sillä saa kuntoaki kohotettua ku näyttää keskaria jollekki tempperamenttiselle ammattilaiselle :D tulee kunnon takaa-ajoLainaus:
Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo
Printable View
sillä saa kuntoaki kohotettua ku näyttää keskaria jollekki tempperamenttiselle ammattilaiselle :D tulee kunnon takaa-ajoLainaus:
Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo
Itse en jotenkin näe kovinkaan tarpeellisena ainakaan Suurta tervehtimistä.
Ainakin moottoripyöräpuolella, tervehditään hyvin usein (poislukien harley-davidson-kuskit, jotka eivät tervehdi muita kun häpeävät niin kalustoaan), rasittavuuksiin asti. Jos tervehtisi jokaista pyöräilijää, se alkaisi kyllä lähinnä rasittamaan...
Tosin jos nyt alkaisi tervehtimään vain "todellista" pyöräporukkaa, ei tarvitsisi kättä nostaa kuin max. 2 kertaa /lenkki... Taidan ajaa vääriä reittejä.
Tätä tervehtimistä tärkeämpänä pitäisin melkeinpä sitä, että voi tulla ilman isompaa kynnystä juttelemaan jotain pyöräasiaa lajitoverien kohdatessa...
Harrikkakuskit ei tervehdi, koska ne ei uskalla irrottaa kättä tangosta.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti jorma
sillon kun itse vielä liikuin prätkällä oli harrikka hemmoilla tapana irvistää. kai ne toivoi että vastaan tulis hammaslääkäri joka säälistä laittais purukaluston kuntoon oli meinaan turhapuro lookkia liikkeellä noin pääsäntöisesti
Eilen tuli tyhjällä tiellä vastaan joku wannabe-pro-jamppa jollain sinisellä pyörällä (Bianchi?), ei reagoinut millään tavalla vaikka nostin käden reippaasti ylös jo 50 metriä ennen kohtaamista... Lähinnä taisi katsella kulmiensa alta, että ajanko paremmalla pyörällä vai en... On se kummallista, huusin melkein perään että mitä v*ttua? Ensi kerralla lähden perään ja opetan miehen tavoille. :(
Nii, ei toi nyt luulis monenkaan maailmaa kaatavan, jos satunnaiseen tervehdykseen ei aina vastata. Tulee mulle välillä baarissakin juttelemaan joku, joka ilmeisesti on nähnyt mut baarissa ennenkin, mutta kun äiti on opettanut olemaan juttelematta tuntemattomille, niin mä valitsen niistä vain parhaimman näköiset... Kun en mä voi muistaa, minkänäköisessä seurassa mä aiemmin olen illastanut.Tää on ehdottomasti oleellisempi seikka. Onneksi osaan voittaa luontaisen jäykkyyteni ja avata keskustelun että "onpa kiva pöörä, mistä löyty", jos vastaan/viereen/eteen tulee joku kiiltävä On One ja satulassa hyväreitinen hanu. Ilokseen sitä juttelee aina, kun sekä fillari että kuski ovat nättejä.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti jorma
No okei, on Kleinkin sen verran nätti pöörä, että sille voi jutella.
Ai nii, ja ainakin herra Nyman (-Wikstedt) on joka kerta moikannut jo kaukaa, kun ollaan kohdattu.
jos oot saara L. niin huh, minkä valeen pläjäytit! nam!Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Saara
Internet - vaimonetsijän Mekka. :D ;)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti wictro
jeh !
(o_O)_b
Kyllä sitä vastaa tervehdykseen, paitsi jos ei huomaa. Usein tulee ajettua ajatuksissaan, että välillä täytyy oikein miettiä että missä nyt oikein on ja minne oli menossa. Sitten tuleekin taas jokin tutunnäköinen paikka ja huomaa missä on.
Ei siinä aina huomaa ketä tulee vastaan ja morjestaako ne, kun ei näe etupyörää kauemmaksi.
Tietysti jos joku naispyöräilijä ei huomaa että vastaisin terveykseen, niin silloin on heti lähdettävä perään ja pysäytettävä sekä vaadittava selitystä miksi en tervehtinyt.
Voidaan sitten selvittää asiaa vaikka kahvin / teen kanssa oikein perusteellisesti ;)
Tätä on pakko kokeilla!Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti YT
Eiköhän tämä "morjestaminen" ole kuitenkin prätkäkuskien juttu. Ei pyöräilijöiden juttu.
Kyl tää pööräily usein on sen verran yksinäistä puuhaa et ois mukavaa jos vastaantulijat nostaisivat kättää tai ainakin nyökkäsivät.
Perjantaina kävin yksin ajelemassa porukkalenkin reittiä, kolme vastaantulijaa tervehtivät. Lisäksi saavutin kaksi samaan suuntaan meneviä, jonka kanssa vaihdettiin mietteitä ilmasta ja tämän topicin aiheesta. :)
Kuluneena viikkona olen yrittänyt muutamaa vastaantulijaa tervehtiä, mutta ei ole mitään vastakaikua aiheuttanut. Mutta he olivatkin aika PRO näköisiä kun minä taas enemmän sunnuntaipolkijan.. Vaikka kai sitä välillä itsekin ajaa niin lasittuneella katseella että hyvä kun ympäristöään huomaa.
Ite ajoin lauantaina maantiepyörällä samalla suunnalla ja kyllä sain moikkailuja. Tänään juttelin Nastolan suunnalla lenkilläni pariskunnan kanssa, jotka oli tulossa 800km pyöräretkeltä. :)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti dvlrnr
Kävin äsken maantielenkillä ja kaikki joita moikkasin tervehtivät takaisin. Tai ainakin melkein :mad: . Parinsadan metrin päässä kotoa näin nojapyörän ensimmäistä kertaa livenä. Se oli sellainen kaksipyöräinen, joka hitaasti kinnasi mäkeä ylös. No minä hymyssä suin nostin käpälää koholle ja tervehdin sen kuljettajaa isosti. Mutta eihän tämä Rektum-Pentti tehnyt elettäkään vastatakseen tervehdykseen. Siinä meni hyvät fiilikset pilalle.
Me olemme kaikki syyllisiä... kuinka olemmekaan täällä pilkanneet nojapyöriä.:rolleyes:
Olen todennut aivan saman. Vaikka mielipiteeni nojiksiin on melko kriittinen, niin silti olen aikaisemmin antanut rispektia tervehtimällä, mutta ei ole ollut vastakaikua. Mielestäni se on jo kummallista. Sen vielä ymmärrän, että lähetti ei kiireessään tai muussa tilanteessa kättään nosta, mutta nojiskuski, joka on kaikkien kaveri ei millään tavoin tervehdi on jo kummallista. Tästä johtuen en ole viitsinyt elinvoimaani hukata tervehtimiseen.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti YT
Mutta en minä...koskaan!Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Punainen Pilvi
Mutta nythän se vasta alkaa.....Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Punainen Pilvi
Ja taas se tänään nähtiin. Vastaan tuli kahden kopla joista kumpikaan ei tervehtinyt. Lähinnä katsottiin että mitä *ttua tuokin tuossa huitoo. Ilmeisesti täytyy laittaa tilaukseen ne succikset ja näyttävempi kypärä, vaihtaa hyvin palvelleet hanskat ja hankkia tiimipaita. Ja osasarja paria astetta kalliimpaan.
Toinen vaihtoehto on että en ole vieläkään sulautunut paikalliseen väestöön mutta yritystä on. :rolleyes: Silti piristää mukavasti kun on muka "kuuluvinaan joukkoon".
Sitä pitää kahren laumassa ajaa kiäli keskellä suuta ettei porukassa tuu isoa kolaria....... :D
Mää tervehdin tänään kahta autoilija-anssia jotka meinas kumpikin niittaa mut littanaks kun tulin oikealta pyörätietä pitkin tielle pyörätien yli kääntymistä yrittävän havaintovammaisen eteen. Piti oikeen pysähtyä siihen konepellin eteen ikäänkuin tyrkylle ja heiluttaa käpälää iloisesti hymyillen. Eivät vastanneet tervehdyksiin, kummaa sakkia nekin ..... :rolleyes:
Juu ja näitä on joka lenkillä isoissakin risteyksissä jotka jäävät suojatielle/pyörätielle odottamaan valojen vaihtumista. Pujottelupeli se on tämäkin. Positiivista tässä lenkissä sentään oli että kukaan ei yrittänyt tällä kertaa tappaa :p
Niin ja voihan tuohon tervehtimiseen olla vielä toinenkin syy. Olivat ruotsinkielisiä eivätkä ymmärtäneet puukkojunkkarin heiluttelusta tuon taivaallista.. :D
Kuninkaanmäen juurella tuli vastaan kaks täysnaamaa.
Aattelin, että moikataan nyt noitakin, kun olivat selvästi sellaisia harrastukselleen vihkiytyneen olosia.
Vaan just kun irrotin kättä kahvalta, niin molemmat näkivät ilmeisesti jotain todella mielenkiintoista oikealla puolellaan siellä ojan pohjalla. Jäi vajaaks se moikkaaminenkin, kun heti huomasin, ettei kiinosta.
Tällaista se sitten on kun "tiukkapipoinen maantiekuski", jolla "succikset puristaa" ja ties mitä kaikkea sitä onkaan sanottu yrittää moikkailla "rentoja" freeridereitä...
Taas salaa ajamassa *julmio*Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pelotón
Ei kannata lipsua käpälän nostamattomuudesta koska silloin käy just tollai.... :p
Niin, kai sitä täytyy ruveta vaan itekki skannailemaan niitä ojanpohjia. Voihan sieltä jotain löytöjä vaikka osua kohdalle.
Nishiki ei muuten tänään ollu parkissa siellä Nikkilässä.
Eiköhän Shimaani ollut sen yöllä käynyt poimimassa, kun pääsi muista eroon...Lainaus:
Tässä "rentona freeriderina" tervehdin yleensä vastaantulevia maantiepyöräilijöitä (muita kun ei vastaan yleensä tule) vaikka kadulla ajellessa ei varusteita olekaan päällä (30 asteen helteellä?) josta tunnistaisi harrastelijaksi (luulis pyörästäkin näkevän) mutta käsi on alkanut väsymään kun en muista yhdenkään ikinä heilauttaneen takaisin.Lainaus:
No en käynyt, mullon jo ihan riittävästi filoja.... :oLainaus:
Alkujaan tämän lähetti Jambo
Hai sie, osta hyvä sinkula! Sellastaha sullei viälä ookkaa...Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Shimaani