Täältä löytyikin jo vastaus
Printable View
Ja ettei tartte Turkuun lähteä tai olla yhteydessä, niin ihan Tampereeltakin pitäisi saada: http://www.signature.fi/bike.html. Hinnasta en tosin tiedä.Lainaus:
Jos joku vielä harkitsee Rock & Roll Pro:n hankintaa, niin vinkkinä että NextBikesta lähtee hintaan 399e.
Ja juu, en ole kyseisen puljun kanssa tekemisissä muuten kuin korkeintaan asiakkaana.
Uusimmassa Cycling plussassa trainereita vertailussa.
Tähän sama. Kaksi harjoitusta takana Tacx Flowlla ja erittäin positiiviset kokemukset. Mittariston näyttö selkeä, kaikki oleellinen informaatio saatavilla (pitääkö Watit yhtä todellisuuden kanssa, en tiedä vielä). Ainakaan minä en saanut tuntemusta että ajaisi jossain pehmeällä pururadalla.
Claes Ohlssonilta hankitun perustuulettimen kanssa hikoilukin on paljon ennakoitua vähäisempää.
Seurataan miten Michelin Pro Race kestää..
Kaipaisin käyttäjien kommentteja.
Olen kahden vaiheilla, ostanko Kurt Kinetic,"rock an roll", vaiko Tack 1680 Flouwn. Noiden hinnoissa ei kovin merkittävää eroa ole, toimivuus on tärkeämpi. Tarkoitus tehdä kuntoutus- ja peruskuntotreeniä kotioloissa.
Muutama viikko menee vielä ennen kuin pääsen kyynärsauvoista ja pystyn pyörän päälle nousemaan.
Kurt Kinetic Pro Trainer pieksää Flow:n mennentullen. Tietty toi Flow mittailee kaikenlaista omalla mittarillaan ja Kineticiin pitää hommata mittari erikseen. Mä en tosta Rock 'n' Rollista niin välitä, mutta monet tuntuvat tykkäävän. Tacxit ja Elitet ei mun mielestä pärjää ajotuntumallaan Kurt Kineticille. Tosin pidemmän ajan kokemusta mulla on vaan tosta Pro Trainerista kun aikaisemmin omistamallani Tacxilla ei paljon napannut polkea.
Olen OJ:n kanssa samoilla linjoilla. Omistin viime talvena Tacxin Flown, ja tykkäsin kovasti wattimittarista. Flow on täynnä toimintoja hintaansa nähden, mutta nyt kun olen muutaman viikon omistanut Kurtin Rock 'n Roll:in, niin en välttämättä menisi takaisin Tacxiin.
Miksi?
1. Laitteen rakenne. Kurt on niin järeätä tekoa, että sitä ei yrittämälläkään saa rikki. Jos saa, niin heillä on elinikäinen takuu, ilman pientä pränttiä.
2. Ajotuntuma. Tacx on loistopeli jos haluaa ajaa wattien mukaan, ja säätää trainerinsa niin että kadenssista riippumatta vastus on sama. Kurt on sinänsä superlooginen, että tuntuma vastaa ajoa tiellä. Miten kovempaa ajaa, sitä enemmän pitää tehdä töitä.
Suosittelen Kurt:ia, mutta en usko että pettyisit Tacxiinkaan.
OJ sekä Sakari Kyrö näyttävät olevan samoilla linjoille, siis Kurt Kinetic.
Kiitos asiantuntevista vastauksista.
Laitan tilaukseen ensi viikon aikana.
Itse taidan tilata saksanmaalta tuon Flow:n. Jos vaikka alkaisi wattien kanssa leikkimään. Uusi pyöräkin tulossa ensi viikolla, joten pakko sillä on jossain polkea. :)
Nyt on muutama treeni Kurtin Road Machinella takana ja tyytyväinen olen.
Tuon viitsii vielä ottaa kisapaikalle mukaan, mutta ainakin rokkimalli on niin järeän kokoinen ja painoinen, että ei tulisi mieleenkään. Sellainen ei mun kämppään mahtuis minnekään...
Köyhänä IT-orjana jouduin tyytymään budjettivaihtoehtoon, ja tilasin Tacx T1435 Sirius Soft Gel Trainer -nimihirviön CRC:stä. Ainakin vauhtipyörä painaa enempi kuin 100e kapistuksissa, ja käsittääkseni tämä on hyvä asia. :p
Edit: Pistetään nyt linkkikin vielä http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=15262
Tässä myös katselemassa traineria talvikaudeksi ja tuon Kurt Road Machinen totesin itsekin olevan arvostelujen perusteella hyvää tekoa. Eipä se tääläkään ole kuin ruusuja saanut. Tuo Rock & Roll vaikuttaa vähän isolta ja kömpelöltä omaan yksiöön.
Eiköhän se Road Machine lähde tilaukseen!
Ei pelkkä vauhtipyörän paino kerro koko totuutta. Myös vauhtipyörän pyörimisnopeus on merkitsevä muuttuja ja äkkivilkaisulla voisi kuvitella Tacx:issa vauhtipyörän pyörivän vimmatummin Kurttiin verrattuna.
Onhan Tacxissa pienempi rulla kuin Kineticissä, eli vauhtipyörä puörii nopeammin samalla renkaan pyörimisnopeudella, mutta Kurtin tuntuma on silti paljon parempi. Painoeroa ei Kurtin pienellä vauhtipyörällä ja Tacxin vauhtipyörällä ole kuin ~200g, mutta Kurtin vauhtipyörän halkaisija on niin paljon isompi, että liike-energiaa siihen sitoutuu paljon enemmän. Pääasia että sillä trainerilla tulee ajettua.
Mistähän tuollainen RoadMachinen löytää? Helsingin seudulta, mieluiten tilaisin netistä / postitse, Suomesta tai ulkomailta.
Tacxilla poljet PK:ta watteja vastaan. Vastus muutetaan ohjainyksiköltä.
Täydet watit (joita saa liian vähän) koneessa ja pitää roplata näppistä...nurin.
Elite, Kurt ym vastus muuttuu vaihteita vaihtaessa.
Pystyy vauhtileikittelyyn, watit humpsahtaa 200-1000 hetkessä. Suosittelen.
jossain on aika pahasti vikaa jos ei pysy trainerilla pystyssä, oli näppis tai ei. Nestevastus on kyllä parempi, mutta ei sen takia, että sillä pysyy paremmin pystyssä.
Jos sähkövastuksesta saa irti 500-600 wattia, niin sen kyllä pitäisi piisata kunhan ajaa yli kolmen minuutin vetoja. Jos 500-600 wattia ei riitä +3min vedoissa, niin sitten on aika kova kuski.
Kiitos täällä jaettujen kokemusten Kurtin rokkenrolli on tilauksessa. Vaikka ei ole vielä minkäänlaista kokemusta koko vehkeestä, mietin jo mistä lisähupia ja tekniikkafriikille räplättävää ajon ajaksi. Laite tuntuu epäilyttävän yksinkertaiselta. :p Onko kellään kokemuksia, huomioita tai muita mietteitä näistä? Tai muita ehdotuksia viihtyvyyden lisäämiseksi?
Kurtin omalla mittarilla voisi ihmetellä virtuaaliwatteja (tai lähinnä niiden vähyyttä)
http://www.kurtkinetic.com/power-com...c-22-l-en.html
Tuleeko mieleen muita keinoja wattien esiinsaamiseksi?
Tää on ihan mielenkiintoinen, graffat ei kyllä päätä huimaa.. Ei ihan Eliten tai Tacxin tasoa.
http://www.kurtkinetic.com/kinetic-n...-130-l-en.html
Nämä lienevät sitten ihan laitteesta irrallisia videoita, jossa joku koutsi Troy piiskaa ajamaan kovempaa, kuin Anne Sällylä aikanaan..
http://www.kurtkinetic.com/dvds-virt...3_19-l-en.html
Näillä on ainakin mielenkiintoiset nimet..
http://www.kurtkinetic.com/dvds-comp...3_13-l-en.html
Mistä tilasit Kurtin?
Mulla on halvempi "tuulivastuksella" oleva Tacx, jota ohjataan kuten Kurttia (eli kovempi vauhti = kovempi vastus).
Olen ollu erittäin tyytyväinen, mutta kieltämättä tuo putkelta ajomahdollisuus kiinnostaa..
Tuota mallia ei näköjään enää ainakaan Tacxin sivuilla olekaan..
Löin vaan löylyä kun Tacxin käyttötapa ei miellytä. Mulla on Tacx Flow ja siihen pystyy naputtelemaan 390W valmista vastusta ja loput polkemalla. Onkohan taas kyseessä normihomma...vikaa käyttäjässä. Onneksi täällä on hyviä ja viisaita auttajia.
Eikä sillä kaatuile...oli löylyä...eturengas puhkesi kun oli kivi jäänyt väliin:)
Yhteensopiva Polarin sykevyölle, josta plussaa.
Kävikin mielessä, että onkohan Abdoujaparov siellä langan toisessa päässä:D
No toi 390 wattia ei ole kyllä kovin paljon. Jostain mulle oli jäänyt mieleen, että joku 500-600 wattia olisi maksimi mitä noista Tacxeista saa irti, mutta tuntuma on tietenkin mitä on.
KK on hyvä vaikka ei hienoja käppyröitä piirräkään.
No itse asiassa sen verran on myönnettävä, että "tilaus" oli soitto Vantaan Bike Planettiin ja pyyntö pitää laitetta hetken. Kävin tänään hakemassa sieltä viimeisen, myymälässä pölyttyneen rokkenrollin pois kuleksimasta. En halunnut mainostaa, ettei joku ehdi ensin! :D
On ainakin tukevan tuntuinen laite. Painaakin kuin synti!
tämä on ihan yes, watteja lähtee niin paljon kuin jaloista lähtee, eikä kaadu edes pahoissa kurveissa.
http://www.ivanhoecycles.com.au/imag...ital_fluid.jpg
Tacx Flowsta en tiedä, mutta ainakin Basicissa saa tilattua maksimissaan 990 W (tosin vastus ei riitä tuohon tehoon kovin pienellä nopeudella). Joskus slope-moodissa tuli testattuakin, että Tacxin kanssa sai punnerrettua yli 1000 PowerTapin wattia, vaikka Tacxin oma näyttö taisikin siinä vaiheessa näyttää alle 900 W tehoa.
Jossakin vaiheessa loppukesästä testailin pikaisesti tuon Basicin säädön tarkkuutta tehoasetuksella, mutta testiaineisto hukkui muussa tohinassa (tuli nollattua PowerTapin mittari ennen tietojen siirtoa). Muistaakseni tulokset olivat kuitenkin hyvin epäjohdonmukaisia. 200 ja 300 watilla alhaisella nopeudella oli teho aika tarkka, mutta nopeutta lisätessä teho tippui reilusti (ainakin PowerTapin mukaan). 400 W käytös olikin sitten aivan toisenlainen (vauhtia lisätessä teho kääntyikin yllättäen nousuun - taisi olla parhaimmillaan yli 500 W).