Esimerkillistä toimintaa *nostaa peukkua* Hyvä, etten mä ehtinyt lenkille: kuumeessa tänään ja tukkoa tehnyt jo pari päivää. Ensi viikolla uusin joukoin ja woimin!
Printable View
Esimerkillistä toimintaa *nostaa peukkua* Hyvä, etten mä ehtinyt lenkille: kuumeessa tänään ja tukkoa tehnyt jo pari päivää. Ensi viikolla uusin joukoin ja woimin!
Asun vielä toistaiseksi Lahdessa, mutta ehkä tänä tai ensi syksynä muutan Helsinkiin opiskelujen perässä. Pyöräily innostaa yhä.:) Alla tällä hetkellä "vain" maastopyörä (keskari asfaltilla kahdenkympin pintaan). Ajeletteko lenkkejä pääosin cyclocross/maantiepyörillä?:)
@ Moppe: ajamme maantiepyörillä / cyclocrosseilla, paitsi jotkut ovat ajaneet myös hyrbidillä ja maastopyörällä joskus. Tosin heillä on ollut täysi työ pysyä mukana, paitsi eräillä viime vuonna... Onhan se raskaampaa kyytiä. Kannattaa myös huomioida, että keskivauhti on tuo luvattu 22-24, välillä voimme ajaa reippaasti yli kolmeakymppiä ja alamäissä viittäkymppiä. Tarkoitus toki on pitää vauhti mahd. tasaisena, mutta etenkin kauden edetessä voimme välillä tehdä spurtteja.
Mukaan vaan! Koskaan emme ole jättäneet ketään junasta. Hitaimman mukaan ajetaan. Kyllä kärkipään tytöt odottavat, viimeistään risteyksissä :D
Emäntä alkaa pikkuhiljaa ymmärtää kans pyöräilyn hienouden, mutta toistaiseksi ei ole uskaltautunut porukkalenkeille. Kovasti koitan houkutella torstaisin tammaraveihin, mutta aina on joku tekosyy ollut. Joku viikko kuitenkin tullaan mukaan :)
Tervetuloa supertele & rouva :) Emme nosta keskaria kauden edetessäkään (ellei se sovi kaikille ko. lenkillä mukana oleville), joten mukaan voi tulla milloin vain.
Ajetaanko tällä viikolla?
kyselee johanna
Aina ajetaan, ellei toisin ilmoiteta :) Reittiä pohditaan paikan päällä osallistujajoukon mukaan. Yks kiva ylämäki odottais polkijaa...
Okej, ajelen Bemböleen. Kelikin näyttää paremmalta kuin viime viikolla :)
olen tulossa myös
Hienossa kelissä jälleen kerran ajoimme 48 km:n mittaisen lenkin Kirkkonummelle :) "Virallinen" keskivauhti näytti 23,5 km/h. 10 ajajan voimin saimme jo tuntumaa peesailusta ja kimppa-ajelusta parhaimmillaan. Kiitos kaikille mukana olleille kuskeille :)
Laitan sanallisen kuvauksen reitistä tuonnempana.
Pitihän se heti liittyä tänne. Kiitos kaikille mukana olleille päivän lenkistä ja erityiskiitokset Anulle, joka bongasit yksinäisen ratsastajan tien varrelta :) Porukassa ajaminen on kuitenkin mukavampaa yleensä kuin yksin puurtaminen ja vauhtikin pysyy rauhallisempana näin porukassa ajaessa. Varmasti liityn seuraan useamminkin, jos vaan aikataulut antaa myöten.
No nyt se viime viikon lenkkireitti sanallisesti tänne:
Vanha Turuntie (110) Veikkolan ekaan liikenneympyrään saakka, josta Lapinkyläntietä (1130) alas, Oitmäen kohdalta oikealle ts. etelän suuntaan (olisiko tuo Österbyntie?) Veklahdentien risteykseen. Siitä vasemmalle Veklahdentielle Vitträskin järveä kiertämään. Kivoja loivia ylämäkiä. Tien nimi vaihtuu Sepänkyläntieksi ja jatkuu Masalaan. Masalasta suunnattiin pohjoiseen (vasemmalle) Masalantietä Luoman ohi, tien nimi vaihtuu Mankintieksi. Lapinkyläntietä hitusen matkaa vasemmalle, että päästään taas Kuninkaankartanontien kautta (hienoja maisemia) radan varteen Hansatielle ja Muurlan ohi takaisin Bemböleen.
Joo, aika kökköjä nää sanaselitykset. Pekka lupaili mulle vähän HePon Traxmeetia käyttöön. Katsellaan ja kuunnellaan. Olisihan tuo aika roheeta katsoa noita lenkkejä kartta-animaatioina.
Ja Johanna tuli sitten tänä aamuna työmatkatempoa meikäläistä vastaan Vihdintiellä :) Huomasitko? Sun pyörän tunnistin.
Huomenna lenkillä luvassa ylämäkiä :) - ellei joku muu jotain muuta reittiä halua vetää.
Mahtavat mäet tänään ja mikä sää! Kiitos Kati! :)
Sportstrackerilla (http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do) saa kätsästi puhelimen avulla talteen reitin ja tilastot nopeudesta, korkeuseroista jne. Tää on ilmainen ja jos puhelimessa on gps, niin pelittää ilman lisälaitteita. En tosin niin harjaantunut käyttäjä ole, että saisiko noita trackattuja reittejä jaettua tänne foorumillekin. Eikä mulla ees tänään ollu puhelinta mukana... :)
Kiitos ajoporukalle mukavasta lenkkiseurasta :) Ajoimme tänään jälleen kerran aurinkoisessa yli 20 asteen kelissä mäkisen reitin 8 kuskin voimin. Reitti meni karkeasti jotakuinkin näin: Bemböle - Velskolantie - Rinnekodintie - Skogbyntie - Lepsämänjoentie - Kuonomäentie - Klaukkalantie - Vanha Nurmijärventie Kivistön ja Åbyn kautta Vantaankoskelle. Siitä jatkoimme erisuuruisissa porukoissa koteihimme. Toivottavasti kaikki pääsivät hyvin perille! Itselleni matkaa kertyi kokonaisuudessaan 53 kilsaa. Keskivauhti oli tänään meille poikkeuksellisen kova, noin 25, mutta se tuntui sopivan kaikille vaikkakin ylämäkiä oli ns. riittävästi :D
Jos haluatte antaa palautetta lenkeistä vetäjälle, niin voitte laittaa vaikka privaa, jos se tuntuu teistä paremmalta kuin avautua tässä. Siis jos olen kuitenkin esim. tulkinnut menohaluja väärin tms. tai jos haluatte ehdottaa jotain uutta reittiä.
Täytyy jossain kohtaa oikein ottaa asiakseen toi reittitallennusasia. Nyt ei vaan repee kaikkeen kun ei tajua niistä entuudestaan mitään eikä aika ja energia riitä selvittelemään niitä tällä haavaa.
Lohduksi niille, jotka eivät tänään päässet mukaan mäkitreeneihin: ensi viikolla Johanna on lupautunut vetämään mäkitreeniä lisää :)
Kiitos kaikille päivän lenkistä itsenikin, eli CC-kuskin puolesta. Hyvällä sykkeellä mentiin ja seura oli mitä parasta :)
Kiitokset myös ekakertalaisen tamman puolesta vetäjille ja muulle seuralle! Tahti ja sää eivät olisi voineet olla paremmat. (Velskolassa tuntui hetken tiukalta, mutta juomatauko korjasi tilanteen.) Mukana varmasti myös seuraavalla kerralla.
Kiitos eilisestä. Ensi viikolla ajetaan sama kuin 27.5.2010
http://www.gmap-pedometer.com/?r=3751736
Tervetuloa uudet ja wanhat kuskit!
-johanna
Mitkäs nämä teidän ajopäivät ja lähtöajat ovat? Tätä nöösiä kiinnostaisi kovasti :)
Ajetaan aina torstaisin klo 18 lähtien Bembölen kahvituvalta. Tervetuloa mukaan :)
Lisää lenkkiporukoita löytyy fillarikalenteri.fi:stä. Hepo ajelee sunnuntaisin klo 11 sekalenkkejä (jollaisia tammaravitkin jo oikeastan ovat) Vantaankoskelta käsin. Ryhmiä löytyy alkaen 25 km/h keskivauhdista ylös päin.
Ryhmäajokoulutuksesta kuvia minun profiilissani omassa albumissaan :)
Katila: Täytyy yrittää hankkia joku vanha maantiecykkeli, niin voisin mukana paremmin pysyä. 22-25 keskinopeudet, jos maantiepyörä on alla, kuulostavat ihan fiksuilta.:) Noh, yritetään hankkia opiskelupaikka ensin.;) Kohtahan tuo selvinnee...
*pitää Mopen opiskelupaikan puolesta peukkuja* :)
kiitokset mukavan vauhdikkaasta lenkistä, taidettiin vähän ylittää keskari mutta sehän on tapana hepon lenkeillä :)
Jahas? Sitä on lähdetty kirmailemaan kuin varsat kevätlaitumelle, kun mamma ei ole ollut etujarruna :D
Saisiko speksilöitä :)
En saanut pidettyä laumaa kurissa... :)
Kuskeja oli viisi ja ajelimme Klaukkalaan ja takas (n. 50 km) keskinopeudella 26km/h. Yhtään ensikertalaista ei ollut ja kaikki pysyivät hyvin mukana.
reitti:
http://www.gmap-pedometer.com/?r=3751736
-johanna
Vieläkö ens viikon torstaina poljetaan jussiin valmistava lenkki :) ?
Niin mites uskaltaako miehenä tammaraveille osallistua? Käykö siellä oikeasti miehiäkin? :)
Olis kiva päästä lenkille ja nopeus&huominen sopisi aikatauluun hyvin.
Itse olen ainakin mies tai ainakin luullut niin koko elämäni ajan;). Olin kauden ensimmäisessä ajossa mukana hulluuttani maasturilla ja se yhdistettynä sen hetkiseen kuntoon, niin huonostihan siinä kävi ylämäissä tammojenkin vauhdissa, tosin aina jaksettiin sitten viimeistään seuraavassa risteyksessä odottaa meikäläistä. Mukana oli tuolloin toinenkin miespuoleinen ajaja kolmen naisen lisäksi.
Viime viikolla ajelin sitten yksin päivän vanhalla CC:llä neljän tamman mukana ja nyt pysyinkin jo täysin mukana, vaikka taidettiin ajaa kyseisten ajojen uusi nopeusennätys. Ps. kiitos vain näin jälkikäteen kyseisestä lenkistä vetäjälle ja muille.
Tässä välissäkin on miehiä ollut mukana kirjoituksista päätellen, joten rohkeasti vain mukaan. Itse olen 99% varmuudella mukana huomisessakin ajossa. Sehän on selvää, että tammaravi nimi pelottaa joitakin ja varmasti pitänee poissa ns. "tosi miehet", mutta hiukan vapautuneemmin eläville ihan mukavaa ajoa tiedossa torstaisin. Pitää toki myöntää, että itselläkin oli pieni kynnys ylitettävänä ensimmäisellä kerralla, mutta matkojen pituus yhdistettynä ajovauhtiin oli niin houkutteleva, ettei kynnyksen ylittäminen ollutkaan kovin vaikeaa.
Ohhoh! tulikin näemmä kirjoitettua vanhalla nimimerkillä, nykyisin käytän hiukan osuvampaa nimeä karhile.