Oliko mahdollisesti foorumilaisia se toinen Niner-kuski, jonka kanssa ajettiin kimpassa Hietaniemestä Lauttasaareen tänään ja kehuttiin kilpaa toistemme fillareita?
Jäi salainen foorumitervehdys höpötellessä epähuomiossa tekemättä :(
Printable View
Oliko mahdollisesti foorumilaisia se toinen Niner-kuski, jonka kanssa ajettiin kimpassa Hietaniemestä Lauttasaareen tänään ja kehuttiin kilpaa toistemme fillareita?
Jäi salainen foorumitervehdys höpötellessä epähuomiossa tekemättä :(
Olitkos sie tältä foorumilta, joka ajoit minut tänään kevyesti kiinni Haapakimolassa mustalla Bianchi-kakkospyörällä ja jatkoit tovin samaa matkaa? Orimattilan suunnasta olit tulossa ja sinne vastatuuleen palaamassa. Ite jatkoin Elimäen suuntaan ja sie käännyit ennen sitä takaisin. Mukava oli höpötellä. Mulla oli alla punainen Focus Cayo.
Kiitos näin jälkikäteen läski- ja maastopyöräilijälle avun tarjoamisesta eilen illalla Lumijoki-Liminka -välisellä pyörätiellä, mutta oli tekemätön tapaus: alla oli uudet maantierenkaat ja -sisurit, joten oletin niiden kestävän 50km matkan ilman ongelmia ja olin jättänyt "turhat" varaosat ja työkalut pois. Sitten takarengas räjähtikin vajaan parinkymmenen kilometrin jälkeen. Onneksi kotijoukoilla oli sama matka myöhäisemmällä lähdöllä ja nappasivat kylältä kyytiin.
Kukas ajeli ohitseni Oulussa huonesuon paikkeilla mahdollisesti violetilla monstercrosstyyppisellä pyörällä?
Hienolta näytti ja meinasin huudella perään että pääsen juttusille.
Nimim. Penkki alhaalla ajeleva koiran ulkoiluttaja.
Sinulle spessukuski Chebicin ajopaidassa Niihaman Majalla eilen klo 18 jälkeen erittäin kireitä ketjuja jatkossakin. Eikä tarvitse vastata tervehdykseen vastaisuudessakaan jos majan ovella kuljetaan vastakkain. Terveisin kaksi harrastelijaa Järvenpäästä.
Tulipas hyvä olo tästä vuodatuksesta 🤗
Tämä tapaus muistetaan elävästi edelleen jokaisessa risteyksessä... Joten kiitos, tämä tieto keventää kummasti sydäntä.
Harmillista kuitenkin, että tällaisia vahinkoja pääsee sattumaan huolimatta että itsekin olemme pyöräilyn harrastajia ja pyrimme liikenteessä liikkumaan kaikki huomioiden välineestä riippumatta.
Hei sinä herrasmies kuka niin iloisesti moikkasit eilen Laukaan vankilan sillan kohdalla, moikkasin kyllä takaisin mutta vähän hämmennyin niin iloisesta tervehdyksestä, että saatoi mun "moi" jäädä aika vaimeaksi :D Mutta siitä tuli hyvälle mielelle, koska yleensä mun heippauksiin ei vastata :) Sinä kuka tulit vähän sen jälkeen mua vastaan ja painoit katseen jalkoihin saman tien kun morjestin: kivat sulle :D
Kuka ajoi tänään 3.8.2018 abt. 12:40 Pitäjänmäessä tästä? Oli niin randonneur-varusteet, että oli pakko tarkistaa ettei n4k-reitti mene tätä kautta. Ei mene eikä osallistujat vielä ole Suomen kamaralla.
Pari henkilöä oli uimassa Lauttasaaren pohjoiskärjestä Mustasaareen salmen yli eilen n. klo 21, kippurasarvipyörät ankkurissa Laru-Kaskisaari sillan vieressä puussa. Pieni muskelivene tuli aika kovaa salmeen remuporukka kannella ja vesiskootteri perässä aika läheltä teitä, itse kuljin kajakilla ohi samaan aikaa toiseen suuntaan.
Ei liene ollut itse Mr Oja joka tuli maastopariamme vastaan to 9.8. n klo 20 Munkkikosken majan nurkilla?
Vainoharhaisuuteni on siis totta. Nykyään näen teikäläisen joka lenkillä.
Jospa minusta jäi joku etiäinen hortoilemaan sinne? Vaikka siksi että olen niin nopea?
Ostan tämän.
Minäkin luulen nähneeni Ojan Jaskan jokupäivä jossain viimeaikoina
Ei se ihme olisi. Joka päivä minä jossain olen.
Tänään noin klo. 11:40 Espoontiellä mustalla Aeroadilla ? Sinivalkoinen ajoasu...
Liekö foorumilaisia joka ohitti tänään kehä3:n varrella länteen päin variston kohdalla? Oli hieno harmaa levyillä jarruttava ja sähköillä vaihtava maantiepyörä ja jäin hetkeksi peesiin ihmettelemään mikä pyörä kyseessä.
Lähetetty Takapalkilla
Vähän myöhäinen tiedustelu, mutta kuka loukkaantui viime viikon tiistaina klo 16 aikaan Lehtisaaressa (Hki)? Siinä liikennevaloristeyksen kohdalla pysäkin takana makoili joku ilmeisesti onnettomuuteen joutunut. Ja pari avustajaa vierellä. Tuo pysäkkikatos on kyllä ikävä näkemäeste.
Ajeliko joku foorumin jäsen brevettiä tms. tänään aamulla Anttolassa kahdeksan tienoilla? Pyörä oli varustettu pitempää reissua varten.
Kukahan oli se ilman valoja ajanut maastopyöräilijä jonka kanssa eilen (1.10) iltahämärissä suunnistettiin Kelonummen hautausmaan nurkalla?
Mää kyllä tunnustan tuolla tuona iltana ajaneeni. Hevospolkua tulin ja siihen kellonummen kappelin parkkikselle jäin virittelemään valoja. Mutta en tunnusta kenenkään muun kanssa ajaneeni (pari peuraa ja jänis)?
Tänään ajoin myös saman pätkän ja valojen kanssa.
Tunnustaako kaksikko joka ilmeisemmin treenasi mäkitekniikkaa(?) Litsan itärannalla tänään viiden aikoihin itsensä? T. molempia moikannut vihreällä crossarilla ohi ajanut kaveri.
Torstaina n. klo 17.30 Hietsun hautausmaan vieressä Lapinlahtea kohti meni varmaan vähintään 10 sähköläskiä (punamustia Cubeja?), mikä mahtoi olla?
TMT-nöyryytystä tuli tänään kahteen otteeseen samalta veijarilta. ~16.50 1) Pitäjänmäellä Vanhan Turuntien ylittävällä sillalla. No kuittasin häväistyksen Pitäjänmäen aseman ja Vanhan Turuntien välisellä kelvillä ketterästi - vain 2) saadakseni taas turpaani ennen Mäkkylän seisaketta :D Mahtaako olla foorumin jäseniä tuo vanhukselle paikkansa näyttänyt :) Tämän tietty olisi voinut postata tuonne TMT-ketjuunkin...
Tämä on toisaalta niin tarpeellinen ja toisaalta niin turha topikki, että sen soisi pysyvän ylhäällä.
Niinpä kysynkin - en kuka ajoi vaan kuka hiihti sunnuntaina Viikintien siltaa Hallainvuoren/Myllypuron/Kivikon suuntaan?
Meno oli hiihtämisen näköistä - ja erottui muusta latukansasta jo vauhtinsakin takia - mutta Team CCH - Kivenlahden Pyörähuollon tai Team KPH:n värien perusteella oli suhteellisen helppo arvata menijä pyöräiljäksi.
Olitko foorumilaisia sinä, joka tänä aamuna ajoit cyclocross-pyörällä Kehä I:n pyörätiellä osuudella Tuusulanväylältä itään ja jonka kanssa juttelin siinä, kun jonkun matkaa ajeltiin yhdessä?
Mahtoiko olla foorumilaisia se tänään Pasilassa klo 16 maissa (?) maastopyörääni kehunut pyöräilijä? Odottelimme valojen vaihtumista Pasilan sillan itäpäässä olevassa isossa risteyksessä ja minulle jäi kohtaamisesta niin hyvä mieli että oikein harmitti jälkikäteen etten jäänyt pitemmäksi aikaa jutustelemaan. Jäi myös kysymättä että maastopyöräiletkö itsekin? Joka tapauksessa oikein mukavaa kevään jatkoa sinulle ja turvallisia ajokilometrejä :)
Pari Espoo 200 km Brevet-Sankaria Loukussa.
Aiemmin viikolla kapeahkot jäljet Liesjärven kansallispuistosta Luontokeskuksen suuntaan hangella
Kävin tutustumass karakallion enduropätkiin ja ensin törmäsin pariin herrasmieheen, jotka olivat hommissa polkuja ylläpitämässä. Hieno juttu. Sitten kallion päällä josta I II ja III pätkät alkaa olikin yhtäkkiä reilu 10 pääasiassa sähkötäysjoustoilla ajavaa miestä ja yksi leidi. Osa luomuja. Kysymään sitten ketä olivat kun en ainakaan mtbcf porukaksi tunnistanut. Haudankaivajiksi esittäytyivät. Jälkikäteen tuli mieleen, että rahamiehet olisi voinut olla osuvampi ilmaus :) Eivät olleet mitään hinnat alkaen pelejä.
Heidän jälkeen saapui vielä kaksi ukkoa lisää. Sähköllä hekin.
Kuka mahtoi ajaa Myllypuron urheilupuiston etelälaitaa eli Mustapuronpolkua itään puoli kuuden aikoihin?
Itse olin kävellen reissussa ja tulossa Olavinlinnantietä Itäkeskuksen peruskoululle kun huomion kiinnitti harvinaisen hyvässä, matalahkossa mutta rennossa, tehokkaan mutta luonnollisen näköisessä ajoasennossa täsmälleen oikean kokoisen pyörän oikeassa paikassa olevalla satulalla istunut kuski ja hänen sulava pyörityksensä, ponnistelematta korkeahko kadenssinsa ja vaivaton pyöränhallintansa.
Kun samalla kauppa- ja kirjastoreissulla oli nähnyt jos jonkinlaista muka rentoa ja hieman pystympää asentoa ja vähemmän kisakireää pyörää, niin olihan se katsojana hieno fiilis kun näki mitä rentous ja mukavuus todella voivat tarkoittaa.
Kai juuri tämän takia ei fillarista tai ajoasusta paljon jäänyt mieleen. Tuntomerkeiksi ehkä kelpaavina se että pyörässä oli ainakin keltaista ja jalassa ei ollut pitkiä talvibibsejä vaan lyhyet, ehkä seura-asun housut ja irtolahkeet. Tuulitakista en osaa sanoa muuta kuin että se ei todellakaan lepattanut"
Jos et olisi kertonut olleesi kävellen reissussa, olisin heittänyt, että et kai vain katsonut kuitenkin omaa kuvajaistasi viereisen näyteikkunan tms heijasteesta. :)
Suloa ja tyylikkyyttä osaa todella arvostaa vain se joka on ymmärtänyt ettei itse niihin koskaan kykene tai ylety - ja kun tajuaa että jokin on saavuttamattomissa, ei tarvitse edes tuntea kateutta!
Ehkä on tarpeen tai ainakin paikallaan vielä näin erikseen ja pienellä viipeellä myöntää että tilanteeseen tosiaan kuului tuollainen minän ja ihanneminän tai tavoittamattoman ideaalin kohtaaminen"
Mutta ennenkaikkea lienee syytä lisätä että kun jatkoin matkaa niin urhellupuiston länsipäähän rakenteilla olevan baseballkentän kohdalla ajoi vastaan maastopyöräilijä jonka hyvän ja leveästä ja melko suorasta ohjaustangosta huolimatta luontevan ajoasennon panin mielihyvällä merkille. Jonkin ajan kuluttua melko varmasti sama fillaristi nousi Korkeakallion mäkeä nätin ja tehokkaan näköisesti pyörittäen, vauhtia oli arviolta hyvinkin saman verran kuin minulla silloin kun yritän segmenttienkkaa maantieraketillani.
Olisinkin voinut kysyä hänestäkin että kuka ajoi silloin siellä, mutta kun en ollut varma haluaako kukaan maastopyöräilijä paljastaa että ajaa joskus mäkivetoja asfaltilla:cool:
Ne ne varmaan sitten oli, koska Pivot oli vallalla ja hautaa kaivoivat kuulemma lähinnä yhdelle mukana olleelle jolla olis just muistaakseni Spessu tai ainakin joku muu merkki kuin pyy pivossa.
edit. kävin vielä heidän nettisivuilla ja juuri noita musta-kuparisia Devinci-sähköjä joita sivuilla myös näkyy myynnissä oli ne jotka eivät olleet Pivotteja. Paitsi sillä yhdellä raasulla.