Eteen vertstar mielummin ainakin märkään maastoon...
Printable View
Eteen vertstar mielummin ainakin märkään maastoon...
Ajattelin noin yleisrenkaaksi syksymmälle ja kosteaan maastoon... siis vert- ja trailstar taakse? ajaako noilla lenkkiäkin mahdollisesti?
Pistä taakse hans dampf trailstar ja muta mari eteen vertstarina nii toimii hyvin syksyn märillä poluilla..
Toki kukin tyylillään, mutta tuo MM vertstar on kuitenkin tarkoitettu märän kelin DH-renkaaksi, mikä kannattaa pitää mielessä lenkkikäyttöä ajatellen.
Mitenkäs tuo trailstar/pacestar-yhdistelmä? Tuollaista olisi saksalaisilla tarjolla kohtuuhintaan. Pacestar vissiin noista taakse, vai onko sinne(kin) liian liukas märällä?
Itel täl hetkel alla HD:t pace-/trailstar setti .. ei omast mielest kauheen suurta eroa pidossa mut sormin ku reunanappuloita puristelee niin huomaa et pace on hitusen kovempaa kumia.. kunnolla kun on märkää niin menee trailstar HD taakse ja eteen MM vertstar ja hyvin on pitoa mut ei kyl rullaa kauheen kevyeen.. Kyl tolla rengastuksella polkuja ajelee mut kestopäälystettä mielummin välttelee..
Mä ajoin koko kevään ja alkukesän Vertstar - Trailstar Muddy Mary -kombolla ja hyvin toimi. Tuli sillä kihnutettua siirtymätkin. Kuivalle vaihdoin sitten pykälän kovempi seoksiset Big Bettyt alle, ja kun säät alkaa taas muuttua syksyllä tulen varmastikin laittamaan saman Muddy Mary yhdistelmän alle kuin mikä keväällä oli käytössä.
Ainakaan itseäni ei Hans Dampf juurikaan sytyttänyt. Tuntui että Muddy Maryissäkin on parempi rullaavuus, jäykempi runko ja huomattavasti enemmän pitoa. Hans Dampfin rungon jäykkyys saattoi olla ihan mututuntuma harhaa kun siinä ei lue "Freeride" (sama EVO -runko kait niissä on?), mutta se on edelleenkin ainoa rengas jolla olen saanut omilla normiajopaikoilla ja -paineilla vanteen lyömään oikein kunnolla kiveen (vanne meni vaihtoon).
MM VertStar lyhyesti: pitoa on, kuntoa kasvattava vaikutus, varsinkin siirtymillä, takarengas valmis ~30h tunnin ajoilla, ei halpoja kilsoja. :)
Dodi, eli multa oli jäänny yks sana välistä... siis vertstar syksyllä eteen ja trailstar taakse. Kuulostaisko miltä? Kyprok ootko ajannu big betty edessä vai takana vai molemmissa, ja jos oot niin millä seoksilla olevia?
Tällä hetkellä on edessä 2.3 purgatory control, ja takana 2.2 Ground control. Mutta sitten pitäisi jotkut märän kelit renkaat hommata siis ihan noihin aika reippaisiin alamäkityyliisin pätkiin/kalliopätkiin, niin onko mitään suosituksia? vai pärjääkö spessun renkailla?
Reippaisiin alamäkipätkiin suosittelen Spessun Butcher Controllia...
Mikä on meininki, käyttääkö porukka nykyään enemmän taittuvakylkisiä vai "vaijerillisia" kumeja? Onko jommassa kummassa selkeitä etuja enskakäytössä? Entä miten erot tubeleksena?
Tehdääkö 'kunnon' renkaita enää edes vaijerilla?
Taitaa kaikki ns. performance kumit taittuvakylkisiä ja 'halpismallit' vaijerilla?
Mulla on Muddy Maryt 2,35" märällä kelille. Niitä en kuitenkaan suosittelisi, koska ne ei toimi hyvin sitten kun oikeasti on märkää. Kuvio on sen verran tiheä, että välit klottaa tukkoon. Nuo on ihan hyvät sellaset välikelin renkaat ja kuivallakin ihan ok alamäessä, mutta ei niitä varsinaisiksi märän kelin mutarenkaiksi voi suositella.
Märälle ajattelin itse hommata kaverin kovasti hehkuttamat Geaxin Daturat, jotka toimivat ilmeisen hyvin kurassa ja painokin on varsin kohtuullinen. Silmämääräisesti tuo on 2,2" leveäksi nakiksi aika leveä, taitaa olla hieman Maxxiksen 2,35" runkoja leveämpi. Sitten tietty kurarenkaiden El Clasico, Maxxiksen Swamppi.
UST-versio on ainakin taittuva
eikös tossa swampthigissä ollu niin että valmistus on lopetettu? saako tuota enää tai onko koskaan saanutkaan ustina alle kilon painosena? saatikka 60a seoksella?
Vähän heppoinen setti kunnon kivikkorytkytykseen. Mulla oli takana tuo purgatory control ,mut siinä ei kyljet kestänyt pitkään ennenkuin kankaat näkyivät,enkä uskaltanut enää litkuilla ajaa. Tykkäsin kyllä renkaasta paljon. sit laitoin taakse maxpro 60a exo highrollerin jossa on paksummat kyljet. Pito oli samaa luokkaa purgatoryyn verrattuna.
Viime viikonloppuna sit laitoin sen vanhan kankailla olevan purgatoryn sisureilla ja yllätyin täysin miten paljon paremmin purgatory rullaa higrolleriin verrattuna.
Kävin sit ostamassa purgatory grid ustin jossa pitäs kyljet kestää. Jospa nyt löytyisi se takarengaskin jota on metsästetty. Edessähän mulla on Butcher Control.
tämmönen tarttu mukaan ,eikä tuo painakaan hirveitä.
http://gp1.pinkbike.org/p4pb8951042/p4pb8951042.jpg
Jep. Loistava rengas eteen yleisrenkaaks. Paras millä oon ajanut,:)
Terve.
Chilcotin speksaus alkaa siirtyä muista osista rengaspuolelle.
Nykysellään mulla on Fat Albert 2.4 snakeskinit toisilla ja muddy mary/hans dampf 2.35 trailstar toisilla kiekoilla.
Tuli viime kesänä ajettua kaikki enskat noilla raskaammilla, salon pivot cup tosin alberteilla.
Nyt tekis mieli vaihtaa noi Fat Albertit johonkin paremmin rullaavampiin, ehkä kapeempiin? Tuntuu että ovat ihan overkill normi lenkille, kun tulee kuitenkin ajettua sadekelin lenkkiä/kisaa 2.25 racing ralpheilla ilman isompia pito-ongelmia.
Ardentia täällä tunnutaan kehuttavan alberttia korkeemmalle, rullaa ja pitää paremmin? mites ardent 2.25?
Tuleeko muita ehdokkaita esille? Highroller? Crossmark? wtb moto?
Viime aikoina ollut enempi puhetta raskaammista renkaista täällä..
Mielummin isompaan ardenttiin kallistuisin.. hyvä ilmatila, rullaa hyvin ja pitoa löytyy.. ehdottomasti oma lempirengas jokapaikanhöyläksi..
Riittävän paksut/kestävät kyljet on kyllä paikallaan ainakin kisaillessa. Mä taidan ajaa tän kauden Minion EXO 2,5", Ardent EXO 2,4" (kuivalla) ja Muddy Mary 2,35" TrailStar (märällä) komboilla. Märälle olisi kiinnostusta hommata Geax Datura TNT:t, mutta pitää ensin ajella loppuun nuo Maryt.
Kokeiles Geax Synapsista 2,4" taka nakkina. Ite ajanu jo kaks kappaletta loppuun jaa on mun the ympäri vuoden rengas taakse(on tarkoitettu märän kelin renkaaksi). Itel täl hetkel edes Geax Neuron 2,5" laitoin ennen lumien tuloa jaa tähän mennes en erota aikasemmasta Minion F:stä mitenkään. Kattoo mitä sitten kesä tuo tullessaan.
Schwalben kumeilla ollaan pärjätty , edessä Hans ja takana Betty / Muddy. Hyvin on kestänyt kivikko hierontaa täällä Espanjassa.
Ostin ihan kokeilumielessä yläfemman tarjouksessa olleen Supertacky DH Ardentin. Ajattelin eteen laittaa kevään mutarännikallioille. Painaahan se kuin synti, mutta ei se haittaa jos se tarttuu kuin tauti.
Minäkin jouduin tarjouksen uhriksi ja kuriiri toi tälläsen. Intense DH909 2.5 Sticky Rubber
http://gp1.pinkbike.org/p3pb9277559/p3pb9277559.jpg
Kunnon grammanviilaajan tavoin heti punnitukseen ja eihän se kevyt ole ,mut jospa sitä pitoa märässä sit löytys.
Ei kyllä varmaan tule alle jos joutuu mäen päälle polkemaan. Niin ja onhan tuolla kuntoa kohottava vaikutus.:cool:
Mitenköhän sitä hoitais rengastuksen enskacupin Åren kisaa varten? Tavallaan tekis mieli ajaa vakisetupilla, eli 2.5 Maxxis EXO:illa tubelessina, mutta toisaalta miettii et pysyykö tolla setupilla renkaat esim. vanteella. Tuolla kun on paikoitellen röykkyä, vauhtia ja G-voimia sen verta enemmän kuin Suomen mäissä, niin miettii et oisko dual ply DH-kumit varmempi ja turvallisempi vaihtoehto? Toisaalta niillä taas antaa tasoitusta polkemisosuuksilla. :)