Eli onko laitteen reitityksestä mitään hyötyä maastokäytössä? Vai olisiko järkevämpää laittaa tuokin raha esim. kunnolliseen sykemittariin (Garmin Fenix yms)?
Onhan tonnarissakin sykemittaus ;)
Reititysominaisuudet on hyvät ja niiden voi olettaa parantuvankin ohjelmistopäivityksillä. Näyttö on todella hyvä kartan katseluun ja käyttöliittymä kohtalaisen hyvä kartalla liikkumiseen, mutta muuten laite on mielestäni melkoisen ylivarusteltu pelkkään retkimaastopyöräilyyn. Halvempiakin ratkaisuja löytyy varmasti.
Kalorinkulutus Edge 800 vs Edge 1000. Kumpi laskee vähemmän pieleen?
Kaksi peräkkäista (about samantehoista) rainerivetoa, saman 2.5h. Toinen näytti 1000 kcal (E800) ja toinen 1350 kcal (E1000). Kumpikohan noista näyttää edes sinnepäin oikein? Tiedän asiaan vaikuttaa sen sata arvoa, esim nopeus varmaan (jonka taas saa näyttämään mitä tahansa kun arpoo hatusta jonkun virtuaalisen renkaanympäryksen). Vois testata vielä huvikseen siten että molemmat Garminit päällä, ja seurata sit miten eroaa kulutukset. Sitä en vielä ole kokeillut.
Syötän ajaessani kuluttamani kilokalorit My Fitness Pal ohjelmaan, joten kivahan se olisi jotta tulisi edes suht ok. Jotta tietäisi paljonko on oikeesti miinuksella päiväkalorit.
Näyttääkö muuten Edge1000 treenin jälkeen palautumisajan? Ainakaan Edge810 ei näytä. Ja sitten kyssäri että miksi sitä ei siihen ole koodattu?
Nyt kun on Fenixiä käyttänyt, niin tuon takia tulee laitettua myös Fenix päälle pyöräillessä että näkee palautumisajan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ei näytä, nää o merkkejä pituudeksi.
Ainakin minulla molemmat antavat sykkeen perusteella aivan käsittämättömiä lukemia. Viime viikolla oli Edge 1000 työmatkalla ilman sykevyötä ja tehomittaria ja silloin ilmeisestikin aikaan ja nopeuteen perustuva arvio oli vähän yliampuva (yli 1000 kcal/h rauhallisessa työmatka-ajossa tuntuu lievästi liioitellulta).
Tehomittarin kanssa Edge 1000 antaa järkevän oloisia lukemia (ja myös Edge 800, jos syketietoa ei ole käytössä). Edge 1000:n kanssa (ilman tehomittaria) satuin yhdellä lenkillä ajankuluksi laskeskelemaan kcal-lukemia eri osuuksilla. N. 75 min ajan mittari laski kulutukseksi 500 kcal/h, mutta sen jälkeen hyötysuhde mittarin mielestä parani, koska loppumatkan kulutus olikin 300 kcal/h (nopeus ja syke ei kuitenkaan merkittävästi muuttunut alkumatkasta). Minulle noilla lukemilla ei ole mitään merkitystä, mutta aika huvittuneena sivusta seuraan, kun Garmineiden (tai esim. askelmittareiden) kulutuslukemia pidetään faktana.
En tiedä Edge 800:sta. Minulla treenien ylläpito on Suunnon Movescoutissa ja treenien tallennus Ambit 2:lla. Edge 1000 on lähinnä vain pyörätietokoneena.
Ambit 2 antaa noin 10 % suuremmat kalorinkulutusarvot kuin Edge 1000. Jotenkin itse luotan enemmän Ambittiin, koska siinä on muutakin kuormitukseen liittyvää laskentaa kuten EPOC.
Mutta mikään mittari ei taida absoluuttisen oikeita arvoja antaa