Kysely kevyen kehittämistarpeista Kuopion seudulla
Kyselylomake
Kuopion Pyöräilyseura ry.
Printable View
Kysely kevyen kehittämistarpeista Kuopion seudulla
Kyselylomake
Kuopion Pyöräilyseura ry.
Aurinkoista Pääsiäisviikonloppua kuskeille pitkästä aikaa!
Liikunta on itseltäni jäänyt luvattoman vähälle. Fillarin satulassa en ole istunut sitten Joulukuun alun. Suksien päällä nyt on jonkun verran tullut oltua. Mm. Timon talon takaa olen parikin kertaa ohi luistellut! Ei tosin itse isäntä ole malttanut ladulle lähteä, jäljistä päätellen?
Vapun seutuun vois jotain lenkkiä suunnitella jos nyt kelit vain sen sallii?
Kiitoksia, sitä samaa Alapitkällekin.
Täytyy sanoa, että on historiallinen talvi liikunnan vähyyden suhteen. Parit melkein peräkkäiset rannemurtumat piti poissa pyörän selästä yli kaksi kuukautta. Olisinkohan 4 kertaa ajanut tämän vuoden puolella. Oikea ranne sai vähän pahemmin osumaa ja se kipuilee vieläkin yli kolme kuukautta tällin jälkeen.
Nyt olen noin kuukauden työkeikalla Kuwaitissa, paluu parin viikon päästä. Lepo- ja massakausi siis meneillään. Luulen että vappuna ei vielä hyvin kauas tarvitse lenkille lähteä.
Kevyt maantiepyörän päivitys olisi tarkoitus vielä tehdä ja vanhat osat jäävät odottamaan CC 2.0 projektia.
Hyvää Pääsiäistä täältä Pyhältä! Hiihtämään pitäisi tästä lähteä.
Plussakeli on. Jätän kuitenkin sukset tänne säilöön ja ensiviikon lopulla alkaa cc lenkkeily, mutta jospa taas tänäkesänä skikeilisi niin ei vetäisi yläkroppaa niin jumiin kuin viimekesänä.
Päästäistä Kasurilastakin.
Olen minä muutaman kerran hiihtänyt, mutta sen verta vähän että ei valtavaa luistelubaanaa ole muotoutunut tuohon tontin puolelle. Mahti juttu kyllä tuo latu täälläpäin asuville, jospa ensi vuonnakin ja joutaisi jo tämänvuoden puolella aloittamaan tuon PK-harjoittelun.
Tänään käytiin vanhimman poijjaan kanssa peräpyöräyhdistelmällä lentokentällä, ei kyllä ollut kovin herkkää:o.
Jotain positiivista tällaisen talven jälkeen näyttäisi olevan tuon hiekoitussepelin vähyys.:eek:
Mites sunnuntaina, olisko lenkkiä maantielle?
Täällä päivystetään, ei oikein pääse.
Kuka ajoi elämää uhmaten Pataskin karttapaikan ohi lumiselle latupohjalle.
Optimisti onneksi hyytyi tunkaamaan 50 metriä lumessa sotkettuaan.
Ei vielä pääse poluille ei.
Joko jollain on tietoa Pataski-Käärmelahti polkujen kunnosta.
Turneri haluais päästä jo irti.
Olen pahoillani Ilkan loukkaantumisista. Olet jo luultavasti maisemissa ja toipuminen edistynyt hyvin. Itselläni se on vasta alussa. Teloin nimittäin vasemman nilkan viikko sitten sulkkiksessa. Meni senverran pahasti ettei minusta ole lenkille lähtijäksi ainakaan muutamaan viikkoon.
Kävin kokeilemassa maastoajoa Pataskilla. 2,5 tuntia pyörittelyä. Muualla pääsi hyvin, mutta latupohjat olivat vielä lumessa. Käärmelahteen asti ei kunto vielä riittänyt.
Jep, palasin vasta eilen illalla, kun tuhkapilvi hiukan viivästytti.
Onpas ikävä juttu tuo Karin nilkka. Hoidahan rauhassa kuntoon.
Ranne paranee pikkuhiljaa, mutta liikeradat eivät ole kyllä ennallaan. No onneksi ei tarvitse ajaa moottoripyörää, kaasua ei saisi käännettyä kuin puoleen väliin.
Kävin tänään parin tunnin iltalenkillä krossarilla. Kyllä huomasi, että reilun kuukauden vieroitus liikunnasta on tehnyt tehtävänsä. Pitää harjoitella salaa jonkun aikaa.
Huomenta vuan, talviunesta tässä pikkuhiljaa heräillään :seko:. Kärmeslahteen on hyvä ajella, jos ei painanteissa oleva kosteus haittaa. Mitä korkeammilla harjanteilla ajelee, sen kuivemmilla kamppeilla reissusta selviää.
Missä päin Siilinjärveä maastokuskit käy ajamassa nykyään? Itselleni tuttu on tuo Tarina-Käärmelahti väli...
Varmaan se reitti edelleenkin suosiossa, kuka vain näillä lämpimillä mettään uskaltaa? Eipä taida parempaa maastoa ihan lähiseudulta löytyä?
Maantiellä varmaan ajellaan ja itsekin muutaman lyhyen lenkin olen ajanut. Ei vaan taida tuosta nilkasta enää kunnollista tulla.
Sattuneista ja kivuttomistakin syistä pyöräily on jäänyt vähemmälle ja täten kesän kuntohuippu oli vuosi sitten. Voisi ajella rauhallisella vauhdilla porukassakin vaihteeksi jotta tulisi rekisteröidyksi edes yksi yhteislenkki tällekin kesälle. Olisiko ketään lähdössä iltalenkille tänään ? Lähtö sopivaksi katsotun kylpylän edestä jonain tasatuntina ???
Klo 1700 on hiukka kiree aikataulu mutta eiköhän se onnistu. Kukas valitsee sen kylpylän ???
No vattu, juuri kävin ajamassa apinan raivolla 80km. En jaksa lähtee uuestaan.
Kruisailtiin Hannun kanssa Saaristokaupungissa. Apinan raivoa ei käytetetty. Kiitoksia Hannulle uusien reittien näyttämisestä ja kahveista.
Toinen tilastomerkintä tälle kesälle. Ex tempore lenkki Karin kanssa. Kierrettiin Maaninkajärvi ja mutka Löytynmäellä. Kahvit Ahkiolahdessa, kiitokset Karille tarjoilusta. Matkaa tasan 100 km ja huippunopeus 67,5 km/h, muut arvot alle julkaisukynnyksen.
Lenkin tallennus epäonnistui osittain. Mylogger ei käynnistynyt ollenkaan ja sykemittarin mukaan sydänkin pysähtyi Alapitkällä.
Vieläköhän saataisiin yksi merkintä lisää tälle kaudelle ?
Tänään tuli koulukeskusksen luona mustiin pukeutunut Focuskuski vastaan.
Esitteli itsensä. Kertoi olevansa S--nan Mu..kku. Tunteeko joku kyseisen kuskin? Minä ajoin ylämäkeen ja näin syrjäsilmällä jonkun tulevan vastaan, mutta kun hän oli mustissa niin en osannut arvioida vauhtia. Käännyin siis vasemmalle. Mitään vaaratilannetta ei tullut. Kiihdytin vähän vauhtia ja kai hänelläkin oli jarrut pyörässä. Onneksi esitteli isensä.
Focuksella ajo näyttää kiristävän pinnoja automaattisesti.:D
Huomenna pitää lähteä käymään Kiärmelahessa etsimässä Geokätkö.
Yhentoista maissa ollaan Jukan kanssa Huvikummun paikkeilla.
Mukaan pääsee jos ei hidas vauhti haittaa.
Ei ollu ketään. Yksin sain ajaa kun Jukkakaan ei löhtenyt.
Ei varmaan enää Siilistä seuraa löydy. Harmi. Oli kiva reissu.
Kätkökin löytyi.
Hiljaista on. Myöhästyneet kiitokset Ilkalle loppukesän lenkistä! Vaikka eihän sitä huonokuntoisena nauti liikunnasta ihan niinkuin 'silloin ennen' ! Hieman olen maastolenkkejä ajellut täällä mutta vähiin on nekin jääneet. 'Mitä vähemmän liikut niin sitä vähemmän se kiinnostaa!' Mutta eiköhän suunta ole vain ylöspäin? Toivotaan niin.
Pyöriikö Siilissä yhteislenkkejä vakiaikoina, vai sovitteko lenkeistä aina erikseen.
Muutettiin vasta paikkakunnalle ja mielellään kävisi välillä ajamassa muutenkin kuin yksinään.
Sekä maasto, että maantie käy, jos vauhti on tarpeeksi rauhallinen =)
Vähään aikaan ei yhteislenkkejä ole ollut.
Nyt kuitenkin ukkojaosto alkaa lähiviikkoina ajaa sekä maastossa, että maantiellä.
Tarkoittaa sitä, että vauhti on t o s i rauhallista.
Maantiellä keskari voisi olla jotain 25-27 kilometriä tunnissa.
Minä lähden lauantaina kello 10 maastoon, jos jotain kiinnostaa niin mukaan voi lähteä.
Voisi käydä Käärmelahdessa.
Lähtö Pataskin parkkipaikalta.
Sunnuntaina voisi jaa jonkun 60 kilsan lenkin ja taas kello 10.
Käytäs vaikka Vartialassa kahvilla.
Lähtö Fontanellalta.
Varmaan jatkossa ajetaan aina kun on mahdollista. Sovitaan täällä yksityiskohdista.
Pelisääntönä voisi olla se, että yhdessä päätetään matka ja hitaimman vauhtia mennään.
Ketään ei jätetä ja nopeammat voivat tehdä nykäyksiä jos sitten odottavat hitaita. Ketään ei kuitenkaan jätetä yksin ajamaan missään vaiheessa.
Peruslenkki voisi olla 60 - 100 kilsaa ja ne jotka haluavat ajaa enemmän voisivat sitten tehdä lisälenkkejä kun ollaan takaisin Siilissä.
Jospa näin päästäisiin jatkuvampaan yhteislenkkeilyyn. Painopiste on sanalla yhteis-.
Jos muullaisia tarpeita on, vaikkapa ajaa vielä pidempiä lenkkejä kuten Vehmeri tai Länsi-Kallavesi, niin sekin käy, mutta minulla ei ainakaan vielä ole kuntoa niihin.
Ehkä sitten kesäkuussa.