Illalla tuli avattua kausi Paloheinässä varovasti 12 kilsaisella. Ei ole olosuhteet vielä ihan täydelliset. Ekoilla lenkeillä olis mukava, että baana olis tasainen, mutta harvoin on. Melkoista horjumista..
Printable View
Illalla tuli avattua kausi Paloheinässä varovasti 12 kilsaisella. Ei ole olosuhteet vielä ihan täydelliset. Ekoilla lenkeillä olis mukava, että baana olis tasainen, mutta harvoin on. Melkoista horjumista..
Aamusta parikymppiä perinteisellä Hakunilassa. Ei ollut ruuhkaa...
Eilen tuli kausi avattu, noin 10 hiihtoa ja siihen päälle pieni juoksulenkki. Sais sataa 20 senttiä lunta lisää. Nyt ei ole kunnon latua, kun noin 500 metrin rinkula mitä hiihtää. Tai hiihtäähän nuo jotkut pururadoilla purun/kivien seassa...
Tänään Paloheinässä 7km.
Tänään Paloskilla 21 km vapaalla. -12° pakkasta ja luisto kohtalaisen hyvä.
Viime päivien kova tuuli on roskannut latuja paikoitellen runsaasti mutta ei tuo paljoa hiihtoa haitannut. Korjautunee seuraavan lumituiskun jälkeen.
Tänään 25 km, pakkasta -20 astetta. Kyllä se vaan kylmältä tuntui, kunnes 20 min hiihdon jälkeen lämpeni. Sitten menikin mukavasti, luistokin yllättävän hyvä kovaksi tamppautuneella paanalla.
Eikä ollut ladulla ruuhkaa, yksi hiihtäjä minun lisäkseni.
Eilen pari lenkkiä Saariselällä - on se vaan hieno paikka hiihtää!
Tammikuussa 1992.
Illansuussa parikymppiä Paloheinässä
Tänään 40 km V, kilometrin tykkipaanalla hyvä luisto mutta muualla luonnonlumella nihkeetä. Oli oikein hyvä lenkki ja ois vaikka voinu hiihtää enemmänkin. Ei kuitenkaan ahnehdita vielä tässä vaiheessa kautta. :)
Kilometrin lumetettu osuus oli osa vitosen lenkkiä, jota siinä kiertelin. Luisto ja hiihdettävyys oli niin loistava tykkilumella, että pörräsin siinä useampia kierroksia.
Mutta niin eihän tuo hiihdetty matka ole edes puolipirkan vertaa... :( Vähän pitempiä alle niin kokopirkalle vois ilmon jättää. ;)
30min sitten tulin lenkiltä Hienot kelit oli siihen touhuun järveä kierrellessä.
Raksalla ei ollut tänään hirveästi hommaa niin kävin avaamassa hiihtokauden. Eka kierros meni vähän käsillä lykkimiseksi mutta seuraaville piti ottaa jalatkin mukaan. Viimeisen kiekan alussa veti joku yksi kierros täysiä-p***e ohi ja jo kieroksen lopun ylämäessä tuli takas beesiin, kun oli vauhti hyytynyt. Sanoin että olisko kannattanut aloittaa kevyemmin, mutta tää vaan tokas että tekniikka on kunnossa, muttei kunto. Kiss my......! Yhtään kertaa on nähnyt nimittäin lykkivän vassua tai mogrenia. 25 km yhteen juoksukävelyineen ladulle ja takas ja reilu puolitoista tuntia. Siitä se lähtee. Niin ja joku Tasamaiden Yksinäinenkin oli avaamassa hiihtokauttaan;).
Tunsin piston syrämmessä tätä lukiessani! Mutta en ollut onneksi tuolla, mulla on alibi. Eikä mulla oo ees tekniikka kunnossa. :o
Hiihtäminen on kivaa sillon kun tekniikka pelaa. Monesti se vaan vaatii kuntoakin että jaksaa hiihtää vassulla tai moogreenilla niin että sykkeet ei oo ihan pilvissä.
kävin äsken avaamassa hiihtokauden. vieläkin nuhaa päällä joten ei voinut revittää, eikä tosin pk-kaudella sovikkaan ;) tunnin hiihtelin ja iha hauskaa oli, kohta uudestaan :)
hahaa.... Kyllä nyt tuli paksua juttua... Oon mä joskus hiihtänyt, mutta kyllä siitä menosta oli sankaruus kaukana. :D Luistelutekniikka on ollut aina mulle vaikeeta, pertsa parempi mutta enää ei jaksa tasuria. :(
Siltä se itestäkin usein tuntuu... Pitäs vissiin kävellä sukset jalassa että sykkeet sais pysymään reilusti alle aeroobisen kynnyksen.
No ei tuo 30 km tuntiin neljäänkymmeneen huono ole, varsinkin jos vedit peekoo-sykkeillä. Itse availin tänään 13 km 43 minuuttiin vapaalla ja kyllä tuo ihan anakynnyksellä keskisykkeetkin (170).
Jotenkin hiihto on helpompaa korkeilla sykkeillä kuin pyöräily. Pyörällä jää liki kymmenen lyöntiä tuosta jos koittaa mennä tunnin kovaa vauhtia ja etureidet on koko ajan tasaisella hapolla. Olisiko se sitten kun nuoresta asti on hiihtänyt ja tää fillari on hieman tuoreempi juttu.
Joo ihan sama juttu mulla, hiihtäessä sykkeet kyllä nousee paljon herkemmin. Mutta onhan hiihdossa koko lihaksistö töissä joten kuormitus on siinä mielessä kovempi.
Kova vauhti tuo on 13 km/43 min, saa siihen jo hiihtää. Mutta on se kauheeta kyytiä mitä kansallisellakin tasolla hiihdetään kisoissa, 10 km V pitäis vetää reilusti alle 30 min, mieluummin alle 25 min jos pärjätä haluaa.
E: mutta ehkä tää keskustelu kuuluis enemmän tuonne "hiihtojutut" topicciin. :)
äsken tunnin = 13km suksin. Kyllähän tää hiihtokin alkaa taas sujua kesän jälkeen. Nyt vaan lisää kilsoja alle :) :)
Eilen joo, sekä yksin että koirille vetoreenit.
äsken tunnin = 13 km
Tänään 3 h, aika väsynyttä oli meno. Eilinen trainerisessio taisi tyhjentää reidet. Hyvä oli kyllä hiihtää uudella lumella ja asteitakin vain -5.
Eilen 6 kilsaa perinteistä Keinukalliolla.
En tänäänkään, vaikka latu täällä Tahkolla on vieressä ja sukset autossa. Tulipa sellainen vanhan ajan kangasnenäliinanuha ja pärskitys. Huomenna kuitenkin lähden pyörälenkille, kun se nyt ei juuri rasita, kun hiljaa malttaa ajaa. Ja eiköhän huomenna ole jo aika normivointi.
Juuri kävin lykkimässä vapaata 25 kilometriä. Aika rauhassa sai hiihdellä ja kelikin uuden lumen myötä nihkeätä. Yhdessä alamäessä sitten huomasinkin että viime talvelta näiden suksien pohjaan jääneet kovemman pakkaskelin voiteen ei ole paras vaihtoehto, kun jäin yhdestä vanhoilla suksilla hiihtävästä papasta alamäessä muutaman kymmenen metriä. Täytyypi kaivaa voiteen esiin varastosta. Ihan mukava sopivan kevyt lenkki:). Huomenna tais olla luvassa lisää lunta joten jospa sitten saisivat kuntoon Virkkala - G-maja -lenkin niin ei tarvii pelkästään harjulla hiihtää.