Olikohan joku foorumilta kun tuli vastaan eilen Koivumäentiellä? Havaintojeni mukaan ajokkina hopeanvärinen sinkula ja paimennettavana pari lasta. Itse ajoin mustalla Cubella ja mukana väestöliiton wanhan ideaalin mukainen katras eli neljä lasta.
Printable View
Olikohan joku foorumilta kun tuli vastaan eilen Koivumäentiellä? Havaintojeni mukaan ajokkina hopeanvärinen sinkula ja paimennettavana pari lasta. Itse ajoin mustalla Cubella ja mukana väestöliiton wanhan ideaalin mukainen katras eli neljä lasta.
Elikkäs tota. Muistaakseni joku kehui että sikäläiset polut toimii loistavasti pimeällä. Kiinnostaa.
Koska sitä ajettaisiin sitten pimiässä? Arki-iltaisin minä en edes ehdi muuten kuin pimeän tultua.
Ensi viikolla joku arki-ilta 19:00 jälkeen. Paitsi ei tiistaina, siellä on mettä täynnä suunnistajia.
Keksiviikko? Saattaisin ehtiää hautuumaalle n. 19.45.
Keskiviikko on upea päivä, ensin Aku Ankka ja sitten pimeäpyöräilyä. Säävaraus.
Tämän hetken ennuste on ihan ok.
Aamusta kaksi sinkulaa kierteli Sääksin ja käväisi Rauhalassa. Olisi vähäsen Fiskars-hommia Röykän päässä. Ehkä sovimma asiasta myöhemmin kun metsurihommat pimeässä ei kuullosta hyvältä.
Huomasin eilen sääksen kierrolta palatessa 25-tien varressa http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...375665&lang=fi
kyltin, jossa kerrottiin kaikenlaisen maastoajon kielletyn. Koskettaako myös pyöräilyä?
Olen useamman kerran kesällä kiertänyt hyvinkäältä rajamäelle 7-veljeksen reittiä palaten vedenottamon puolelta herusten järville.
Tuolla polulla ennen ollut nostettuina aina uudelleen pari puun rungoa polun yli, olipa kerran pinottu kivikasakin - vaikka olen niitä raivannut.
Tuli nyt mieleen, että niinköhän siellä on joku aktiivinen maanomistaja?
Onkos teillä paikkakuntalaisilla parempaa tietoa?
Noita kylttejä on muuallakin, mutta yleensä juuri noissa paikoissa joissa helposti pääsee isommalta tieltä metsään. Mopopojat välillä aktivoituvat ajamaan metsissä ja sen vuoksi noita useimmat sinne kasaa. Esim. Herusten vanhalla soramontulla on tuoretta mopouraa useasti.
Itse olen tulkinnut, ettei koske fillareita, koska maastoajoa koskeva lakikin puhuu vain moottoriajoneuvoista.
Fillarointi on jokamiehenoikeuksien piirissä, joten siinä mielessä kyltti on viraton. Toki jokamiehenkin tulee kunnioittaa pihapiirejä ja vastaavia yksityisiä paikkoja mutta tuossa ei liene siitä kyse.
Mopoilijoita/moottoripyöräilijöitä veikkaisin tuossa enemmän tarkoitun, kuten Lansivekin edellä arvelee.
Prkl, keskiviikko ei ole mun ajopäivä, prkl. Ehkä vielä joskus.
Hiinä ja hiinä jaksaako lähteä, ku on tänään firmaliigan yösuunnistukset siinä nurkilla, partionummessa. Kisat sen verran veriset, että seuraava päivä on mennyt lepäillessä eli taitaa jäädä väliin?
No hittolainen. Oli kyllä paikoitellen todella risukkoista ja kivikkoista maastoa ja aivan pirun liukasta että ei ihme että jalat napsuu. :(
No mutta, mää oon tulossa huomenna. En tiedä muita paikkoja kuin hautausmaan eli olisko siellä pimeän saavuttua, 19:00?
Mulla onkin aika paha aikataulurajoite (en katsonut vaimon kalenteria). Eli aikaisintaan 20.30 pääsisin paikalle ja siitä tulee vähän turhan lyhyt lenkura kun noin myöhään lähdetään.
Yritetäänkö ensi viikolla uudestaan? Silloin on kouluissa syysloma ja minulla on koko viikko vapaata lasten kuljetuksista! Pääsen heti pimeän tultua ja päivänkin voi valita vapaasti tai ajaa useampanakin päivänä.
Mä nyt jokatapauksessa käyn tänään tuolla pyörähtämässä, oli ajoseuraa tai ei. Nythän mulla on karttakin osasta aluetta! :)
Ens viikolla riittää muuta iltaohjelmaa, keskiviikko kävis ja ehkäpä myös maanantai. Mutta riittäähän tuota pimeää pitkälle syksyyn, ehtiihän tässä.
Jees, kiitokset veturille, olipa hyvää polkua monta tuntia.
kiitokset myös sinnepäin.
tämmöinen lenkura saatiin aikaiseksi: http://www.sports-tracker.com/#/work...97mseces3cgrfa
oli märkää, liukasta ja pimeetä eli kaikki ainekset mukavaan lenkkiin :D.
pari kertaa joutu funtsii mitenkä polut menee kun ei ole tullut tuolla ennen pimeessä ajeltua.
Ajelin äsken Märkiön Paremman. Oli helpompi kuin etukäteen luulottelin. Sen uuwemman pätkän hukkasin ja ajelin sinisiä täpliä seuraten alas tielle ja sitten puomilta takaisin ja löytyihän se "ura". Sinne pitäisi saada muutama läskipyörä ajamaan niin näkyisi polku paremmin.
Mites ny sunnuntai? Mää aattelin toistaa itteäni ja ajella kuten viime la ts. lähtö hautuumaalta valopäänä pauttia 07.00. Vai oliskos Hyvinkäälässä jtkn spesiaali herkkua tiedossa? Himppasen tosin autosiirtymät kehtuuttaa, mutta enköhän siitä selviä.
Poikkeuksellisesti sunnuntaina painikisaa, eikä muutenkaan noin aikaisin aamusta ole intoa lähteä ajamaan. Lauantaina lasten syntymäpäiviä, joten ei taida tulla ajoa viikonlopuksi. Jos ei sitten sunnuntaina illalla jotakin pienimuotoista.
OT: tämän viikon Aku Ankassa julkaistiin uusintana Carl Barksin tarina "Iskelmänikkari".
Halloota R-mäen alkuasukkaat! Mikä on polkutilanne siellä päin?
Eipä ole tullut poluilla nyt käytyä. Viikonloppuna oli aikomus, mutta selkä oli niin kipeänä, ettei pystynyt.:mad:
Kuukauden kestänyt flunssa alkaa olla historiaa. Onko joku käynyt meidän kylän poluilla? Onko ajokelpoista pätkää missään?
Tyttären vein heppailemaan ja samalla matkalla kävin Käpylännummea ihmettelemässä ja siellähän on ajettavaa polkua. Alun toista tuntia pörräilin ympäriinsä ja hetkittäin oli lähes kaahailun tapaista etenemistä. Osa urista on pohjaltaan kovempaa, osa ei, mutta luulisin että rimpularenkaillakin pärjää, ainakin jotenkin. Polun vieressä hanki on niin syvä että ylöspääsy on työlästä. Hautuumaan puolella olevaa polkua ajoin pari sataa metriä ja tulin takas. Empä kehtaisi sitä suositella. Miltähän näyttää polkutilanne Tykkitornin ympäristössä?
Eilen kiersin Sääksin pitkästä aikaa ja voivoi ja voi. Mettätöitä on tehty vähän siellä sun täällä. Mm. paria pientä pätkää lukuunottamatta tuota polkua ei enää ole Myös Käpylännummella on pantu puuta nurin reilusti. Doh talousmettäähän se on että ei mahda mtn, mutta ottaa taas aikansa että polut tekeytyvät motourien pohjalle.
Ensi viikolla talviloma ja siihen perään pari viikkoa kesälomaa. Jos kelit suosii ja on joku ajokuntoinen pyörä niin Sääksiä voisi kiertää. Tai sitten murskataan soraa ja ajetaan tällä kertaa eksymättä Läykän kautta Usmiin?